2006
|
|
Baina termino horren barnean, eduki ere izaten ditugu bereizketa batzuk.Beraz, gaia jorratu baino lehen, gustatuko litzaiguke eskaintzea oro har familia hauensailkapena, baliagarria egingo zaizuelakoan: ...ko bi pertsonak elkarrekinbizitzen hasten dira, litekeena da bikotekide bat familia heterosexual batean biziotean, sexu bereko pertsona batekin (familia heterosexual batetik ere etor daitekeena) haurrik gabe familia berri bat osatzea; 2) horri guztiari lotu behar zaio aurreko familia heterosexualetik haurrak ekartzeko aukera, horrela balitz, gurasokidetasunaren sisteman geundeke; 3) orain, demagun
|
ez
dutela haurrik; adoptatzera jo dezaketeedo; 4) laguntza bidezko ugalketara. Adopzioetara, bakarka joan daiteke, bikotekiderik izan gabe, baita laguntza bidezko ugalketara ere (teknika horretatik ezpasatzeko, litekeena da gizonezkoen kasuan akurako ama bat kontratatzea, etaemakumezkoen kasuan, aldiz, gizonezko batekin harreman sexual bat edukitzea).
|
|
Ezgaitasuna duen edo ezduen haur bat haztea estresagarria izan liteke batzuetan. Ezgaitasuna duten haurrengurasoek ezgaitasuna
|
ez
duten haurren gurasoek bezala jasaten dituzte beren bizitzan dibortzioak, gaixotasun larriak eta antzeko zailtasunak. Dena den, ezgaitasunaduten haurren gurasoek estres maila handiagoak izaten dituzte ezgaitasuna ez dutenhaurren gurasoek baino (Pelchat eta beste, 1999), eta haurren ezgaitasunarekinlotutako estresore gehigarriak jasaten dituzte (Ainbinder eta beste, 1998).
|
|
...tean ezgaitasunaren eredu menderatzailea medikoa edobanakoa izan den arren (ezgaitasuna banakoaren arazoa zen, medikuntzaren ikuspegitik trata zitekeen gaixotasuna), ezgaitasuna duten pertsonak ez dira, halabeharrez, gaixoak, eta askok ezgaitasun sendaezina dute (Oliver eta Sapey, 1999). Ezgaitasuna duten pertsonak bizitza osoan gaixo papera egitera behartzen dituenikuspegia ez da zuzena; gainera,
|
ez
du haurraren, ez familiaren ongizatea sustatzen.
|
2008
|
|
– Adimen maila normaleko haurrengan eta arazo berezirik (neurologiko, sentimenezko, emozional, fisiko, psikologiko edo kulturalik)
|
ez
duten haurrengan agertzen da.
|
2011
|
|
sarbidea izatea eta hezkuntza eskubidea bermatzea ez dira gauza bera (Toma, evski, 2004, Skutnabb Kangasek (2008b) aipatua). Izan ere, irakaskuntzarako erabiltzen den hizkuntza erabat ezezaguna bazaio haurrari eta gainera eskolak
|
ez
badu haurraren hizkuntza ezertarako kontuan hartzen eta are okerrago, mespretxatu egiten badu, orduan ez dago hezkuntza eskubidea bermatu egiten dela esaterik. Halako kasuan dauden haurrek lortu lortu dute eskolarako sarbidea, baina haien hezkuntza eskubideak ez dira inolaz ere behar bezala bete.
|
2014
|
|
Erabiltzaileari emanik zen lehentasuna. Bikote batek
|
ez
bazuen haurrik bere bizitzan, edo behar zuen iloba batadoptatu edo etxaldea utzi haurrak zituen zuen anaia edo arreba bati.
|
|
Gurasoen heziketaren ondorioak nerabezaroan agertzen dira: gurasoek
|
ez
dute haurren ibilbidearen jarraipenik egiten, eta nerabeek drogak kontsumitzen dituzten lagunekiko atxikimendua garatzen dute.
|
|
Kinada berriek eta dibertigarriek gehiago erakartzen dituzte. Egoera erakargarrietan ez da diferentzia handirik ikusten AGNHa duten eta
|
ez
duten haurren artean.
|
|
erasokortasunik, haserrerik edo sexualitaterik ez du agertzen; arazoak ebazteko trebetasun eskasak ditu; ez du tentsio psikologikoa eramateko gaitasunik. Selvini Palazzoli ren (1974) eta Minuchin eta lankideen (Minuchin, Rosman eta Baker, 1978) arabera, anorexikoen familiak zurrunak dira, eta ez diete gatazkei aurre egiten; gurasoen gatazketan haurra inplikatzen dute; haurrei aspirazio maila altuegia jartzen diete, eta gehiegi babesten dituzte haurrak;
|
ez
dute haurren eta beren artean muga garbirik jartzen, eta haurren autonomia ez dute lantzen.
|