2001
|
|
Gizakiak, gizaki soilak, ez du bera ez den helbururik —maitagogo izatea, garatzea besterik—; ez historikorik, ez gizarte aldekorik. Horrek ez du ukatzen ‘lege’ izenez kanpotik datozkion adibideek, erakustaldiek,
|
ez
dutela giza gogoa argitzeko ahalmenik. Baina, azkenean, laguntza eta argitasun guztiak gogoan dituela, maitatuz osatuko du gizakiak bere burua eta gizartea ere gaur eta historian, denok osatzen dugun eta denon gogoko eratuta nahi dugun gizartea.
|
2004
|
|
a) Ezaugarri biologiko nagusiak —horietako batzuk bederen— giza errealitatearen funtsezko ezaugarriak dira, hau da, ezaugarri guztiz eratzaileak dira (Ik. Sobre la Esencia, 180). b) Ezaugarri biologikoek
|
ez
dute giza errealitate osoa agortzen, ezaugarri psikikoekin batera egiturazko batasun zorrotza osatzen baitute. Gizakia egiturazko batasun biopsikiko bat da (Ik.
|
2006
|
|
Gorputzetik bereizia bezala egongo litzatekeen arima askea, yuch, krisialdietan baino ez da adierazten: Sarpedonek Pelagon lagunari lantza mingarri bat erauzi dionean ihes egin dio arimak zaurituari eta lausotu egin zaizkio begiak28 Gorputza bere onera datorrenean, berriz, desagertu egiten da arima askea,
|
ez
du giza aberearen arreta deitzen29, argitasuna egiten da, berriro, giza begian.
|
2007
|
|
Horrez gain, azken lege bat betearazten dio Zeusek Hermesi: lotsa eta zuzentasuna aintzat hartzen
|
ez
dituen giza aberearentzat heriotza zigorra ezar dezala, bestela izurri gaiztoa hedatuko baita hirietan612.
|
|
Egin behar duinagorik
|
ez
du giza abereak: lanak ekarriko dio etorkizun oparo eta zuzenbidezkoa.
|
|
Berpizkunde arkaikoarekin batera garatu ziren, batetik, zientzia tekniko eta esperimentalak, eta, bestetik —Heladek
|
ez
baitzuen giza aberearen kezka inoiz alboratu15—, hurrengo atalean aztertuko diren giza zientziak.
|
2010
|
|
Bestalde, giza legeari ez zaio hala deitzen, haren edukia kontuan hartuta, hots, giza gaiez ari delako, ez, ordea, Jainkoaren gaiez. Egiatan, esamolde hori aplikagarria da, filosofoek giza lege deitzen duten horretan; baina filosofoek, egia esan,
|
ez
zuten giza legea aipatu nahi, eta, gainera, hori ez litzateke zehatza izango, giza legearen esangura askoz zabalagoa delako, jarraian ikusiko dugun bezala.
|
2012
|
|
2 Amodioa berriro asmatu behar da. Schopenhauerren ideiaren (amodioa da merezi
|
ez
duen giza espezieak iraun dezan emakumeek egindako asmakizuna) eta Kierkegaarden planteamenduaren aurka (amodioaren bidez, kasurik onenean," nia" absolutuarekin biltzen da), Platon (amodioan dago unibertsaltasunaren kimua) eta Lacan dira hemen ere erreferentzia nagusi. Ezaguna da Lacanen hurrengo esaldia:
|
2017
|
|
14 Sartrerentzat, heriotzak
|
ez
du giza existentziaren objektutasuna baliogabetzen(" heriotza ez da absentzia bat", gorago dioenez), baina bai, ordea, subjektutasuna.
|