Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Horretan hasi aurretik, ordea, gogora dezagun nolakoak ziren loturak, kurrikuluaren gaian, teoriaren eta praktikaren artean. Labur labur esanda, ikuspegizaharrak ez ditu biak bereizten; modernoak, teoriaren mende jartzen du praktika; praktikoak, alderantziz, praktikaren mende teoria; eta dialektikoa, biak lotzen etauztartzen saiatzen da.
2002
‎Atal honetan, duela gutxira arte zientzialarien eta, oro har, gizartearen arretarik erakartzerik izan ez duten bi gai landuko ditugu. Biek ala biek ekonomiarekin zerikusihertsia dute, eta aspaldian garrantzi eta gaurkotasun handiko bihurtu dira.
2005
‎Izan dira plaken mugimendua konbekzio eredu honek gobernatuta dagoela iradoki dutenak, baina lumek garraiatutako bero fluxuaren kopuru eskasa nahikoa da eredua arbuiatzeko. Gaur egun, mantuaren barnean harreman esturik erakusten ez duten bi konbekzio eredu daudela onartzen da. Mantuko lumak litosferara hel daitezke plaken eskalako konbekzioan inolako aldaketarik sortu gabe.
2007
‎Guk enpresa ezberdinak dauzkagu; batzuek karrozeria egiten dute eta bik ez.Ozeania kenduta, kontinente guztietan dauzkagu instalazioak, eta bestalde, autobusik egiten ez duten bi enpresa (bat Bartzelonan eta bestea Sevillan). Kooperatiba gu bakarrik gara, beraz, entitate juridikoak ez dauka zerikusirik; guztietan ezartzen da gure eredua. Eta arrakasta du leku guztietan.
‎Bigarren fasea eraldaketa da, hau da, ezagutza zaharra eta bereganatutakoezagutza berria konbinatzeko gaitasuna (errutina eta praktika batzuen bidezgauzatzen dena). Horrela, lehendik erlaziorik ez duten bi informazio multzokonbinatzea lortzen da, eskema edo praktika berriak sortuz. Ezagutzaren egokitzeeta eraldaketa hori enpresaren estrategiak gidatzen du (Poma eta Saccheti, 2004). Fase horretan, enpresak, bere gaitasun propioak erabiliz eta garatuz, kanpokoezagutza moldatu egiten du.
‎Hizkuntza bakoitzak nola bere betaurrekoak paratzen dituen, koloreen betiko argumentu errazarekin azaltzen digu: bassa hiztun batek Liberian ez du bi kolore baino bereizten, shona hiztunak Rodesian lau, europarrok gaur sei egin ohi dugu (baina alemanek ere XIX. mendera arte lau bakarrik bereizten zituzten). Hizkuntzak, ikuste fisiologikoa baldintzatu gabe, zein ezberdintasun kontuan hartu eta ezberdintasunok nola artikulatu eginda ematen die.
2009
‎Lehen aipatu dugun algoritmoa da, 1976an kriptografia asimetrikoari hasiera eman ziona. Aurretik elkar ezagutzen ez duten bi kidek kanal arriskutsu baten bidez gako simetriko bat ebazteko metodo bat da. Bere izen osoa Gakoak elkarrekin trukatzeko Diffie Hellman algoritmoa da.
2014
‎mutil nerabeek neskek baino masa muskular gehiago eta koipe gutxiago dute; hori dela-eta, indar fisikoko probetan, neskek baino emaitza hobeak lortzen dituzte. Baina aurrerabide biologikoek ez dute bien arteko desberdintasuna bere osotasunean azaltzen; ez dute zehazki azaltzen zergatik hazten diren 12 urtetik 17 urtera arteko neska nerabeak eta zergatik jarraitzen duten pisua hartzen. Hala ere, ziurrenik, jarduera fisikoa egiten jarraitzea erabakitzen dutenek muskulu handiak lantzeko probak hobetuko dituzte, pixkanaka.
2019
‎Horrez gain, neurketak egin zaizkie ere design thinking metodologian oinarritutako moduluhau jaso ez duten bi ikasle talderi: alde batetik, Mondragon Unibertsitateko ikus entzunezkokomunikazioa ikasten duten hirugarren mailako ikasleei (n= 37), eta bestetik, Euskal HerrikoUnibertsitateko ikus entzunezko komunikazioko laugarren mailako ikasleei (n= 32).
‎hitzaren balentzia ahultzen du(, krisitxo?), bere balentzia[] baino baxuago bilakatuz, nahiz eta kasu honetan, balentziaren zeinuan(/+) ez den aldaketarik gertatzen; negatiboa izaten jarraitzen baitu. 2 irudiko bigarren zutabeko azken errenkadan, sentimendu balentzian eraginik ez duten bi hizki(, ezia, eta, tasun?) ikus ditzakegu.
‎Beste aldetik, Austin (2007), ez dator bat Barreñaren ideia horrekin; izan ere, Austin (2007) en iritziz, elebitasunak (euskara/ gaztelera) eragin zuzena du haurraren ergatiboaren jabekuntzan eta honen garapenean. Bereaburuz, haurra ez da elebiduna bi urte izan arte hau da, ez ditu bi kode desberdintzen bere hizkuntzajabekuntzan; baina behin elebiduna denean, haurraren hizkuntza menderatzaileak (elebidunarenhizkuntza nagusi edo indartsuenak) eragina izango du bigarren hizkuntzaren (hizkuntza ahularen) gramatikan. Hori horrela, gaztelera/ euskara dituen haur batek, eta batez ere gaztelera hizkuntzanagusitzat duen haur batek, euskarak ergatibo marka eskatzen duen kasuetan hau ez esateko joeraerakutsiko du (gaztelera ez baita hizkuntza ergatiboa); aldiz, euskaldun elebakarra den haurrak akatsgutxiago egingo ditu ergatiboaren kasu markari dagokionez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia