Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Maitamendun, maitari izan ala ez, hor dago zerutik lurrera besteko aldea gizakiaren eta animalien artean. Animaliek ez dute ez hautamenik, ez ezagumenik, ez maitamenik. Ez dira maitagogo.
2003
‎Sokratesen hitzaldia bi zatitan banatu daiteke. Lehenengoan, Agatonekin elkarrizketan, maitasuna desira bat dela dio, eta desira guztiak ez daukagunaren desira direnez eta maitasunak izaki ederrak maite dituenez eta izaki ederrak onak ere badirenez, horren guztiaren ondorioz Maitasunak ez du ez edertasunik ez ontasunik eta horrexegatik hain zuzen ere bi gauza horien atzetik dabil. Arrazonamendu horrekin beste hitzaldietan esandakoa laburbildu besterik ez da egiten.
‎— Azter ezazu —esan omen zuen Sokratesek— egiantzeko izan ordez beharrezkoa ez ote den horrela izatea, faltan duena desiratzea eta faltan ez duena ez desiratzea. Niri ikaragarri iruditzen baitzait, Agab ton, beharrezkoa dela.
2004
‎Pentsatuko dut zerua, lurra, koloreak, irudiak, hotsak eta ikusten ditugun kanpoko gauza guztiak ametsetako zelatak besterik ez direla, jeinu maltzur horrek nire sinesberatasunari jartzen dizkiona. Bururatuko dut nik neuk ez dudala ez eskurik, ez begirik, ez haragirik, ez odolik, ez inolako sentipenik, eta horiek ditudalako sinesmen faltsua dudala.16
‎Guztiak errealitate objektibo matematikoak dira, baina ez dute euren justifikazioa aurkituko mundu materialean, adimenezkoan baino. Hiruki tankerako, lauki tankerako edo biribil antzeko irudiak aurkitu ahal izango ditugu izadian, eta irudi horien antz handiagoa izango dute gizakiek sortutako eraikinek, baina ez dugu ez batean eta ez bestean sekula aurkituko irudi geometrikoaren ideiak eskatzen duen perfekzioa.
2006
‎Alabaina, artearen printzipio ezagunen bat erakusten diogunean eta printzipio hori adibideen bitartez ilustratzen dugunean, adibide horien jokabidea printzipio horretara egokitzen dela onartzen du bere gustu partikularretik abiatuz. Eta oraingo kasuari ere printzipio bera aplika dakiokeela frogatzen dugunean —nahiz eta berak ez duen ez hauteman ez sumatu printzipio horren eragina—, orduan berak ondorioztatu du errua beregan dagoela eta, halaber, fintasunik ez duela, zeina baldintza beharrezkoa baita edozein konposiziotan edo diskurtsotan dagoen edertasun edo narrio guztiaz jabetzeko.11
‎Pertsona heldu baten kokapena hartuz gero, orduan Horazio izango genuke gustuko. Hala ere, tematuko bagina galdetzen, zein da hobea, Horazio edo Ovidio?, eztabaidak ez luke ez garrantzi handirik ez etorkizunik, antza. Ikusle (edo irakurle) ideal batek bai Horazio bai Ovidio onak direla onartuko luke.
2008
‎Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak ez du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza ez duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin ditu gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi.... Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
2009
‎Zentzumenezko intuizioari dagozkio judizio horiek. Eta haiek bakarrik ez dute ez ezagutza beharrezkorik, ez unibertsalik, hots, objektiborik, ematen. Erran daiteke, judizio horiek, nolabait," berehalakoak" direla, immediatuak, mediaziorik gabekoak.
2011
‎Izateari Kaosaren arabera begiratu zaio, Kaosaren kontrakotzat jo da, ez osatutzat, baizik eta giza mintzoan agertzen ari den osotasuntzat; hala, ez izatea hondo helezintzat geratu da Logosarentzat. Erreala, horrela, ezagutzen duguna da, eta ezagutzen ez duguna ez da aintzat hartzen. Jatorrizko zabaltasuna, ezkutukoa, ukiezintzat eta hautemanezintzat jo da, nahiz eta, geroago, konturatu garen aurpegi anitz izan ditzakeela, hala moduzko ordena inplizitu bat.
2022
‎Irakasleak, filosofian, ez du ez irakasten ez trebatzen, askatu egiten du: askatu, pentsatzea ekiditen digun horretatik.
‎Zein prozesu biologiko eta kultural, genetiko eta sozialetatik sortzen da momentu bakoitzean? Gaur, azken hitzik ez dute ez arimen artzainek, ez gogoaren filosofoek, ez psikologo sozialek, ez neurobiologoek niari, kontzientziari edo identitate pertsonalari buruz, munduarekin eta besteekin dugun erlazioa eratzen eta sostengatzen den oinarrizko fokua den neurrian.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia