2007
|
|
Ortega-ren ustean Afrikak ez du noski kulturarik, arrazoimenik, historiarik. Baina Asiak ere,
|
ez
du egiazko historiarik, zentzu europarrean, arrazoimenaren eta progresoaren historia bat. –En la historia de Asia nos parece siempre que asistimos al proceso vegetativo de una planta, de un ser inerte, sin resorte suficiente para combatir contra el Destino? 958 Goizeko eguzkiaren argitzea gertatu egiten zaigun moduan, historia, Asiari, gertatu egiten zaio, ez du berak egiten; landare baten bizitza da kontinente harena.
|
2008
|
|
Dunen artean hilobiratu zuten kontu horrek
|
ez
du egiazko oinarririk, beraz. Baina nondik sortu zen dunen historia?
|
2012
|
|
Gizakiak baliatzen ditu zikloa errepikatzeko baldintzak. Aukera sorta mugatuak ditugu eta, hortaz,
|
ez
dugu egiazko askatasunik. Marcusek esan zuela uste dut.
|
|
txikitatik ikusi dut nola sortzen diren txahalak eta bildotsak. Baina, hortik aurrera,
|
ez
dut egiazko kontrakziorik sekula izan, nahiz eta ametsetan nire gorputza sarri uzkurtu den, erdiminetan.
|
2018
|
|
Sozialistek bezala, feministek ere arreta jarri izan diete kontratuetan sartzeko ezarri ohi diren baldintza hertsagarriei, eta horrexegatik egin zaie hain erakargarria emazteen eta langileen arteko konparazio hori. Enplegatzaileek produkzio baliabideak kontrolatzen dituzte, eta, hala, aukera dute komeni zaizkien baldintzak ezartzeko enplegu kontratuan; langileek, berriz, beren lan indarra dute jabetza bakarra, eta, beraz,
|
ez
dute egiazko aukerarik erabakitzeko enplegu kontratuan sartu nahi duten edo ez. Gaur egungo filosofia analitikoaren tekniketan oinarrituta G. A. Cohen-ek berriki azaldu duenez, proletarioak, nahiz eta formalki libreak diren langile izateari uzteko (esate baterako, denda jabe txiki bihur daitezke; langile mota jakin bat edo langile gehienak libre dira modu horretan ihes egiteko proletariotzari); behartuta daude beren lan indarra saltzera.
|
2019
|
|
ekintza da denboraren aniztasuna batzen duen bakarra. Neska gazteak
|
ez
du egiazko borondaterik, desirak baizik, eta batetik bestera jotzen du, koherentziarik gabe. Haren funsgabekeriak arriskutsuak dira batzuetan, zeren, ametsetan soilik engaiatzen denez, guztiz eta erabat engaiatzen baita aldi oro.
|
|
Familiarekiko harremanei dagozkie dituzten drama gehienak; saiatzen dira amarenganako loturak hausten; noiz etsai zaizkio, noiz haren babesaren premia gorria dute; aitaren maitasuna beretu nahi lukete osoki; jeloskorrak dira, sentiberak, kontentagaitzak. Askotan, ixtorioak asmatzen dituzte; buruan dabilkie adoptatuak direla, gurasoak
|
ez
dituztela egiazko guraso; bizimodu sekretu bat dutela pentsatzen dute; asmakerietan ibiltzen dira haien harremanei buruz; maiz, imajinatzen dute inork ez duela konprenitzen aita, eta zorigaiztokoa dela, emaztea ez dela harentzat alaba izango litzatekeen lagun ideala, edo, alderantziz, amari zakarra eta basatia iruditzen zaiola aita, eta gorrotagarria zaiola harekin zernahi harreman fisiko izatea.... Ameskeriak, komediak, tragedia txoroak, entusiasmo faltsuak, xelebrekeriak:
|
|
Raimundo Silvak eskua pasatu zuen burutik, gero esan zuen, Ilea tindatzen nuen, utzi egin nion, erro zuriak ez dira ikusteko oso ederrak, barkatu, dena den laster edukiko dut ilea berezko kolorekoa, Ba nik utzi diot berezko koloreari, gaur, zu bisitatzera etorri baino lehen, ile apaindegira joan eta nire urdin beneragarriak tindatu ditut, Oso gutxi zeneuzkan, ez zuen merezi, Orduan ohartu zinen, Nahikoa gertutik begiratu nizun, zuk ere begiratuko zenidan eta galdetuko zenion zure buruari nola zen posible nire adineko gizon batek ile zuririk ez edukitzea, Sekula ez nuen halako galderarik egin, begi kolpe batez ikusten zen ilea tindatzen zenuela, inor engainatuko zenuela uste al zenuen, Neure burua baino ez nuen engainatzen, nonbait, Nik orain neure burua engainatzen hastea erabaki dudan bezala, Berdin da, Zer da berdin, Zuk ilea tindatzeko dauzkazun arrazoiak, nik tindatzeari uzteko dauzkadanak, Azal iezadazu hori hobeki, Nik ilea tindatzeari utzi diot naizen bezalakoa izateko, Eta nik, nik zergatik tindatzen dut, bada, Zaren bezalakoa izaten segitzeko, Hau da, hau, kasuistika miragarria, egunero buruko gimnasia egin dut zure parean egon ahal izateko, Ni ez naiz zu baino gehiago, zaharragoa naiz, besterik ez. Maria Sarak irribarre arina egin zuen, Begi bistakoa da, eta aldaezina, eta, dirudienez, horrek biziki kezkatzen zaitu, Ez nau biziki kezkatzen, norberaren adinak besteren adinaren erlazioan baizik
|
ez
du egiazko esanahirik, hirurogeita hamar urteko batek gaztea naizela iritziko dio, ausaz, hogei urteko gazte batentzat agure bat naiz, ezbairik gabe, Eta nirekin alderatuz, zer zara, Zuk zure urdin gutxi horiek tindatu dituzu, eta ni neureak erakusten hasi naiz, hortaz, hogei urteko neskatxa baten aurrean dagoen hirurogeita hamarreko gizona naiz, Zure kontuak ez dira zuzenak, elkarren arteko dife... Biek irri egin zuten, eta Maria Sarak esan zuen, Itun bat egin behar dugu, Zer itun, Adinen kontua elkarrizketa honetan agortu dela, Ahaleginak egingo ditut hala izan dadin, Komeni zaizu ahaleginak baino gehiago egitea, bestela ni ez naiz zure solaskidea izango, Mirailarekin mintzatuko naiz, Zure buruarekin mintzatuko zara, hori bada nahi duzuna, baina ez naiz zure etxera etorri horretaz hitz egiteko, Eta ni, zertara etorri zaren galdetzen badizut, buruiritzi samarra izango naiz, Edo zakarra, Ez naiz gauza egokirik esaten ari, bat batean esaldi bat esan eta dena hondatzen dut, Ez zaitez horren beldur izan, ez duzu ezer hondatu, egia dena da biok gaudela beldurtuta, Ni orain hemendik zutitu eta musu ematera hurbilduko banintzaizu, agian, Ez egin horrelakorik, baina, egitekotan, egin ezazu aldez aurretik gaztigatu gabe, Gero eta okerrago ari naiz, beste batek jakingo luke gauzak behar bezala egiten, Beste batek beste emakume bat edukiko luke hemen, Amore ematen dut, Esan dizut hau bisita bat baino ez zela, itxaroteko eskatu nizun, Horixe egiten ari naiz, baina nik behintzat badakit zer nahi dudan, Egia da garrantzizkoa dela norberak zer nahi duen jakitea, jende guztiak esaten ditu horrelako gauzak, baina nik uste dut askoz hobe dela jakiten dena nahi izatea, denbora gehiago behar da, egia da, jendeak ez du hainbeste itxaron nahi izaten, Amore ematen dut berriz, zer egin dezaket, orduan, Zure etxea erakutsi, adibidez, normalean hortik hasten da, Esadazu nola bizi zaren eta esango dizut nor zaren, Alderantziz, nor zaren esaten badidazu esango dizut nola ez duzun bizi behar, Nor naizen esaten saiatzen ari naiz, Ni nola biziko garen deskubritzen.
|
2020
|
|
Jean Jacques Manterolak, Euskal Hirigune Elkargoko Gizarte Ekintza eta Elkartasunen zuzendariak, uste du pentsioen inguruko mobilizazioen gihar soziala balia daitekeela beste errealitate batzuk ere eztabaida publikoaren arretapean jartzeko. " Prekaritatea dela eta, arazo bat dugu gazteen integrazio ekonomiko eta sozialarekin, eta hori lotuta dago jendeak pentsioen inguruan duen beldurrarekin, zeren eta ikusten dute beren gazteek 30 eta 35 urte izan arren
|
ez
dutela egiazko lanposturik atzeman eta, beraz, zahartzaroa ere ez dutela ziurtatua izango. Uste dut mobilizazio hori behar dela zabaldu".
|