2007
|
|
—... bai, umea, bai,
|
ez
gaituk gu, ar ala emeak, bakarrik bizitzeko eginak, batek huts egiten duelarik, beste bat baduk faltaren ezabatzeko, hutsaren ordaintzeko, beropearen atxikitzeko izotz sasoietan, pizti ehizatzeko guk sua artatzen dugun artean eta hola duk bizia...
|
|
behar dik ukan kopeta! Ausartzia edo nik dakita zer... bakoitzak bere arrazoinak...
|
ez
duk gure afera...
|
2010
|
|
Azken elkarrizketaren ondotik, ez gutiziak, ez eta nahikariak
|
ez
gaituztela gure Maisutik hurbilarazten, hori argi eta garbi ulertzen dut. Alderantziz da...
|
2012
|
|
Jaun hauek eskuetan zituzten elementu guziek garbiki erakusten zuten, gu, hiru lantegitako nagusi ttipiak izurgile abilek engainatuak ginduztela. Bainan, abokatek
|
ez
zuten gure behako bera, gauzak, argi baino argiago nahi dituzte ikusi eta, pentsa beraz, auzia iraunaraztearen alde agertzen direla, kokapen hori hobeki argitzeko...
|
2014
|
|
Afrikan ikusi ditut, hamar dotzena batekin hasten, eta emeki emeki dira hazten, handitzen. Apostoluen lehen giristino haiek ere gela batetan biltzen baitziren,
|
ez
zuten gure ezkaratzak bezalako gelarik. Haiek ere horrelako multxo ttipiak zitezkeen.
|
2016
|
|
Ameztoia eta bere lurrak ez dira gehiago gure familian 1998tik, otto hil zenetik. Ala ere,
|
ez
dugu gure jatorria ahanzten ahal; ezta gordetzen ahal isilpean atxikia izan dena, baina artxiboek salatzen dutena. Ameztoia, nahiz eta etxalde ona izan, agote etxea zen.
|
|
Nahiz eta Ameztoia eta bere lurrak ez diren gehiago gure familiaren esku 1998tik,
|
ez
dugu gure jatorria ahanzten ahal, 8 ezta gordetzen ahal ezkutuan atxiki nahi izan zena. Euskal etxe guziek memoria bat dute, baita oroitzapen gordeak artxiboek berpizten ahal dituztenak.
|
2017
|
|
" Dena su, bainan elkor eta itsu". Denak erranak dira, ahanzten
|
ez
duela gure idazleak bertsuzale dagoela, hitzen musika preziatuz. Laket zazko erran molde laburrak, motz bainan zorrotz, hitz gutiz baitezpadakorat helduz.
|
2018
|
|
"... ikus ditzatzuin gure etsaiak bere kanoiekin, bainan
|
ez
dute gurekin deus egiteko, biziki haik baino hobiak dia, tipio izanik ere..."
|
2021
|
|
Bainan egia dea gertakari hori? Nola egin zuten hain laster heltzeko Euskal Herrirat; 1609 urtean
|
ez
zuten gure gaurko arrantza untzien abiadura bera. Orduan pentsatu dut:
|
|
Baina kaltea ez zen ekonomikoa bakarrik izan, kalte ekonomikoa, bere larritasunean, zen gutxienekoa, guk berak eta bere familiakjasan behar izan genuen bazterketa, mespretxu, eta abar... larriak eta gordinak izan baitziren. Gertakizun horrek
|
ez
zuen gure aita bere abertzaletasunetik apartatu eta tragedia horren gainetik, aurrera jarraitu zuen. EAJ zen bere alderdi politikoa, garaia haietan, artean, ez zen EArik.
|
|
Justiziazko egitate honek
|
ez
du gure hauzapezen kontrako ekinaldiaren hastapena ozkatzen. Hala ere, Alkateek gertatua gogoan har eta hausnar bezate:
|
|
34 La Gaceta del Norte, 1984/02/05 guztia etsaia da, garondoan tiro bat eman dakiokeen norbait. Segur aski,
|
ez
dute gu beldurtu nahi, baizik eta orain edo etorkizunean armen bidetik alde egin dezaketen militanteak izutzea. Horrekin, bide batez, barne ahultasuna erakusten dute, militantzia borondatezkoa bada soilik delako iraultzailea.
|
|
Gertakizun horrek
|
ez
zuen gure aita bere abertzaletasunetik apartatu eta tragedia horren gainetik, aurrera jarraitu zuen. EAJ zen bere alderdi politikoa, garaia haietan, arten, ez zen EArik". 32
|
|
Herrialde katalanetan ere bai. Inork
|
ez
duelako gure ahotsa ordezkatzeko eskubiderik. Ez eta zuek ere."" 67
|
|
" Ezin da, ordea. Hark
|
ez
du gurekin nahi, alferrik da".
|
2022
|
|
Joana II.a hemengo erregina subiranoa zen, erresumaren jabea, beraz Felipe III.a errege kontsortea baino ez. Bestalde
|
ez
zuen gurea menpera zezakeen erresumarik, Frantziako erregeen kasuan bezala, nahiz haien askazia zen.
|
|
" Txillardegik ez zuen sinesten boztizkeriaren kiribil horretan, ez eta gerrillaren estrategian. Gudu politikoagoa nahiagoko zuela adierazi zuen, eta boronte militarrak
|
soilik
ez zuela gure herria askatuko; gerrilla burrukarako indar lagungarria izan zitekeela, baina ez askapenerako oinarria". Luzara historiak erakutsi du Txillardegi zegoela zuzenean.
|
|
Beraz EAJ sumindu zen, baita horren laguna zen Labeguerie ere. Ondorioak jasan genituen, bortizkeriaren erreprotxua guri ere bota ziguten Mixelen inguruko batzuek, nahiz
|
ez
dugun guk, Enbatakoek, sekula predikatu ez praktikatu. Dena dela, egiazko haustura 1964ko uda horretan gertatu zitzaigun benetako formulazio ez formalizaziorik gabe.
|
|
Kanpotarrek gure bazterrak miresten, baina euskaraz hitz egiten zutenak ez entzun nahi. Gure artean
|
ez
genuen gure hizkuntza erabiltzen ahal, ez zekitenek debekatzen bai ziguten ama hizkuntza baliatzea. Euskara gutxietsia galbidean zen, haurrek ez zuten gehiago etxean ikasten eta eskoletan ez zen erakatsia.
|
|
Edo gehien nabaritzen direnak. Bietarik bat beraz, edo ezpata
|
ez
dugu gure munduko bihotzera eramanen, edo antzerkia dugu aldatu, errealismoa baztertuz. Eta frantsesek ez bezala guk xantza handia dugu, gure tradizioa sinbolikoa baita.
|
2023
|
|
Baina bestaldetik, horrelako amodio motak gure begiak idekirik atxiki ditzake, disimulurik eta uzkurtasunik gabe, iraganean, orainean eta herriaren apetituetan dauden injustizien, krudelkeriaren, erruen, krimenen eta ahalgeen gainean. Errukiaren objektibitate horrek
|
ez
du gure amodioa urritzen, alderantziz ez du amodio hori saminagoa baizik bihurtzen. Errukirako, krimena bera ere ez da arrazoia urruntzeko hurbiltzeko baizik eta errudun izatearen ahalgea partekatzeko baizik.
|
|
Bikoiztasun hura modu jarraituan egoten da, beti, denetan, eta ez eskolan bakarrik; izan ere normalean kasik egunero gertatzen zaio frantses orori Frantziarentzat eta Frantziaren ikuspuntutik pentsatzea egunkaria irakurtzean edo politikaz solastatzen denean familian edo tabernan; momentu horretatik beretik eta harik eta bere pertsona pribatura itzultzen den artio, ez da gehiago oroitzen bertute pribatuez zeinen beharrezkotasuna berarentzat sentitzen duen modu guti edo aski lausoan. Guhaurez edo gure familiez ari garela, guti edo aski onartua da ez dela sobera espanturik egin behar eta gure iritziez mesfidatu behar garela juje eta jujatu orobat garenean; galdatu behar diogula gure buruari ea besteek
|
ez
duten gure kontra hein batean arrazoi; ez garela sobera aintzinean jarri behar eta ez dugula gure alde bakarrik pentsatu behar; hots gure egoismoa eta urguilua mugatu behar ditugula. Alabaina egoismo nazionala, urguilu nazionala praktikatzen ditugunean, ez dugu bakarrik mugarik gabeko zilegitasuna, baina obligazioa antzeko zerbaitek hori maila gorenean ere praktikatzea inposatzen digu; egoera horretan, besteen alderako begirunea, erru pertsonalen aitortza, umiltasuna, desioak nahita mugatzea krimen eta sakrilejio bilakatzen dira.
|
|
Arte galiarrak
|
ez
du gure arkeologoen tesien objektua izaiteko arriskurik, zeren eta bere ekaia egurra baitzen; baina, Bourges hiria hain zen edertasunaren eredu non gerlari galiarrek beren hiria suntsitzeko adorea ez baitzuten izan, eta horregatik beren azken borrokaldia bertan galdu baitzuten; Zesarrek berak zuen Bourges suntsitu, eta denbora berean, barnean zeuden berrogei mila biztanleak akabatu....
|