2010
|
|
zaldiak ikusi nahi zituztela, alegia. Itxuragatik hiritartzat hartzen baininduten,
|
ez
baitzuten beren leinukoa izan nintekeela uste.
|
|
Galdera onak egiteak
|
ez
du berez erran nahi erantzun egokiak asmatzen ditugunik. Preseski, gurean bezala buruan zer nahi ahalke eta broia zikin sartu zaizkigularik, pentsatzen ahal da eri den orok bezala gehiago urrats egiten dugula minari so, ai ene eta auhenka, minari errotik sendotzeko bidean emateari baino, menturaz bere luzapenaren baldintzak atakatu gabe finki, aspaldiko bidelagun dugun mendratu itxura gainditzeko beldurrez agian.
|
2011
|
|
Baldin udako beroetan ikusten baditugu ixtilean ihauskaturik, lohia dariela, galdatuko dizut ixtilaren eta ur garbiaren artean ote zutenez nola hauta, ala zikinerat joan diren garbirik
|
ez
ukanez beren menean eta heinean.
|
2012
|
|
Lana segurua zen, galtzak jaitsita eta emakume baten gainean dagoen gizonak ia defentsarik ez duelako, ezta Van Thiegel tenientea bezalako gizon puska batek ere. Harriak
|
ez
zuen berez abantailarik, eta zikin samarra zen odol asko sortzen zuelako, baina muginietako jendeari kulpa botatzeko orduan hura bezalakorik ez zen. Nork sinetsiko zion pistola erabiltzen bazuen?
|
|
Komunitate hori, oraingoan," unibertsala" da, eta" artifiziala"; ez da jada berez emana edo" berezkoa", baizik eta" bitarte (ko) tua", subjektu aske burujabeen jardueraz sostengatuta dagoena. ...ohiko zuhurtasuna; komunitatea lekuan lekukoa...); beste aldera bigarren mailako harreman despertsonalizatu eta urrutiratuak nagusitzen dira (adibidez, moderniako lantegi handi anonimo batean lan egin beharra; unibertsitateko adituen komunitatea, jakintza modernoaren inguruan antolatua; nazio (Estatu) a...). Hala ere, modernitatearen etorrerarekin, bereizketa honen bitartez gertatzen den aldaketak
|
ez
du berez inplikatzen lehen mailako harreman organikoak guztiz eta zuzenki galtzen direnik. Hegelen arabera, aldiz, eremu batetik bigarrenera halako transubstantziazioa gertatzen da; hau da:
|
|
Doi egunsentia argitu aitzin isildu ziren tiroak; Carlos Adalberto, zaldi gorpu baten gibelean gorderik zegoela, burua aterarik ohartu zen sarjentu bat eta lau soldadu baizik
|
ez
zituela berekin. Zaldi bizietatik bat ere ez.
|
2014
|
|
diruaren eros ahalmenaren teoria. Fisher, edo Newcomb Fisherren ekuazioak,
|
ez
du berez ezer berririk. Ez da identitate bat, orekarako baldintza bat baizik.
|
|
Herrialde gehienetan sarrera publiko guztia edo ia guztia langile elkorrak eustera bideratzen da. Horrelakoak dira osatzen dutenak gorte distiratsu bat, eliz kidego zabala, flota eta armada handiak, ezer produzitzen ez dutenak bake garaietan, eta gerra garaietan ezer lortzen
|
ez
dutenak beraien mantentze kostuak konpentsatzeko beste, ezta gerrak dirauen bitartean ere. Jende horrek ez duenez ezertxo ere ekoizten, beste pertsona batzuen lanaren lepotik baizik ez da bizi".
|
|
Une batez otu balitzaie egiazki zertan ari ziren, argitasun izpi bat izan balute don Karlosekin edo Maria Kristinarekin inolako zorrik ez zutela konprenitzeko, beren jeneral edo kapitainei ere ez zietela ezertxo ere zor, zor bakarra beren buruarekikoa, beren biziarekikoa zela, hartara, nola batak hala besteak borrokatzeari utzi eta, elkarrekin barre eginez, mugako bidea hartuko zuketen, beste herri baterantz, beste jende batengana, bizitza ulertzeko beste modu baten bila. Baina, zorigaitzez, ez Martin Saldiasek eta ez eraso zion zentinela karlistak
|
ez
zuten beren egoeraren ikuspegi egiazkoa iristeko inolako aukerarik; beren baitan sartuegi zeuden, momentuari lotuegi, eta beren burua defendatzean eta erasotzean bestetan ez zuten pentsatzen.
|
2015
|
|
Ordezko irudi eta antzezpenetan bizitzera kondenaturik omen zeuden. Izatea isildu eta ostendu egin zitzaien eta, geroztik
|
ez
zuen berez hitz egiten, ez zien ezer esaten eta metaforaren eta denotazio hutsaren bidez hitz egitera behartu nahi izan zuten.
|
|
izen bakarra izan dugu, Euskal Herria; baina erdaraz, berriz, lurraldeen antolamendu juridiko eta politikoak gailendu dira. Euskarak, euskaldun kontzientzia sor zezakeen arren,
|
ez
du berez herrialde antolamendurik sortzen, diskurtso politikoa behar du horretarako, eta halakoa Modernitatearen legitimazio moduekin etorri zen. Horregatik, euskal lurraldeetan euskararen erreferentzia argi edo lausoa izanda ere, beti izan dira erdal eskualde, hiri eta auzorik.
|
|
Euskaraz hitz egitea, esaterako, lizun eta nabariegia izaten zaio askori. Euskarak
|
ez
du berez pornografikoa izateko nahitaezko tasunik, baina badira sentiera ondo landuak hartarako. Horiek euskaraz aditzen dutenean zera sentitzen dute:
|
|
Behin ezin argiago geratu eta gero espainol zentralistek
|
ez
dutela beren konpromisoak betetzeko borondaterik, ezin gara gehiago gurpil zoroan jiraka aritu. Asko daukagu egiteko, besteak beste zentzu autokritiko zorrotzean diogualferrik galdutako denbora berreskuratzeko.
|
|
Egiek ere, egia moduan,
|
ez
dute berez errealitatea iraultzeko ahalmenik. Botereak gezur nabarmenak mantentzeko aginpideak eta aparatuak ditu.
|
2017
|
|
Hau frantses erromantze bihurtzen ari zelarik, hizkuntza germanikoa zuten frankoak nagusitu ziren. Hauek
|
ez
zuten beren hizkuntza ezarri, baina haien hizkerak arrasto sakona utzi zuen erromantzean zein toponimian. Gauzak horrela, hainbeste aldaketa gertatu eta hainbeste geruza ezberdin dagoen eremu batean oso zaila izan behar du toponimo zaharrenen arrastoak bilatzea.
|
|
Teknologia berriek
|
ez
dute berez ezer eskaintzen, ez erabilera egokia egiten ez bada, ume eta gazteak (eta guraso eta irakasleak) horretan trebatzen ez badira. Teknologia berriek ez dute ume eta gazteak hobeak egiten berez; are gehiago aipatu baldintzapean; ume eta gazteak horretarako prestatuak izan ezean, ezer gutxirako balio digu.
|
|
Ondorioa nabarmena da: orain lanean dauden millennial horiek
|
ez
dute beren buruak berezi ikusten enpresako lankideen artean, beste bat gehiago baino ez dira-eta; eta, hori gutxi balitz, berehala konturatzen dira beraien gurasoek ezin dutela bitartekaritza lanik egin, esfortzatu ezean ez dutela gailurra lortuko lanean. Bide luzeari ekin behar diote bizkartzain edo bitartekaririk gabe, pazientziarik gabe eta praktika barik.
|
2018
|
|
303. 42, 24, 27, 10, 32 eta 45 elkarrizketak. Eskolaritate liburuaz ari garela, aukera hau baliatu nahi dugu jakinarazteko ikerketa hau bukatu zen urtean Nafarroako ikastola guztiek
|
ez
zituztela beren" kartilak". Izan ere, alegalak ziren eremu ez euskalduneko ikastoletako ikasleriak eta Berako ikastolako DBHkoek, propioak diren Eskolaritate Libururik ez zuten, nahiz eta aitzakiak beste batzuk izan.
|
|
Adituen iritziz, Pampilone hitzaren ilone hori Iruñe hitzari dagokio aldez edo moldez. Erromak bere lege, ohitura, usadio eta hizkuntza ekarriagatik ere, baskoiek nonbait
|
ez
zituzten beren sinesmenak guztiz zokoratu eta beren jainkoak gurtzeari eutsi omen zioten. Iruñerrian bertan, garai hartako jainko baten izena ageri da zizelkaturik Izkueko aldare harrian (Oltza Zendea):
|
|
Geroztik dena egonkortua da. Hastapenean aurreikusten zen 50 urtetik gorakoek
|
ez
zituztela beren irakurtze ohiturak aldatuko, euskaraz alfabetatu gabeak zirelako, eskelak eskaintzen zituzten egunkariak hartzeko inertzia ezin zelako hala hautsi. Apustua zen etorkizun hurbilean 30 urtetik gora izango zituztenek euskarazko egunkariaren aldeko hautua egitean.
|
|
Jhelum haranean ere bai, non erroiek
|
ez
zituzten beren hegaldiak debaldetan egiten; ez eta hienek ere beren jauzi eta irriñoak; PrintzeTajirrek urruneko zuhaizti haietan mahometzale gorpuak uzten zituen, festako hegaztion eta piztion otoruntza.
|
2020
|
|
oraingoan gizon emakume adinduei begira. Haiek
|
ez
zuten beren burua aipatutzat jo— Arazorik ez bidaiarekin jarraitzeko, orduan. Hasi besterik ez dugu egin.
|
|
Zer ziren alderdi guztien ordezkariekin izandako bilerak, elkarrizketak, kromo trukaketa. Haietako ordezkari batzuek
|
ez
zutela beren alderdien baimenik lokatza hartan sartzeko. Ezin dela horrela jokatu, ea nor naizen horrela aritzeko, zer zen muntatu nahi genuen operetako parlamentutxo kakati hori.
|
|
" Lehenengo bi urteetan
|
ez
dute beren zoriagatik etsipen handiegirik erakusten, askok beren buruaz beste egiteko joera izaten baitute eta urkatu egiten baitira, pentsatuz horrela beraien herrira doazela, eta horretarako ekipaje eta janaria prestatzen dituzte bidaia luzea egingo balute bezala; lehenengo bi urteak pasatu eta gero pozik aurkitzen dira beraien zoriaz eta lana betetzen saiatzen dira, oso arraroa da orduan beren...
|
2021
|
|
Langileari sinestarazten zaio ezinbesteko pieza dela enpresan, enpresa esfortzatzen diren langileez arduratzen dela, enpresaren arrakasta langilearen arrakasta dela eta, horrenbestez, enpresaren porrota ere bere porrota dela; hots, langilea zenbat eta gehiago esfortzatu, orduan eta emaitza hobeak izango ditu enpresak, eta, ondorioz, enpresako langileriak. Are gehiago hezkuntzan, maizegi sare publikoan irakasleek
|
ez
dutelako beraien kide diren zuzendaritzakoen kontra ezer egin nahi, itunpekoan ere irakasleek eskolari kalterik egin nahi ez dioten bezala. Arrazoi bategatik edo bestegatik, irakasle askok lotura emozional handi eta sendo bat eraikitzen dute ikastetxe enpresarekin, azken honi kalterik ez egitearren edozer egiteko gai agertzen direlarik askotan.
|
2022
|
|
Lerro artean irakurrita sentipena geratzen zait beren bataila bertako lurren jabetza eta bertako eskubideak defendatzea dela, eta horren barruan beren" identitatea" afirmatzea, beren hizkuntza aldaerei eustea, baina hortik goragoko sofistikazio linguistiko politikoak
|
ez
dituztela beren premia larrien zerrendan.
|
2023
|
|
Inaxio eta David iristean Amaiarekin hizketan ari den Bixintxorengana doaz. Bixintxo azaltzen ari da jende askok
|
ez
duela beraien erabakia ulertu, udan hirugarren gradua eman zietela eta, lau hilabete geroago, planto egin eta espetxera lo egitera ez joatea erabaki dutela, horrek izan ditzakeen ondorioekin: berriro ere gau eta egun kartzelara itzultzea.
|
|
Orain arte oso ezagunak ez diren gertakari batzuen azterketan oinarriturik, historia ekonomikoaren ideia berri bat planteatuko dut. Aise frogatuko dut" jokabide baliagarriek"
|
ez
dutela berez baliorik: gure" jokabide loriatsuek baizik ez dute gizatiar bihurtzen gure bizitza, horiek baizik ez diote baliorik ematen.
|
|
Ikasleen profesionalizazioa besterik bilatzen ez badugu, horrek esan nahiko luke alde batera uzten ari garela irakaskuntzaren hezkuntza funtzio unibertsala: inor ere ezin da kontzienteki ogibide batean aritu beharrezko dituen gaitasun teknikoak ez badaude prestakuntza kultural zabalago baten mende, hau da, prestakuntza kultural zabal batek ikasleak animatzen
|
ez
baditu beren espiritua autonomiaz lantzera eta jakin mina (curiositas) asetzera. Gizakia bere lanbide hutsarekin identifikatzea hagitz akats larria da:
|