Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Horrekin batera, deszentralizazio prozesuen ondorioz, tokiantokiko aginteek ere. Autonomia Erkidegoek, Departamenduek zein Udalek? duelaurte batzuk ez zituzten aukerak edota eskumenak dituzte gaur egun arlo hauetan eragiteko. Baina, hala eta guztiz ere, oraindik, Estatuak dira irrati eta telebista sistemenegituraren erantzule eta arduradun nagusiak; alde handiz gainera.
‎Aramaio, bizimoduan zein kulturan, kutsadura gutxiko irla moduko bat izan da luzaz.Eredu tradizionalei eta euskarari tinko atxikirik, ez du bertan industrializaziorik ezagutu (oso jende gutxi biltzen zuen ehun lantegitxo bat izan ezik), eta, ondorioz, inmigrazioaren fenomenoa ere txikia izan da beti. Geografikoki ere esparru itxia du, etakotxearen hedapen garaira arte biztanleek ez zuten aukera gehiegirik izan ingurukoherriekin harremanak mantentzeko, Arrasaterekin ez bazen, aspaldidanik aramaioargizakume gehienen lan-lekua izanik.
2001
‎euskal gizarteak aldion ere ez du onartzen, emazteen adierazpen askatasuna?. Marimutiko, Maiana Pipero eta Tupintegi Roxali famatuenitxuraz mehatxaturik, euskal emazteak ez du aukera handiegirik, non ez duenhitzez hitz Narbaitz kalonjeak zedarrituriko Kattalinen estereotipoa bereganatzen (eta ez du idazten, beraz). Hertsi.
2002
‎Azken titulazioan. Kimikan? ez du aukera hori ere ematen, euskarazko taldeak ez baitira inondik inora agertzen.
‎Eskaintzen genituen ikas moduluak, gehienak astean 10 ordukoak, ez zirenbatere malguak ordutegi arazoak zituzten ikasleentzat. Askok eta askokikasi nahia erakutsi arren, ez zuten aukeran maiztasun gutxiagoko ikastarorik.
‎mendebaldeko estatuek nazio nortasuna oinarri hartzen dute oraindik orain, Espainiako kasuan ez dena nazio iraultzaren ondorioa, inperio bat gogoan zutela armak, beldurra eta ahaztura80 erabiliz nazionalek ezarritakoa baizik. Baina kontraesan hori ordenan tokia ez duenarentzat aukera politikoa ere bada. Abertzale kontzeptualentzat kasu.
2007
‎Agotek ondo asko daki hori ez dela horrela. Ondo asko daki herri minorizatuaren baldintza linguistikoek eta kulturalek ez dutela aukera hori ematen salbuespen gisa ez baldin bada. Badaki ordezkapenaren goldeak hizkuntzazko, kulturazkoeta historiazko erreferentziak irauli egin zituela, eta orain, oraina atzokoarengainean eraikia dagoelako, kulturgintzaren edozein arlotan hemen erdal kulturarennagusikeriak itotzen gaituela euskaldunok.
‎Metodo klinikoak baditu hainbat muga, ikerketa objektuari buruzko informazio garrantzitsua eman arren eta gizabanakoaren pentsamenduan ezezagunak direnarloetan sakontzen laguntzen duen arren. Alde batetik, ez du aukerarik ematenpertsona arteko konparaziorik egiteko; bestalde, ikertzailearen planteamenduteorikoek eragina izan dezakete horrek egiten dituen galderetan zein erantzuneninterpretazioan; bestetik, ezinbestekoa da ikertzaileak prestakuntza eta esperientziamaila handia izatea metodologia horretan, eginkizun garrantzitsua du-eta. Azkenik, neketsua da, eta ikertzaileek zailtasun handiak izaten dituzte bai erantzunakkodetzeko bai eta ondorengo analisiak egiteko garaian ere.
2008
‎Foru lurraldeetan karlistak nagusi izan arren, epe ertainera ez zuten aukerarik espainiar lurretako biztanleria ez bazuten euren alde jartzerik lortzen. Iraultzaren erradikalizazioaren, eta batez ere errepublikaren onarpenaren ondorioz, hautesle berriak erakartzea lortu bazuen ere, borboitarren itzulerarekin karlismoak porrot egin zuen.
‎Beraz, oinarrizko faktore ekoizleen, kapitalaren eta lanaren? erabilera eraginkorra ahalbidetzen duten sozietate motek baino ez dute aukerarik arrakastatsuak izateko.
‎Hain informazio zabala eskaintzen duenez, hemen ez dugu aukera horretan sakonduko, baina funtzionamendu desegokia detektatzen denean, tresna egokia izan daiteke arrazoiak detektatzeko. Informazioa zabaltzeko man proc komandoa erabiliko da.
‎webmin bitartez kudeaketa errazten da, baina momentuz ezagutzen ez dugun aukera asko ere eskainiko zaizkigu.
2009
‎Gizarte batzuetan 3 belaunaldiaren zain egotea, nolabait, gizarte fenomenoaren ondorio normal bezala etorri da. Kasu honetan frankismoak 40 urte iraun zueneta bigarren belaunaldiak ez zuen aukerarik izan erabakiak hartzeko ea iraganaerrebisatu behar ote zuten. Bestalde, askotan aukera egonagatik ez da modurikizaten beldurra oso sustraituta egoten delako.
‎Nazio edota probintzi mailako prentsak betetzen ez duen hutsunea eta eskaintzen ez dituen aukerak hartzen ditu prentsa lokalak bere gain, hau da, herri eta eskualdeko informazioa zuzenki eta era sakonean plazaratzen du, egunkarietako herriko kartaren espazioa murritza bait da, eta arlo guztietako pertsonaiek zein gaiek, denak herriari lotuak, dute lekua errebista hauetan.
‎XIX. mendera arte, politika ekonomikoak ez zuen aukera handirik doktrina ekonomikoaren barruan. Teoria ekonomikoaren oinarria utilitarismoa eta merkatuaren askatasuna ziren.
2010
‎Ildo horretatik, Latoucheren (2007) hitzetan «garapena, kontzeptu zitala da», beraz, ez da baliagarria. Autore horiek ez dute aukerarik ikusten gizarteen bilakaeraren ezaugarriakadierazteko teoria bat antola daitekeenik. Garapen teoriak ez baitira gai bestelakokultura eta zibilizazioen balioak ulertzeko ezta gizakien ongizatea sustatzeko ere.
2012
‎kalean egiten den zuzeneko publizitatea, postontzietan eskatu ez den eta jasotzen den publizitatea, hegazkinetan eta beste garraioetan egiten den publizitatea. Horiek guztiak jokaera gogaikarriak dira hartzailea derrigortuta dagoelako publizitatea jasotzera, ez baitu aukerarik publizitate mezu hori errefusatzeko edo ekiditeko (Massaguer, 2006: 134).
2015
‎Lur eta etxe asko ere harresiaren alboan daude eta bertako palestinarrek baimen bereziak behar dituzte bertan bizitzeko. Haietako askok baimenik ez dute, beraz, berenak diren lurretara joateko ez dute aukerarik eta askok beren lurrak lantzeko aukera galtzen dute.
2017
‎EKI digitalean etxeko lanak bidaltzeak, ikasleak etxean hornidura teknologiko egokia edukitzea eskatzen du, eta gaur egun hori ez da bermatzen. Beraz, ikasle batzuek ez dute aukerarik etxean etxeko lanak egiteko. Osasunari dagokionez, aldiz, alderdi positibotzat jo zuten, ez zutelako liburuekin ibili behar ikastolatik etxera eta alderantziz.
2019
‎Aipatutako Galiziako ikerketan, gurasoek hizkuntza gutxitua erabiltzeko testuingurua sortuzuten (Nandi, 2018), beraz, aurreikus zitekeen gure parte hartzaileek ere euskara erabiltzekotaldea sortzea, baina hipotesia da Getxoko testuinguru erdaldun makroak eragin handiagoaizango duela eta ez dutela aukera hori aurreikusiko eta, ondorioz, ez dutela praktikan jarriko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia