Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 29

2010
‎zaldiak ikusi nahi zituztela, alegia. Itxuragatik hiritartzat hartzen baininduten, ez baitzuten beren leinukoa izan nintekeela uste.
‎Galdera onak egiteak ez du berez erran nahi erantzun egokiak asmatzen ditugunik. Preseski, gurean bezala buruan zer nahi ahalke eta broia zikin sartu zaizkigularik, pentsatzen ahal da eri den orok bezala gehiago urrats egiten dugula minari so, ai ene eta auhenka, minari errotik sendotzeko bidean emateari baino, menturaz bere luzapenaren baldintzak atakatu gabe finki, aspaldiko bidelagun dugun mendratu itxura gainditzeko beldurrez agian.
2011
‎Baldin udako beroetan ikusten baditugu ixtilean ihauskaturik, lohia dariela, galdatuko dizut ixtilaren eta ur garbiaren artean ote zutenez nola hauta, ala zikinerat joan diren garbirik ez ukanez beren menean eta heinean.
2012
‎Lana segurua zen, galtzak jaitsita eta emakume baten gainean dagoen gizonak ia defentsarik ez duelako, ezta Van Thiegel tenientea bezalako gizon puska batek ere. Harriak ez zuen berez abantailarik, eta zikin samarra zen odol asko sortzen zuelako, baina muginietako jendeari kulpa botatzeko orduan hura bezalakorik ez zen. Nork sinetsiko zion pistola erabiltzen bazuen?
‎Komunitate hori, oraingoan," unibertsala" da, eta" artifiziala"; ez da jada berez emana edo" berezkoa", baizik eta" bitarte (ko) tua", subjektu aske burujabeen jardueraz sostengatuta dagoena. ...ohiko zuhurtasuna; komunitatea lekuan lekukoa...); beste aldera bigarren mailako harreman despertsonalizatu eta urrutiratuak nagusitzen dira (adibidez, moderniako lantegi handi anonimo batean lan egin beharra; unibertsitateko adituen komunitatea, jakintza modernoaren inguruan antolatua; nazio (Estatu) a...). Hala ere, modernitatearen etorrerarekin, bereizketa honen bitartez gertatzen den aldaketak ez du berez inplikatzen lehen mailako harreman organikoak guztiz eta zuzenki galtzen direnik. Hegelen arabera, aldiz, eremu batetik bigarrenera halako transubstantziazioa gertatzen da; hau da:
‎Doi egunsentia argitu aitzin isildu ziren tiroak; Carlos Adalberto, zaldi gorpu baten gibelean gorderik zegoela, burua aterarik ohartu zen sarjentu bat eta lau soldadu baizik ez zituela berekin. Zaldi bizietatik bat ere ez.
2014
‎diruaren eros ahalmenaren teoria. Fisher, edo Newcomb Fisherren ekuazioak, ez du berez ezer berririk. Ez da identitate bat, orekarako baldintza bat baizik.
‎Herrialde gehienetan sarrera publiko guztia edo ia guztia langile elkorrak eustera bideratzen da. Horrelakoak dira osatzen dutenak gorte distiratsu bat, eliz kidego zabala, flota eta armada handiak, ezer produzitzen ez dutenak bake garaietan, eta gerra garaietan ezer lortzen ez dutenak beraien mantentze kostuak konpentsatzeko beste, ezta gerrak dirauen bitartean ere. Jende horrek ez duenez ezertxo ere ekoizten, beste pertsona batzuen lanaren lepotik baizik ez da bizi".
‎Une batez otu balitzaie egiazki zertan ari ziren, argitasun izpi bat izan balute don Karlosekin edo Maria Kristinarekin inolako zorrik ez zutela konprenitzeko, beren jeneral edo kapitainei ere ez zietela ezertxo ere zor, zor bakarra beren buruarekikoa, beren biziarekikoa zela, hartara, nola batak hala besteak borrokatzeari utzi eta, elkarrekin barre eginez, mugako bidea hartuko zuketen, beste herri baterantz, beste jende batengana, bizitza ulertzeko beste modu baten bila. Baina, zorigaitzez, ez Martin Saldiasek eta ez eraso zion zentinela karlistak ez zuten beren egoeraren ikuspegi egiazkoa iristeko inolako aukerarik; beren baitan sartuegi zeuden, momentuari lotuegi, eta beren burua defendatzean eta erasotzean bestetan ez zuten pentsatzen.
2015
‎Ordezko irudi eta antzezpenetan bizitzera kondenaturik omen zeuden. Izatea isildu eta ostendu egin zitzaien eta, geroztik ez zuen berez hitz egiten, ez zien ezer esaten eta metaforaren eta denotazio hutsaren bidez hitz egitera behartu nahi izan zuten.
‎izen bakarra izan dugu, Euskal Herria; baina erdaraz, berriz, lurraldeen antolamendu juridiko eta politikoak gailendu dira. Euskarak, euskaldun kontzientzia sor zezakeen arren, ez du berez herrialde antolamendurik sortzen, diskurtso politikoa behar du horretarako, eta halakoa Modernitatearen legitimazio moduekin etorri zen. Horregatik, euskal lurraldeetan euskararen erreferentzia argi edo lausoa izanda ere, beti izan dira erdal eskualde, hiri eta auzorik.
‎Euskaraz hitz egitea, esaterako, lizun eta nabariegia izaten zaio askori. Euskarak ez du berez pornografikoa izateko nahitaezko tasunik, baina badira sentiera ondo landuak hartarako. Horiek euskaraz aditzen dutenean zera sentitzen dute:
‎Behin ezin argiago geratu eta gero espainol zentralistek ez dutela beren konpromisoak betetzeko borondaterik, ezin gara gehiago gurpil zoroan jiraka aritu. Asko daukagu egiteko, besteak beste zentzu autokritiko zorrotzean diogualferrik galdutako denbora berreskuratzeko.
‎Egiek ere, egia moduan, ez dute berez errealitatea iraultzeko ahalmenik. Botereak gezur nabarmenak mantentzeko aginpideak eta aparatuak ditu.
2017
‎Hau frantses erromantze bihurtzen ari zelarik, hizkuntza germanikoa zuten frankoak nagusitu ziren. Hauek ez zuten beren hizkuntza ezarri, baina haien hizkerak arrasto sakona utzi zuen erromantzean zein toponimian. Gauzak horrela, hainbeste aldaketa gertatu eta hainbeste geruza ezberdin dagoen eremu batean oso zaila izan behar du toponimo zaharrenen arrastoak bilatzea.
‎Teknologia berriek ez dute berez ezer eskaintzen, ez erabilera egokia egiten ez bada, ume eta gazteak (eta guraso eta irakasleak) horretan trebatzen ez badira. Teknologia berriek ez dute ume eta gazteak hobeak egiten berez; are gehiago aipatu baldintzapean; ume eta gazteak horretarako prestatuak izan ezean, ezer gutxirako balio digu.
‎Ondorioa nabarmena da: orain lanean dauden millennial horiek ez dute beren buruak berezi ikusten enpresako lankideen artean, beste bat gehiago baino ez dira-eta; eta, hori gutxi balitz, berehala konturatzen dira beraien gurasoek ezin dutela bitartekaritza lanik egin, esfortzatu ezean ez dutela gailurra lortuko lanean. Bide luzeari ekin behar diote bizkartzain edo bitartekaririk gabe, pazientziarik gabe eta praktika barik.
2018
‎303. 42, 24, 27, 10, 32 eta 45 elkarrizketak. Eskolaritate liburuaz ari garela, aukera hau baliatu nahi dugu jakinarazteko ikerketa hau bukatu zen urtean Nafarroako ikastola guztiek ez zituztela beren" kartilak". Izan ere, alegalak ziren eremu ez euskalduneko ikastoletako ikasleriak eta Berako ikastolako DBHkoek, propioak diren Eskolaritate Libururik ez zuten, nahiz eta aitzakiak beste batzuk izan.
‎Adituen iritziz, Pampilone hitzaren ilone hori Iruñe hitzari dagokio aldez edo moldez. Erromak bere lege, ohitura, usadio eta hizkuntza ekarriagatik ere, baskoiek nonbait ez zituzten beren sinesmenak guztiz zokoratu eta beren jainkoak gurtzeari eutsi omen zioten. Iruñerrian bertan, garai hartako jainko baten izena ageri da zizelkaturik Izkueko aldare harrian (Oltza Zendea):
‎Geroztik dena egonkortua da. Hastapenean aurreikusten zen 50 urtetik gorakoek ez zituztela beren irakurtze ohiturak aldatuko, euskaraz alfabetatu gabeak zirelako, eskelak eskaintzen zituzten egunkariak hartzeko inertzia ezin zelako hala hautsi. Apustua zen etorkizun hurbilean 30 urtetik gora izango zituztenek euskarazko egunkariaren aldeko hautua egitean.
‎Jhelum haranean ere bai, non erroiek ez zituzten beren hegaldiak debaldetan egiten; ez eta hienek ere beren jauzi eta irriñoak; PrintzeTajirrek urruneko zuhaizti haietan mahometzale gorpuak uzten zituen, festako hegaztion eta piztion otoruntza.
2020
‎oraingoan gizon emakume adinduei begira. Haiek ez zuten beren burua aipatutzat jo— Arazorik ez bidaiarekin jarraitzeko, orduan. Hasi besterik ez dugu egin.
‎Zer ziren alderdi guztien ordezkariekin izandako bilerak, elkarrizketak, kromo trukaketa. Haietako ordezkari batzuek ez zutela beren alderdien baimenik lokatza hartan sartzeko. Ezin dela horrela jokatu, ea nor naizen horrela aritzeko, zer zen muntatu nahi genuen operetako parlamentutxo kakati hori.
‎" Lehenengo bi urteetan ez dute beren zoriagatik etsipen handiegirik erakusten, askok beren buruaz beste egiteko joera izaten baitute eta urkatu egiten baitira, pentsatuz horrela beraien herrira doazela, eta horretarako ekipaje eta janaria prestatzen dituzte bidaia luzea egingo balute bezala; lehenengo bi urteak pasatu eta gero pozik aurkitzen dira beraien zoriaz eta lana betetzen saiatzen dira, oso arraroa da orduan beren...
2021
‎Langileari sinestarazten zaio ezinbesteko pieza dela enpresan, enpresa esfortzatzen diren langileez arduratzen dela, enpresaren arrakasta langilearen arrakasta dela eta, horrenbestez, enpresaren porrota ere bere porrota dela; hots, langilea zenbat eta gehiago esfortzatu, orduan eta emaitza hobeak izango ditu enpresak, eta, ondorioz, enpresako langileriak. Are gehiago hezkuntzan, maizegi sare publikoan irakasleek ez dutelako beraien kide diren zuzendaritzakoen kontra ezer egin nahi, itunpekoan ere irakasleek eskolari kalterik egin nahi ez dioten bezala. Arrazoi bategatik edo bestegatik, irakasle askok lotura emozional handi eta sendo bat eraikitzen dute ikastetxe enpresarekin, azken honi kalterik ez egitearren edozer egiteko gai agertzen direlarik askotan.
2022
‎Lerro artean irakurrita sentipena geratzen zait beren bataila bertako lurren jabetza eta bertako eskubideak defendatzea dela, eta horren barruan beren" identitatea" afirmatzea, beren hizkuntza aldaerei eustea, baina hortik goragoko sofistikazio linguistiko politikoak ez dituztela beren premia larrien zerrendan.
2023
‎Inaxio eta David iristean Amaiarekin hizketan ari den Bixintxorengana doaz. Bixintxo azaltzen ari da jende askok ez duela beraien erabakia ulertu, udan hirugarren gradua eman zietela eta, lau hilabete geroago, planto egin eta espetxera lo egitera ez joatea erabaki dutela, horrek izan ditzakeen ondorioekin: berriro ere gau eta egun kartzelara itzultzea.
‎Orain arte oso ezagunak ez diren gertakari batzuen azterketan oinarriturik, historia ekonomikoaren ideia berri bat planteatuko dut. Aise frogatuko dut" jokabide baliagarriek" ez dutela berez baliorik: gure" jokabide loriatsuek baizik ez dute gizatiar bihurtzen gure bizitza, horiek baizik ez diote baliorik ematen.
‎Ikasleen profesionalizazioa besterik bilatzen ez badugu, horrek esan nahiko luke alde batera uzten ari garela irakaskuntzaren hezkuntza funtzio unibertsala: inor ere ezin da kontzienteki ogibide batean aritu beharrezko dituen gaitasun teknikoak ez badaude prestakuntza kultural zabalago baten mende, hau da, prestakuntza kultural zabal batek ikasleak animatzen ez baditu beren espiritua autonomiaz lantzera eta jakin mina (curiositas) asetzera. Gizakia bere lanbide hutsarekin identifikatzea hagitz akats larria da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia