Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2000
‎Norvegian, Suedian, Finlandian eta Errusian. Esan gura baita, laponiarrek ez dituztela beren markak eta mugarriak jarri beren lurraldearen nondiketa norakoak adierazteko eta errespetarazteko; eta, jarri izan badituzte, norbaitek lekuzaldatu ez eze, kendu ere egin dizkiela, nonbait. Kontuak kontu, mapan ez dagoena, ezdago, ez da existitzen nazioarteko komunitatearen aurrean.
‎Gure konkistatzaileek, espainiarrek eta frantziarrek, ez eskuinekoek ez ezkertiarrek, borroka nazionala ez dute ikusten klase sozialen epifenomeno bat modura, eta, are gutxiago, ez dute beren estrategia klase sozialen borroka modura lekuratzen.Zergatik guk, euskaldunok bakarrik, borroka nazionala klase sozialean urtzen duenerredukzionismo horretan erori behar ote dugu, beste inor erortzen ez denean. Gainera, gatazka muga sozio-ekonomikoetan ezarri nahiko luketen espainiarrek berekere, IUkoek adibidez, azken batean, espainiar nazionalismoan kokatzen dira, aitortzenez badute ...
‎batetik denboraldi luzeko programazioa egitea, udazkenetik udaberriaren amaiera arte; eta bestetik, laburra, udarako baino ez dena. Lehenbizikoan, entzuleek, Gabonetako eta Aste Santuko periodo laburretan izan ezik, ia ez dituzte beren ohiturak aldatzen, lantokian, bidaiak egiten eta etxeko ekanduak burutzen pasatzen baitute beren denbora; hortaz, programazioak aldaketa gutxi eduki ohi du.
‎legeak arlo honi azken atala eskaini bazion ere185, administrazio egituren gaia gure azterketaren abiapuntua izango da, eraiki nahi zen eraikuntzaren funtsezko oinarria izan zela uste baitugu. Izan ere, arestian esandakoa errepikatuz, arlo baten edo besteren arautze hutsak ez luke berez eraginik izango (nahia adieraziko luke, besterik gabe) eta politikak (hezkuntza politikak, gure kasuan) kontuan izan behar du zeintzuk izan daitezkeen sortu eta kontrolatu beharreko tresnak, hauen artean eraiki beharreko administrazio sarea Estatuaren makineria esango genuke guztiz garrantzitsua izanik.
2001
‎Esandakoaren arabera, testuen lanketa jarduera ezin aproposagoa izan daitekegure eskoletako edozein helburu lortzeko. Baina, testuek ez dute berez ziurtatukohelburuak lortuko direla. Testuak erabili egin behar ditugu, ondo erabili gainera, emankorrak izatea nahi badugu.
‎gaiaaskotan aipatzen da. Hala ere, hizkuntzaren erabilerak ez du berak bakarrik gaiespezifikoa osatzen, ezta hizkuntzen erabilerak taldearteko testuinguruan edoukipen egoeretan ere; gehienetan, gai horiek ez dira zuzenki lantzen, zeharkabaizik, bigarren hizkuntzen jabekuntza, elebitasuna, hizkuntza eta etnizitatea, identitate etnolinguistikoa, etnien edo kulturen arteko komunikazioa bezalakogaietan txertatzen direlarik. 4) Komunikazioaren ikuspegi teorikoak garrantzi berezia dauka, ez soilik psikosoziolinguistikan daukan presentziagatik, edo psikologiasozialaren eta psikosoziolinguistikaren arteko batasun puntua delako, baizik etahizkuntzaren erabileran interesa daukaten aspektu ezberdinak integratzen dituelako, hau da, oso interesgarria da euskal testuinguruan euskararen erabilera aztertzeko.
‎Egia ote da, beren kanpo hartzekodunei zerbitzatzeko, zorpeko herrialdearen egoiliarrek ez dutela beren herrialdearen kanpo errenta netorik eskuratzen kosturik gabe. Erabat egia da, batetik, munduko ezein herrialdetan Banku Zentralak ez dituela monetak dohainik ematen.
‎delakoan sartuta. Esan ohi da gizonek ez dutela beren gorputza perfumatu behar; baina gure gizartean kontrakoa frogatzen da. Gero eta gehiago dira gizonezkoentzako perfumeak, eta horra hor egunkariak esaten duena.
2002
‎Bigarrenarazoa, bestalde, parte hartzen duten subjektuetan datza: Hego Euskal Herrikolurraldeen kasuan, subjektuak argi eta garbi definituta daude, lurraldea EAEko etaNafarroa Garaiko erkidegoei eta udalerriei baitagokie; aitzitik, jakina denez, Zuberoak, Nafarroa Behereak eta Lapurdik ez dute beren lurraldea oso osorik etaesklusiboki hartzen duen egitura politikorik.
‎Zaila dirudi epe ertaineramaterial gabezia hori osatzea. Izan ere, irakasle gehienek ez dute beren burua prestikusten testuliburuak idazteko edo itzultzeko, ikerketa eta irakaskuntzarekin lanezgainezka omen daudelako. Askok azpimarratzen dute testuliburuak prestatzeaesker txarreko lana dela, apenas baitakar onurarik curriculumaren ikuspuntutik (edo ikerketak baino onura txikiagoak baitakartza).
‎informazioaren ekoizpena, prozesamendua eta igorpena esku pribatuetan kontzentratu dira azken urteetan, eta enpresa pribatuek enpresa publikoak ordezkatu dituzte Informazioaren Gizartearen zuzendaritzan; ordezkapena ez da dohainik egin, eta haren kostuak, nola ekonomikoak hala kulturalak, gizarteak berak ordaindu ditu; jadanik ari da ordaintzen. Indar kreatzaile autoktonoak baztertuak izan dira merkatutik, ekoizle erraldoiek gainezkatu egin dituzte merkatu kulturalak euren produktuez, eta ekoizle txikiek ez dute beren produktua erakusterik ere.
‎Ezin dute beren baitara hurbildu. Inoiz ustegabeko barealdirik badator, itsaso sakonean bezala, haizetzaren ondoren gorabeherak izaten diren antzera, batean hona bestean hara, inoiz ez dute beren irritsetan atseden aldirik. Hauetaz uste duzu esaten ari naizela nolako gaitzak dituzten agerian?
2004
‎Enpresan duten parte hartzea mugatua da, erabateko nagusitasuna eta boterea EtxeNagusiak izaten jarraitzen duelako: jabegoa hipermerkatuen% 2,25era mugatzenda, eta erabakitzeko ahalmena ere, kooperatibetan ez bezala, zedarriturik dagokudeaketa arrunteko gai batzuetara; bestetik, langileen parte hartzea bere ekoizpenzentrora mugatzen da; erabakiak, aldiz, enpresa partizipatuetan, kooperatibetan, sektore taldeetan eta Korporazio mailan hartzen dira; hau da, ez dute beren enpresari buruz erabakiak zuzenean hartzen diren beste organoetan ahotsik18 Horregatikguztiagatik, parte hartze planteamendua ezin da ohiko enpresa kapitalistek izanditzaketen formula instrumentaletara mugatu. Ohiko kapital enpresetan bilatzenden parte hartze politiketatik haratago joan luke, proposamen hauhelmuga baino gehiago abiapuntu bihurtuz.
2005
‎Beraz, gehiengoa mozioaren kontra azaldu zen (16 8). Mozioarenkontra bozkatu zutenek ez zuten beraien botoa argudiatu, baina errealitateakerakutsi digun bezala, arazoa ez zen erlijioa edo arraza, arazoa sexua zen.
‎Leku honetan Ertzaintzak kargatuko du, hiru atxilotu eta zenbait zauritu utziz.Arratsaldean, beste hiru pertsona atxilotuko dituzte Alarde tradizionalean desfilatzen saiatzeagatik. Emakumeek ez dute beren helburua lortu, baina gutxienezgatazkaren existentzia irudikatu egin da.
‎Orain artekoa oinarritzat hartuz, litzateke berdintasun printzipioarenaraberako udal alardea antolatzea; baina ondorio berera garamatzaten beste argudio batzuk ere badira, zeintzuek ez duten beren azken arrazoia maila juridikoanaurkitzen. Halaber, adierazi behar da Alardea, beste ezeren gainetik, herri bietakoospakizun nagusia izateaz gain, Irun eta Hondarribiko herrien historiazko etakulturazko idiosinkrasiaren adierazgarririk nagusienetako bat dela.
2006
‎Antropologo honen aburuz, edozein ugalketa jokabide, bai ugalketa gertatzendenean, bai ugalketa gutxitzen denean, eta bai ugalketari uko egiten zaionean, gizartean errotutako faktoreengatik esplikatu behar da. Ezin dugu esan ugalketaberezko prozesua denik, edozein ugalketa jokabide gizarteak gestionatutakoa baita.Tabet ek azpimarratzen du emakumeek ez dutela berez umerik edukitzen, gizonezkoekin harreman sexualak eduki behar dituztela eta harreman horiek noiz etanolakoak izan behar diren gizarteak arautzen duela beti. Horrez gain, gizakiakugalkortasun eskaseko animaliak gara eta historian zehar, herriek gizarte mekanismo zuhurrak eratu dituzte ugalketaren inguruan:
‎Vigila edo Vela(); Munio(?); Fortunio (1066?) 85 Baina, dokumentuetan, arabar? deitutako gotzainek ez dute beren kokalekuaz edo egoitzaz hitzik egiten, On Velak 1062an Armentia aipatzen duen arte: –Ep (iscop) o d (om) no Ueilla regente Alauenssi ecclesia, sedis Armendehi? 86 Ondoren, On Fortunio aipatzen da (Leireko abade izana), apezpiku, in Armentia?
‎Antza hiribilduetan bizi ziren jaunak ziren inongo jurisdikziorik ez zutenak beren mendeko nekazariengan L. J. Fortun-en ustetan (1985: 623).
‎Gizarte molde hori ezartzearekin objektuek ez dute berez baliorik. Balioa hartuko dute bere erabilgarritasunaren arabera, hau da, aparatu ekonomikoak jartzen dion truke balioaren arabera.
‎Frankfurtiarrek txikitzen ikusten zuten espazio publikoa, gizarte burgesarekin lortua zegoen askatasuna galduz? zabaltzen ari da, eta horrek ez du berez arazorik konpontzen, «baina onartezina egiten du arrazoi objektiboaren nostalgian atrapatutako antimodernismoa» (Touraine, 1993: 207).
2007
‎Egia da gero eta sutsuago daudela Euskal Herriaren aurka agertzen aridiren vascotasunaren jabe omen direnak, eta Espainia edo Frantziako naziokideeneta komunikabideen laguntza dutela. Baina gizartearen gehiengoa praktikoa izatenda, eta galera garbia ikusten ez badute, ez dute beren gorputzaren aurka jokatuko.Jakintza arloan, gainera, ez dute aberastasun handirik eskaintzen gure bi menderatzaileek.
‎Gaur egun gurean nagusiden lurralde nazionalismoak ez du balio nire ustez euskal nazioaren etxerik eraikitzeko, nazio identitatearen sistema eraikitzea ez delako lurralde irizpidean funtsatutako eskubide kontua, identitate nazionalaren sistema osatzen duten faktorenagusien garapena baizik. Eskubideek ez dute berez identitaterik eraikitzen; onikonenean, legitimazio ideologikoaren jokora mugatzen da beraien eragin ahalmena.
‎Ziurgabetasun horiek eskatzen dute labore transgenikoen funtzionamenduaz gehiago jakitea ahalbidetuko lukeen, bertatik bertarako? ikerketa, ikastekomodu bakarra baita28 Baina sistema horien gaineko ezagutza handiago eta hobebatek ez ditu beraiei buruzko gure ezjakintasunak ezabatuko; aldiz, prozesuakberak behin eta berriro utziko ditu agerian sistema konplexu horien (organismobizidunen eta berauek barreiatuak diren ekosistemen) manipulaziotik eratortzendiren ezagutzarik ezaren espazioak (Krohn eta van den Daele, 1998: 208).
‎Lehenengo kapituluan aipatu dugun bezala, jaioberriek ez dute berez bizirikirauteko gaitasunik. Hori dela-eta, kulturek jaioberriak gizarteratu egiten dituzte, kultura horren barnean pertsona heldu bihur daitezen.
‎–Haiek gu bezala janzten dira?,. Gu bezalakoak dira?) erabiltzenzutela beren talde nazionaleko kideei buruz hitz egiteko. Termino hori erabiliz, haurrek adierazten zuten oraindik ez zutela beren burua talde nazionaleko kidetzathartzen.
‎Horixe dela uste dut arrazoia mintzakide izan ditudan amerikar batzuek (nahikoa adimen azkar eta arrazoizkodunak bestela) milaraino ezin zenbatzea, guk egiten dugun moduan, eta zenbaki honen ideia bereizirik ez edukitzea esplikatzen duena, hogeiraino ondo zenbatzeko gai izan arren. Izan ere, hizkuntza urria eta beren bizitza behartsu eta xumera doi doi moldatua eta merkataritza eta matematiken berririk gabekoa ukanik, ez zuten beren hizkuntzan 1000 adierazteko hitzik; horregatik, haiekin zenbaki handi horiez mintzatu nintzenean, buruko ileak seinalatzen zizkidaten, zenbakirik jarri ezin zizkioten askotzak adierazteko; eta ezin hau uste dut izenik ez edukitzetik datorrela93.
2008
‎Berriz zortzi hautagai izendatu beharrak ordura arteko aliantzen jokoa desorekatu zuen, zeren 1854ko hauteskundeekin alderatuta boto emaileen kopurua 26tik 35era hazi bazen, boto hartzaile kopurua 11tik 31ra igo zen, botoa asko sakabanatu zelako seinale. Testuinguru horretan, ordura arte udalean sartu nahian ibilitakoak, ahalegindu bai, baina ez zuten beraien artean gutxieneko batasuna sortzeko ahalmenik erakutsi, eta kale egin zuten agertutako talde berriaren aurrean.
‎Hitzari (izenari, aditzari edo izenlagunari) eratorpen hizkiak erantsiz eratzen dira hitz eratorriak. Eratorpen hizki horiek ez dute berez esanahirik. Hitzaren aurrean, bukaeran edo erdian jartzen dira, eta horren arabera izango dira aurrizkiak, atzizkiak edo artizkiak:
‎Hori gertatu da, adibidez, kooperatiba askotan, Kontseilu Soziala aukeratzeko orduan, Batzar Nagusietatik kanpo bazkideen artean egindako isilpeko hauteskundeen bidez aukeratuak izan direnak, edo «erreferendum» delako prozedurarekin; azken horren bidez, Batzar Nagusia deitu gabe, zuzenki galdetu egin zaie bazkideei gai zehatz bati buruz. Nolanahi ere, sozietatearen nahia adierazteko tresnok ez dute berez legearen indarra, eta haien eraginkortasuna estatutuek, barne araudiek edo barruko beste arauetan zehazturiko mugen barruan dago kokatua.
2009
‎Osatu berri zen EuzkoJaurlaritzak emakumeak gatazkatik aldentzeko ahaleginak egin zituen, preso hartutako emakume gehienak aske utzi zituen eta Bizkaitik ihes egiteko baimena emanzitzaien (150 emakumek alde egin ahal izan zuten Baionara, Britainia Handiareneta Nazioarteko Gurutze Gorriaren babespean), nazionalen aldean preso zeudenekin aldatuko zituztela aginduz. Baina matxinatuek ez zuten beren hitza bete etaaskatutako emakumeak Euskadi autonomoan integratzea galarazi zuten. Hainbatemakume fusilatzeaz gain eta, abenduan, ehunka emakume, zahar eta haur kanporatzeaz gain, zilegitasun errepublikanoen jarraitzaileak ziren emakumeak irainduegiten zituzten:
‎CSIRT batek egin behar duena RFC 2350 agiriak biltzen du. Gaur egun CSIRTek ez dute beren lana gertakari baten osteko ekintzetara mugatzen, eta lan handia egiten dute segurtasunerako trebakuntzan.
2010
‎Leku hauetan Euskal Gobernuak jarrizituen agenteek ezagutzen bazituzten edo errefuxiatuek nor ziren aditzera ematenbazuten, posible zen Iparraldean edo Frantzian zehar sakabanaturik zeuden babesetxeetariko batera bidaltzea. Osterantzean, muga igarotzerakoan, batez ere gizonezkoen kasuan, euskal errefuxiatuek aurkitzen ez bazuten beren gobernukokideren bat, arruntena polizia edo armada frantsesak atxilotu eta kontzentrazioesparruren batera bidaltzea zen hor hasteko erbestealdiaren etapa berri bat.
‎Ematen du jelkideen espirituan gertakari horiek ez zutela berez garrantzimoral edo politikorik, eta, finean, erabil edo ahantz zitezkeela lagunak sariztatzekoedo etsaiak funditzeko, nola gerta.
‎Ziurgabetasuna azken erabakia beraien kontroletik at dagoelako eta askotan ez dagoelako aurretiaz auziaren emaitza igartzeko irizpiderik. Bitartekotasuna, berriz, epaileak gatazka ezagutzen ari diren bitartean alderdiek, langileak eta ugazabak, ez dutelako beren egoera juridikoari buruz ziurtasunik571.
2011
‎Komunikabideek ez dituzte sare sozialak elkarreraginerako azken soluziotzathartu behar. Are gehiago, ez dute beren arreta sare sozialetan oinarritu behar, horrekaurretik komunikabidearen barruan integratutako partaidetza formei (foroak, iruzkinak, txatak...) kalte egingo dielako (Bernal Triviño, 2010).
‎inguruan ematen den eztabaida orotan, haren desagertzea edo mantentzea defendatzeko ematen diren argudioen artean, beti agertzen dira berdinak: haren konstituzionaltasun zalantzagarria; bakeepaileak aukeratzeko sistemak ez duela beren inpartzialtasuna bermatzen; zuzenbidean adituak ez direnez, liskarrak ebazteko gai ez direla. Azken horrekin guztiz lotuta,
‎Izan ere Premia larriko nerurien txostenean honako balorazio gazi gozoa eskaintzen zuen ordura arte monitoreen esku egondako euskara klaseen gainean: «Azken batean, badirudi entzundako kexuak funtsean ondoko hiru hauetara bil daitezkeela/ a) Ikasleek burua nekatzeko gogo gutxi agertzen dute klaseetan, eta erraz uzten diote klasera etortzeari./ b) Irakasleak prestakuntz maila eskasekoak dira, eta ez dute beren egitekoan ardura gehiegirik agertu/ c) Zuzendaritzak ez du bere hitza bete: Otsail ingurutik edo, ordaindu gabe dauzka irakasleen soldatak» (Beharrizanen Lantaldea, 1979:
‎Parte hartzaile gisa aintzat hartu ditugu zenbait informazio iturritatik jasotako datuak: batetik, Euskera buletinetan eztabaiden aktetan jasotzen diren pertsonen izen deiturak, eta bestetik, sasoiko prentsaren bitartez, edo argazkietan agertzen diren pertsonak, hau da, biltzarrretara bertaratu arren eztabaidetan parte hartu ez zutelako beraien izena deiturak ez zirenak Euskeran agertzen. Arantzazuko lehenengo eta azken biltzarretan, adibidez, hori gertatu zen.
‎urtean, telebistan eta ikus entzunezko hedabideetan ainguratu zituen lantaldeak bere ikerketa ardurak. Ikusi genuenez, hobekuntza teknologikoak ez du berekin ekarri teknologia komunikatzaileek garraiatzen dituzten edukien deskodetze beregain eta kritikoa garatzeko irizpide intelektualik. Eskola gazteek sarritan nahasten dituzte errealitatea eta fikzioa, ez dute antzematen ikus entzunezko lengoaian eraikitako diskurtsoaren polisemia.
2012
‎Baina, globalizazioaren eraginez sortutako immigrazio mugimendu berrietatikondorioztatu da herritar guztiek ez dutela beren burua ikusten islaturik kultura nagusieta ofizial horretan, eta, halabeharrez, tirabira bat baino gehiago kudeatu beharizaten dira (ik. Taylor, 2003).
‎Erosteko ahalmenaren paritatean neurtuta, Hegoaldeko lanbide arteko gutxieneko soldataeurogunekoa baino% 40 txikiagoa da. «Langile pobre»en estatistiken buruan gaude, hau da, lanmerkatuan egoera aktiboan egonda, pobreziaren atalasea gainditzen ez dutenak beren urteko sarrerekin.
‎Metodo honek zehaztasun eta objektibotasun handia dauka, zeren eta ebaluatzaileek ez baitute beren iritzia ematen kalitatearen inguruan; bakarrik ematen diote puntuazio bat ezaugarri bakoitzaren intentsitateari. Datuak, beraz, oso fidagarriak dira eta beste datu batzuekin (instrumentalak, kontsumitzaileenak...) erraz erlaziona daitezke.
‎Hau da: gastuok ez dute berez produkturik sortzen, baina albistegintzaren prozesua baldintza dezakete. Erredakzioaren antolaketaren gastu horietan hiru faktorek eragiten dute, honakoek:
2014
‎Adin tarte hori arrazoi batzuengatik hartu dugu: batetik, 20 urte bainogazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua; adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...) eta horregatik, ez ditugu kontuan hartu gaztetxoak (20 urtetik beheitikoak) eta oso adinekoakdirenak (90etik goitikoak). Talde gaztea eta adinekoa aukeratu ditugu diferentziabilatu eta aztertu nahi izanagatik.
‎Emakumeek ez dute beren lehenaldirik, historiarik, erlijiorik, mitorik. Ez duteberen artean komunitate bat osatzen ere, gizonen artean barreiatuak bizi dira.
‎Esapide honekin adierazi nahi dudana hauxe da: gure jendartean bizi diren hainbat pertsonakez dutela beren burua emakumezkotzat edo gizonezkotzat hartzen, ideologia hegemonikoak ezarritadituen ezaugarriekin, behintzat; edota badaudela «genero marka» aldarrikapenetarako eta zapalkuntzensalaketarako erabili ohi dutenak baina, egunerokotasunean, ez dutenak beren burua horren era dualistanikusten, baizik eta modu anbiguoagoan, neutroagoan eta anizkoitzagoan. Espektro sozialaren muturbatean, bestalde, beren burua transgenerotzat duten pertsonak leudeke, gutxiengoa izanik ere.
‎Batzuetan, haurrek modu egozentrikoan jokatzen dute, baina konturatzen hasten dira pertsonek ez dutela beren ikuspegi bera.
‎Biki izateak ez du berez eskizofrenia jasateko arrisku gehiagorik ekartzen, bikien artean ez baita eskizofreniaren maiztasun handiagorik agertzen, baina eskizofreniari dagokionez adostasun edo bat etortze gehiago dago biki monozigotikoen artean, dizigotikoen artean baino. Eskizofrenia duena biki dizigotikoetako bat bada,% 17ko probabilitatea dago beste bikiak ere nahaste hori jasateko.
‎Barne hizkuntza erabiltzeak forma iraunkorragoa ematen dio gure lan egiteko moduari. AGNHa dutenek atzerapena dute bulkaden kontrolaren garapenean, eta, ondorioz, ez dute beren portaera inhibitzen, normalek egingo luketen moduan. AGNHa duenaren arazoa ez da zer egin ez jakitea, dakiena egitea baizik.
‎Tratamendua hasteko zailtasunik handiena zera da: anorexikoek ez dute beren gaixotasunaren kontzientziarik. Beldur patologikoa diote loditzeari.
‎egurrezkoak direla edo izoztuta daudela dirudi, ez baitute ia keinurik egiten; mugimendu espontaneoen murrizketa: ez dituzte beren gorputzak ia mugitzen (orduak eta orduak iraun dezakete postura berean), eta esaten edo pentsatzen ari direna gorputz keinurik gabe agertzen dute; besteekiko begi kontaktua ekiditen dute, eta begirada galdua izaten dute; kongruentzia gabezia afektiboa nabarmena izaten da (adibidez, norbaitek gertaera dramatiko bat kontatu arren, haien aurpegia irribarretsu egon daiteke); eta, ahots ... Hala ere, eskizofrenia dutenek kanpora emozio gutxiago agertzen badute ere, horrek ez du esan nahi barnetik emoziorik sentitzen ez dutenik (Kring eta Neale, 1996).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia