Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Hala ere, esan beharra dago teknologiak ez duela berez edukirik sortzen, nahiz eta gaur eguneko biderik oparoena den, gizabanakoak kontsumozko mezuak sortzeko. Edukien dibertsifikazioa teknologiari esker suertatzen den fenomenoa bada ere, enpresa estrategiaren helburuen arabera kudeatu behar den balio gehigarria da.
2009
‎alde batetik, euskal emigrazioak bizi izan zituen aldaketak (emigrazio ekonomikoaren desagerpen geldia eta Gerra Zibilaren osteko erbestealdia), eta Euskal Herrian bertan euskal hezkuntzaren munduan gertatu zirenak (batez ere ikastolen agerpenarekin). Amerikako euskaldunek, ordurako, ez zuten beren eredurik sortu behar, Euskal Herrikoa inportatu zezaketelako.
‎Hori badakite instituzioek, eta horrela ere ulertu behar da informazioa ez helaraztearena. Azken batean kontziente dira jendea ez dutela beraien alde, baina jendeari oso zaila egiten zaiola instituzioen aurka ipintzea ere bai (pertzepzio mailan, jarrera mailan, iritzi mailan, portaera mailan, etab.). Ezagutza faltak berarekin dakar argudio falta, eta horren ondorio zuzena «emanikoaren halabeharrezko onarpena» izaten da. Horrela ulertu behar dira datuen arteko kontraesanak (esaterako:
2010
‎2006 urtean, telebistan eta ikus entzunezko hedabideetan ainguratu genituen gure ikerketa ardurak (Ramírez de la Piscina; Basterretxea; Idoiaga eta Zarandona, 2006). Bertan azaldu genuenez, hobekuntza teknologikoak ez du berekin ekarri teknologia komunikatzaileek garraiatzen dituzten edukien deskodetzea beregain eta kritikoa garatzeko irizpide intelektualik. Eskola gazteek sarritan nahasten dituztela errealitatea eta fikzioa, ez dutela antzematen ikus entzunezko lengoaian eraikitako diskursoaren polisemia.
2011
‎71) aipamen performatiboen benetako magia «ministerioaren misterioan» datza, hau da, autoritatearen delegazioan. Era berean sinbolismo erritualak ez luke berez eragingo, bakarrik delegazio hori irudikatzen duen neurrian (antzertiaren zentzuan).
‎Horregatik da bere pertsonalitatearen atal garrantzitsu bat hanka bat beti etorkizunean jartzea, ez du atzera begiratu nahi; izan ere, beltza eta iluna den barren edo hondo bat dauka, beldurragatik ikusi nahi ez duena. Anak bere gain daramana ez du berak aukeratu, bere izateko eraren aurka doa, naturak ezarri dion zerbait delako. Anaren zati ikusgaia, bere jarrera, jokamoldea, Ana berria da; askea dena eta barruan daukana, iraganari gogor lotutakoa.
2012
‎10 eta 60 urte bitartekoak. 10 urte baino gazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua eta, gainera, 20 urtetik gorakoak lehenetsi ditugu, adin hori hartu dezakegulako pertsonaren identitateko elementuak (hizkuntza barne) finkatuago dauden garaitzat. Adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...).
‎Ez dira poztasunean bizi, gertakari positibo gutxi eta negatibo asko bizi dituzte. ...izkoa da, gizarte bazterketa bizi dute, eskola presio handiegia jasaten dute, beren egunerokotasunean aztoramen handian murgilduta daude eta ez dute denbora librerik, ikaskideen artean ez dira batere popularrak, beren eskolan gehien praktikatzen den kirolerako trebetasun kaskarra dute, gaiztoak edo itsusiak direla esaten diete, beren lagunik kuttunena beste herri batera joan da bizitzera, inguruan ez dute beren kezkak eta arazoak entzuteko prest dagoen inor, etab. Argi dagoena zera da, zenbat eta gertakari negatibo gehiago eta positibo gutxiago bizi haurrak, sufrimendu eta tristura sentsazio handiagoak izango dituela, eta, ondorioz, poztasun eta alaitasun gutxiago (Méndez, 2007). Egoera sozial negatiboei buelta emateko norberak ezinbesteko papera jokatzen du, eta depresioa pairatzen duten haurrak trebetasun psikosozialetan hanka motz samar ibiltzen direla esan daiteke.
‎Ezgaituari inolako ezgaitasunik izango ez balu bezala biziarazten zaionean, ingurukoek ez dute beren aurreiritziak gainditzeko beharrik. Esate baterako, pertsona batek bere protesia ezkutatzen badu ere, arropak eranzten ikusi duten guztiek eta ezgaituak berak badakite gorputz atal bat falta zaiola.
2019
‎Argudio testuen generoko sekuentzia edo atal nagusia argudiaketa izaki, aurretestu guztiek argudioak biltzen dituen garapen bat aurkezten dute. Edonola ere, ikasleek ez dituzte beren argudio propioak garatzen, kontsignan eskatu bezala; kontsignan azaldu zaien testuko argudioak ekarri eta kontra argudiatzeko joera handia da. Maiz, testu horretako argudioak banaka banaka, kontzesio bidez, kontraargudiatzera lerratzen dira:
2022
‎Baina benetan gertatzen dena zera da, kultura arabiarraren eta mendebaldekoaren artean, gizarte modernoaren eta tradizionalaren artean ulertzen zaila dirudien talka batean duten protagonismoa. Zentzu horretan, etorkin marokoarrek praktikan ez dute inolako talka kulturalik pairatzen, eta ez dute beren bi munduak bereizten dituen muga zurrunik aurkitzen. Halaber, aldaketaren benetako protagonistak dira, migrazio esperientziarekin lortzen ari diren identitate berriaren terminoak nolabait negoziatuz.
‎Moduzkotzat jo izan diren hitzen artean ere badira zenbait oinarrian aditzoina edo gertakari bat iradokitzen duen izen bat dutenak, hala nola eztulka etorri. Argudia daiteke horiek ez dutela berez gertaera nola gauzatzen den azaltzen; aitzitik gertaerarekin batera aldi berean beste gertaera bat abian dela adierazten dute. Horiek horrela, zantzuak daude pentsatzeko, batetik atzizki honek sarrera desberdinak dituela, eta bestetik, denotatzen duen esanahia gehienetan ez dela moduzkoa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia