Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎etxea garbitzeko agindu, nagusien aurrean akatsak justifikatu.... Batzuetan adierazpide linguistikoren baterabiltzea helburua izanik ere, ikasleak ez badu esaten, ez dugu behartzen; berebaliabideak mugitu eta erabiltzen ditu, eta denak dira onak.
‎Boterearen eskutiko munduaren berrirakurketa horretan, gero eta muga estuagoa dago informazioaren eta espektakuluaren artean. Gure bizimoduan, informazio bonbardaketa gero eta presenteago egon arren, ez dugu esaterik gero eta informazio hobea dugunik, ezta inguratzen gaituenaz gero eta gehiago dakigunik; hori bai, honetaz edo hartaz, gero eta bitxikeria gehiago dakigu.
‎Errakuntza ezagutzan dago (daltonikoa erratuta dago, semaforo gorriaren aurrean bidea zeharkatzean); gezurra diskurtsoan (bankaria gezurretan dabil, interesek gora egingo ez dutela esatean, tipoak mugikorrak izanik, bihar etzi sasi guztien gainera jauzi egingo dutela baitaki).
2010
‎Motel hitz egiten du, tonu monotonoan eta baxuan. Ingurukoentzat zamabat bezala sentitzen da, ezertarako balio ez duela dio. Azkenaldian, bizitzea ezduela merezi dio.
‎ANGELA ia beti eserita dago, ez balego bezala. Ez du ia ezer egin nahi, etanoizbehinka ezertarako balio ez duela dio, nahiz eta egia ez izan. Geldo etaasegabe adierazten da.
‎Motel hitz egiten du, tonu monotonoan eta baxuan. Ingurukoentzatzama bat balitz bezala sentitzen da, ezertako balio ez duela dio. Azkenaldian, bizitzea ez duela merezi dio.
‎ANGELA ia beti eserita dago, ez balego bezala. Ez du ia ezer egin nahi, etanoizbehinka ezertarako balio ez duela dio, nahiz eta egia ez izan. Geldo etaasegabe agertzen da.
‎una alternativa eficaz para resolver conflictos empresariales?, Anuario de Justicia Alternativa. Derecho Arbitral, 2001/ 1 zk., magistratuek askotan «gatazka batzuen konplexutasun teknikoa ulertzeko beharrezko esperientzia teknikoa» ez dutela dio. Epaileek beraiek, jada aipatutako, Jardunean dauden epaile eta magistratu guztiei eginiko inkestari buruzko txostenean, op.cit., 4 eta 38 or., irakur daitekeenez «justiziaren arazoak konpontzeko» lehenengo tresna epaileen heziketa dela diote.
‎Egun proportzioak kontrakoak dira. Gaur bakarrik herritarren% 21ek dio epaileek konfiantza handia edo nahikoa sorrarazten diotela, eta% 41ek epaileenganako konfidantza gutxi edo batere ez duela dio, eta batez ere haien inpartzialtasun eta independentziaz zalantzak dituztela aitortzen dute. Antzeko ildotik, Toharia, J. J. k, Opinión pública y justicia.
2011
‎Halaere, talde bakoitzak kontrako joera du. Interneteko erredakzioan, erdiek bainogutxiagok diote prestakuntza jaso dutela, eta, beraz, jaso ez dutela diotenak erdiakbaino gehiago dira. Interneteko datuak iraulita, telebistako erredaktoreen emaitzaklortuko ditugu:
‎nahimena edo esentzia. Baina, beste aldetik, goi mailako pertsonek besteen beharrik ez dutela dio, hau da, goi mailako pertsonak beren buruarekin bakarrik bizi direla harmonian, eta benetako bakea bakardadean bakarrik aurkitzen dutela. Alde horretatik, talentuko gizakiak bakardadea eramaten dakitenak dira eta bakardadea jasan ezin dutenak dira gizartekoiak.
2012
‎Presentismo historikoaren beste aldaera batek egungo gatazketatik eratorritako irizpideen arabera epaitu eta egungo gizarte, kultura eta politika kategorienarabera aztertzen ditu gertakari historikoak. Adibidez, Nafarroako errege erreginekeuskararen alde ezer egin ez zutela diotenen kasua. Baieztapen horretan aldaketahistorikoak ezkutatzen ari dira, hizkuntza bera, kohesio sozial, kultural eta abarretarakotresna gisa baloratzean.
‎Lehen baino lehen, globalitarismoari aurre eginez SMK k zer ez duen nahi argi utzi behar dugu. SMK erradikala da hobeto bizi nahi ez duela dioenean. Kontzeptu hau globalizaziorekin loturiko garapenaren ideologiarekin eta modernokeriarekin loturik dagoela salatzen dute (Chuji, 2009).
2014
‎a. Janariari buruzko jarrera nahasia du: ez jateko aitzakia moduan, apetiturik ez duela esaten du. Aldika, jan nahi gabe ibiltzen da, eta aldika, gehiegizko betekadak egiten ditu:
2017
‎Ez dute jarrera aldatzeko borondaterik erakusten, ez eta egoeraren gaineko inongo hausnarketarik egiteko asmorik ere. Hainbat arrazoi dela medio, halakorik egiten ez dutela diote; besterik ez.
‎Beste batzuk, berriz, euskal poesiagintzan azentuak eraginik ez duela dio. Nikolas Ormaetxea. Orixe?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia