Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 80

2000
‎Kontrol horren bitartez, gorputzaren berezko mugikortasuna bideratu eta integratu egiten da nahi den helburua lortzeko. Kontrol osasuntsu batek ez du gorputzaren naturaltasuna murrizten; eutsi egiten dio beharrezkoa denean, eta ondoren askatu.
‎Eta beharbada Karmelorekin atzo hori gertatu zitzaidan. Inondik ere ez da Dan bezala lehen begi kolpetik liluratzen zaituen mutil horietakoa gazta puska, Adelaren hitzetan, edo bere hauskortasunagatik kasik bera zaintzera defenda  tzera behartzen zaituen Ruben bezalakoa, eta burusoiltzen hasia den arren (gaurko bainualdian frogatu dut, bestalde, ez duela gorputz atletikoa), niri beste biak baino kilikagarriago eta eskuraezinago egiten zait. Atzo, behinik behin, hori iruditu zitzaidan.
2001
‎Badakit hau ez dela oso esaera egokia, behar den bezala ez hartzeko arriskua duelako. Guztiok dakigu hizkuntzek ez dutela gorputzik; beraz, gorputzik ez dutenez gero, ezta neurririk ere.
‎Baina bada arnasarik hartu gabe luze irauten duenik, esan zion bere buruari, eta ez dut ergelarena egingo, ez naiz laguntza eske hasiko; bestela, gero, makarra lasai lasai aterako da eta neskak gogotik egingo du irri nire kontura. Neska, pedalera iritsi baino metro bat lehenago gelditu egin zen, eta uraren joan etorri geldoak ematen ziona beste mugimendurik ez zuen gorputz tematiari erreparatu zion, susmoz hasieran, harrituta gero. Neska laguntzaile baten bila hasi zen, begiradaz.
2003
‎Gehienak neskak dira, baina gero eta gehiago hurbiltzen da gazte bat edo beste ukituak egiteko. Inoiz ez nerabeetan Bazán doktorearen iritziz, kirurgia estetikoa ez da inoiz nerabeen artean planteatu behar, “adin horretan gazteek ez baitute gorputz irudi trebaturik, eta oso gustu aldakorra dute, modek eramaten dituzte”. “Zentzugabea da jarraitzen du kirurgia estetikoaz hitz egitea 16 urteko nesketan.
2004
‎Dena dela, bere garaian ezagutzatzat jotzen denak, zalantzan jarri behar denak, ez du gorputz homogeneo bat osatuko; haatik, bi jakintza iturri nagusi bereizi izango ditu orduko ezagueraren zutabeak. Mutur batean aurkituko genuke pentsamendu eskolastikoan oinarritzen den jakintza modua, Grezia klasikoko zenbait filosoforen lanak eta fisikari buruzko zenbait ikuspegi bereak egiten zituena aldatu ezinezko modu batean; eta, bestetik, horren aurrean indartsu jaiotzen ari den zientzia fisiko matematiko berria egongo zen.
‎Beste era batera esanda, irudika dezaket galdu ditudala besoak eta gizakia izaten jarraitzen dudala, gal ditzaket hankak, gal dezaket entzumena, ahotsa... eta oraindik gizakia izaten jarraituko nuke, beti ere arrazoitu badezaket; baina arrazoitzeko gaitasuna galtzen badut, zalantza egitekoa, orduan, nahiz eta besoak, hankak, entzumena eta ikusmena ondo izan, ez naiz gizakia izango. Gorputzik gabe naiz elikatu, gorputzik gabe naiz higitu, gorputzik gabe dut sentitu, baina ez dut gorputzaren beharrik izango arrazoitzeko, eta pentsatzea, zalantza egitea izango da ni neu egingo nauena.
2006
‎Gutxienez funtsezko zeregina duen egitura bat aurkitu izanak —ikertzaileen ustez ez da bakarra— aukera ematen du bertan aktibo dauden mekanismo molekularrak aztertzeko. Gizakietan Gizakiok, gure aldetik, ez dugu gorputz pedunkulaturik, baina loaren eta ikaskuntzaren arteko harremana gero eta finkatuago dago. Badira hamarkada batzuk burmuinak ‘atseden’ hartzen duela eta lo egiten duenean geldirik egoten dela uste ez zela.
‎Elurra bezain zuri ageri zitzaion urteek erorarazitako azala. Ia ilerik ez zuen gorputzean. Ezkerreko sorburuan irudi bat ikusi nion, liburu txiki hartakoa bezalakoa, izarra.
2007
‎San Agustin en arabera, horrek horrela izateko arrazoia gizon emakumearen natura bikoitz eta aingeru eta abere bitartekoan datza: aingeruek bata bestearen pentsamendua artez artez ispilatzen/ ezagutzen dute, «espekulazio izpiritualez»( ez duten gorputzaren artekotzarik gabe); abereek euren afekzio edo pasioak gorputzeko egintzen bidez adierazten dituzte eta ulertzen dute elkar; gizakia, bere natura bikoitzaren arabera, aberetar eta izpirituala aldi berean, hizkuntzaz baliatzen da, alde batetik hots material sentigarria dena, bestetik eduki razional baten adierazlea («rationale vero in quantum aliquid significare videtur ad placit...
‎Espezialistek bitaminaren garrantzia azpimarratu zuten, kaltzioa organismoan gera dadin beharrezkoa baita. “Kaltzio guztia izan dezakegu, baina bitamina falta bazaigu, ez dugu gorputzean utziko”, esan zuen Díaz Curielek. Hala ere, bitamina gutxi dago dietan.
‎Xedetzat ez dut gorputza
ez dugula gorputzen arteko distantzia
2009
‎gizakiaren definizio klasikotik,, abere razionala?, Descartesek ezabatu egingo du aberea). Gizon emakume moderno horrek bere nia, estreina substantzia edo gauza bat bezala pentsatzen du, arima, bere bere pribatua, eta espiritual metafisiko bezala gero, hedadurarik ez duena, ez duena gorputzarekin ukiturik, bere sorburua haraindian duena (Natura ez bezalakoa erabat). Hil eta biziraun behar badu,, eznatura?
‎materiaren propietateak itzulipurdikatzen zituela, baita materia bera grabitatearen indarretik askatzen ere. . Maitasun platonikoak ez du gorputzik maitatzen, baizik eta gorputzaren edertasuna, gorputzetik haratago doana, halako suertez, non edertasuna ezin baitaiteke hatzez uki eta ez ezpainez musuka, lehen laztanak eta lehen musuak eraman baitezakete nornahi likiskeriara eta hondamendira: zerrien askara, alegia!?
‎Azkar mugitzen da eta aizkora pisutsuegia da, inguratu egiten du, ez du gorputzez gorputzekorik nahi, galdu eginen luke. Alde batera salto egin eta lurrean itzulipurdia emanez gerruntzetan labankada ematea lortzen du.
‎Nik apaizari ulertu nion moduan, bazirudien ezen maitasun espiritualak –‘maitasun platonikoa ere deitzen diote’ esan zuen apaizak hitzez hitz– materiaren propietateak itzulipurdikatzen zituela, baita materia bera grabitatearen indarretik askatzen ere. ‘Maitasun platonikoak ez du gorputzik maitatzen, baizik eta gorputzaren edertasuna, gorputzetik haratago doana, halako suertez, non edertasuna ezin baitaiteke hatzez uki eta ez ezpainez musuka, lehen laztanak eta lehen musuak eraman baitezakete nornahi likiskeriara eta hondamendira: zerrien askara, alegia! ’ jarraitu zuen apaizak, gutxi gorabehera...
‎besteen sentipenekiko ezaxola erabatekoa; harreman iraunkorrak mantentzeko gaitasun eza; besteen segurtasunaren gutxiespena; etekina lortze aldera, faltsukeria eta gezurra; errudun sentitzeko ezintasuna... Dilema moralik gabeko munstro global hauek ez dute espiriturik salbatzeko, ez dute arimarik sendatzeko, ez dute gorputzik kartzelaratzeko.
‎Bestela, eremu publikoan ikusezina da. Ordura arte hala gertatzen zitzaion euskal kulturari, ez zuela gorputz publikorik. Karlismoaren garaian lehenengo aldiz Estatuaren munduarekin harremanetan jarri zen.
2010
‎Askotan, egiten duguna zuzena dela uste dugu, baina profesional baten iritzia jasotzen dugunean zeure buruari etekin gehiago atera diezaiokezula ikusten duzu. Fisonomiari eta morfologiari dagokienez, efektu optikoak sor daitezke gustuko ez ditugun gorputzeko zatiak disimulatzeko eta ederrenak nabarmentzeko. Jendeak erosle pertsonal batek bezeroari erosketak egiten laguntzen diona dela uste du, baina personal shopper bat moda eta joerak ezagutzen dituen irudiaren profesional bat da.
‎esan zuen apaizak hitzez hitz? materiaren propietateak itzulipurdikatzen zituela, baita materia bera grabitatearen indarretik askatzen ere;. Maitasun platonikoak ez du gorputzik maitatzen, baizik eta gorputzaren edertasuna, gorputzetik haratago doana, halako suertez, non edertasuna ezin baitaiteke hatzez uki eta ez ezpainez musuka, lehen laztanak eta lehen musuak eraman baitezakete nornahi likiskeriara eta hondamendira: zerrien askara, alegia!?
‎...a pintatzen nituen neure paisaia ia gehienetan kolore guztietako hodeiak, zerua lurtzat banu bezala; nik apaizari ulertu nion moduan, bazirudien ezen maitasun espiritualak —" Maitasun platonikoa ere deitzen diote" esan zuen apaizak hitzez hitz— materiaren propietateak itzulipurdikatzen zituela, baita materia bera grabitatearen indarretik askatzen ere;" Maitasun platonikoak ez du gorputzik maitatzen, baizik eta gorputzaren edertasuna, gorputzetik haratago doana, halako suertez, non edertasuna ezin baitaiteke hatzez uki eta ez ezpainez musuka, lehen laztanak eta lehen musuak eraman baitezakete nornahi likiskeriara eta hondamendira: zerrien askara, alegia!" jarraitu zuen apaizak, gutxi gorabehera...
2011
‎Nire bozak ez zuen gorputzik dagoeneko mesprezuzko indiferentziarako ez bazen, eta birziklatzera bota nuen, eta behin hain keinu arranditsuak egiten jarrita, asteburua etxean itxirik pasatzea erabaki; dagoeneko boza birziklatzeko egunkarien artean zegoen (ai ez, egunkaria Internetez irakurtzen dut, liturgia analogikorako ez zait iristen) eta ez nintzen kanpainaren helburua.
‎Emozio eskasiaren zeinu tipikoak dituzte: keinurik gabeko aurpegi adierazpena; egurrezkoak direla edo izoztuta daudela dirudi, ez baitute ia keinurik egiten; mugimendu espontaneoen murrizketa eta gorputz adierazpenaren gabezia, hau da, ia ia ez dituzte gorputzak mugitzen (orduak eta orduak eman ditzakete postura berean) eta ez dute esaten edo pentsatzen ari direna gorputz keinuz laguntzen; besteekiko begi kontaktua ekiditen dute eta begirada galdua izaten dute; kongruentzia afektibo gabezia nabarmena izaten da (adibidez, norbait gertaera dramatiko bat kontatzen aritu arren, haien aurpegia irribarretsu egon daiteke); eta, ahots inflexio ...
2012
‎Gainera, kontuan izan behar da organo guztiek ez dutela gorputzetik kanpo irauteko ahalmen bera: giltzurrunek 24 ordu iraun dezakete, baina bihotzak eta birikek, 3 ordu baino ez.
‎Jantzi guztiak hartu bere trabatokian banan banan, eta arretaz aztertu zituen. Gero, gorputza ukitu zidan poliki poliki eta inguru guztian begiratu hainbat aldiz, eta bete betean yahoo bat nintzela garbi zegoela esan zuen azkenean; baina neure espezieko gainerakoekiko oso ezberdina nintzela larruazalaren biguntasun, zuritasun eta leuntasunagatik, ilerik ez nuelako gorputzaren zenbait aldetan, aurreko eta atzeko azazkalen itxura eta laburtasunagatik, eta beti atzeko bi hanken gainean ibiltzeko nuen arazeriagatik. Ez zuen gehiago ikusi nahi izan, eta berriro arropak janzteko baimena eman zidan, hotzak dar dar bainengoen.
‎Apaizgoa zen gure aristokrazia, soziala bezala intelektuala, eta gaurko ikuspegi batentzat ulertzea ezinezkoa egingo bada ere ordukoan maiz gertatzen zen bizikizuna zen. Nafarroa­ko Xabierren zegoen nire hamar urte besterik ez zituen gorputza. Han sustraitzen ziguten zeinen garrantzitsua den Jainkoaren dotrina eta zenbat garrantzitsuagoak diren, dotrina hori baino, beste milaka gauza.
‎Oso zabalduta dago ordu gutxiren buruan jatea. Hala ere, gaur egun eskura dauden ikerketen arabera, maizenik jaten duten pertsonek ez dute gorputz pisu handiagoa izaten gutxiago jaten dutenek baino. Are gehiago, badirudi maiz jateak gosea kontrolatzen eta gehiegizko irenstea saihesten lagun dezakeela.
2013
‎Eta orduan? Eta begien aurrean daukan ur hori guztia Estigia aintzira baldin bada, zergatik ez du gorputz osoa bertan murgiltzen, hala zaurtezina bihurtuko dela jakinda, Akilesi gertatu zitzaion bezalaxe. Ba, milaka eta milaka aldiz benetako marrazoak ikusi dituelako ur sakon urdin beldurgarriotan.
‎Besoak ondo egoteak oreka errazten du, aurrerantz bultzatzen du eta abiadura irabazten laguntzen du. Intuizioarekin zuzen mugitzen direla pentsa badaiteke ere, egia da denek ez dituztela gorputzari itsatsita, gomendatzen den bezala. Adituek aholkatzen dute, gainera, erlaxatuak izatea eta ukondoak 90º inguruko angelua osatzea.
‎Felidoak transpiratzen dituzte, baina ez dira gai izaten beren burua apurtzeko, beroa gehiegizkoa denean edo erabiltzen ari garenean. Lagun ilunaren gorputzak, gainera, ez du gorputz osoan barreiatutako izerdi guruinik, gizakiok dugun bezala. Ur lurruna kanporatzen espezializatutako zelula horiek katuaren eta besapeen hanketako kuxinetan kontzentratzen dira.
‎Azkenaldian ez dugu sexurik izan, ulertzen dut ez dudala gorputzik.
‎Oso kezkatuta nengoen ez nuelako gorputzik eta, orain, atsegin dut.
2014
‎Hitzak beti objektu materialen bati erreferitzen zaizkio, errealitate espiritualaz ez daki nola mintzatu. . L, image physique, qui, dans les langues sémitiques, est encore à fleur de sol, obscurcit la déduction abstraite et empèche dans le discours tout arrière plan délicat? 569 Adimendu semita hain da sen­tsupekoa eta hain da materialista, ideia edo sentimendu espiritualak adierazteko beste baliabiderik ez baitu gorputzari edo errealitate materialari erreferentzia egitea baino. –S, agit il d, exprimer un sentiment de l? âme, on a recours au mouvement organique qui d, ordinaire en est le signe.
‎Ikuspuntuhorren arabera, sexua gorputzak materializatzen dituen araua izango litzateke, etagenero matriz edo hegemonia horren existentzia ezinbestekoa da gorputzak gizakigorpuztzat hartu ahal izateko. Hau da, sexu arauak betetzen dituzten gorputzakgizakitzat joko dira eta sozialki garrantzitsuak izango dira (Butler, 2008), arauakbetetzen ez dituzten gorputzak abjektuaren esparrua osatuko dutelarik (Butler, 2007: 224). Ondorioz, bi genero normatiboetara (emakume, gizon) moldatzen ez direngorputz irudiak, subjektuak, gizatasunetik (humanoaren kategoria idealetik) kanpogelditzen dira, alor sozialaren eremu bizigaitzak eta egongaitzak osatuz.
‎Arimarik ez dute gorputzak lortuta.
2015
‎beti? dago nahi ez dugun gorputza dugula esaten duen atzealderen bat publizitateko irudi horietan. Hamarretik bederatzi dentista ari dira errepikatzen aspalditik nahi ez ditugun hortzak ditugula.
‎Libertateak ez du gorputzik, aingerua bezala da
‎felidoak ezin dira hautsi gizakiek egiten duten bezala. Lau hankako lagun horiek ez dute gorputz osoan zehar barreiatutako izerdi guruinik, gehiegizko beroa galtzen laguntzen dietenak. Hori dela eta, ahoa, mihia eta guruin kontzentratuak erabili behar dituzte hanketan, handik bota ahal izateko.
‎Erregimen ontologiko modernoan, identitateak Deleuzek azaleko efektua zeritzonaren pare dira: ez dira ezaugarri fisikoak, ez dute gorputzik, ez dira gauzak, ezta gauzen egoerak ere, atributu dialektikoak dira, gertaerak edo, izakiak barik, izateko erak, baina inoiz ez dira izatearen azaletik azpira, barrura, joango. Ageriko azalean dira.
‎Musikarik ez da, ezta musikaririk ere, baina musikarik balego ere ez luke masarik liluratuko. Masak ez du gorputzik, desertuko beroarekin lurrundu da, eta horrexegatik ezin da politikoaren zein sozialaren eroale ona izan. Musikak zeharkatuko luke masa espektrala inolako hondakinik utzi gabe —ez luke doinua oroimenean gordetzeko aukerarik ere izango—; musikaririk balego, atzera begiratu orduko ikusiko luke atzean ez dagoela masarik, desagertu dela.
‎Gonbidatu zerrendaren soslaien errepasoa puntu hartara iritsi orduko ia erabakia zuen ezetza ematea gonbitari. Hobeto pentsatu behar zuela eta alde egin edo zuzenean ezetz erantzun, estimatzen zuela, baina ez zuela gorputza halako burrundaretarako. Odile Moresek beste zigarro bat sartu zuen ahokoan eta ezpainak busti zituen mihiarekin.
2016
‎Isiltasuna da gau argi eta izartsu bati koroa jartzen diona, gauza guztiak bere tokian eta behar bezala daudela ondoen erakusten duena. Isiltasuna bedeinkazioa da zaintzailearentzat, lantegia ere inongo minik eta inolako ondoezik ez duen gorputza bezain sendo dagoela adierazten duen froga.
‎Beraz, fruta eta barazkiak nutrizioaren ikuspegitik balio handiko elikagaiak direla ondoriozta daiteke, dietan egunero sartu behar direnak, zeren eta, hartzeari esker bakarrik, oinarrizko nutriente batzuen beharrak ase egiten baitira. Baina elikagaiek ez dituzte gorputzak irentsi behar dituen substantzia guztiak, eta frutak eta barazkiak ez dira salbuespena. Hori dela eta, otordu bat ahalik eta osasungarriena izan dadin eta nutrizio egoera egokia izan dadin, dieta beste elikagai batzuekin osatu behar da, hala nola zerealak, haragia, arraina, arrautzak edo esnekiak, organismoaren funtzionamendu normala eta osasun egoera egokia mantentzen laguntzeko.
2017
‎Zabaldu zen mezua Zalduondon zein inguruetan eta herritarrek denetik esan zuten: hori aspaldiko kontua zela eta ez zela berriro gertatuko, alde egin beharra zegoela Agurainera badaezpada, erromesak ez zirela onartu behar ez bazuten gorputza erakusten eta galdeketak egin behar zitzaizkiela nahitaez, Markos dirugilea zela eta zerbait izango zuela esku artean, eta ea zergatik berak bakarrik esaten zituen halako gauzak... eta abar.
‎Hirugarren saioaren atarian, nekatuta ageri da: «Kritikatzen gaituztenek diote aberatsak garela, besteak esplotatzen ditugula ez dugulako gorputza izorratu nahi, hau oso erraza balitz bezala. Baina ez da hala».Eredu idealaren bilaGaur egun, baliabide ekonomiko dezente dituztenek soilik daukate aukera haurdunaldi subrogatuetara jotzeko.
‎Leonardo hori koadroak bukatu ezinda ibiltzen omen zen, barrua nahastuta, soluzio hau probatu, bestea probatu, erabaki bat ezin erabakirik. . Ekimenik ez balu bezala..., hezurrik ez balu bezala gorputzean?, komentatzen dute Mereschkowskiren pertsonaia batzuek (Leonardo da Vinci nobela hori, bide batez, oso egokia iruditzen zait, Ernazimentuaren ideia bat egiteko). –Quattro ani penatovi, lo lascio imperfetto?
‎Gizonei gustatzea antze oso bihurria da, eskatzen diguna gure baitatik ezabatzea indarrarekin zerikusia duen oro. Bien bitartean, gizonek, nire adinekoek eta zaharragoek behintzat, ez dute gorputzik. Ez adinik, ez gorpuztasunik.
‎4 Spinozaren esanetan, generoak, espezieak, organoek edo funtzioek ez dituzte gorputzak definitzen, baizik eta ahal dutenek definitzen dituzte, hau da, bideratzeko gai diren afektuek, pasibotasunean zein ekintzan.
‎ADIMENak ez ditu gorputz arimak bereizten ezeren izenean; adimenak bere baitan hartzen du gorputza. Gorputza behar du eta ez Loiolako Inaziok bezala, araubide militarren arabera mistika baten izenean, ez arrazoimen kartesiarrak bezala, kanpotik eusmena behar duelako, baizik eta, gorputza adi izanik bihurtzen garelako adimentsu, bakar, adineko eta adindun.
‎Josebak telefonoko argazkietara jo du. Ez du harreman onegirik argazkiekin, baina Landerren aholkuz argazki batzuk egin zituen atzo komunean, gustuko duen aurpegia, horren gustuko ez duen gorputza galtzontzillotan. Bi aukeratu ditu eta bidali.
2018
‎Luis Larrañaga: Gorputz Hezkuntza ikasgaiaren ikuspegitik, guk ez ditugu gorputzak hezten edo mugimenduan soilik trebatzen, ez gara entrenatzaile hutsak, ikaslea osotasunean hartzen eta hezten dugu. Ikaslea ez baitzaigu etortzen gorputz batekin bakarrik, etortzen zaigu aurre esperientzia batzuekin, motibazio eta emozio batzuekin… eta hori guztia hartzen dugu aintzat:
‎subjektua+ objektua+ aditza. Hizkuntza subjektutzat edo objektutzat hartzen dugunean" euskarak aurrera egin"," euskara biziberritu"," normalizatu", ez gara konturatzen metaforaz hitz egiten ari garela, hobeto esanda, metonimia batez, berez, hizkuntza ez baita ezer, ez du gorputzik: hiztunak daude, hiztun erkidegoak, giza taldeak, eta hiztun horien jokabide linguistikoak, sozialak, politikoak, ekonomikoak... Beraz, euskararen arazorik ez dago, edo bestela esanda, zorrozki, ez dago arazo linguistikorik, soziokulturala baizik, eta soziopolitiko, sozioekonomiko.
‎Gorputza, gu guztiona bezala, oinarrizko ekonomia batez osatua zuen. Bularra handia, leize baten tamainakoa, egia da; baina giharrak ez zituen ongi moldatuak, bizkarrak ere ez zabalak, ez zuen gorputz atalen lerdentasunik, eta isla ere ez zuen simetrikoa. Indarraren irudi betea zirudien nire aitaren gorputz hark, gogorra, indartsua baina edertasunik gabea, heltzeko, urratzeko, xehatzeko eta suntsitzeko egina.
‎Kontratua patriarkatuaren etsaitzat jotzen da, sexu menderakuntza zerraldo utziko duen kolpetzat, eta are erakargarriago bihurtu dute bai kontraktualismoak eta bai norbanakoa jabe gisa agertzen duen ideiak ere, hots, norbanakoak hain elkarren berdinak izanik bata bestearekin truka daitezkeela dioen ideiak. Ideia horri eginiko kritiketan, ordea, azpimarratu izan da norbanako horrek ez duela gorputzik, eta, beraz, ezta identitaterik ere; izaki batek, identitatea izango badu, nahitaez izan behar du gorputz bat. Kritika zuzena da hori, baina kontratuak erakartzen dituen feministei oharkabean joaten zaien ideia berbera falta zaio:
‎Herculine Barbinen egunerokoak editatu eta argitaratzean, garbi dago Foucaultek erakutsi gura duela nola gorputz hermafrodita edo intersexual batek agerian jartzen dituen, eta gezurtatzen, sexuak sailkatzeko estrategia erregulatzaileak. Uste duenez «sexuak» batera biltzen dituela beren artean nahitaezko loturarik ez duten gorputz funtzioak eta esanahiak, aurreikusten du «sexua» behin desagertuz gero, askotariko funtzio, esanahi, organo, prozesu somatiko eta fisiologiko horiek pozgarriro sakabanatuko direla, eta plazerak hedatuko direla eskema bitarreko sexu unibokoen ulergarritasun markoari gainez eginda. Herculine bizi den mundu sexualean, Foucaulten arabera, gorputzeko plazerek ez dute zuzenean «sexua» adierazten beren lehen kausatzat eta funtsezko esanahitzat; mundu horretan, dio?
‎Bere azalpenean Beauvoirrek ez du inon esaten emakume egiten horrek ezinbestean emea behar duenik. Baldin eta «gorputza egoera bat» bada, Beauvoirrek dioenez, ez dago esanahi kulturalek dagoeneko interpretatu ez duten gorputzik; hortaz, sexua ezin liteke izan diskurtso aurreko faktualtasuna. Izan ere, sexua, definizioz, generoa izan da beti, erakutsiko denez.
2019
‎Esaten da ihartua dagoela, zimeldua, landare bat balitz bezala. Gizona aguretzeak ere beldur ematen du, jakina, baina gizon normalak ez ditu haragi gisa ikusten beste gizonak; elkartasun abstraktu bat besterik ez du gorputz autonomo eta arrotz horientzat. Emakumearen gorputzean, hots, beretzat daukan gorputz horretan sentitzen du gizonak, nabarmenki, haragiaren gainbehera.
‎maite ez ditugun gorputzek estorbu egiten dute
‎" Nire bertsolari lanean ez dut gorputza batere presente sentitzen, eta uneren batean sentitzen baldin badut indar sentsazioa ematen dit. Lepotik gorakoa daukat presente guztiz, gorputza ahaztuta, baina momenturen batean nire pentsamendua gorputzera pasatzen baldin badut indarra ematen didan zerbait da, osotasun bat.
‎Uxue Alberdiri, aldiz, kontrara gertatu zitzaion: txikitatik feminismoa presente egon den etxe batean hezitakoa, plazara irten arte ez zuen gorputz osoarekin ulertu feminismoa zer zen eta zein biolentziatatik babesteko balio zuen; denborarekin, balio izan dio plazan gertatzen zitzaizkionen inguruan teorizatzeko, baina baita ere bereak zoro baten pentsakizunak ez zirela ulertu, konplizeak aurkitu eta bakarrik ez borrokatzeko. Laura Mintegik harreman kontraesanezkoa du feminismoarekin:
‎Idazterakoan ez du gorputza idazketa prozesuan presente dagoenik sentitzen. Nerea eta biok nobela idazteari ekin zionean ez zuen haurrik, eta amaitutakoan bi seme alabaren ama zen.
‎Urretabizkaiak eta Mintegik argi bereizten dituzte burua eta gorputza, adimena eta edertasuna. Biek aipatu dute ez dutela gorputza presente sentitzen idazten ari direnean, nahiz eta Urretabizkaiaren kasuan, adibidez, aitortzen duen beldurra eta biluztasuna sentitu izana, bere gorputz erreala inplikatuta egon den garaiari buruzko testigantza kronika (Bidean ikasia) idatzi ondoren.
‎Bularrean hasita betiere, berehala hasi ziren hedatzen beste hainbat lekutara, beso eta eskumuturretara. Axlek ulertu zuen ez zuela gorputza behar bezala egurasten, eguzkia falta zuela, kristaletik pasatzen ziren izpiek ez zutela eragin bera azalean. Behin eta berriro esaten zion bere buruari etxetik irten gabe hainbeste hilabete eta gero espero zitekeela ondorioren bat, modu batekoa edo bestekoa, eta hori zela berari egokitu zitzaiona, azaleko gaitz hori.
2020
‎Aitona Martin, bere abilezia erakutsi nahian, eskurik gabe zetorren bizikletan, eta plazara sartzen den zubitik pasatzean banderatxoen sokarekin trabatu eta han joan zen lurrera piririka jende guztiaren aurrean. Kolpe izugarria hartu zuen, eta hezurrik hautsi ez zuen arren gorputza maspilduta gelditu zitzaion. Baina harentzat min horiek gutxienekoa izan ziren, benetako mina bihotzean eta harrotasunean hartu zuen.
2021
‎Ezker hankako protesia kendu eta lurrean utzi du, zutik. Oreka mantentzeko hankak ez du gorputzaren beharrik. Hanka independentea da.
‎Beharbada horregatik, desira piztu zitzaidan berriro ukiezina bilakatu zitzaidan gorputz hura ukitzeko. Zuek, Itziar, ez duzue gorputzik, ezta. Ez nintzen ausartu Gomezi galdetzen, baina iruditzen zait ez duzuela izango.
‎...tzak eta beroak, badirela dardarak askotarikoak, beldurretik datozenak edo orgasmoraino doazenak, badirela dantzak eta kantak, eta askatzeak eta izateak eta, badela indarra, badela poza, bakea ere badela, tarteka hutsa tarteka betea, batzuetan saltoak eman beharra besteetan makurtuta etzan beharra, baina denak daudela gorputzean, esnai dagoen gorputzean, bizi nahi duen gorputzean, ezer tapatu gura ez duen gorputzean, denetarik gordetzen duen gorputzean, izan baden gorputzean.
‎Ohartu nintzen ez nuela nire gogoan haren irudirik sortu nahi izan, min gutxiago ematen zidan hura etereo eta ikusezin izateak. Niretzat ez zuen gorputzik ez itxurarik, ez zuen metro eta berrogeita hamar eta bi metro arteko tokirik hartzen espazioan. Albarekin zer nolako harremana zuen neure buruari galdezka hasten banintzen, gaiarekin obsesionatzeko aukera handia nuen, eta gaizki pasatzeko ere bai.
‎–Ez naiz fidatzen, Estibalitz. Bizitzan ez dut gorputzean horrelakorik sartu, eta ez naiz orain hasiko, eta ez mindu, baina are gutxiago hartuko dut zure nebak niretzat prestatutakorik.
2022
‎Inoiz ez dut gorputz eskultural bat eduki, eta jada ez naiz gaztea. Tentsioarekin ere izerdituta nengoen, zikin sentitzen nintzen...
‎Iowako Unibertsitateko (Ames, AEB) Department of Health and Human Performance saileko ikertzaileak antzeko emaitzak izan zituzten, ez baitzen egiaztatu erresistentziarako egokitzapena hobetu zenik “T” 750 mg-ko gehigarria hartu zuen kirolarien artean. terrestris” (eta ustez ekintza androgenikoa duten beste belar batzuk) saiakerak iraun zuen zortzi asteetan. Nebraskako Unibertsitateko Human Performance Laboratory k egindako beste azterlan estatubatuar batean ere berretsi zen “Tribulus terrestris” ekin ordezkatzeak ez duela gorputzaren osaera hobetzen, ez eta erresistentzia ariketetako errendimendua ere, iragartzen diren promesen aurkakoa. “Tribulus terrestris”, laguntza ergogeniko arriskutsua 2000 urtean, Luke R.
‎GMI gantzarekin ondo korrelazionatzen den gorpuzkera indizea da, baina, maila indibidualean, ez du gorputzeko gantz kantitateari buruzko informaziorik ematen, hori baita obesitatea definitzen duen datua.
‎Ezarritako arauak betetzen ez dituzten gorputzak interesatzen zaizkio Javier Codesal bideo artistari (Sabiñanigo, Espainia, 1958). Ikus entzunekoetan eta idazketan aritzen da batik bat, baina haren lana ez da kabitzen etiketa zurrunetan.
‎–Nik ez dut gorputza erakusten, bestela abiatua nengokeen –esan zidan bere gerri buelta erakutsiz– Ni neure baitara sartzen naiz, eta ur sakonetan igeri egin eta gero ateratzen naizelarik, batzuetan kosta egiten zait non nagoen gogoratzea ere –esan zidan.
‎urrunean dagoen puntu bati begiratu eta ttak. Ez zu, zu ez zara mugitu (gogoan izan ez duzula gorputzik), zure kontzientzia baizik. Txoriek kantatu egiten dute.
2023
‎Mespretxuak egiten dituen zauriak ez ditu diruak sendatuko, ez aberastasunak goxatuko, ez famak kenduko. Mespretxuak ez du gorputza zauritzen, bainan min handia egiten du psikologiari, pentsamenduari, arimari. Horiek ez dira ikusten gorputzeko begiekin, alta pertsona bere izaite sakonenean zauritua dago.
‎Guztiok ez dugu gorputz tenperatura bera, eta ez da berdina eguneko orduaren, urtaroaren, adinaren edo sexuaren arabera. Ezagutu gehiago hari buruz eta zer egin normaletik kanpo altxatzen denean
‎Butlerrek (2009), Althusserren eta Austinen teoriak oinarri hartuta, baieztatuko du, ideologiarekin gertatzen den bezala, hizkuntza subjektuaren aurretik dagoela, hizkuntza izanik subjektua eratuko duena, jada existitzen den hitz bat baliatuz: “Hizkuntzak gorputza babesten du baina ez literalki bizitzara ekarriz edo hura elikatuz, gorputzaren existentzia soziala posible da interpelazioari esker[...] deiak edo interpelazioak ez du gorputza ‘aurkitzen’, funtsean eratzen du gorputza” (Butler, 2009: 21).
‎Hor denak bihurtzen dira pinuak: ez dute gorputza mugitzen, ez dute interpretatzen, zurrun zurrun gelditzen dira... Hori guztiz antipedagogikoa da, ez da umeek naturalki daukaten espontaneotasuna azaleratzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia