Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2005
‎Biblia ez zuten guk bezala ulertzen duela zenbait mende. Garai beretan ez dute denek berdin konprenitu eta gaur egun ere batzuek ala besteek ez ditugu gaztainondo horrek eman gaztainbihi berak jaten. Gainera, jende batzueri lili74 Vatikanoko II. Kontzilio Ekumenikoa, 807 or. tan zaie gustatzen gaztaina, bihiarentzat esker mikorik gabe, gehienek bihia dutelarik estimatzen.
‎Eguberriz, Gure Irratia, ETB edo Egunkaria ez ziren Belenen, biharamunean berean jakin arazteko zer gertatu zen, ahal bezainbat xehetasunekin, bakoitzak bere ñabardurekin halere. Berriak begi xorrotxekin begiratzen dituztenak ohartuak dira ez dituztela denak berdin kondatzen kazetari profesionalek ere! Diferentziak badira telebista, irrati edo kazeta batetik bestera.
2011
‎" Nik egin behar nuena egin nuen. Gainera, ez nuen denen gustukoa izan nahi. Nik idatzitakoa gustatzen ez zaionak ez dezala irakurri.
‎Itzultzaileak, ordea, zenbateraino ote du antzekorik esatea, horren moduko askatasun batekin jokatzea? Alegia, esatea ote du" nik nahi nuen moduan itzuli nuen, eta ez dut denen gustukoa izan gura. Nik itzulitakoa gustatzen ez zaionak, ez beza irakur!"?
2021
‎Horri lotuta, ikasle profilaren araberako moldaketak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako egokitzapenak ere egiten jakin behar dugu, testuliburuek ez baitute dena eskaintzen (BE1):
‎Irakasle izateak hori dauka: ez duzu dena prest eta botatzen hasten zarela, baizik eta egokitu behar duzula. Eta hori da politena".
‎Egokitutako proposamenak edo ikasle profilaren araberako moldaketak egiteko erabakitasuna eta ausardia aldarrikatzen dute nola BE1 ek hala IE7 k ere, eta ikasle profilaren araberako egokitzapenak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako doikuntzak ere egiten jakin behar dela dio lehenbizikoak, testuliburuek zein material didaktiko desberdinek ez baitute dena eskaintzen. Horrek euskarrien areagotzeari ere erantzun behar diola uste dute, eta, beraz, horietan alfabetatzeko eta gaitzeko beharrari ere bai.
‎Eta, lanketa nola proposatzen dugu? Errutinaren ezaugarriak aintzat hartuta, ez ditugu denak batera landuko, eta, orduan, saio honetan lehenbiziko hirurak landuko dira, eta ondokoan beste biak. Guk zerrendako ordena segituko dugu, salbuespenak salbuespen, ikasleentzat ezagunenetik ezezagunenerako ordena pentsatu delako; hots, haientzat hurbilenak direnetatik hasi eta gutxien ezagutu dezaketen horietara hurbiltzen joango gara gero.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia