2002
|
|
Behin batean, bai esan ere Aita Donosti zenduak zer bakan hori, eta Ravel-en erantzuna: " Ene aberri tipia maite
|
ez
dudalako ez da, noski, gertapen hori; ez. Ene asmo oiñarri zioz da, eiki.
|
|
Amar urtetik amar urtera mutil gazte bat galdetzen dut, eta onekin mintzaldi luze ta egonaldi gozo egin ondorean, aske ta iare ioaten utzi oi diot. Aske, taiuren batean; baiñan nire oroiak, ordea, egun eta eguzki iraunen dio, eta nahiz eta onera berriz eldu nire billa, leen ikusi nauanak
|
ez
nau ez, iñoiz berriro ikusiko".
|
2005
|
|
Frantziako Eliza eta politika markatu dituzte beren garaian. Lehena ezagutzen
|
ez
duenik ez da edozein lizeotan abbé de St Cyran izenarekin, Racine, Pascal eta XVII. mendeko idazle famatuenak dizipuluak baitzituen.
|
|
Bainan
|
ez
dute ez apezek, ez apezpikuek, ez Burulehenek egiten Eliza, izan ditezen saindu ala bekatoros, bainan beren zoriona Ebanjelioaren bideari jarraikiz bilatzen dutenek, hauek ere izan diten saindu ala bekatoros. Apezek badute, eta gero eta gehiago izanen dute jos ahala urratu.
|
|
Telebistetako pin up ederrak baino sinesgarriago gintezke. Sinesten
|
ez
dutenak ez ditugu kolorezko katixima liburuekin, den filma hoberenarekin, ez eta telebistako emankizun miresgarrienarekin bilduko. Ez zuten horrelakorik apostoluek.
|
2009
|
|
Larrosa eder baratzean, loratzen da mayetzean; amoriorik
|
ez
duanak ez do miñik biotzean.
|
|
Bestetik, eskatu zuena betetzen bazen, behartuta zegoen trukean eskainitako erromesaldia egitera. Osterantzean, heriotza ohikundetan ikusiko den legez, promesa egin eta betetzen
|
ez
zuenak ez zuen atsedenik hartzen, ez eta haren arimak hil eta ostean ere.
|
2013
|
|
Eliza egin zuen San Martinek, bainan bertako zerbitzarientzat
|
ez
zuen ez laborerik ezta sororik ere. Basajaunari laguntasuna eskatu zion, baina alperrik.
|
2015
|
|
Bere arimak ez zuen zuzendaririk,
|
ez
zuen ez emazte ez maiteño ezagunik. Ama ba zuen, halare, aski istimatua:
|
2018
|
|
Hala ere,
|
ez
zuen ez, tankera baldarrik; ohiko egokera duinaren jabe zen momentu larri haietan ere. Gogora ekarri zuen, nola Katinkak beti esan ohi zuen, aita hark ez zekiela jolasten, zaharra zelako; beste aita gaztearen konparazioan,.
|
|
Behin kanpora irtenda, sargori zegoela konturatu zen. Etxe barruan
|
ez
zuen ez hotzik ez berorik; odol gabe zegoela esan zitekeen, arimak hondoa jotzen ziola.
|
2019
|
|
" Orduan nik galdetu nion ea jakinarazi zion ni nintzela historiarik inportanteena[...] eta berak baietz segurtatu zidan. Adolfo delakoa goibelduta geratu zela ere esan zidan, eta hark gureak ez zuela amaiera onik izango bota ziola, behin funtzionatu
|
ez
duenak ez duelako sekula funtzionatzen, eta ez zitzaion arrazoirik falta, baina orduan a ze putakumea pentsatu nuen, eta hala esan nion Florari, putakume galanta hori, baina ezin jarraitu izan nuen, ordu laurden berandu baitzebilen, eta etxean hitz egitekotan geratu ginen (180).
|
|
Beharbada ez da zuen bizitzako liburua izango, baina zin egiten dizuet ez zaretela aspertuko, baizik eta ondo pasa eta arin irakurriko duzuela, eta gauza berriak ikasi... Eta pentsatzen duzuenok bukaera jakinez gero liburuak
|
ez
duela ez gatzik eta ez piperrik, egin ezazue galdera hau: zergatik hilko du?
|
|
" Pentsatu ere pentsatzen dut joera horregatik dudala burua nahasia, gauza gehiegirekin betea, pertsonaia askorekin, bata bestearekin gurutzatzen diren gertakizunez, ez hasierarik ez amaierarik duten istorioz gainezka. Egia da, ongi begiratuta, istorio batek
|
ez
duela ez hasierarik ez amaierarik izan; amaitu ohi dena liburua da, baina ez historia ordea; istorioek liburu batetik bestera egiten dute salto" (Saizarbitoria 2003b: 48).
|
|
Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari bere emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak bere emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen
|
ez
baditu ez delako ezer konponduko. Garrantzitsuena" besteen erabileraren mugen etika" barneratzea da eta norbere indarra kontrolatzen ikastea.
|
2021
|
|
" Nik ikasleei beti esaten diet: irakurtzen
|
ez
duenak ez du gainditzen. [...] Nik uste dut nire ikasleak behintzat irakurrita ateratzen direla nire klaseetatik" (MIR1).
|
|
Transmisio hori lehenago eman behar da. Ikasleak badaude inolako interesik gabe
|
ez
dutenak ez komiki bat irakurtzeko, ez ipuin bat, ez eleberri bat, eta inork ez ditu hortik bideratu. Nerabe batek berarentzat erakargarriak diren testu horietara hurbildu luke.
|