2013
|
|
Gorrik inskribatzen du liburu honen esanahi semantikoa, edota zahartzaroaren ikuspegi esanguratsua; Txurik, berriz, sintaktikoa, lehen esan dugun moduan, bera baita ahotsa, bera espazioa eta denbora, eta Handik suspensea jartzen dio, hasieratik bukaerara hutsune bat baita, irakurleak betetzen jakin behar duena. Beraz, irakurketan zehar literatur pertsonaia horren nondik norakoa osatzen joango da irakurlea, eta bukatutakoan ere
|
ez
du batere argi izango nor den Handi eta zer gertatu zen hiru nesken artean; izan ere, hiruren arteko triangelu harremanean erpin bat hutsik geratzen da, irakurleak nahierara osatzeko. Triangeluak itxiak badira ere, Urretabizkaiak ireki egin du, eta halaxe bukatu da eleberria, bukaera ireki batekin, eta, horretarako, literatur pertsonaiaz baliatu da.
|
2014
|
|
hizkuntza nagusien jakitea eta erabilera gero eta gehiago ari zen hedatzen, eta aldi berean euskararen hiztunak gero eta gutiago ziren eta murritz murritza zen euskaraz bidera zitekeen funtzio sozialen kopurua. Joan den mendearen erdian (50eko eta 60ko hamarkadetan) euskarak
|
ez
zuen batere presentzia axolazkorik, bere, lurraldeetako ezein hezkuntza sistematan.
|
2015
|
|
esate batera, horgodakart Labetzen. Baina usu gertatzen zait ez dakidala xuxen, entzuten dudana hahula den ala deus entzuten ote dudan, ala iruditzen ote zaidan hahula entzuten dudala zinez entzun gabe, sugestioz edo hitz horrek etimologiaz hduela jakite hutsagatik; horrelakoetan
|
ez
dut batere garbi izaten zinez entzuten dudan ala ez dudan.
|
2016
|
|
Zein komunitate garen gu. Eta uste dut kontzeptu hau ere
|
ez
dugula batere argi gure artean. Gutako bakoitza aldi berean sentitzen gara eta gara hainbat komunitateren kide.
|
2017
|
|
Ikusi dugu Vinsonen aitormenak ongi hartuak izan zirela eta ez dela polemikarik sortu. Zaila da pentsatzea Vinsonek
|
ez
zuela batere Dasconaguerreren berri eta bere kabuz kontatu zuela historia guztia. Pentsa daiteke bien artean egindako komunikazio operazio bat izan dela.
|
2018
|
|
Normalizazio prozesua hasi zenean, eta egokiera izan zenean euskara erabiltzeko" bizitza ofizialeko" zeregin batzuetan, alde batetik ordu arteko hizkuntza eskarmentua llaburra zen, bertzetik euskal hizkuntzari buruzko jakintza guzia ere aski mugatua zen, eta gainera jakite erlatiboki murritz hori hagitz jende gutiren ondare zen, zeren euskara ez baitzuen lantzen hiritar arrunt orok hezkuntzaren eremu orotaratzailean (bertze hizkuntza bat bederen bai lantzen zuen bitartean). Euskara ongi bazekiela bazekien jendea oso guti zen, zeren, euskaraz jakinik ere, jende anitzek
|
ez
baitzuen batere konfiantzarik bere euskara ereduan, erraz gogora dezakeenez garai haietan hizkuntzaren kezka izan zuen hainbat jende orduan gaztek. Testuinguru horretan hasi zen euskara erabiltzen eta trebatzen alor formal ohikoetan, zeinetan lehenago guti landua baitzen:
|