2003
|
|
Amak
|
ez
zuen ezer esan, lanpetuta baitzegoen, baina minutu batzuk geroxeago berriro entzun zitzaion:
|
|
Dena dela, une hartan burua beteegi zeukan ezertan luzatzeko. Handik
|
ez
zuen ezer irabaztekorik, eta ordurako ikastolak ez zion ezer eskaintzen. Alde egitea hobe, Bibiotekin interesgarri bihurtzen hasi zitzaion elkarrizketa moztea bere damu bakarra.
|
|
Gordetzea ahaztu zuen; normalean ez zuen oso eragin ona izaten gurasoengan, baina nola azaldu gaztea zela eta asko ikasi behar zuela bere maitearekin gauza berriak dastatzeko? Halaz ere andreak
|
ez
zuen ezer esan eta bere golkorako gorde zuen iritzia. Bibiot urduritu egin zen apur bat; gainera, emakumea ederra eta artean gaztea zen, eta bere hanka luzeak iradokor gurutzatzen zituen.
|
2004
|
|
Guk gutxiok ezin, inolaz ezin dugu, erdizka besterik/ asko,/ gauza asko esan". Xabier Azurmendiren" Hustu gaituzte" poema moralizatzailea jarri ondoren("... Eta poetak uste du ezerk
|
ez
duela ezer balio..."), egileak bera ere tartekotzat jartzen delarik" herriaren barne lokartua esnatu eta indartzeko", hustu gabeko" poeta jator eta bete batzuk" badaudela oraindino diosku. Gogoeta moralak ikuspegi aberkoi eta didaktikoz eskaintzen dituen testua dugu berea.
|
|
Txoriburu harro bat zela ta, Txarlinek
|
ez
zuela ezer lortuko txakur granjarekin baina, ibili ta ibili, zerbait egin du esaten zuten harrituta ekidazuarrek.
|
|
Poetak, iturriak isildu ziren Hil zaigu dana Eta poetak uste du ezerk
|
ez
duela ezer balio. Hustu gaituzte."
|
2008
|
|
" Idazleen hierarkizazio apur bat ongi dator, gizartean alor guztietan behar baitira erreferenteak, eta erreferenteak ezberdintasunetik sortzen baitira; baina gehiegizko hierarkizazioa kaltegarria da". Hala ere, hierarkizazio malgu eta orekatua behar da,
|
ez
baitu ezer balio higiezina baldin bada.
|
2009
|
|
Nik ainbat iñork nai dizunikan arren ez zazula uste, nere begiyak beren aurrian beti desio zaituzte; eguzkirikan ikusi gabe txoriya egoten da triste, ni
|
ez
nau ezerk alegratutzen zu ikustiak ainbeste.
|
2015
|
|
Honenbestez, Lurrek Arestirekin batera irekitzen duen bidea ere aski antiklerikala da, edo Villarrek azpimarratzen duen moduan, fraide eta apaizez haratago euskal literatura sustatzeko borondateak gidatzen ditu. Saizarbitoriak aipatu bezala,
|
ez
dute ezer fraidetik edo mojatik Lurreko kideek; are, apaiz eskolak eta bertako gehiegikeriak pairatutakoak dira gehienak, eta marxistak dira" sui generis".
|
2017
|
|
Bere harridura areagotuz, hipotesi fantastikoaren alde dauden hainbat ebidentzia aurkitu ditu: Albino Maria gorra da,
|
ez
du ezer aditzen eskuineko belarritik, muskerrak sartzeko hartu zuen bidetik, hain zuzen ere; narratzailearen lagun medikuak aurkitu duenez, gaitz tropikalei buruzko bibliografiak dokumentatuak dauzka halako kasuak, Europan sekula gertatu ez badira ere; osabarengana joan aurretik egin dioten bisitan, Okerrak musker harekin zer gertatu zen ez dakiela adierazi die narratzaileari eta bere lagun medik... Horrek haren kontrako susmo txarrak berpiztu egin dizkie.
|
2018
|
|
Bai, uste zuen idealak jendetzak mugiarazteko gai zirela, baina batzuetan bakarrik, eta aldietarako bakarrik. Elbak
|
ez
zuen ezertan sinesten, baina konprenitzen zuen bere egoera berdinean zeudenak idealetan murgiltzea, arrazoi bila bizitzan, edota euren bizitza bat edukitzeko, ez besterik. Zoriontsuak haiek, zertan edo hartan fedea zeukatenez, nolabaiteko borroka egiten zutelako; berdin zen horretan edo honetan, baina zeozeren alde batez ere, eta, azken finean, bakoitza bere buruaren alderako.
|
2019
|
|
Beste adibide bat aipatzearren, eleberriaren amaiera aldera esaten da Florak ere bazekiela berak liokeela desleialtasuna barkatu eta Adolforena porrot bat zela" gauzak haien arlora eramanez, ez zela musika tresna egokia, alegia" (272). Hau da, Floraren desleialtasunak haien harreman berria hautsi du, baina
|
ez
du ezertarako balio izan, harremanak ez duelako etorkizunik. Beraz, arestian aipatutako Pere Ballarten hitzak kontuan harturik, errealitateari aurre egiteko ironia darabil berriro ere.
|
2021
|
|
" Ni batzuetan eroso egoten naiz eta beste batzuetan oso deseroso. Adibidez, baliabide literarioak ikasi behar izan ditugunean, ikusi izan dudanean ikasleentzat aspergarria zela eta
|
ez
zuela ezertarako balio, oso frustratuta sentitu naiz. Baina esaten dizutenean hori gero selektibitaterako behar dutela, eta hala ere eman behar baduzu, gogoz kontra ari zara.
|
|
Bestetik, ohar garrantzitsu bat: eskatuko zaien lanaren dimentsioaz
|
ez
dugu ezer zehaztu, irakasle bakoitzak erabakitzea garrantzitsua dela uste baitugu, egin duten lanaren, helburuen eta taldearen izareraren arabera.
|
|
Gaztelaniaz ere bai, ez pentsa. Bigarren Hezkuntzan arlo desberdinetako irakasleek
|
ez
dute ezer jakin nahi gainerako arloez; Euskara eta literaturakoan ere denok ez dugu jarrera bera eta sarritan arrantzan Ibili behar dugu". (LIR2)
|