2001
|
|
Aitormena diot, lehenengo pertsona narratiboan taiututako nobela hau, ezer baldin bada, aitortza delako. Modu honetan, irakurleon konplizitatea eta ardura dira bilatzen direnak, eta hala frogatuko lukete testu barneko irakurleari (terminologia kritikoan narratario deritzonari) etengabe egiten zaizkion erreferentziek, hala nola," ez dakit diferentzia ulertzen den" (105)," eman dezagun" (108)," honezkero mila aldiz esango nuen" (108)," petrila ezagutzen
|
ez
duenarentzat diot hau" (133)," esan dudan posturan" (226)," esana nagoela uste dut" (272)... bezelakoek.
|
2005
|
|
Bizi guzia izarren ikertzen pasatua duen Hubert Reeves 70 urteko astronomoak, munduak zentzurik
|
ez
duela diotenei galde hau egiten die: " Nolaz dakizu hori?
|
2015
|
|
Hau da, Theophile Gautierrek ehun urte baino lehenago esandakoa," pour épater le bourgeois" hura, serioegi hartzen zutela batzuek salatzen zuen, batez ere beren ikonoklastiarako eta erlijio katolikoa kritikatzeko jaiduragatik. Joera horiek jada inor asaldatzen
|
ez
zutela zioen Azurmendik, originaletik deus ez izateaz gainera.
|
2017
|
|
Munduko izate edo entitateek ez dute berezko betetasun, egonkortasunedo betikotasun egoerarik erdiesterik. Ez dago helmugarik, ez telos ik, alegia.216 Horrek, ordea,
|
ez
du esan nahi izate edo entitate
|
2019
|
|
Aitortza horretan ordea, narratzailea irakurlearen konplizitatea bilatzen ahalegintzen da, narratarioari etengabeko alusioak egiten baitizkio: " komeni da desesperaturik sentitzen denak hori jakin dezan" (68);" ez dakit diferentzia ulertzen den" (105);" zabala da petrila, ezagutzen
|
ez
duenarentzat diot hau" (133);" inork pentsa ez dezan poltsak miatzen ibiltzen naizenik" (150);" Larunbata zen, ez dakit esan dudan" (151);" ez dakit norbait oroituko ote den Capuccine modeloaz" (152);" Itxaronaldi hau aurrekoaren berdina dela pentsa dezake norbaitek, baina hori ez da egia" (163);" esan dudan posturan" (226)," norberak go... " esan ote dut batzuetan benetan salto egin behar zuela iruditzen zitzaidala?" (51).
|
|
• Irakurri al duzue noizbait mota horietako erreferentziak egiten dituen beste literatur lanen bat? m" norberak gogoratzea dauka ezaguturiko berderik argiena, eta kolore horretakoak dira Klaudiaren begiak" (16). m" komeni da desesperaturik sentitzen denak hori jakin dezan" (68). m" ez dakit diferentzia ulertzen den" (105). m" zabala da petrila, ezagutzen
|
ez
duenarentzat diot hau" (133). m" inork pentsa ez dezan poltsak miatzen ibiltzen naizenik (150). m" ez dakit norbait oroituko ote den Capuccine modeloaz" (152). m" Itxaronaldi hau aurrekoaren berdina dela pentsa dezake norbaitek, baina hori ez da egia" (163).
|
2021
|
|
Era berean, irakurketa ulertzeko ikuspegiak rol garrantzitsua jokatzen duela pentsatzen du GE4 k, eta irakurketa ekintza modu zabal batean ulertzera jotzea komeni dela proposatzen du. Bestera esanda, testuen balio literarioaz jabetzeko lanketak proposatzen direnean, irakaskuntzan nagusiki, helburu jakin batzuetara daraman ulermenerako bide bakarra soilik hartzen da ontzat, eta horrek de facto bestelako aukera posible guztiak baztertzen ditu, ikasleari testua ulertu
|
ez
duela esatera iritsiz. Helburu bertsuetara iristeko, baita testuen inguruan eraikitako ulermen kontzertatuetara ere, ikasleek egindako interpretazioetatik abiatzeko aukera zabaltzeak konfiantza handitzea eta euren gaitasuna balioestea ekar lezake.
|
|
" corpusaren aukeraketa eta heziketa literarioa helburu duen programazio zehatz baten falta" (GE3). Hori horrela, maisu maistrek askotan kalitatezko liburuak aukeratzeko irizpiderik
|
ez
dutela dio, eta liburu bat edo beste gelara eramateko arrazoia" liburu horrek" lantzen" duen gaia" izaten dela argudiatzen du. Modu honetan, didaktismoak literaturari lekua hartzen diola baieztatzen du GE3 k eta, ondorioz," liburuak beste gai batzuk lantzeko aitzakia" besterik ez direla.
|
|
Hainbat dira plazera eta gozamena aipatzen dituzten parte hartzaileak (NE1, MIR1, LIR3, HIR1), hots, literaturak eskaintzen duen esperientziak sorrarazten duen gozamena, IE6 k dioen moduan, literatura literatura hutsagatik, baina berrirakurtzeak pizten duen" plazer linguistikoa" ere aipatu duenik badago, MIR1 esate baterako. Alabaina, parte hartzaile batzuek arlo hau galduz joan den balioespena eta prestigioa adierazi izan dute, eta horren ondorioz, egun, literaturak balio sozialik
|
ez
duela dio GE1 ek, paradoxiko gerta daitekeen arren, erraztasunaren, gozamenaren eta plazeraren aroan bizi garelako.
|