Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Ithakara iristear dagoela, etengabe bidaiatzea hobe duela erabakitzen duen Ulisses dugu Izuen gordelekuetan barrena liburukoa, Itaka beti gogoan duelarik, helburua hara iristea izanik ere, harantzako bidaian presarik ez duena, bidaia bera izango baita aberasgarria. Beti ere, bidaiez bidai, bere ziutatea gainean eramango duela dakien bidaiaria da halere," nire ahaleginak oro zapuztu egiten dira hemen" bere hirian, baina balu ere" ez duzu beste lehorrik ez beste itsasorik aurkituko" gogoratzen dio Kavafis ek.
2002
‎R. Saizarbitoriak ez zuen beste eleberririk argitaratu 1995 arte; orduan argitaratu zuen Hamaika pauso, baina aurrerago hitz egingo dugu eleberri horretaz.
2004
‎Ekidazuarrakaitik? Ekidazuarrak diruzale alper ta ezjakin batzuk direla esan dit, gaur goizean, esan; eta errua ez dutela besteok bakarrik, baizik eta ekidazuarrek berek ere badutela.
2005
‎non sortu da demokrazia ez bada mendez mende Ebanjelioak markatu Europako herrialde giristinoetan? Non bizi da gaur egun oraino ez bada herrialde giristinoetan, salbuespen bat edo beste gorabehera, bainan biziki guti (India ez dut horietan sartuko jakinez 150 milioi jende maila apaleko kastakoak direla eta ez dutela beste guzien eskubiderik. Ez eta Israel) Ez du zerbait erran nahi horrek?
2007
‎Sartaldean, euskal jatorriko jende taldeek asturiar eta kantabriar leinuak zituzten, euskaldunekin zerikusirik ez zuten beste jatorri batekoak zirenak. Leinu edo jendetza horiek, zeinek euren hizkuntza zuten.
2013
‎Altzako Gaztelume izeneko baserrira aldatu zen, arreba eta koinatuaren etxera, hain zuzen. Akaso, huts egiten ez zuten beste batzuk eskola zaharreko Errenteriako Zabaleta anaiak ziren, edota Saiburu baserriko hiru anaiak (Juan Joxe, Nikolas eta Anjel), edo Telleri Txiki hurbileko baserriko semeak. Bertan ibili zen Gaztelume baserriko Saturnino ere Txirrita handiaren koinatua edota Andres Arrieta Altzako bertsolaria Marrus ezizenez ezagutua (Zavala 1962:
‎Zigorraren bitartez gogo108 ZAPIRAIN, Salbador (1985) Zigorpean. Tolosa, Auspoa. rarazten zieten barnekoei ez zutela beste irtenbiderik, babesik gabeko gizabanakoak zirela eta, horregatik, men egin behar zutela (Le Breton 1999: 234) 110 Zigorraren bidez errejimen berriaren zerbitzariek presoen jarrera zehaztu nahi zuten, eta jarreraren gaineko mendekotasunaren bitartez, garaituen pentsaera okerrak zuzendu nahi zituzten.
2015
‎Bazekiela alukeria gerta zitekeela Leizarraga irakurri beharra, edo aspergarria Asteasuko Agirre irakurri beharra. Idazle izan nahi banuen, ordea, ez nuela beste biderik, ezagutza erreflexu hori behar nuela eduki. Eta halaxe hasi nintzen tirriki tarraka klasikoak irakurtzen.
‎urtebetetze egunekoa narrazioak. Bere horretan ez du beste inon argitaratuko baina bertako ideia eta zatiak beste ale batzuk osatzeko baliatuko ditu. Hor azaltzen zaizkigu estreinakoz Casiopea eta Polux, greziar mitologiako pertsonaiak eta ondoren Etiopiako poema batean ageriko direnak. orduan, arratsero urreztatzen zen hibaiaren ertzetatik ibiltzen nindunan ni jaio aurretik hila hintzela pentsatuz edo nire heriotzeko uda berberan sortuko hinduala lurrak laranja urez elikaturiko sagarrondoaren mihura bezala espaloi orotan bilatzen ninan hire soineko gorri eta urdina gero, zakarrontzietako hondakinen balioaz eztabaidatu gintunan eta bidaia luzeren probetxuari buruz udazken hartan izen ugariko emakumea bihurtu hintzenan Casiopea eta Pollux edo Isis and Pandora eta Bereniceren ilea elemental Mr.
2017
‎Gakoa da mundu ikuskera orok daukan errepresentazioedo interpretazio izaera. Gakoa da mundu ikuskera edo interpretazio horiezaz gain, gizakiok ez dugula beste ezein modurik errealitatera hurbiltzeko, errealitatea atzematen saiatzeko. Gakoa da, finean, inork ez duela sekula aldarrikatu ahal izango errealitatearen gaineko ezagutza absolutua, edo bestela esanda, ezagutza erabat arrazionala erdietsi izana, ez" basoak", jakina, baina ezta" kulturak" ere, gizarte garaikide honen hantuste kognitibo burugabeak askotan kontrakoa pentsatzera bultza bagaitzake ere.
‎Amodio baten ostean Estebanek beti egiten ditu fideltasun botoak, bere buruari esaten dio ez duela beste harremanik edukiko etxetik kanpo, eta balizko tentazioa helduz gero ere, eutsi, eutsi egingo liokeela nahiari, esaten du bere baitan. Baina etxean egotearen egoteaz, egunero, gauero, arratsalde guztietan, aste batean bai eta hurrengoan ere bai, gero eta falta gutxiago du Marianena, gero eta txikiagoa da beharrizana, gero eta bakanago sentitzen du haren premia eta, azkenik, gero eta handiagoa izaten da bakardadea eta, honekin batera, kilika berriaren gabezia, esperientzia berrietako egarria.
2018
‎Argazki hark oroimen asko zekarzkion gogora; batez ere, azala, aurpegitik oinetara musukatzen zion zeukan azal leuntxoaren usain gozoa. Jakin zezala, esan zion tupustean haurrari ozenki, amaren gogoa beti berarekin, bere kutunarekin egongo zela, inoiz ez zuela beste inor, ez zuela nahi beste gerizarik bere alboan. Ez zuela nahi maitasun berririk; berak piztu ziola sua eta, itzali zenez gero, ez zuela gura beste su batek argi egin ziezaion.
‎Amodioaz geroko samurraldian, zerbait jateko gogoa etorri zitzaion mutilari. Berak ez zuenez ura baino besterik ezer edaten, ez zuen beste edaririk gelako izozkailu txikian. Gauza gozoak ordea, denetarik zituen, baina sukaldean.
2019
‎Aipamen lauso horri esker, badakigu Florak pianoa saldu eta hil arte, lau edo bost urte inguru igaro zirela. Beraz, denbora tarte horretako gorabeherak kontatuko dizkigu, baina ez dugu beste denbora erreferentziarik. Ez dakigu ziur beraz, kontatzen duen periodo guztian zenbat denbora igarotzen den.
2021
‎baga, literaturaren didaktikan diharduten hainbat irakasleri sarritan leporatzen zaien ikuspegi historizista batetik irakastea, muga estua baita zentzu horretan, edota ikuspegi hori areagotzea, dagoeneko material eta proposamen asko horretan oinarrituta diseinatzen direlako; eta, biga, literaturaren didaktika autore, obra, data eta gertaera zerrendetara mugatzea, eta irakasleek eurek ikasitako didaktika erreproduzitzea (DGIR1). Hala eta guztiz ere, batak ez du bestea nahitaez inplikatzen, eta elkarrizketatuak dioen legez," Axular ez duzu ulertzen Kontrarreforma ulertzen ez baduzu" (HIR1). Edonola ere, ikuspegi historizista batetik lantzeaz aparte, autore eta obren kronologia baldin bada irakasteko irizpide, euskal literaturaren garairik emankorrena landu gabe geratzen dela baieztatzen du, eta horrek arestian zehaztutako ondorioak dakartza:
‎Besteren artean, gaien artean dagoen interkonexioa erraztu dela, ikasgaian hain gotortuta dagoen BHn ere. Eta, literaturaren didaktika horretan bere bidea egiten hasi dela iruditzen zaio, beste jakintza arlo batzuekin zubiak eraikiz, bere sasoian hain harreman naturala ez zuen beste arloekin ere bai; adibidez, matematikak edota azken urteotan erabat zeharkako bihurtu diren IKTak. Baina, ez da ikasgaien arteko harremana soilik estutu dena; bere iritzirako, literaturaren baitako gaiak ere lotura eta harreman handiagoz lantzen direla azaltzen du AIR1 ek, orain dela hamarkada batzuekin alderatuz.
‎Era berean, istorioa norberak eraikitzen du, eta kasu askotan izan nahi den pertsonaia hautatzeko aukera ere badu. Esperientzia literarioarekin zerikusirik ez duen beste esperientzia bat eskaintzen dute, baina gazteak asebetetzeko elementu eta ezaugarri ugari dituena. Partehartzailearen arabera, literaturaren irakaskuntzak horietan gertatzen denari begiratzen hasi luke, bere bide propioa egiteko, baina arrakastatsuak izan daitezkeen gakoak identifikatzeko.
‎Zentzu horretan, HIR1 en ustez batak ez du bestea kentzen, eta ikasleentzat erreferente izan daitezkeenak ere gelara eraman behar dira, bere iritziz, adin horretakoek" askoz gauza tangibleagoak" eskatzen dituztelako. LIR2 ek ere literaturako programazioan biek ala biek izan behar dutela haien lekua baina, hala eta guztiz ere, ohartarazten du ezin dela mugatu kanonikoak diren autore eta obren eta gazteentzat hurbilagokoak diren erreferenteen nahasketa batera.
‎HIR1 ek arestian azaltzen zuena kontuan hartuta, gaur egun, nerabeek irakurritakoa ulertzeko zailtasun handiak dituzte, eta are gehiago irakurritako hori interpretatzeko. Ulermenik eta interpretaziorik gabe sorkuntzara iristea zaila dela onartuta, trebetasun batek ez duela bestea ordezkatu beharik, IE5 en eta IE6ren esanetan, adimen gaitasun sinpleenetik konplexuagoetara modu gradualean pasatzea ahalbidetuko duten prozesuetara jotzea gomendatzen da. Eta, noski, Anderson-ek eta Krathwohl ek68 egindako Bloom en Taxonomiaren errebisioa aintzat hartuta, sormena dugu prozesu kognitiboan konplexutasun maila handiena duen gaitasuna.
2022
‎Emakumeak, berriz, tranbia geltokia zuten udalerrietako azoka guztietara joango dira bendejarekin, bai eta Bilboko Erriberako azokara ere. Orduko Bilbo pil pilean zegoen, eta dendek katean ekoitzitako tresna ugariz eta baserrian ekoizteko gaitasunik ez zuten beste hainbat produktuz beterik zeuden. Etorkizunera begira zen denbora berria.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia