2001
|
|
Bigarren analogiak, ordea, aniztasun hori eskatzen du, substantzien kausazko harremanez ari baita. Kantek, ordea, Kritika n
|
ez
du batetik besterako urrats hori oinarritzen (1786ko Natur Zientziaren Hastapen Metafisikoak lanean aipatuko du arazoa zuzenki).
|
2006
|
|
Alabaina, moraltasunaren eta prestutasunaren ideiak garai batetik bestera aldatzen baldin badira eta errueta gaitzespen ukitu egokiaren markarik gabeko bizimodu maltzurra deskribatzen baldin bada, orduan horrek poema desitxura dezake eta bertan benetako deformazioa eragin dezake. Ezin dut bat egin —eta
|
ez
dut bat egiterik— horrelako sentimenduekin: nahiz eta poeta horri barka diezaiokedan bere garaiko bizimoduaren kariaz, haren obra ez dut gogoko izango.
|
|
Poeta edo hizlari baten miresle bihurtzen denak bihurtze berriren bat eragingo du. Nahiz eta aurreiritziak nagusiak izan daitezkeen denboraldi batean,
|
ez
dute bat egiten benetako talentuaren aurkaria goraipatzeko orduan, eta, azkenean, naturaren indarrari eta sentimendu egokiari men egiten diete. Hortaz, nazio zibilizatu bat filosofo miretsia aukeratzeko unean erraz asko oker egon badaiteke ere, gogoko egile epiko edo tragikoarenganako maitasunari dagokionez ezin da luzaroan oker egon.
|
2008
|
|
... esentzia zuzenean bat den zerbait da, baita den zerbait ere; eta horregatik, esentziek
|
ez
dute bat izatearen eta den zerbait izatearen bestelako kausarik, bakoitza zuzenean baita den zerbait eta bat den zerbait, baina ez badenaren eta bataren generoan egongo balira bezala, ezta substantzia singularretatik banangarriak balira bezala ere (VIII 6, 1045b5).
|
|
Dena dela, ezin daiteke esan Aristotelesen jarrera platonikoa denik. Izan ere, filosofoak Ideien eta Ongiaren doktrinak errefusatzen ditu,
|
ez
ditu bata eta dena errealitatearen printzipiotzat onartzen, eta errealitate matematikoen izaera substantziala ukatzen du. Bestalde, beste zenbait filosofo platonikoren doktrina batzuk ere ukatzen ditu, besteak beste errealitate matematikoen izaera immanentea gorputzetan (Eudoxo), Ideien ukazioa baina errealitate matematikoen existentzia (Espeusipo), eta zenbakien izaera egituratzailea errealitatean (pitagorikoak).
|
2012
|
|
Izan ere, filosofiak desegokia zaion borroka egoera batean moldatu behar du; Badiouk berak honela deskribatzen du (Badiou 2005, 39): benetako filosofia batek, hots, egoeren aurrean amore ematen
|
ez
duen batek, lau baldintza barne hartu behar ditu, hala nola, matxinada, logika, unibertsaltasuna eta arriskua.
|
2016
|
|
ideia kooperatiboa diskurtso erlijiosoaren barruan bilduta zegoen bitartean, munduko eskuarrena zen hurkoarenganako estekamendua, norbere buruaren sakrifizioa, austeritatea, etab., esijitzea. Gaurko diskurtso ‘laikoan’ horrelako bertuteentzat leku gutxiago dago (desazkundearen ideiak eta, indar gehiago hartzen
|
ez
badute batik bat).
|