Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2007
‎Aipatu beharrekoa da ere, gizarteak berak, orain arte eduki ez ditugun aukera ugari ematen dizkigula, teknologiarekin lotutakoak (Internetek berak aukera asko eman dizkugu: auto-ikaskuntzarako, norberak ikasteko, datu gehiago edukitzeko...).
‎Dena dela eta 5 kale neurketa honen emaitzen nondik norakoak aztertzen hasi baino lehen metodologia eta egiteko moduen inguruan kezka adierazi nahiko nuke ez ditugulako azken kale neurketaren emaitzak pasatu eskualdeka, euskararen lurralde honetan beti nahi izaten dugu hemengo eta hango errealitateekin alderatu geure burua eta oraingo honetan makina bat eskualde txikitako biztanleok ez dugu aukerarik izan geure mintza joerak aztertuak izan daitezen, gerorako utzi da lana medioak medio, baliabideak izan arte azterketa horiek burutu ahal izateko.
2012
‎Garrantzitsua da hedabide horiek norbere hizkuntzan izatea? Bistan da. hizkuntz komunitate txiki askoren kasuan, hedabide propioak ez izatea galga izan da mintzoaren bizitasunerako, ez dutelako aukerarik izan beren buruaren errepresentazio publiko hori kontrolatzeko, komunitate bereko beste kideen ideiak, ikuspegiak eta arazoak ezagutzeko, eta, ondorioz, Gu aren ideia komunitate horren baitan sendotzeko. eta komunitaterik gabe, ez dago hizkuntzarik. eta komunitatea ahula bada, edo elkarren arteko harremanak eskasak edo soilik norabide bakarrekoak baldin badira, edo bakarrik mai... beste komunitate batez hitz egiten ari gara. hedabideek lagundu dezakete hizkuntz ordezkapen hori gerta ez dadin, hariak luzatzen dituztelako hiztunen artean, eta hari horiek ugariagoak eta sendoagoak bihurtzen dituztelako. hedabideak, halaber, funtsezkoak dira hizkuntza arautzeko, trinkotzeko eta sendotzeko.
2013
‎• Maulen, beste bi herrietan baino jende askoz gehiagok ez du beharrezkoa ikusten batua izatea. Maulen, beste bi herriei konparatuz, jendeak ez du aukera asko euskara batua erabiltzeko, eta Zubererarekin moldatzen dira haien artean. Bestalde, zuberotarrek ez dituzte haien berezitasunak galdu nahi, eta mesfidantza erakusten dute euskara batuari buruz.
2015
‎Gehiago hitz egin behar da, nahiz eta jendeak ez duen aukerarik praktikatzeko. Pertsona guztiei eskatu behar zaie ikastea eta bakoitzak errespetatu dezala berea.
2018
‎Hizkuntzak eten gabe aldatzen, garatzen eta egokitzen ari dira, komunikazio egoera desberdinetan gertatzen diren erabilerek bultzatuta eta, beraz, alor jakin batzuetan erabili ez den hizkuntzak ez du aukerarik izan alor horietan gertatzen diren komunikazio egoeretara egokitzeko adierazpideak garatzeko. Hortaz, euskara alor klinikoetan erabiltzearekin batera funtzio berrietarako terminologiak, estiloak eta adierazpideak landu eta garatu behar dira.
2020
‎Negozio ereduarekin lotutako galderen erantzunak beraz, beste bide edo eremu batzuetan bilatu dira. Carmina Crusafón en arabera 5G teknologiak hainbat aukera eskain ditzake eremu honetan, izan ere, hedabide txikiek abantaila dute egoera berrietara egokitzeko unean eta frogak egiteko ere handiek ez dituzten aukerak izan ditzakete, beti ere, alde horretara begira jartzen badira eta beharrezko inbertsioak egiten badituzte.
2021
‎Aipatu behar da ikerketak ez duela aukerarik izan modu zuzenean ezagutzeko harrera gizarteko biztanleek zein jarrera duten etorkinen hizkuntzekiko, horretarako, beste ikerketa zabalago bat bailitzateke. Nolanahi ere, hurbilketa bat egiteko asmoarekin, etorkinei galdetu nahi izan zaie euren iritziz nolakoa izan den Gipuzkoan izan duten egokitzapen eta integrazio prozesua.
‎Familiako kideekin ohiturak egonkortuta daude eta nekez aldatzen dira4 Eskolaren eremua ere zutabe sendoa da euskararen praktikarako, baina ez da beti horrela. Derrigorrezko zikloetan euskarazko irakaskuntza oso hedatua dagoen arren, unibertsitatean eta lanbide heziketan egoera irregularragoa da, eta denek ez dute aukerarik erdiedo goi mailako ikasketak euskaraz egiteko.
‎Gagauzera eta ukrainera, moldavierarekin edo errumanierarekin batera, Gagauz Autonomiako hizkuntza koofizialak dira; Transnistriak moldaviera, errusiera eta ukrainera hartzen ditu hizkuntza ofizialtzat. Hala eta guztiz ere, Moldaviako gutxiengo etniko gehienek errusiera erabiltzen dute beren egunerokoan; gainera, eskoletan ia ez dute aukerarik beren hizkuntzetan ikasteko11; ama hizkuntzak ikasgai moduan bakarrik daude ikasketaplanetan.
2022
‎4 Edozeinek ez du aukerarik 150 orduko ikastaro bat egiteko, eta HPSk eta UEMAk antolatutakoa motz geratzen da gai batzuk sakontzeko. Beraz, zerbait pentsatu litzateke, IVAPeko ikastaroen antzera, urte osoan aukera izateko han eta hemen 20 orduko ikastaro bat egiteko.
2023
‎Bestalde, ez dugu aukerarik jakiteko zehazki zein zen Altzako inguruetako biztanleriaren euskaldunen proportzioa 1981.ean EAEko lehen erroldan euskararen inguruko datuak jaso ziren arte. Data horretan jasotako datuek dagoeneko immigrazio horren ondorioak bereganatzen zituzten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia