2008
|
|
2) Korrelazio negatiboek, bere aldetik, zenbait gauza adierazten dute, adibidez: Orokorrean, esan daiteke bi mota nagusiak (espainiarra+ euskalduna eta euskalduna) bateraezinak direla beraien artean, hau da, beraien arteko egoera gatazkatsua dela. espainiarra+ euskalduna motaren baitan espainiarra eta espainiarra+ euskalduna bi prototipo teorikoak jasotzen direla ikusita, egoera are gatazkatsuagoa antzematen da. espainiarra+ euskalduna prototipo mistoa, teorikoki, muturren artean kokaturik dagoenez integratzailetzat hartzen dena,
|
ez
du gurean izaera hori: euskalduna eta IELespainiarraren artean, badirudi gaur egun dikotomia antagonikorako joera nagusitzen ari dela. Korrelazio negatibo nagusienak espainiarra+ euskalduna motaren baitan gertatzen dira.
|
2011
|
|
Labur labur helduko diogu atal honi. diglosiaren alorreko ezagutzak
|
ez
du gure eztabaida honetan (euskara indarberritzeko orduan diglosia zeru den, infernu edo purgatorio) aparteko garrantzirik. ez, behintzat, euskara erdaren perspektibatik eta XXI. mendera begirako erronka nagusien argitan. garrantzitsuak dira puntu horiek guztiak ere, jakina, baina ez dira zentralak gaurko eztabaida honetan. horregatik diogu alde batera utz litezkeela une batez. hiru puntu dira fu... Ikus ditzagun banan banan. perspektiba linguozentrikoa da, batez ere, zatibitze horretan ageri dena. heinz kloss izan zen, oker ez banago, zatibitze horretaz lehenengo
|
|
batetik, argazkiak bideoak bezain elementu egokiak direlako errealitatea geureganatu eta biltegiratzeko; bestetik, amerikarrak maisu izan ditugulako bideogintzan ere: ez zen ordurako egia, eta denborak are nabarmenago erakutsi du ikuspegi haren muga, argazkia bakarrik ateratzen zutenik soziolinguista amerikarrek. hizkuntzaren gizarte dimentsioa aztertzerakoan soziolinguista haiek egin duten bideberritzelana irakurri eta aintzakotzat hartu
|
ez
badugu gurea da errua, ez bide berritzaileena. hots, ezjakintasun handiz ez bada ezin esan liteke Charles A. Ferguson, Joshua A. Fishman eta konpainia azterbide estatiko deskriptibora mugatu izan direnik. Fishman enak130 dira, aitzitik, 1964ko" Language maintenance and language shift as a field of enquiry", geroztikako azterbide zinetiko dinamiko askoren iturburua, 1966ko Language Loyalty in the United States erraldoia eta 1985ko The Rise and Fall of the Ethnic Revival.
|
2013
|
|
Askotan, onartuak ez izateko beldurra da, irudimenak sortutakoa. Pentsa genezake, esaterako, euskara ez duela gogoko izango solaskideak, edo, beharbada,
|
ez
duela gure euskara estimatuko, edo, agian, ez digula ulertuko, eta, hortaz, baztertu egingo gaituela. Ondorioz, hizketakidea etsaitzat har genezake, eta, beldurraz gain, gorrotoa sentitu.
|
2016
|
|
467 Unibertsitate munduak
|
ez
du gure artean, berariaz, gogoeta lan horretarako instantzia beregainik sortu. Sortzeko bidean denik ere ez dirudi.
|
|
(aldagai garrantzitsua da azken hori, zinez; beste txosten batean aztertzen da ordea gai hori, eta ez dugu hemen kontuan izango); c) solaskideen generoa, ikasketa maila eta jarduera sozioprofesionala. Azken aldagai horiek
|
ez
dute gure artean, orain arteko ikerketalan gehienen argitan, goiko seiek bezain bereizbide zorrotzik ageri; ez dira, ordea, hutsaren hurrengo. Bada azkenik, kale neurketan bederen (eta ez han bakarrik, seguruena), nolabaiteko eragina duen elementu gehigarria:
|
2017
|
|
estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira.
|
ez
dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar, ez dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, so...
|
|
estatistikaren magia da galdera sorta txiki batekin hainbat eta hainbat kategoria sortu eta berehalakoan jende tipoak bihurtzea. Jakina, tipo analitikoak dira. ez dugu gure burua batekin edo bestearekin identifikatu behar,
|
ez
dugu gure burua sailkatzeko erabili behar, ezta egoera batean edo bestean zein den gure portaera etiketatzeko ere. baina, halako magia batez, hizkuntza gaitasunak, hizkuntza ikasteko modua, eta leku jakin bateko ohiko erabilera jende mota bihurtuta ematen dizkigutenez gero, errez jausi ahal gara aurreko tentazioetan. ikusten denez, sofistikatze teknikoaren itxuran edo, herri kategorietatik abiatu...
|
2018
|
|
Azaldu dugunez, garbi dago baduela. Eragin hori zer nolakoa den azaltzeko, hiru gune soziolinguistikotan banatu ditugu herriak –lehenengo guneko herririk
|
ez
dugu gure laginean–, eta horien arabera argazki bana jaso dugu. Hiru argazki horiek ezaugarri desberdinak dituzte.
|
2019
|
|
erronka nagusiei nola erantzun ondo ez jakitea arazo da, orduan ere. erreparo, ezin ukatuzko eragina du, esparru informal intimoenetan ere, hainbat eta hainbat interbentzio planifikatuk. Besterentzat debeku ez den interbentzio ekimen deliberatuak
|
ez
du guretzat debeku izan beharrik, zentzuz eta ganoraz planteatzen baditugu xedeak. Nolakoak dira, arazoiturri ez gertatzeko, interbentzio horiek?
|
|
How Allergies Shape Our Lives and Landscapes. Yale university press. aplikazio horrek
|
ez
du gure arnasgune kontzeptuarekin lotura zuzenik. Joshua a. Fishman-ek hizkuntza soziologiaren sailean, ahuldutako hizkuntzak indarberritzeko saioen atalean, sortutako formulazioaz ari gara hemen, ez osasun medikoaren alorrekoaz.
|
|
" autoestima lurretik daukagu:
|
ez
dugu gure ahalmenetan sinesten, eta ondorioz, ez dugu berariazko begiradarik gureganatu".
|
2021
|
|
Etorkizuneko erronkak Bortzirietako Euskararen II. Plan Estrategikoan zehazten dira, eta ez ditugu hemen errepikatuko. Horren harira,
|
ez
genuke gurean egiten denaren gaineko irudi hanpaturik eman nahi. Gure planetan harreraren eta hizkuntza zein kultura aniztasunaren gaiak lantzeko urrats sendoak eman baditugu ere, aunitzez ere gehiago da egiteke duguna orain arte egin duguna baino.
|