2007
|
|
Beste era batera esanda, oso pertsona gutxik dakite benetan zein hizkuntzatan hitz egiten duten eta, beraz, galdetzen bazaie normalean zein hizkuntzatan hitz egiten duten, eraiki dute iritzi bat eta erantzun bat, eta eraikitze prozesu horretan erabileraren errealitatearekin zer ikusirik
|
ez
duen hainbat aldagai sartzen da (esate baterako: iritziak, nahiak, usteak eta abar); hortaz, benetako erabileraren errealitatetik urruntzen gara.
|
2009
|
|
Horrela, euskara planean parte hartu dutenen taldea gaur egun planaren koordinatzaile direnek edo izan zirenek osatuko zuten. Horiei eskatu genien euskara planean parte hartu
|
ez
zutenen artean hainbat ezaugarritako pertsonei eskaintza egiteko: euskaldunei, euskaraz ez dakitenei, aldeko jarrera dutenei, kontrako jarrera dutenei...
|
2010
|
|
— Informazioak medioa aukeratzen du: euskaraz soilik jarduten duten medioek
|
ez
dute hainbat iturrirekin gaztelerakoek duten harreman berbera: alderdi politiko, administrazio edota patronalarekin, esaterako.
|
|
0 euSKararen BilaKaera Soziala: ...tiz baldintzatzen dituztenak, nahi izate hutsa ez delarik aski ahal izateko. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain laburtu beharrez hitz bitara errenditu bagina euskararen hamarraldiotako bilakaera soziala adierazteko, hazkundea eta paradoxa hitzak erabiliko genituzke. euskara inoiz izan ez duen hiztun kopurua eskuraturik iritsi da mende honen hasierara, eta inoiz bereak izan
|
ez
dituen hainbat esparru funtzional eta sozialetan bereganatu du tokia. horra hazkundea; hona, baina, paradoxa, hazkunde prozesu hori ez baita berdin gertatu euskararen hiru lurralde nagusietan: euskal autonomia erkidegoan, nafarroan eta iparraldean. hiru lurraldeotan, hain zuzen ere, lehen aipaturiko hiru faktore horiek (legeria, hizkuntza politika, herritarren atxikimendua) oso errealitate desberdina dute. horrek guztiorrek erakusten du posible dela hizkuntza bat biziberritu eta indartzea, utopia egingarria dela hori; baina, aldi berean erakusten du, hizkuntzabiziberritze prozesuen arrakasta edo porrota besteak beste aipatu berri ditugun hiru baldintza horien araberakoa izan ohi dela. orobat, aurrerapauso sendoenak eman diren lurraldean, eaen alegia, gertaturikoaren argitan bistan da errealitate soziala dela euskararen biziberritze prozesuaren abiaduran zuzenean eragiten duena, prozesu hori azkartzeko mugak oro har ez baitira legerian edo herri aginteen jardunean atzeman, euskal gizartearen beraren baitan baizik. horregatik guztiagatik da euskararena, nik uste, adibide paradigmatikoa hizkuntzen biziberritze ereduen artean. eta halaxe aitortua izaten ari da, gero eta gehiago, mundu zabaleko hizkuntza adituen artean.
|
2014
|
|
bertan gazteek elkarrekiko harremanak euskaraz garatzen dituzte, euskaraz sortzen dituzte (bertan elkar ezagutuz gero), edo euskarara birmoldatzen dituzte (lehenago elkarren artean frantsesez eginez gero). Hala, euskara komunikazio hizkuntza nagusi (eta bakar) bihurtzen da BEn, eta BEtik kanpo betetzen
|
ez
dituen hainbat funtzio betetzera iragaten da: BE, EBE argia da.
|
2015
|
|
Inkesta Soziolinguistikoa, Euskararen Erabileraren Kale Neurketak, Arrue... Argazkia osatzeko, ezinbestekoa litzateke iturri horietatik ere edatea eta guk aztertu
|
ez
ditugun hainbat alor (lan mundua, hezkuntza, hedabideak, administrazioa, lagun arteak...) kontuan hartzea. Bestalde, Nafarroaren eta Ipar Euskal Herriaren egoera ezagutzea ere nahitaezko lana litzateke.
|
2018
|
|
Bere hitzetan: " Egun urtebete ere
|
ez
duten hainbat ume haur eskoletan hasten dira eta etxeko hizkuntza erdara duena hor hasten da euskaraz jabetzen" (Kasares, 2015: 23).
|