2009
|
|
Ikerkuntzak agerian uzten du nola testuinguru gero eta kulturanitzagoetan, gaur egungo migrariek
|
ez
duten beren jatorrizko nortasunari uko egin beharrik, harrerako herrialdean integratu ahal izateko; aitzitik, jatorrizko nortasuna elikatu eta adieraztea harrerako jendartean integratzeko estrategia bat izan daiteke. Halaber, ikerketa hauek erakutsi dute nola birdefinitzen diren, komunikabideen bitartez eraikitzen diren mugaz gaindiko eremu publikoetan, talde nortasunak, hala nazio nortasunak nola nortasun erlijiosoak ere. zioa ez da jadanik fisikoa soilik; planeta mailan hizkuntza horretako telebista erabiltzen duten hiztunek osatzen duten espazioa da (Sinclair, Jacka, and Cunningham 1996).
|
|
alegia, kapital, merkantzien zein migrarien jario hazkorren, jatorrizko herrialdetik harrerako herrialderako joan etorrien, telefonozko komunikazioen, satelite bidezko irrati telebistaren zein interneten eskutik espazio fisiko nazionalaz haratago osatutako nazio nortasunari deritzo transnazionalismoa (Karim 2003). Ikuspuntu honetatik burututako ikerkuntzak agerian uzten du nola testuinguru gero eta kulturanitzagoetan, gaur egungo migrariek
|
ez
duten beren jatorrizko nortasunari uko egin beharrik, harrerako herrialdean integratu ahal izateko; aitzitik, jatorrizko nortasuna elikatu eta adieraztea harrerako jendartean integratzeko estrategia bat izan daiteke. Halaber, ikerketa hauek erakutsi dute nola birdefinitzen diren, komunikabideen bitartez eraikitzen diren mugaz gaindiko eremu publikoetan, talde nortasunak, hala nazio nortasunak nola nortasun erlijiosoak ere.
|
2010
|
|
Dudarik gabe, teknologiaren ekarpenik gabe nekez iritsi gintezke gaur egungo egoerara, baina hori baino askoz garrantzitsuagoa izan da teknologia horiek gizarte ehunduran eragin duten aparteko aldaketa. Informazio eta komunikazioaren teknologiek
|
ez
dute berez iraultza sortu; erabiltzaileen iraultza izan da.
|
|
Nafarroako hezkuntza ereduen bilakaera, Haur eta Lehen Hezkuntza, 1988tik 2010era azken ikasturteotan nafarroako hezkuntza departamentuak ingelesaren irakaskuntza indartzeko politika sendoa abiatu du, hasieran British ereduaren bidez eta gero hizkuntzen tratamendu integratua (til) dela medio. horrek
|
ez
luke berez euskarazko irakaskuntza ahuldu behar (ikastola batzuek aspaldian hasia dute ingelesa indartzeko bidea), baina nafarroako gobernuak ingelesa erabili du nazioarteko hizkuntza baten eta euskararen arteko dilema faltsua sortzeko, atzerriko hizkuntzaren indartzea euskararekin bateragarri ez eginez eta, anitzetan, gurasoak euskara ala ingelesa hautatzeko kinkan paratuz. hiru ikasturtetan til...
|
2012
|
|
Funtsean, hizkuntza aldetik, oraingo haur iruritarren haurtzaroak zerikusirik
|
ez
du beren gurasoenarekin. euskara gutxi asko beren egunerokotasunean dago eta gurasoei, oro har, haurrek mintzairari eusteak axola die: " nukeena bai da mantenitzea euskara beraiek ere bai gero handitzearekin segitzea mantentzen, porque azkenean hori da erakutsi duguna guk:
|
|
halaxe aipatu digu Mikel zalbidek bere irakurgaian: bizibide erosoagoa eta hobeto ordaindutako lanpostuak eskura iezazkiezu, eta orduan
|
ez
dute beren euskara hori desabantaila sozialekin hain erraz uztartuko7.
|
2015
|
|
Datu honek ez luke garrantzi berezirik izango ez bageneki egungo gizarte baldintzetan euskalduntzen ari diren gazte gehienek ez dutela lortzen" oso ongi" hitz egitea euskaraz, eta, hortaz, kopuru handiak ditugula" nahiko ongi" mailan edo beheragoko mailetan. Horiek hala, euskaldunen kopuruak gora egin arren, euskaldungo horren kalitateak, hizkuntza gaitasunari dagokionez,
|
ez
du berez ziurtatzen gazte askok eta askok joera izango dutenik euskaraz aritzeko, ez orain, lagun eta kideen artean, ez gero, egun batean guraso bihurtzerakoan.
|
|
Lehen hitza euskaraz oso gutxik egiten dute, guztiek erdarara jotzen dute erdaldunen bat inguruan badabil eta beste hainbatek garrantzia handia ematen dio itxurari, euskalduna den ala ez igartzeko. Bukatzeko, gutxi batzuek
|
ez
dute beraien partetik asko jarri euskaraz egiteko eta damutu egiten dira.
|
2016
|
|
Izan ere, hainbat eta hainbat hiztun berri ez dira hiztun komunitatearen kide sentitzen, nahiz eta euskaraz hitz egiten jakin. Egilearen iritziz, ingurune euskaldunik
|
ez
dute beren egunerokoan, eta" gabezia horien iturburua euskaldun horiek izandako hizkuntza sozializazioa da". Bere ustez, euskararen mundua interpretatzeko transmititu diren edukietan ez da hizkuntzarekiko atxikimendurik agertzen.
|
2017
|
|
Aurretik aipatu bezala, Eskoriatzan hitanora hurbilpena egin duten gazteek orokorrean eta profil bat egitearrenhau
|
ez
dute beraien mintza praktiketan eduki baina bai bizi izan dute inguruan familian adibidez. Beraiek zuzenean jaso ez izateak eta zeharka eduki izanak hitanoaren inguruko jakintza osoa ez edukitzea ekartzen du.
|
2018
|
|
Gaur egun, eta behatutakoaren arabera noka ez dago kasik kalean presente. Baina elkarrizketatu batek honako adibidea jartzen du, noka ikasi
|
ez
zuen beraien adineko gizon baten inguruan: eragina:
|
2021
|
|
Euskarri sendo horrek babestu, bultzatu eta erraztu egin behar luke hizkuntza praktika. Ezagutzak
|
ez
du berez erabilera ekarriko, ez bada indartzen eta sustraitzen eskolatik kanpo ere gazteen (euskararen) erabilera sostengatuko duen egitura hori. •
|
2023
|
|
Orioko" nerabeek"
|
ez
dute beren udalerritik oso urrun joateko ohiturarik, ez bada oporretara joateko, kirol talderen batekin txangoa egiteko edo senideak bisitatzeko. Beraz, gertu gelditzen diren Zarautz eta Donostia dira gehien aipatu diren udalerriak.
|