Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2008
‎Komisio gutxiago, hipotekan baldintza onuragarriagoak eta, are gehiago, tratu hobea jasotzea baino arrazoi sendoagoak dira erakundez aldatzeko, nahiz eta banku batetik bestera alde egitea erabaki zaila den. Espainian, erabiltzaileek ez dute finantza erakundea aldatzeko joera handirik, eta, jakina, pauso hori emateko, ongi aztertu behar da hartzen den erabakia. Horrela, ondoren adierazten den bezala, banku bakoitzaren eskaintzak aztertu behar dira eta oso kontuan hartu behar dira bizi den eremuan duen kutxazain kopurua edo aplikatzen dituen komisioak.
‎Aurreikuspen makroekonomikoek joera negatiboa adierazten dute hiruhileko honetarako eta datorren urterako; beraz, aldi baterako lanpostuak dituztenak edo krisiaren aurrean bereziki ahulak diren sektoreetan lan egiten dutenak dira finantza betebeharrak hartzeko orduan gehien zaindu behar direnak. Aldi baterako lanpostuak dituztenek edo krisiaren aurrean ahulak diren sektoreetan lan egiten dutenek ez dituzte finantza betebeharrak hartu behar. Bide hori aukeratuz gero, funtsezkoa da eskaintzak konparatzea, asko baitaude eta asko baitira.
‎Edozein estrategia komertzial baliagarria da bezeroen aurrezkiak erakartzeko. Nomina kontuek ez dituzte finantza abantailak bakarrik eskaintzen, hala nola lehentasunezko kredituak eskuratzea, zenbait nomina aurreratzea edo bestelako finantza produktuak baldintza onuragarrietan kontratatzea. Duela hilabete batzuetatik, likideziaren premia larria dela eta, oraindik estrategia oldarkorragoa aplikatzen dute:
2009
‎Ohiko bankuengan zuten fedea galdu dute askok zenbait erakundek bezeroen aurrezkiekin egiten dituzten inbertsio ez oso etikoen berri izatean edo beste bankuen aktiboak erosten dituztela jakitean. Jadanik ohi zuen konfiantza sortzen ez duen finantza ereduaren alternatiba moduan agertzen da banku etikoa, une honetan inoiz baino gehiago.
‎Ohiko bankuengan zuten fedea galdu dute askok zenbait erakundek bezeroen aurrezkiekin egiten dituzten inbertsio ez oso etikoen berri izatean edo beste bankuen aktiboak erosten dituztela jakitean. Jadanik ohi zuen konfiantza sortzen ez duen finantza ereduaren alternatiba moduan agertzen da banku etikoa, une honetan inoiz baino gehiago.
‎Italierak eta “Nyse Euronext” ek dagoeneko eskaintzen dituzte horrelako eragiketak, orain arte burtsa panorama nazionalean argitaratu gabeak. Baina, nahiz eta gure mugetatik kanpo ezarri, burtsako agintariek egiten duten fitxa mugimendu hori ez dute finantza bitartekari batzuek partekatzen, eta uste dute ez dela erraza. Haren iritziz, nahasmenduak sor daitezke, bai operadoreetan, bai inbertitzaileetan bertan, eta ahots batzuen arabera, komisio gehiago egon daitezke.
‎Nola finantzatu bidaia? Ikasle askok gurasoen edo senideen laguntza badute ere, horrelako laguntzarik ez dutenek finantza entitate batera jo eta mailegua eskatu dute. Banku eta kutxek 12.000 eurorainoko kredituak baldintza onuragarrietan eskaintzen dituzten gazteentzako lineak dituzte, nahiz eta amortizazio epeak hamabi hilabetetik beherakoak izan, eta komisioak %3ra irits daitezke, banku merkatuko altuenen artean.
2010
‎komisiorik gabeko produktuak dira, ageriko kontua den bezala, hainbat txartel (Santander Débito 3.0 txartela, Santander Box Gold txartela, Santander Light txartela), Nomina Babesteko Asegurua, Nomina Aurrerakina, Pentsio Plana eta Supernet 2.0 Onura lortu ahal izateko, bankuak nomina edo pentsioa helbideratua izatea eskatzen du, hipoteka edo banakako pentsio plan bat kontratatua izatea eta gutxienez 600 euroko ekarpena izatea, edo hileko batez besteko saldoa 12.000 eurokoa edo handiagoa izatea produktuetan. Finantza erakundearekin negoziatzea Komisiorik ez duten finantza produktuak kontratatzeaz gain, ohiko bankuarekin negozia daitezke horiek ezabatzeko. Hori egin daiteke eta, oro har, oso emaitza onak lortzen dira.
2011
‎Madrilek ezarritako finantza berregituratzea dela eta, Hego Euskal Herriko aurrezki kutxek kaudimena bermatzen dutela diote eta, beraz, ez dutela interbentziorik jasan. Dakigunez, arriskuan dauden aktiboei aurre egiteko gutxieneko kapital nagusirik (core capital) ez duten finantza entitateak (bankuak, aurrezki kutxak eta abar) gobernu zentralak" nazionalizatzeko" eta, gero, pribatizatzeko arriskuan daude. Espainiako Gobernuak berriki hartu duen erabaki horri aurre egin diote finantza entitate guztiek.
‎Bestalde, Olli Rehn Europako Ekonomia gaietako komisarioak esan du Espainiak ez duela finantza merkatuetan horrenbesteko kolperik jasan Bruselaren gomendioak jarraitu dituelako urteko lehen seihilekoan.
‎2008az geroztik, 235 pertsonak ez dute finantza sistemaren eskaintzarik
‎Bestalde, teka motako 20 zuhaitz erosteak 7.500 euroko gastua eragin dezake. Inbertsio mota horretatik lor daitezkeen onurei dagokienez, baso enpresek azpimarratu dute ez dutela finantza produkturik eskaintzen, eta irabaziak lortzen den zuraren bolumenaren eta salmentaren unean duen prezioaren bilakaeraren arabera sortzen direla. Horregatik, merkatu finantzarioak baino askoz likidezia txikiagoa duen merkatua da.
2012
‎Estatuek behar dutenean, EBZk beren zor publikoa luzatu gabe eta interes tasa mesedegarriak ezarriz erosi luke (egungo estatutuek diotenaren aurka), interes tasa murriztu horiek banku pribatuei eskaini ordez, banku horiek estatuak askoz kostu handiagoan finantzatuz aberasten baitira. Banku zentral arduratsu batek ez du finantza aktiboen errentagarritasun handia bermatu behar horixe egiten du diru merkea bankuei, eta ez estatuei, utzita, jarduera ekonomikoa suspertzen eta enplegua sortzen lagunduko duten moneta eta finantza baldintzak ezarri baizik.
‎Lehenik, banku eta finantza arautze zorrotza behar da. Finantza produktuei buruzko eta eragileek burutu ditzaketen eragiketei buruzko arauek oso zehatzak izan behar dute(" itzaleko banka" deritzona, inolako ikuskatzerik ez duten finantza jarduerak deuseztatzeko), eta, hala, espekulazio jarduerak edo, besterik gabe, arriskutsuegiak direnak saihestuko lirateke; gehiegizko arriskuek eragindako galerak, azkenean, herritar guztiengan sozializatzen direla baieztatu da. Abian dagoen pribatizazio prozesuaren aurka, banka publikoak bere tokia berreskuratzea funtsezkoa da, epe luzerako eta gizarte erabilgarritasunerako irizpideekin jarduteko gai izan behar du, eta ekoizpen eredua aldatzeko eta enplegua sortzeko lehentasunezkoak diren jarduera ekonomikoei arrazoizko maileguak eskaini behar dizkie.
‎Wolfgang Schäuble Alemaniako Finantza ministroaren ustez, Espainiak ez du finantza laguntzarako inongo programaren beharrik. Zorroztasun neurri gehiago ez direla esan du Luis de Guindosek.
‎Espainiak ez du finantza laguntzarako programa baten beharrik, eta krisi egoera gainditzeko egin beharrekoa egiten dabil, Wolfgang Schäuble Alemaniako Finantza ministroaren ustez.
‎Espainiako Gobernuak esaten duena entzuten dut nik, eta egoera hori dela berretsi dezaket: Gobernuak dio ez duela finantza laguntzaren beharrik, azaldu du Alemaniako ministroak, Eurotaldea Luxenburgon egiten ari bilera hasi aurretik. Etxebizitzen burbuila ren ondorioz, bankuekin arazoa du Espainiak, eta, horregatik, bankuak berriz kapitalizatzeko laguntza jaso du, azpimarratu du.
‎Baina Espainiak ez du finantza laguntzarako programa baten beharrik. Hori da Espainiako Gobernuak behin eta berriz esan duena, eta konfiantza izan behar dugu, esan du Alemaniako Finantza ministroak.
2016
‎Banku nazional gehienek aparteko abantailak dituzten eta ia irekitzeko baldintzarik ez duten gazteei zuzendutako komisiorik gabeko kontu bat merkaturatzen dute. Estrategia honen bidez, oro har bankuari komisiorik ordaindu nahi ez dion profil bat erakarri nahi da, baina ez du finantza egoera boteretsurik, ez eta aldizkako diru sarrerarik ere, nomina gisa helbideratzeak edo duela urte batzuetatik herrialdeari eragiten dion lan egoera dela eta. Bankuek gazteak bereganatu nahi dituzte «dena» trukean «ezer ez» eskainiz, epe luzerako harreman bat lantzeko eta, azkenean, erakundearekin harremanetan jartzeko.Baina, nolakoak dira gazteentzako kontuak eta zer abantaila eskaintzen dituzte?
2019
‎Nola detektatu Mendekotasunaren seinaleak. Pertsona helduetan, adierazleak dira umore aldaketak, familiarekiko jarrera iheskorra, likidezia arazoak… Nerabe eta gazteetan, umore aldaketak normalak dira eta ez dute finantza autonomiarik; askotan, ez dira 5 euro baino gehiago gastatzen egunean, duten diru guztia delako, baina horrek ez du esan nahi arazorik ez dagoenik. “Lehenago artikulu jakin bat ikasten badute, hala nola mugikorrak edo kirol arropa, orain dirua eskatuko diete gurasoei, beraiek erosi nahi dutela esanez”, sakondu du du Poncek.
2020
‎Aurten zifrek engainatu egiten dute, pandemiaren ondorioen beldurrak izugarri handitu baitu aurrezte tasa. Hala ere, ez da espainiarren arteko ohiko joera, eta, gainera, ez dugu finantza kultura handirik. Alderdi hori hobetzen badugu, eta borondatez, azken finean, aurrezkia eta bizi kalitatea eragiten duten erabaki ekonomiko egokiagoak. Nola azaldu.
‎Verter Recycling 2002 SMk aurkeztutako diru kontu ofizialek erakusten dute enpresaren jabeek ez zutela finantza tresnarik arrisku posibleei aurre egiteko; adibidez, lixibiatuen ihes bat eduki izan balute, edo zabortegian gertatu denaren gisako hondamendi bat gertatuko balitz. Horrela erakusten dute 2017 arte ikuskatutako diru kontuek.
2021
‎Horrekin batera, Espainiak bere gastu publikoaren zati bat defizit bidez finantzatzen du, eta ez litzateke bidezkoa ekarpenean eta kupoan hori aintzat ez hartzea. Bestela, bere gain hartu ez dituzten finantza zamengatik ordaintzerakoan, euskal herritarrek zergekin ordainduko lukete espainiarrek defizit bidez finantzatutakoa. Ez lukete defizitaren onurarik jasoko, eta, zorra handituko litzatekeenez, haren kaltea pairatuko lukete.
2023
‎Ondokoa irakurri daiteke Mediapart ek zabalduriko Blackrock ou les risques insenses de la finance speculative(" Blackrock edo finantza espekulatzailearen arrisku pentsaezinak") artikuluan: " Autoritateen inolako kontrolik ez duen finantza mamu hori oso arriskutsua da". Kontrol eza aski ez balitz bezala, are beldurgarriagoa da jakitea adimen artifizialak dizkiola datuak aztertzen eta bideratzen.
‎Baina mundu digitalean inbertitzen duten gutxi batzuek dakite ziurtasun osoz zertan ari diren. Inkestaren arabera, horietatik %19k soilik dute diru digitalaren inguruko «nahikoa» ezagutza, eta hamar gaztetatik bederatzik ez dute finantza aholkularirik. Horiek hala, itsu itsuan, dirua galtzen dute gehienek, kriptodirua kriptonita bihurtzeraino.
‎Hala espero du Elvira Nabiullina Errusiako Bankuko presidenteak, eta azaldu du errublo ahulak ez duela finantza krisi bat sortuko, 1990eko hamarkadaren hasieran Errusia astindu zuenaren antzekoa. Gobernua ere ez da kexu.
‎Finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzeaz gain, TAOLren toki erakundeen ebazpen eta akordioak aurkaratzeko sistema ere aplikatu egiten da. Egia da, beste esparruetan ematen diren kontrolekin alderatuta (hirigintzako planeamenduaren behin betiko onespenekin gertatzen den bezala) finantza zaintzaren kontrol teknikek ez dutela finantza jardueraren behin betiko ebazpenik ematen Toki erakundeek finantza zaintzaren mendeko jarduerak gauzatzeko behin betiko erabakiak hartzen dituzte, horien gaineko erantzukizuna hartuz. laugarrena.— Finantza zaintzako eginkizunak egikaritu behar dituen organoa batzuetan Estatua da eta beste batzuetan autonomia erkidegoa da. Adibidez, aurrekontu egonkortasunaren politiken inguruan ematen diren kontrolak Estatuak gauzatuko ditu, baina ondarea eskualdatzean aurretiazko baimena autonomia erkidegoak eman behar du.
‎LHLa eta gero, toki erakundeen garapenerako Estatuaren oinarrizko legeak etorri ziren: TAOL eta TOL. TAOLren 2 xedapen gehigarriaren ez zuen finantza zaintza beren begeri aipatzen, baina 5 puntuan EAEko toki ogasunen eta Estatuaren harremanak Ekonomia Itunaren bitartez bideratuko direla xedatzen du eta 10 puntuan barne kontrolaren esparruan ere aipamena egiten du. Beraz, finantza zaintzaren nondik norakoa honetan ezarri zitekeen.
‎Udalerrien% 2,6k ezin dute zorpetze eragiketarik hitzartu zorraren/ sarrera arrunten ratioa% 110 baino handiagoa delako, eta% 2,8k zaintza organoaren onespena behar izan dute,% 75etik% 110era bitartekoa delako. Bestalde, 4.403 udalek eta araubide erkideko 5 diputaziok ez dute finantza zorrik 2017ko abenduaren 31n. tonomia Erkidegoak toki araubidearen arloan duen konstituzioeta estatutu eskumenetik abiatu behar dugu, eta, zehazki, toki erakundeen finantza jarduerei dagokienez. Kataluinako Estatutuaren 48.1 artikuluak ezartzen du Generalitateari dagokiola erakunde horien finantza zaintza, betiere, erakunde horiei aitortzen zaien autonomia errespetatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia