2014
|
|
«Badakigu
|
ez
dugula ezer aldatuko, ezer irauliko, baina literaturaz hitz egiteko gogoa genuen eta horren inguruan elkartu gara aldizkaria egiteko», azaldu du Ibon Egañak, sustatzaileetako batek. Aldizkariak ez du maiztasun jakinik izango, eta blog baten ereduari jarraitzen dio.
|
2015
|
|
Lehena, gerraurreko literaturan tokia badu ere, 1968 urteko F. Larruquert en eta N. Basterretxearen dokumentalak egin zuen ospetsu, gero Ortiz Osés ek Mariri behin eta berriz emana?, eta bigarrenaren jatorria ez dugu zehatz ezagutzen. Bestalde, ikerketa arkeologiko antropologikoek, Mariren mitoaren aztarnak paleolitoan koka daitezkeela iradoki arren,
|
ez
dute ezer zehatzik baieztatu, horretarako Mari jainkosatzat jo litzatekeelako, eta are gehiago, Jainkosa Nagusitzat?. Hori eginez gero, Gimbutasen ekarpenak (1991, 1996) kontuan hartu lirateke, eta Mari eta neolitoaren arteko lotura aztertu.
|
2019
|
|
Hori da, gai hau irakatsi daiteke, ala? Ikus entzuten denak
|
ez
du ezer ikustekorik lehen grabaketarekin, ezin da esan euskalduna ez denik.
|
2021
|
|
Testuinguruan kokatutako pertsonen prozesu psikologikoak ingurune sozialaren produktutzat jotzea, eta psikologia Gergenek proposatu zuen moduan historiatik bereizezina den jakintza eremu bat balitz bezala hartzea, gure garaietan arrotza ez den posizio erretoriko bat da. Ikuspegi hori definitzeko postmoderno hitza erabili arren,
|
ez
dugu ezer berririk esaten, eta modernitatean eta baita lehenagotik ere, mendeetan zehar luzatzen ari den kontrobertsia ideologiko batean posizioa hartu dugu, besterik gabe. Ideiek beren bidea egiten dute, zabaldu, indartu eta ahultzen dira, eta gaur egun (zientzia sozialetan nagusiki) indar hartzen ari den ikuspegi postmoderno honek indar pixka bat hartu izanaren erakusle da gure posizioa gai honetan.
|
2022
|
|
(1) en esanahia ‘bihotz hau hutsik dago’ da, alegia, ‘bihotz honek
|
ez
du ezer barruan’.
|
|
Baina boterea ez da lerratzen soilik irakurketa ikuspegira, literatur sistemak irizpide zurrunak baititu literatur testu batzuk unibertsalizatzeko, hots, denboraren joanean klasikoak bilakatzeko. Kanonaren inguruan
|
ez
dugu ezer esango, izan ere, hori beste artikulu bat litzakeelako. Soilik, literatur talde honetan liburuak denon artean komentatu eta aukeratzen ditugula, irizpideak hauek izanik:
|
|
Ama eta bai aita konturatzen direnean umea ez dela" normala", gurasoen konportamentua umearekiko da oso gogorra, oso despektiboa, eta jakina horrek formatzen zaitu barneko isolamendu oso gogorrean, txikitatik, eta esango nuke hori dela inportanteena eta nik nire familian bizi izan dudana. ...tzen dut nire aitak txikitan deitzen zion Inesita ez zuelako ulertzen bera desberdina zela, baina ya sei, zazpi, zortzi bederatzi urterekin berak bazekien oso argi ezberdina zela eta sufritzen zuen mordo bat, eta hor oso argi esplikatzen du bere aitak harrapatzen duenean bere jakekin jantzita eta zer mespretxuarekin, berak hor gordetzen du barne barnean heziketa hori, eta esaten du familia honekin
|
ez
dut ezer nahi sufriarazi egin didaten moduan. 20200109T05
|