2005
|
|
Une horretatik aurrera, bi udalek, prebarikazio delituasaihesteko asmoz (Espainiako Zigor Kodearen 404 artikulua: ...kargurako desgaitze bereziaz zigortuko da bidegabeki jokatzen ari dela jakinik, administrazio auzi batean ebazpen alderdikari edo arbitrarioren bat erabakitzenduen herri agintaria edo funtzionarioa...») dute emakumearen parte hartzeadebekatu edo oztopatzen duen Alarderik antolatu edota antolaketan parte hartu; horrela, diskurtsoa aldatu eta Alardearen antolaketak udalaren jardunarekin zerikusirik
|
ez
duelako diskurtsoa zabaltzen hasiko dira, eta historikoki lotura hori egondela frogatzen duten adibideak ugariak badira ere, ideia berri hau erreal bihurtzekoasmoz, besteak beste, jaietako egitarauetatik, non udalak antolatutako ekintzakjasotzen diren, Alardearen ospakizunari buruzko erreferentzia zuzen oro ezabatukodute egun batetik bestera udal agintariek. Eta betikoak, berriz, egoera legal berriaren aurrean eta emakumearen parte hartzea oztopatzen jarraitzeko asmoz, bide juridiko berriak jorratzen hasiko dira Alarde diskriminatzailearen antolaketa aurreraeramateko helburuarekin.
|
2008
|
|
Adibidez: lapurreta txikiak, merkatariak bezeroaren onerako egiten dituen hanka sartzeak, enplegatuek elkarri zuritzen dizkioten ordu galduak... horrelako ekintzek
|
ez
dute diskurtso bat osatzen, ez dira ageriko erresistentzia ideologizatu eta gogoetatsu baten emaitzak: ez dira, esaterako, bizitzaren merkatu bihurtzearen aurkako ideologia baten erresistentzia zantzuak, baina merkatu harremanei garapen erosoa eragozten diete.
|
2010
|
|
federalismoa edo independentzia. Alderdien sistema ez da egokia, herrialdearen etorkizuneko nazio aukera aldatu delako, eskuinak
|
ez
du diskurtsorik eta ezkerrak diskurtso klasiko eta zaharkitua du, zeren eta federalismoa ezinezkoa da Espainian. Hori defendatzen jarraituz gero, Espainiak arbuiatzen duen gauza baten alde denbora, dirua eta energia galtzera kondenatzen da Katalunia.
|
|
82 eta hh) dio, enuntziazioak, hizketa egintzen teoriak ez bezala, kontsideratzen duela esanahia eraikitzen dela komunikazio egoeraren barneko dinamika batean. Enuntziazioaren linguistikak, linguistika den aldetik,
|
ez
ditu diskurtsoak beren baitan behatzen, baizik eta prozesu formalen propietate erregularrak, egoera errealetan diskurtsoak artikulatzea ahalbidetzen dutenak. Austini interesatzen zaio enuntziatuen eta egintzen arteko erlazioen sailkapen bat; eta, aldiz, Benvenisteren hizkuntzalaritza enuntziatiboak aintzat hartzen ditu enuntziatuaren eta egoeraren arteko erlazioak.
|
|
Datuen arabera, ematen du eskola gazteek
|
ez
dutela diskurtsorik begien aurrean dutena deskribatzeko. Halere, ematen du kasu praktiko eta jakin baten aurrean badakitela hautua egiten eta galderari zuzen antzean erantzuten.
|
2013
|
|
Askotan oso aurrera joan nahi dugu, baina beharrezkoa da beste dena ibili eta gero hara iristea, ez hutsetik harainoko saltoa ematea. Funtsik
|
ez
duten diskurtso ponpoxoek ez dute luze iraungo. Interesgarria da eztabaida hor dagoela.
|
2015
|
|
Mezu zuzena zen hura, elebidun autoizendaturiko kazeten sorrera garaian idatzirikoa. Garrantzitsua da, bestalde, berboi erreparatzea, garai hartan boladan zen elebitasunaren diskurtsoari azpiak jaten dizkiotelako, elebitasun orekatuarena oinarri sendorik
|
ez
duen diskurtso interesatua dela frogatuta. Siadecoren aldarriak ez zuen ordea behar bezainbat oihartzun izan kazetagintza abertzalean, sasoi hartan Hego Euskal Herriko prentsa munduan eredu elebiduna hobetsi zutelako.
|
|
euskal Zera, hortaz, anomalia askoren jario gisa begitantzen zait. Sarritan entitate moduan irudikatzen bada ere,
|
ez
du diskurtso praktiken jariotik kanpo izaterik. Eta jarioan, aniztasunak bildu eta anomalien eta egituren arteko ika mikak ditugu.
|
2016
|
|
Jose Miguel Nuinek modu zentzuzko batean azaltzen duena, bestelako argudioekin defenditu zuen Txema Mauleonek mahaian. . Gaiarekin zerikusirik
|
ez
zuten diskurtsoak botatzen zizkigun?, gogoan du Eduardo Santosek. –Adibidez, hizkuntza politikaren bidez euskara babestu behar genuela esanez gero, berak gaineratzen zuen eta gaztelera ere bai.
|
|
Kontu handiz jokatu behar da, eta ez zaie sinesgarritasunik edo itxura zientifkorik eman behar portaera jakin batzuk legitimatzea edo kontsumo zehatz batzuk sustatzea beste helbururik
|
ez
duten diskurtsoei, adibidez,« ikerketa batek erakutsi du alkoholak sexu harremanak hobe ditzakeela» erakoei. Halako informazioak ematean, ikerketaren izena eta egilea zehaztu behar dira.
|
2017
|
|
Lasaiago, Maialen Lujanbioren orain lau urtekoak leitzen: «Funtsik
|
ez
duten diskurtso ponpoxoek ez dute luze iraungo. Interesgarria da eztabaida hor dagoela.
|
2021
|
|
Martinek
|
ez
du diskurtso propiorik, bere pentsamendua besteen bidez kontatzen da beti. Bera da besteekiko kokatzen dena, nahita bilatu dugun zerbait da.
|
|
Beraz, interesgarria izango da elkarrekintzarako arauren bat finkatzea, oinarrizkoena, behintzat, bai: hitza duenak amaitu arte, ez du ondokoak hartuko;
|
ez
dugu diskurtsoa etengo, beraz, irakasleak beharrezkoa ikusten ez badu, noski. Era berean, lagungarria izan daiteke parte hartze kopurua mugatzea batera edo bitara, ez beste batzuen parte hartzea errazteko soilik, diskurtsoen zehaztasuna lortzen laguntzeko.
|
2022
|
|
" Bestalde, belaunaldi gazteek errazago aldatu izan ohi dituzte euren hizkuntzaren aldeko jarrerak, ospe handiagokoa denaren alde eginez" (Uranga, d.g.). Hernándezen (2020) ustez, gazteak hustuta daude hizkuntzen gaineko ideologiari dagokionez. Izan ere, garai bateko politizazioa ia desagertu egin da eta
|
ez
dute diskurtso sendorik. " Hizkuntza politikaren eta hizkuntza plangintzaren inguruan espreski galdetuta, ez dute erantzunik.
|
2023
|
|
Dialektikoki heldulekurik
|
ez
duen diskurtso gaiztoa, baina alderdien arteko dinamika politikoek (nik zuri hau, zuk niri bestea) eta prentsa korporazioen estrategia zuritzaileek (hau zabaldu, beste hura isildu) obratzen duten miraria: logika militaristaren aurrean sumindutako oro bozatzea, askora jota leiho jauzilariaren eta haren familiaren lepotik josteta eta trufaren bat edo beste egiteko eskubidea dugula, hori bai.
|