2001
|
|
Maitamendun, maitari izan ala ez, hor dago zerutik lurrera besteko aldea gizakiaren eta animalien artean. Animaliek
|
ez
dute ez hautamenik, ez ezagumenik, ez maitamenik. Ez dira maitagogo.
|
2003
|
|
Sokratesen hitzaldia bi zatitan banatu daiteke. Lehenengoan, Agatonekin elkarrizketan, maitasuna desira bat dela dio, eta desira guztiak ez daukagunaren desira direnez eta maitasunak izaki ederrak maite dituenez eta izaki ederrak onak ere badirenez, horren guztiaren ondorioz Maitasunak
|
ez
du ez edertasunik ez ontasunik eta horrexegatik hain zuzen ere bi gauza horien atzetik dabil. Arrazonamendu horrekin beste hitzaldietan esandakoa laburbildu besterik ez da egiten.
|
|
— Azter ezazu —esan omen zuen Sokratesek— egiantzeko izan ordez beharrezkoa ez ote den horrela izatea, faltan duena desiratzea eta faltan
|
ez
duena ez desiratzea. Niri ikaragarri iruditzen baitzait, Agab ton, beharrezkoa dela.
|
2004
|
|
Pentsatuko dut zerua, lurra, koloreak, irudiak, hotsak eta ikusten ditugun kanpoko gauza guztiak ametsetako zelatak besterik ez direla, jeinu maltzur horrek nire sinesberatasunari jartzen dizkiona. Bururatuko dut nik neuk
|
ez
dudala ez eskurik, ez begirik, ez haragirik, ez odolik, ez inolako sentipenik, eta horiek ditudalako sinesmen faltsua dudala.16
|
|
Guztiak errealitate objektibo matematikoak dira, baina ez dute euren justifikazioa aurkituko mundu materialean, adimenezkoan baino. Hiruki tankerako, lauki tankerako edo biribil antzeko irudiak aurkitu ahal izango ditugu izadian, eta irudi horien antz handiagoa izango dute gizakiek sortutako eraikinek, baina
|
ez
dugu ez batean eta ez bestean sekula aurkituko irudi geometrikoaren ideiak eskatzen duen perfekzioa.
|
2006
|
|
Alabaina, artearen printzipio ezagunen bat erakusten diogunean eta printzipio hori adibideen bitartez ilustratzen dugunean, adibide horien jokabidea printzipio horretara egokitzen dela onartzen du bere gustu partikularretik abiatuz. Eta oraingo kasuari ere printzipio bera aplika dakiokeela frogatzen dugunean —nahiz eta berak
|
ez
duen ez hauteman ez sumatu printzipio horren eragina—, orduan berak ondorioztatu du errua beregan dagoela eta, halaber, fintasunik ez duela, zeina baldintza beharrezkoa baita edozein konposiziotan edo diskurtsotan dagoen edertasun edo narrio guztiaz jabetzeko.11
|
|
Pertsona heldu baten kokapena hartuz gero, orduan Horazio izango genuke gustuko. Hala ere, tematuko bagina galdetzen, zein da hobea, Horazio edo Ovidio?, eztabaidak
|
ez
luke ez garrantzi handirik ez etorkizunik, antza. Ikusle (edo irakurle) ideal batek bai Horazio bai Ovidio onak direla onartuko luke.
|
2008
|
|
Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak
|
ez
du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza ez duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin ditu gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi.... Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
|
2009
|
|
Zentzumenezko intuizioari dagozkio judizio horiek. Eta haiek bakarrik
|
ez
dute ez ezagutza beharrezkorik, ez unibertsalik, hots, objektiborik, ematen. Erran daiteke, judizio horiek, nolabait," berehalakoak" direla, immediatuak, mediaziorik gabekoak.
|
2011
|
|
Izateari Kaosaren arabera begiratu zaio, Kaosaren kontrakotzat jo da, ez osatutzat, baizik eta giza mintzoan agertzen ari den osotasuntzat; hala, ez izatea hondo helezintzat geratu da Logosarentzat. Erreala, horrela, ezagutzen duguna da, eta ezagutzen
|
ez
duguna ez da aintzat hartzen. Jatorrizko zabaltasuna, ezkutukoa, ukiezintzat eta hautemanezintzat jo da, nahiz eta, geroago, konturatu garen aurpegi anitz izan ditzakeela, hala moduzko ordena inplizitu bat.
|
2022
|
|
Irakasleak, filosofian,
|
ez
du ez irakasten ez trebatzen, askatu egiten du: askatu, pentsatzea ekiditen digun horretatik.
|
|
Zein prozesu biologiko eta kultural, genetiko eta sozialetatik sortzen da momentu bakoitzean? Gaur, azken hitzik
|
ez
dute ez arimen artzainek, ez gogoaren filosofoek, ez psikologo sozialek, ez neurobiologoek niari, kontzientziari edo identitate pertsonalari buruz, munduarekin eta besteekin dugun erlazioa eratzen eta sostengatzen den oinarrizko fokua den neurrian.
|