Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Euskararen erabilera orokorrean aldagai ezberdinek duten eragina ikusita, euskara erabilera altua dutenen perfil soziodemografikoa, soziolinguistikoazein psikosoziala egin da. ...aren erabilera altua dutenen artean, emakumezko gehiago daude gizonezkoak baino; subjektu horiek euskararen ezagutza maila altua dute, baita beren inguruko pertsonek ere (gertuko eta urrutiko sarea); euskararekikoeta euskaldunekiko jarrera positiboa erakusten dute; horrez gain, euskaldunei etaerdaldunei buruzko irudi ezberdina dute, euskaldunak oso taldekoiak ikusten dituzten bitartean, erdaldunak ez dituzte hain taldekoiak ikusten; euskararen bizitasun etnolinguistiko subjektiboari dagokionez, euskarri eta kontrol instituzionala etaestatusa baxutzat jotzen dituzte; demografia, berriz, altua ikusten dute; gaztelaniaren estatusa eta demografia baxua iruditzen zaizkie; gaztelaniaren euskarri etakontrol instituzionala, berriz, altua; euskaldunekiko uste exozentriko eta euskararekiko uste egozent...
2003
‎Baina esan daiteke egoera hori izugarri hobetu dela azken urteotan: industria eredu berriak (fabrika txiki edota ertainak, kooperatiba asko) ez du hain nabarmenki kutsatzen, trafikoa herritik at bidali da3, asko urbanizatu da hirigunea, ibaiagarbiago dago. Gainera, herrigunetik oso hurbil, oso inguru natural ondo zainduadago:
2007
‎Euskarak, horregatik, baldintza komunikatibo eta soziolinguistiko horietan ezdu euskaldun gehien gehienen nortasuna sortzeko eta egituratzeko balio. Bigarrenhizkuntzaren funtzio andanak ez baitu hain zuzen kemenik izaten hiztunen kulturnortasuna eraikitzeko, eta horixe bera gertatzen zaio euskaldunari gehienbat; elebidun izatea gure herrian ez da batere aberasgarria, batere osagarria, antzugarria etazikiragarria baizik. Eta, hala ere, nekez aurkituko dugu elebitasunaren apologiaegingo ez duen ideologiarik eta jarrerarik, ez mundu abertzalean, ez mundu euskaltzalean.
‎Nik jokabide horri, egia esan, ezin diot inondik ere erresistentziaren zentzurikidoro, ez baitu hain justu dagoeneko bere nazioaz jabetu den kultura nazionalespainolaren edo frantsesaren aurrean borroka dohainik erakutsi. Orain, kulturaidentitatearen aldetik ere espainoldu edo frantsestu gaituztenean, gu globalizazioaren aurkako bandera hartuta eta kalera bidean.
2009
‎Iratzeder, Pierre Duhour, Jean eta Madeleine Jauregiberri, Andre Ospital eta abar. Beste hainbatek, ordea, ez zuten hain argi Frantziaren ala Euskal Herriaren aldekoak ziren: Michel Diharce eta Jean Richter azpimarra daitezke taldetxo horretan.
2010
‎Goienetxek, ideologiaz lasai eta EAJren itzalean (hark errana baitu egin zuenguztia alderdiaren ezagutzaz egina zuela) ez zuen hain segur ongi ulertu soberaurrun joana zela, deus gertatuko ez zitzaiolakoan harrapatu zuten arte. EAJkeskaini zion abokatua; kondenatu zuten eta gero, lege orokor baten barnean, amnistiatu, gerlako zauriak ixteko prozedura orokor baten barnean.
2011
‎Aldizkariak bat egin zuen Euskara Batuarekin, hau da, Euskaltzaindiak 1968tik aurrera hasitako hizkuntzaren batasun prozesuarekin. Gaur egun Elhuyarrek hartutako bidea «normala» edo «logikoa» iruditu arren, garaikoek auzia ez zuten hain argi, ezta Euskaltzaindiak ere. Eta horren adibide da Euskaltzaindiak 1978 urtera arte ez zuela Euskara Batuaren alde erabaki finkoa eta irmoa hartu.
‎nederlandera hizkuntza den ala ez erabakitzeko orduan, adibidez, ez da gauza bera pertsona batek beste hizkuntza indoeuropar batzuk jakitea (daniera, ingelesa, alemanera, latina?) ala soilik, adibidez, suediera jakitea. Azken horrentzat nederlandera hizkuntza izango da, baina agian, hizkuntza indoeuropar gehiago egiten dituenak ez du hain garbi izango nederlandera hizkuntza bat den ala berak egiten dituen beste hizkuntzetako baten aldaera bat.
2012
‎ere. Askotan, frustrazioa eta etsipena eraginizan duen eredua izan da, bertako botere ilunek higiezinen espekulaziorako haingoxoa den lurraldea ez dute hain erraz eskapatzen utziko, baina bidea egiteabadagoela ez du inork ukatzen.
2014
‎–Hau naturala bihurtzean bai. Iratxek ere hori dio, baina ez dugu hain naturalata horrek ez du balio;
‎«Lagun euskaldunak edukitzea, mundua ikusteko moduakonpartitzea... Lagun batzuk ez ditut hain urkoak ez direlako euskaraz nirekonplizeak».
‎Horregatik hitz egiten dute gehiago: hizkuntza ez dutelako hain barneratua. Haur normalek baino zati gutxiagotan banatzen dute informazioa AGNHa duten haurrek; ondorioz, berrantolaketa lanetan ere ez dira hain onak.
2019
‎Profesionalen iduriko, pertsonak ez du hain apatikoa iduri eta aktibitate proposamenari irekiagoa dabere ama hizkuntza erabiltzen duelarik. Iruditzen zaie, euskarazko hitz batzuekin aski dela, hari beharrezkoa den kuraia emateko eguneroko aktibitate baten egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia