2001
|
|
Horretan hasi aurretik, ordea, gogora dezagun nolakoak ziren loturak, kurrikuluaren gaian, teoriaren eta praktikaren artean. Labur labur esanda, ikuspegizaharrak
|
ez
ditu biak bereizten; modernoak, teoriaren mende jartzen du praktika; praktikoak, alderantziz, praktikaren mende teoria; eta dialektikoa, biak lotzen etauztartzen saiatzen da.
|
2002
|
|
Atal honetan, duela gutxira arte zientzialarien eta, oro har, gizartearen arretarik erakartzerik izan
|
ez
duten bi gai landuko ditugu. Biek ala biek ekonomiarekin zerikusihertsia dute, eta aspaldian garrantzi eta gaurkotasun handiko bihurtu dira.
|
2005
|
|
Izan dira plaken mugimendua konbekzio eredu honek gobernatuta dagoela iradoki dutenak, baina lumek garraiatutako bero fluxuaren kopuru eskasa nahikoa da eredua arbuiatzeko. Gaur egun, mantuaren barnean harreman esturik erakusten
|
ez
duten bi konbekzio eredu daudela onartzen da. Mantuko lumak litosferara hel daitezke plaken eskalako konbekzioan inolako aldaketarik sortu gabe.
|
2007
|
|
Guk enpresa ezberdinak dauzkagu; batzuek karrozeria egiten dute eta bik ez.Ozeania kenduta, kontinente guztietan dauzkagu instalazioak, eta bestalde, autobusik egiten
|
ez
duten bi enpresa (bat Bartzelonan eta bestea Sevillan). Kooperatiba gu bakarrik gara, beraz, entitate juridikoak ez dauka zerikusirik; guztietan ezartzen da gure eredua. Eta arrakasta du leku guztietan.
|
|
Bigarren fasea eraldaketa da, hau da, ezagutza zaharra eta bereganatutakoezagutza berria konbinatzeko gaitasuna (errutina eta praktika batzuen bidezgauzatzen dena). Horrela, lehendik erlaziorik
|
ez
duten bi informazio multzokonbinatzea lortzen da, eskema edo praktika berriak sortuz. Ezagutzaren egokitzeeta eraldaketa hori enpresaren estrategiak gidatzen du (Poma eta Saccheti, 2004). Fase horretan, enpresak, bere gaitasun propioak erabiliz eta garatuz, kanpokoezagutza moldatu egiten du.
|
|
Hizkuntza bakoitzak nola bere betaurrekoak paratzen dituen, koloreen betiko argumentu errazarekin azaltzen digu: bassa hiztun batek Liberian
|
ez
du bi kolore baino bereizten, shona hiztunak Rodesian lau, europarrok gaur sei egin ohi dugu (baina alemanek ere XIX. mendera arte lau bakarrik bereizten zituzten). Hizkuntzak, ikuste fisiologikoa baldintzatu gabe, zein ezberdintasun kontuan hartu eta ezberdintasunok nola artikulatu eginda ematen die.
|
2009
|
|
Lehen aipatu dugun algoritmoa da, 1976an kriptografia asimetrikoari hasiera eman ziona. Aurretik elkar ezagutzen
|
ez
duten bi kidek kanal arriskutsu baten bidez gako simetriko bat ebazteko metodo bat da. Bere izen osoa Gakoak elkarrekin trukatzeko Diffie Hellman algoritmoa da.
|
2014
|
|
mutil nerabeek neskek baino masa muskular gehiago eta koipe gutxiago dute; hori dela-eta, indar fisikoko probetan, neskek baino emaitza hobeak lortzen dituzte. Baina aurrerabide biologikoek
|
ez
dute bien arteko desberdintasuna bere osotasunean azaltzen; ez dute zehazki azaltzen zergatik hazten diren 12 urtetik 17 urtera arteko neska nerabeak eta zergatik jarraitzen duten pisua hartzen. Hala ere, ziurrenik, jarduera fisikoa egiten jarraitzea erabakitzen dutenek muskulu handiak lantzeko probak hobetuko dituzte, pixkanaka.
|
2019
|
|
Horrez gain, neurketak egin zaizkie ere design thinking metodologian oinarritutako moduluhau jaso
|
ez
duten bi ikasle talderi: alde batetik, Mondragon Unibertsitateko ikus entzunezkokomunikazioa ikasten duten hirugarren mailako ikasleei (n= 37), eta bestetik, Euskal HerrikoUnibertsitateko ikus entzunezko komunikazioko laugarren mailako ikasleei (n= 32).
|
|
hitzaren balentzia ahultzen du(, krisitxo?), bere balentzia[] baino baxuago bilakatuz, nahiz eta kasu honetan, balentziaren zeinuan(/+) ez den aldaketarik gertatzen; negatiboa izaten jarraitzen baitu. 2 irudiko bigarren zutabeko azken errenkadan, sentimendu balentzian eraginik
|
ez
duten bi hizki(, ezia, eta, tasun?) ikus ditzakegu.
|
|
Beste aldetik, Austin (2007), ez dator bat Barreñaren ideia horrekin; izan ere, Austin (2007) en iritziz, elebitasunak (euskara/ gaztelera) eragin zuzena du haurraren ergatiboaren jabekuntzan eta honen garapenean. Bereaburuz, haurra ez da elebiduna bi urte izan arte hau da,
|
ez
ditu bi kode desberdintzen bere hizkuntzajabekuntzan; baina behin elebiduna denean, haurraren hizkuntza menderatzaileak (elebidunarenhizkuntza nagusi edo indartsuenak) eragina izango du bigarren hizkuntzaren (hizkuntza ahularen) gramatikan. Hori horrela, gaztelera/ euskara dituen haur batek, eta batez ere gaztelera hizkuntzanagusitzat duen haur batek, euskarak ergatibo marka eskatzen duen kasuetan hau ez esateko joeraerakutsiko du (gaztelera ez baita hizkuntza ergatiboa); aldiz, euskaldun elebakarra den haurrak akatsgutxiago egingo ditu ergatiboaren kasu markari dagokionez.
|