2023
|
|
Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergapetik kanpo daude Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe dauden errentak. Lehenengo begirada batean, badirudi xedapen hori
|
ez
duela garrantzirik, baina bizi aseguruetatik jasotako kopuruen gainean ordaindu behar den zerga zehazteko ezinbesteko araua da. Horiek horrela, kontratugilea ez den hirugarrenak aseguruaren prestazioak jasoz gero, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zergaren menpe daude; bestela, Pertsona Fisikoaren Errentaren gaineko Zergaren menpe.
|
|
Tributu administrazioari legez zor zaizkion kopuruak epe baten zehar ez izateak dakarkion finantza kostea, hain zuzen. Horrenbestez, berandutze interesak ordainketa atzeratu delako sortzen dira modu objektiboan, eta
|
ez
du garrantzirik atzerapenaren errua norena den edo atzeratzeko arrazoia zein den.
|
|
Izan ere, aurrekontua lege baten bitartez onetsi behar da, eta horrexek ematen dio izaera nahiz balio juridikoa. Onespen hori gauzatu arte, aurrekontuak
|
ez
du garrantzi juridikorik.
|
|
Tasen inguruan, egitezko kasuaren osagaien artean Administrazioaren jarduketa ageri da, subjektu pasiboa ukituz; eskuarki, jarduketa horrek abantailak eta onurak ekarriko dizkio subjektuari, baina ondorio hori ezin daiteke Zuzenbidearen bidez eskatu. Bestela esateko,
|
ez
du garrantzirik zerbitzu zein jarduketa publikoaren emateak subjektuari onurak ala kalteak dakarzkion; nahikoa da jarduketa hori subjektuari begira gauzatzea.
|
|
Zerga subjektiboak subjektu pasiboaren inguruabar pertsonalak zerga egitatearen osagai subjektiboahartzen ditu kontuan, tributu zorra zehaztean. Haatik, zerga objektiboen kasuan, subjektu pasiboaren ezaugarri pertsonalek
|
ez
dute garrantzirik tributu zorra zehazteko.
|
|
Hala ere, bereizketa horrek
|
ez
du garrantzi juridikorik. Hori dela eta, SAINZ DE BUJANDAk sailkapen horren ondorio juridikoak argitzeko esan duenez, zuzeneko zerga metodoaren eta zeharkako zerga metodoaren artean bereizi behar da.
|
|
Auzitegiak aipatu duenez, legegileak kategoriei ematen dien izenak
|
ez
du garrantzirik, ezpada kategoria horiei aplikatu dien araubide juridikoa. Horregatik, ondare prestazio publiko bati, nahitaezkoa den prestazioari, prezio publiko izena ematen zaion arren, ez da kontzeptu berririk sortzen.
|
|
(b) Konparazio hori alokairu kontzeptu homogeneoen artean egin behar da, hau da, arrazoi bera edo, gutxienez, antzekoa duten alokairu kontzeptuen artean. Gainera
|
ez
du garrantzirik alderdiek alokairu kontzeptuei eratxikitako nomen iuris edo izenak. Zinez, alokairu zenbatekoak oso osoan ordezteak ondorerik gabe utziko luke lan zerbitzuak ematean lanarekin batera kontuan hartu ohi diren inguruabar berezien balorazioa; bestela esanda, oso osoko neutralizazioa onartzeak berarekin ekarriko luke alokairu egitura aldaraztea eta, ondorenez, lan harremanei datxekien sinalagmatikotasun printzipioa haustea (Gonzalez Posada Martinez).
|
|
Ondore horietarako ulertuko da garraio zerbitzuak ematen dituzten pertsonen jarduera lan esparrutik kanpo dagoela, administrazio baimenen titular izanda, pertsona horiek jarduera gauzatzen dutenean kasuan kasuko prezioaren arabera, zerbitzu publikoko merkataritza ibilgailuak erabilita, eta merkataritza ibilgailu horien jabetza edo horiek erabiltzeko zuzeneko ahalmena izanda; orobat,
|
ez
du garrantzirik modu etengabean zerbitzuak zamaketari edo merkatari berari ematea.
|
|
Era berean,
|
ez
du garrantzirik enpresa lagatzaileak itxuraz lan enpresaburu gisa jarduteak, hau da, langileak kontratatuz, alokairuak ordainduz, langileengatik kotizazioak eginez, kaleratzeak gauzatuz eta abar; hain zuzen ere, hori guztiori egingo du enpresaburu kontratariaren itxura egiteko. Horrek ez luke eragotzi behar legearen aurkako lagatzea adieraztea, baldin eta frogatzen bada enpresa hartzailea dela lana benetan zuzentzen duena.
|