2017
|
|
Eta halakoak
|
ez
du berak ere nahi barka diezaioten. Zeren Pater noster esaten duen guztian egiten dio Jainkoari otoitz, esaten duela (Mt 6:12):
|
|
zeren oraingo konfesatzeak, lege zaharrekoak ez zuena, badu bere baitan barrena indar grazia emateko. Lege zaharreko konfesatzeak eta orduko beste sakramentuek
|
ez
zuten berek bere indarrez eta bertutez graziarik ematen, baina ematen zuten grazia ematen zuten errezibitzen zituenak zuen disposizioaren, debozioaren eta aparailuaren arabera: Sacramenta veteris legis conferebant gratiam ex opere operantis (san Tomas, S. Th., 3, 62, 6:
|
2018
|
|
Robert L. Cooper soziolinguistak dio hizkuntza plangintzako erabaki gutxi egikaritu daitezkeela dekretu bidez. William Mackey soziolinguistak ere antzekoa dio: " hizkuntza legeek
|
ez
dute beren helburua lortzen, hau da, ez dute lortzen hizkuntza jokaerak aldatzea. Hizkuntza legeak eraginkorrak dira sustatu nahi den hizkuntza beste alorretan nagusi baldin bada:
|
|
Zehatz dezadan hau: laguntza horiek
|
ez
dute berez eta oroz gain langilearen euskararen erabilera saritzen, baizik langile edo ikasle horrek duen euskararen ezagutza formala (ezagutza horren neurtzea zuzen egiten den edo ez bertze eztabaida bat da). Ez dute segurtatzen euskara jakinik ere benetan hizkuntza hori ibiliko dutela eguneroko jardunean, inguruneko egoera bera aldekoa izanik ere.
|
|
Prentsako iritzi anitzek salatu dute sexu erasoen ugaria, haien suntsitzeko erremedio bakarra berdintasuna dela nabarmenduz. Izan ere, erasotzaile horiek
|
ez
dute beren parekotzat daukaten norbait kolpatzen, gutxiagotzat daukatena baizik, eta arlo sozial guztietan emakumeek pairatzen duten bereizkeria estrukturalak eragindako jokaera basatiena baizik ez da krimen sexuala. Horrelako bortxakeriarik ez genuke jasango menpekotasun orokorra ez bagenu.
|
2019
|
|
• Taldeko erabakiak arrazionalizatzeko joera dute eta
|
ez
dituzte beren usteak birkontsideratzen; egoeraren adierazleak ez dituzte kontuan hartzen.
|
2020
|
|
Euskal eliteek
|
ez
zuten beren kontrolpean zituzten forupeko Batzar Orokorren bitartez eta unibertsitaterik eraiki eta finantzatu Oñatiko Unibertsitatea salbuespen bitxi bat izan zen, Rodrigo Mercado de Zuazola oñatiarrak eraiki eta finantzatua osorik, baina batzar orokorrek eta beren gain hartu gabea, eta badakigu arraina burutik kirasten hasten dela. Burujabetasun kulturalik gabe, politikorik ere ezin, bada!
|
|
" Mito guztien atzean, Subjektu bat dago bere esperantzak eta beldurrak zeru transzendente baterantz proiektatzen dituena. Emakumeek, Subjektu gisa agertzen ez direnez, ez dute sortu beren proiektuak islatzeko moduko mito maskulinorik;
|
ez
dute beren berena den erlijiorik, ez poesiarik: gizonen ametsen bitartez egiten dute amets.
|
2021
|
|
|
ez
dutelako beren berezkoa egiten
|
2022
|
|
" Batere nekagarria atzematen ez nauten haiek erran zuen Saffredentek
|
ez
lukete beren onestasuna zuenaz kanbiatuko; baina isil gaitezen, ez dezan ene hirak atsekaberik sor, ez nihauri, ez bertze nehori. Ikus dezagun nori uzten dion hitza Dagoucinek".
|
|
Gauza bera gertatzen da izaki bizidunekin! Denok biltegiratzen dute energia, denbora batez partekatzen
|
ez
duten beren lotura kimikotan. Baina gainontzeko trukaketa energetiko guztietan, bizidunak dauden unibertsoaren entropia handiagotzen ari dira eta bere gorputzetan ematen den entropiaren gutxiagotze hori konpentsatzeko moduan.
|
|
Goi mailako noblezia. Etorri berria zara eta
|
ez
zaituzte beraien artekoa, errege familia batekoa izaki eta kondearen begikoa nolabait, ez dizute zuzenean kontra egingo, baina kontuz ibili.
|
2023
|
|
Theoren eta Vincenten arteko harremana denbora luzez mantendu zen, eskutitzen bidez gauzatu zelako; baina, oso zaila zen Vincentekin etxe berean bizitzea; garai horretan eskutitz bat bidali zion Theok arreba Wilhemina ri, esanez, eraman ezinezkoa zela Vincent bizikide moduan; inork
|
ez
zuela beren etxera etorri nahi, han sortzen ziren eztabaidetan ez katramilatzearren. Theok esaten zuen beregan bi pertsona balitu bezala jokatzen zuela Vincentek:
|
|
1883ko ekainaren 3ko (288) gutunean gurasoek bere ezkontzari jarritako eragozpenez idatzi zion Vincentek Theori; esaten zion jenderik sinesgogorrenak eta materialista lehorrenak zirela apaizak; ia apaiza guztiek bere aitak bezala jokatuko zuketela eta gehienak gure gizarteko pertsona gaiztoenak zirela; beharbada ez pulpitoan, baina bai gai pribatuetan; ezkontzari eragozpenak jartzea ogirik ez dagoenean ulertzen zuela, baina horrek zentzurik ez zuela Theoren kasuan; aita ez zela jartzen beharrean zegoen emakumearen alde, eta klerigo gehienek horixe egiten zutela. Vincentek zioen berek ere bekatuak egiten zituztela, baina errukia sentitzen zutela;
|
ez
zituztela beren buruak perfektutzat hartzen eta ez zituztela emakume hauskorrak eta eroriak iraintzen, errudun bakarrak izango balira bezala; aitarekin egon zenean hark gaitzetsi egin zuela bera Sien ekin egotea, baina berak esan ziola ez zuela baztertzen harekin ezkontzea; orduan aita gauza orokorrez hitz egiten hasi zela; ulertzen zuela, neurri batean, gurasoak bere ezkontzaren kontra egotea, d... Theok bere lantokian arazoak zituen, baina Vincentek animatu egiten zuen; gainera, esaten zion harengandik jasotzen zuen dirua ezinbestekoa zitzaiola lanik aurkitzen ez zuen bitartean; egun horretan Theorengandik jasotako diru guztia jadanik egindako gastuak ordaintzeko erabili behar zuela:
|