2001
|
|
Ospakizunen harian anitzetan, Hiritik etorri olerkari ofizialek Joanesen erranak eta abestiak, amildegietan jartzen zituzten, seriatzen, berriz moldatzen eta munduko edozein mikro populuren egitekoekin abilki erkatzen, ikus entzuleria funtsean harrituz. Elite ikasiaren soaren menpe lerratzen zen, bestela justifikaziorik
|
ez
zuen gure kultura herrikoia. In extremiseko onarpena zen guretzat eta arrail on bat mesedez...
|
|
Bazekiat orain dena libre dela eta niri bost axola bere ezkutuko zaletasunak baina Peterrek... ziur asko ez dik ondo hartuko. Jende hura
|
ez
duk gu bezalakoa, oso heziketa tradizionala hartzen ditek txikitandik; eskola garestiak, oso kontrol zorrotzak...
|
2002
|
|
Zure eskuen estutasunak
|
ez
du gure errukiaren beharrik,
|
2004
|
|
" Baina zoritxarrez
|
ez
duk guk amestu genuena. Jendea bere zortzikotan zebilek.
|
2005
|
|
Kartzelara sartuz geroztik, Garazi ibili zen albiste emaile. Hasieran
|
ez
zuen gure jarrera ulertzen, hain lotsagarria, hain koldarra, horren zekena!, baina handik urtebetera ohitu eta, esango nuke nik, disfrutatzen ere ikasi zuen bere paper berrian. Amezaga zein Kresala jubilaturik eta Gerena kaleraturik, mahaia eutsi beharreko hanka bilakatu zen, zertan eta gutun trukaketan.
|
|
– Baina hauek
|
ez
dituk guk eskatutako emakumeak!
|
|
– Hori
|
ez
duk gure laguna!
|
2006
|
|
Azalpen honek
|
ez
zuen gure gizona lasaitu; izan ere," non fida, han gal" dioenaren esaerari fede emanez gero, konfiantzazko kate luzeegia eratzen zen kasu hartan ezer onerako: bera adiskideaz fio behar zen, adiskidea beste adiskideaz, hau bere anaiaz, anaia conseguidor delakoaz... eta conseguidor delakotik aurrera, auskalo noraino luzatuko zen konfiantza katea, eta nolakoak izango ziren hor sartuko ziren pertsonaiak.
|
2007
|
|
Ez dut berriro eztabaidan hasi nahi. Zure denda ixteak
|
ez
du gure arroparekin zerikusirik. Erosi egin zenigun eta, beraz, ordaindu egin duzu".
|
|
– Ez zaitez haserretu. Honek
|
ez
du gure harremanarekin zerikusirik.
|
2009
|
|
Klandestinoa naiz ni zurekin. Lamdaz eta Aliasez aparte nehork
|
ez
du gure balentriaren berririk. Mireio aldiz guztiek ezagutzen dute, prentsak eta sareko ezkerreko blogariek.
|
2012
|
|
Bozkarioaren uhinak eraman ninduen: zenbaitetan egin behar zen amets baikorra, sentitu nehork
|
ez
gintuela gure olde baketsuan geldiarazten, ohartu eta onartu euskaldun baten egunerokoa ez zela beti berri txarrez azpatzen, hizkuntza adibidez ez zetzala oraino autopsia gelaren atarian eta jakin mugak, edozein, gainditzekoak zirela. Printzipio soil horiekin zerbaitetara hel gintezkeela nioelarik nirekiko, hondartzako bostak errondan solasean segitu nituen.
|
|
Zuek
|
ez
duzue gure amaren odol nafarra ezagutzen, zuek ez dakizue aitona anarkista nuela, zuek ez dakizue mende erdi baino gehiago daramagula borrokan, zuek ez duzue ezagutzen gure herriaren historia, ezta guk ere ongiegi, baina berdin du, geneetan omen daramagu nonbait.
|
|
zuzendaritzakoek biok hautatu gintuzten zeregin horretarako. Aldaketaren bat egitekotan
|
ez
genuen guk inoren baimenik gabe burutuko, goitik etorriko zen agindua. Eta inori emateko aski arrazoi pisutsua nuela uste izatekotan, idazteko oharra, bideratuko zuela berak hurrengo bilkuran gaia eztabaida zezaten.
|
2015
|
|
– Gonbidatuengana gutunez zuzendu dugu eta, ziurrenik
|
ez
dutenez gure elkartearen arrastorik izango, gonbidapena pertsona batek elkartearen izenean sinatua izateak konfiantza eman liezaioke hartzaileari.
|
|
Inportante pintatzen gaituzten fikzio horiek are gehiago ahultzen gaituzte: besteek ez gaituzte ulertzen, guk ere
|
ez
dugu gure burua ulertzen, ameskeria hauskor batean erdi zoro eta zeharo zaurgarri egiten gaitu.
|
|
– Konfiantzarik
|
ez
duelako guregan. Segur.
|
|
Aiko hemen, talaia horretatik begirakune nagi batera dagoen unibertsitateko errektorea. Beste hau ezagutuko dun, filologiarik ikasi
|
ez
zuen gure alkate unibertsala.
|
2016
|
|
Orainak
|
ez
du guretzat hitzordurik...
|
|
– Artea, Martin,
|
ez
duk gure gisakoentzat sortua. Jende praktikoa gaituk gu, eguneroko bizimoduaren gurpilari begiratzen dioguna.
|
2017
|
|
Aitorri begiratu nion, bera ere isildutako telebista ikusten ari zen. Hain urruti ikusten nuen gu guztiongandik,
|
ez
zuen gure familiakoa ematen, areago ez zuen ematen inoiz gure familiakoa izan zenik. Urruntze hartan nik izandako erantzukizuna neurtu nuen, nik onartu ez arren, amarekiko leialtasunez nire anaia, bere semea, gutxiestera jolastu nintzen aldiez.
|
2018
|
|
Ez ditugu ikusi ohi, ez ditugu entzun ohi. Jeanneren hitz jario zuzen bezain goxoak gure arrazakeria agerian utzi digu, eta gure aulkietan eserita, Bartzelonako LAS OSCURASeko kideekin sentitutako deserosotasunak gorpuztu zaizkigu berriro. Euskal Herriko azal zuriko emakume feministok
|
ez
dugu gure buruak arrazakeriaren aurrean “zuritzerik”. Deserosotasun eta guzti, plazera izan da elkarrizketa; entzundakoez gain, sentitutakoek ere hainbat gogoeta eragin dizkigute eta.
|
2019
|
|
Esan nahi zuen zertarako lapurtu behar dugun atea, ate hori... Ez diot erantzun nahi izan,
|
ez
ditu gure familiako gauzak ulertzen, arraroak egiten zaizkio. Ulertuko ditu momenturen batean, urte batzuk barru.
|
|
Bere historia kontatzen ez duen herria ez da existitzen, eta mementoan gure historia kontatzeko tresna eta makineria artistikoa ahulak dira. Herritar gisa
|
ez
dugu gure historiaz jabetzeko aukera asko, eta ondorioz, ez gara existitzen. Komunitate gisa identifikatzeko, haserretzeko, pentsatzeko, pozteko, irakurketa sentikorraren adierazteko esparrua ureztatzeko premian gara.
|
2021
|
|
Ez. Liderraren erabakia, bidea igande eguerdian igarotzea, beraz, kasualitatez izan da egokia; beldarrek
|
ez
dute gure mikromigrazioen egutegiaren berri.
|
|
Amari galdetu nion ea etxean gera zitekeen. Esan zidan egun bat igarota inork eskatzen
|
ez
bazuen guretzat izango zela. Izena ere jarri nion, Jai.
|
2022
|
|
|
ez
du guretzat zentzurik
|
|
Etenik
|
ez
duen gure egokitze ariketa honetan hainbat gaitan sakondu dugu: boterearen inguruko eztabaidak; subjektu politiko feministaren eztabaida; transexualitatea; abertzaletasunaren ulerkeraren berrikuspena; kultura politiko eta bizi ibilbide desberdinetako emakumeak* saretzeko metodologiak, eta egoteko eta aritzeko moduak bilatzea… Finean, etengabeko continuum bat da EHBFrentzat errealitate askotarikoak ulertzeko tresna teoriko eta praktikoak garatzea, aurrera egiteko, gure herrian, trantsizio feminista bat eragiteko, Euskal Herri burujabe eta feminista baten aldeko borrokan.
|
|
Hortaz, naturaltzat jo eta natural bizi ditugunez eraikiak eta arbitrarioak diren egiturak eta horietatik eratorritako egiteak gizon eta emakumeei toki ezberdina esleitzen diotenak gorputz femenino eta gorputz maskulinoen irakurketan oinarrituta, ez ditugu ikusten,
|
ez
dute gure arreta deitzen; txertatuta daude eta txertatuta ditugu hartu eman sozial denetan. Eta gure immunitate sistema psikologikoak ez ditu kanpo elementu kaltegarritzat jotzen, ez dago aktibatuko den alarmarik ezta defentsa mekanismorik, barne elementu asimilatua baita, naturala:
|
2023
|
|
Bertan egiten ari garen lanak prozesuari ematen dio lehentasuna, eta diziplinartekoa da. Eskola batzuetako irakasleak aurrerakoiak dira, eta zertan gabiltzan ulertzen
|
ez
duten arren gure lana egiten uzten digute, aditu bezala aitortzen gaituztelako. Hori konfiantzaren erakusle da.
|
|
Israeldarrei sinestera, haiek
|
ez
dute gure teknologia, baina nork daki...
|
|
Euskal zinemak, euskal antzerkiak bezala, bere bidea egin behar du. Guk
|
ez
baditugu gure istorioak euskaraz eta euskaratik kontatzen, nork kontatuko ditu ba?
|
|
Inork ez du gure bihotz beltza, gure bihotz gorria, gure bihotz zuria isilduko! Inork
|
ez
du gure tunelean ezkutatzen den argi beltza kenduko! Eraiki eta dantzatu dezagun errealitate berria!
|