Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎Gaurko egoera aski iluna izanda ere, gerorik ez dugu askatasunik gabeko etorkizun beltzean, zeren askatasuna gure pertsona nahiz herri izaerak aske izan ahalizatean baitatza.
‎Agintekeriazko Estatuetan, printzea lurralde osoaren jabe izan eta merkataritza osoa Estatuko Buruzagiaren izenean eta horren probetxurako egiten den horietan, gizabanakoek ez dute askatasunik, borondaterik edo jabetzarik, eta epaile eta borrero gehiago dira, legeak baino; haatik, herritarrek zer zaindu eta zer babesturik badute, eskubide politiko nahiz zibilen jabe badira eta ohorea aintzat hartzen bada, herri horietan bertan, lege kopuru zehatza behar da horiei guztioi aurre egiteko. Ondasun mota desberdinak, langintza bestelakotsuak, giza bizitzaren osterantzeko egoerak, horiek guztiek eskatzen dituzte erregela berezkoak.
2001
‎Nekazarien askatasuna mugatuta zegoen, beren pertsonei zein ondasuneizegokienean. Bizi zireneko lurrak erabil zitzaketen, baina ez zuten askatasun osoalur horietako ondasun higiezinak saltzeko. Eroslea ere menpeko nekazaria bazen, orduan soilik sal zitzaketen ondasunak.
‎Hizkuntza txikien aldeko mugimenduak hortxe daude preso, nazionalismoan, etnian. Ikuskera honetan, hizkuntzak ez du askatasunik, ez nortasunik. lazko abuztuan Problemes politiques et sociaux aldizkari frantsesak zenbaki monografiko bat atera zuen gai honen inguruan: " L’ethno nationalisme en Europe occidentale".
2002
‎Isla bera ere askea da, erakusten duena originalarekiko isomorfikoa da (ispilu arruntetan behintzat). Hedabideak, ostera, ez du askatasun hori.
2003
‎Eta kristoren karga bihurtzen hasten da. Gaia entzuterako jendeak espero duelako zerbait konkretua entzutea zugandik, eta ez duzulako askatasunik gaiari aurre egiteko. Bakoitzak lana egin behar du estereotipo horretatik kanpo errespetatzeko eta estimatzeko.
‎Zorigaitzez, 40 urte zentsurapean bizi behar izan duen gizarte batek ez ditu askatasunaren arriskuak erraz hartzen eta Zabal ireki zutenek hetsi behar izan zuten.
‎Ale horiek gatibu ugaltzen direnean, katamotz berriak askatu eginen dira, etorkizunean ehizatzeko gaitasun nahikoa dutela frogatzen badute. Programan dauden bost katamotz horiei dagokienez, “zoritxarrez” bizitza osoa itxian geratuko da, ohitu egin baitira bazkaltzera eta ehizarako ohitura galtzera, eta, beraz, ez lukete askatasunean bizirik irauteko aukera handirik izango, Batzordeko teknikariak azaldu duenez. Gatibu hazteko programa gorabehera, zientzialariek diotenez, katamotz iberiarra kontserbatzeko modurik onena bizi den egoera hobetzea da, gaur egun dituen arazo nagusiak habitata suntsitzea eta ehizatzeko eta elikatzeko untxirik ez izatea baitira.
2004
‎Garai bateko euskaldun fededunen dogmakeriak ez zuen onartzen beren sokako fedea ez zutenen askatasun hauturik. Oraingo hau, orduko haren pareko dela sinestarazi nahi digu Lertxundik bere talai asketik, baina ni ez nago horren seguru.
2005
‎Honelako familietako kontrola aurreko kasuan bezain zorrotz eta finkoa bada ere, elkarrekikotasunik agertzen ez denez, zurrun gertatzen da, seme alabek ez dute askatasunaz gozatzeko espaziorik.
2006
‎Eta bere gibelean zaldira igotzen lagundu ninduen. Irlandako zelai bukaezin eta berdeetan lauoinka ibilarazi genuen zaldi eder eta bizkorra, haizeak gure ileak nahasi eta matelak hozten zituelarik; une horretan inoiz sentitu ez genuen askatasun sentimendua sumatu genuen. Eta momentu haietan bere gerria ene besoez estuago tinkatzen nuen, ez galtzeko bezala...
2007
‎Horren ordez, eskubide horrek lege itxura du eta legegileak betekizunak sartu ditzake hauteskundeetarako hautagai izateko edo eginkizun publikoetara heltzeko, betiere, berdintasun printzipioari eusten bazaio, hau da, legerian ezarritako betekizunak dituzten herritarren artean berdintasuna badago. Legegileak ez du askatasun absoluturik betekizun horiek zehazteko; izan ere, arauketa horrek beste konstituzio manu batzuetan ezarritakoa errespetatu behar du.
‎Eskubide horiek errazago ezagutzen dira alderdi negatibotik; izan ere, antolamendu juridikoan ezarri da zein kasutan eta zein betekizunekin mugatu daitezkeen. Hori dela eta, betekizun horiek betetzen ez dituzten askatasun kentze guztiak EKren 17 artikuluan aitortutako oinarrizko eskubidearen urratzeak izango dira.
‎antolaketa politiko eta sozial jakin bat ikusten dugu, erlijio bat, arte eta zientzia bat, arauketa juridikoa, eta horretan guztian ageri da ageri, beharbada beraiek horrelaxe espresuki arrazoitua ez badaukate ere, nola ulertzen dituzten euren buruak, zertzat daukaten gizatasuna, zelan harremantzen diren naturarekin, banakoa hiriarekin, zer eta zeinena den aginpidea, etab. Razionalki eraturiko ordena batean bizi dira (instintoei neurri handian oso kontrajarria), Estatuan. Historia unibertsalean edozein herri ez da agente; naturaltasun guztian bizi den herri bat, bere burua Estatu batean antolatu gabe, naturan bizi da, historian ez da sartu557 Mesopotamiako gure hiriak, ez du askatasunaren eredu bat ematen, baina Estatuan antolatua da, eta gizarte horrek natura hutsetik askapen maila bat, kontzientzi edo izpiritu maila bat adierazten du, historia zail baten buruan erdietsia dena, ez naturak irakatsia. Han oraindik inork ez du pentsatzen berdinak direla gizaki guztiak, gizonak bestekoak emakumeak, etab.:
2009
‎Agian, bai. Lehen, baliabide asko zuten gizon horiek baino ez zuten askatasuna; gainerakoek erantzukizunak eta betebeharrak bakarrik zituzten. Baina horrela ikasten da libre izaten:
2010
‎Espetxean duen osasun asistentzia ez dela egokiena salatu du, gainera. Preso dagoen pertsona batek ez du askatasunik, baina gainerako eskubideak izan lituzke, osasun eskubidea tarteko. Ordea, Gotzonerekin ez da hori gertatzen.
‎Rafa ongi dago. Normaltasuna berreskuratu nahian, baina zaila izaten ari da, zeren kalean badago ere ez du askatasuna eskuratu, eskubide zibil eta politiko asko urratu dizkiotelako.
‎Beti mehatxuka? Hori ez dun askatasuna!
‎Ikusi dugu estoikoen iritziz gizakion askatasuna oso murritza dela, eta ezer gutxi dagoela gure esku: ez dugu askatasunik osasuna, edertasuna eta plazera aukeratzeko, edo gaixotasuna, sufrimendua eta heriotza saihesteko. Gauza horiek guztiak ez daude gure menpe.
‎zer nahi du jende horrek? Ala horiek ez dute askatasunik, duintasunik, erabakimenik?
‎Arrazoi batengatik diot hori, ez dituztelako sufragio unibertsal bidez hautatu lobby horren alde pribatua zuzentzen dutenak; beraz, herritarrek ez dute inolaz ere esku hartzen haiek hartzen dituzten erabakietan; alegia, ez du betetzen herriak gobernuan nagusi izan behar duelako printzipioa. Halaber, ez du askatasun eta berdintasun kontzeptuen arrasto izpirik ere; lehen ere esana dudanez, herritarrek ez baitute aukerarik lobby horren erabakietan esku hartzeko.
2011
‎Badakigu igeri egiten, baina sarri ahaztu egiten zaigu badakigula. Thomas Bernhardi irakurri genion behin gizakiak ez duela askatasunik nahi, eta gezurra esaten duela kontrakoa dioenak. Askatasuna ahoa betetzen digun hitz maiztu horietakoa da, dudarik ez horretaz, baina berba luze hori fonemaz fonema ahoskatzean predikatu ohi duguna ez da askatasun indibidual erabatekoa eta muturrekoa (benetakoa den bakarra ez litzateke hori, bestalde?
‎Urtetako desagertze estrategiaren arrakastaren ondoren, nire planari onartu nion arrakala bakarrak, amak, dena hankaz gora jarri dit oraingoan, eta ez, ez dit behar besteko sosegurik sortu bidean egoteak, aztoramenduak ez zuen askatasun sentsazio tonto batekin zerikusirik, bai ordea zerbait egin behar dudala badakidan bakoitzean sartzen zaidan ezintasunarekin; zenbat denbora pasa ote dudan ipuinen hasierak pentsatuz, pentsatuz bakarrik, lehen liburua argitaratzen duzunetik bigarrena idatzi behar duzulako, eta behar badut, ezin dut, are beka batek behartzen banau ere, ezin dut era gehiegizkoan, burugogorkeria nerab...
‎Argi dago kazetariek ez dutela askatasun osoa nahi dutena esateko eta idazteko; gauza guztietan politika agertzen da nola edo hala.
‎Aparteko kasta behar zen berriemaile berezia izateko. Kazetaritza modu ezberdinean bizi zuen hark, eta horren truke, erredakzioan izan ohi ez zuen askatasunaren jabe zen. Finean, bera zen herrialde oso bat interpretatzeko erantzukizuna hartzen zuena, berak hautatzen zuen zein ikuspegi eman, kontserbadorea edo liberala, itzalia edo koloretsua, aldekoa edo kontrakoa.
2012
‎Dogmaren dogmatismo bette bettea, lehenbizi metafisika txar bat ezkutatzen duena (Askatasunak dizu, edo Egiak, eskubidea!), eta, bigarren, isilpean tranpa hauxe suposatzen duena praktikan: Askatasunaren etsaiak ez du askatasunik. Zein da askatasunaren etsaia?
‎Fernando Aramburu idazlearen esan batzuek medio zenbait hauts harrotu delako diot. Funtsean esan duena euskarazko idazleak dirulaguntzen morroi direla eta ez dutela askatasunik, nagusiki ETAz mintzatzerakoan, edo ETAz isiltzerakoan.
‎Pentsabide zaharra da hau den hau, klasikoa esan dezakegu: jende artetik urruntzen eta arrozten denak ez du askatasun edo banakotasun handiagoa lortzen, kontrara, bere baitara bilduz gero bakardade itogarria ez beste topatzen du laster batean.
2013
‎Oso txakur mehea jan: janaria banatu Desnutrizioa jasan duen txakurrak ez du eduki behar sarrera librerik, eta ez du askatasun osoz jan behar berrelikaduraren hasierako une hauetan, digestio arazo larriak ager baitaitezke. Txakurrak, aldiz, sei orduz behin jan behar du janari errazio txiki bat, hau da, egunean lau aldiz, elikagai bakar batean ase dadin.
‎Batzuetan esaten da, eta arrazoiz, etxekoandrearen mende dagoela familia osoaren elikadura osasuna. Hala ere, errealitateak ez du askatasunez erabakitzen gehienetan, baizik eta besteen presioek, gustuek edo eskakizunek baldintzatzen dute. ren gustuak bikotea erabakigarriak dira, eta, aldi berean, seme alabei janariak ematea zeregin titaniko bihur daiteke, ama semeenganako erresistentzia handiaren eta ahultasunaren aurrean naufratzen duena. Elikadura osasungarriari buruzko prestakuntza, zergatik huts egiten du?
‎Hogeita seigarren behebarrua. Tinta nahasi da paperean, baina ez du askatasunik. Jainkoaren aldeko hautua egin luke honek ere?
‎Egiten duena hauxe da: onartzen du, besteak beste, berezko askatasuna, kontzientzia eta intentzionalitatea dituen substantzia (edo ezaugarri) bat, eta horrela arazo latzenak itxuraz ebazten ditu hasiera hasieratik; baina benetan ez ditu askatasuna, kontzientzia eta intentzionalitatea azaltzen edo argitzen: misteriotsu izaten jarraitzen dute, ez ditugu hobeto ulertzen.
2015
‎Tarte batez, gutxi iraun zuen tarte labur batez. Apenas lortzen zenuen iraganaren irudi garbirik osatzea, eta osaturiko apurrek ez zuten askatasunik marrazteko balio, ez baziren Sylvierekin loturiko gomutak. Baina mingarriak ziren horiek; libertatea, beraz, mingarria bazen, hobe hara itzultzeko biderik ez izatea.
‎Goian dagoenak asko lortzen du. Honezkero ez du nahi izaterik nahi, ezta ez du askatasunik ere nahi, eta halaxe eskatzen dio Jaunari. Beronen borondatearen giltzak ematen dizkio.
‎Ni ez naiz berriketan aritzeko baizik, eta horrela ez duzu nahi Zuk, ene Jainko, egintzei ekin diezaiedan. Guztia doa hitzetan eta desiretan zerbitzatu behar dudanean, eta honetarako ere ez dut askatasunik, beharbada, gauza guztietan huts egingo nukeelako. Sendotu Zuk nire arima eta prestatu lehenik, on guztien On eta ene Jesus, eta gero agindu zure alde zerbait egiteko moduak, ez baitago sufri dezakeenik hainbeste hartzea eta ezer ez ordaintzea.
‎Askatasunaren bideak ez du askatasunaren antzik. Oraingoz kartzelatik hurbilegi gaude.
2016
‎Zalantzarik gabe. Ni harro nago nire ogibideaz, eta emakume askok ezagutu ez duten askatasunaz egiten dut lan. Idatzi gabeko hitzarmen bat dut nire bezeroekin:
‎Ehunka idazle galdu ziren nonbait Errusian, erbestean, kontzentrazio zelaietan eta kartzeletan. Errusiako idazleen XX. Biltzar Nagusiak 600 idazleren galera onartu bide zuen, baina Solzhenitsinek gehiago zirela uste zuen, eta, azaltzen zuenez, intelektualen egoera ez zen batere aldatu, hots, ez zuten askatasunik erregimen sobietikoa laudatzeko baino.
‎Estatuaren laguntzak. Europako Batzordearen kontrolpean baino ezin dira eman; izan ere, estatuek ez dute askatasun osoa esparru honetan.
‎Horrek ez du esan nahi telebistako telesailen kontsumitzaile handiak asko ez direnik, baina, segur aski, egun batzuk pasata, beste gauza batzuk kontsumituko lituzketenik. «Kontua da pertsona horiek ez dutela askatasun gradurik galtzen, adikzio batean gertatuko litzatekeen bezala, denbora bakarrik galtzen dutela», dio Bobes doktoreak. Adikzioa:
‎Hainbat patrono instituzioen ordezkariak diren arren, fundazioa ez da publikoa, eta estatus legal berezia du. Horrek, esaterako, bilduma osatzeko orduan, programazioa egitekoan edo kontratuak eskaintzerakoan, instituzioek ez duten askatasun liberal handiagoa ematen die. Bada, Guggenheimen ereduari jarraituz, Bilboko Arte Ederretako Museoa 2002an publiko izatetik fundazio izatera pasatu zen, eta Gasteizko Artium museoa zuzenean osatu zen fundazio gisa.
‎Kontua da, instintuaren, mitoaren, filosofiaren, teologiaren mila hari suerterekin nahas mahas dualismoen sare zabal bat ehundu dugula mendez mende, orain gure pentsaera guztia eta bizi osoa estekaturik daukiguna: gizona/ emakumea, instintua/ morala, Jainkoa/ Mundua, zerua/ infernua, etc., eta ez dugula askatasun intelektual eta moralik bestela pentsatzeko. Eta kontua da, abiapuntu egokia izan zitekeela, baina errealitatea poxi bat bere konplexutasunean ulertu gura dugun orduko, dikotomia horiek ezin baliatuzko eta justifikatu ezinezko bilakatu zaizkigula.
2017
‎Gainera, horietako asko oso gaztetan sartzen dira prostituzioan, borondatea oso manipulagarria denean, eta muturreko kalteberatasun egoeretan. Beraz, ez dute askatasunez erabakitzen; hori eztabaidaren falazia bat da.Zer iruditzen zaizkizu prostituten sindikatuak. Ikerketa askok erakutsi dute prostituzioa legeztatzeko eskatzen duten emakumeen taldeek lotura zuzena dutela sexuaren industriarekin. Adibide gisa, AEBetako Coyote kolektiboa sexuaren industriak sortu zuen, eta industria horren aldeko lobby ek finantzatu zuten.
‎–Zergatik ez dugu askatasun gehiago??
‎Komiki, marrazki, bineta, deitu diezaiogun nahi dugun bezala, askotan izan da egunkarietako askatasun esparru nagusietako bat. Agian, arte ‘txikiei’ gertatzen zaien hori, txikitzat jotzen duzu editorial burutsu baten ondoan; agian bineta askori irudituko zaio bigarren mailako osagai bat, eta maiz bigarren mailako osagai horiei, gutxiestearekin batera, ematen zaie, de facto, goretsiek ez duten askatasun bat, eta horregatik iruditzen zaizkit bereziki interesgarri (Nerea Azurmendi, kazetaria).
2018
‎Hezkuntza sistema aukeratzeko askatasuna aldarrikatzen dugu, sarri hori egiteko benetako aukerarik ez dagoela ahaztuta. Mundu guztiak ez du askatasunaz gozatzeko dirua, eskubide hori ordaindu egin behar delako. Gurasoek haurrentzat heziketa bikaina nahi izatea ulergarria da, baina noraino da onargarria ekimen pribatuak nahi hori asetzeko negozioa egitea?
‎Emakumeak, baina, ez dira libre jaiotzen: ez dute askatasun naturalik. Hain justu, natur egoeraren irudikapen klasikoetan, menderakuntza ordena bat ere ageri da:
‎Alegia, Duvoisin kapitaina kexu da oso. Lekunberriko erretorearen laudorioak laudorio argitaraturiko lehen atalak direla-eta, Duvoisin kapitainak zehatz erantzuten dio ez duela askatasunik izan, zertarako eta hain zuzen 1828tik aurrera bildu duen artsenal guztiaz baliatzeko; areago, debekatuta Cela m’est interditduela hori, zeren eta bere hizkera Lapurdiko euskalkira mugatu beharrean baitago, nahiz eta inoiz edo behin debekua transgreditu duen, mehatxu pean egon arren! Ohar gaitezen:
‎Baina neoliberalismoak badaki zer egin behar den eta zelan, zer den benetako askatasuna. Beraz, ez duzu askatasunik, ez bada askatasuntzat ematen dizutena onartzekoa.
2019
‎Oso atzera joz gero, ezin jakin zer topatuko genukeen, baina azken mendeetan, eta hala adierazten dute nekazari mundu hori ezagutu duten emakumeek ere, emakumea etxearen eremuari lotuta egon da. Horregatik, elkarrizketatu gehienek diote emakumeak ez zuela askatasun handirik eta atsolorra aukera bikaina zela etxetik ateratzeko eta, hain zuzen, horregatik joaten zirela hain pozik.
‎Erlazio bikoitza dabil hemen lanean. Lan merkatuan" gizonaren berezko eskubideen Edena bera" topatzen dugu, eta" han baizik ez dute Askatasunak, Berdintasunak, Jabetzak eta Bentham ek agintzen" (Marx, 1976a: 186).
2020
‎Honek muga ondo ezagutzen zuen, Abaurregainekoa izaki, eta horri esker lortu zuten 1944ko irailaren 6an Ezkabatik ihes egin eta bi egunen buruan Iparraldera igarotzea. Baina bi lagun hauek ez zuten askatasunaz gozatzeko aukera handirik izan, ez zuten bizi izandako infernutik urruntzeko ahaleginik ere egin, dagoeneko mugatik barrura sartzeko prestatzen ari ziren makiekin egin baitzuten topo eta haiekin borroka egiteko eman baitzuten izena. Ihes egitea lortu eta hilabete eskasera, urriaren 4an, Felipe Zelaik hartu zuen parte makien lehen operazioan.
‎Globalistek ez dute askatasunerako erantzunik.
2021
‎27.6a Alokutiboaren erabilerak ez du askatasun osoa, eta murriztapen sintaktiko batzuk ere baditu. Hona ekartzen ditugu berriz ere goiko bi adibide:
‎«Indarrik ez badugu ez dugu askatasunik izango, eta ez dugu indarrik izango batasunik ez badugu», zioen Monzonek. Horregatik, Monzonentzat gure herrian sinesten zuten guztien batasuna ezinbesteko balioa izango zen beti, eta 60ko hamarkadatik aurrera abertzale guztien batasuna lortzea jarri zuen bere jardunbide politikoaren erdian.
‎Klase politikoak, oro har, eta, batez ere, erantzukizunak izan dituzten alderdiek, PSOEk bezala, lotura zuzena dute errepresioaren estrategiarekin. Beraiei esker Herri honek ez du askatasuna lortu, hainbeste oinaze ekarri duten segurtasun indarrei laguntza eman diete, eta gerra zikinaren atzean daude.
2022
‎Kaiola mahai gainean jarri eta atean zehar karnaba kume bat atera zuen, ikusteko zer gertatzen zen. Gorago esan dugun bezalaxe, txorikume haiek ez zuten askatasuna sekula santan ezagutu, eta, beraz, erabateko patxadaz erreakzionatu zuen hegaztiak, kaiola barruan balego bezala: lehenik, behatz baten gainean gelditu zitzaion, gero mutikoak sorbalda batean pausatu zuen, jarraian buruan, ile artean, eta han ere karnabatxoa lasai, mutilaren iletxoekin hasi baitzen jostaketan mokoarekin.
‎Testamenturik badago, «beti testamentugileak jartzen duenari jarraituko zaio», aitortzen du García Bernaltek. Anai arrebek ez dute seniparterik, eta ondorengorik, ezkontiderik edo aurreko ahaiderik ez duenak askatasun osoa du ondasunak edozeinen alde erabiltzeko, nahiz eta familiakoa ez izan. Espainiako eskualde batzuetan ere askatasun osoa dago testamentuz ondasunak edukitzeko, nahiz eta seme alabak edo beste ahaide batzuk egon (Nafarroan edo Arabako herri batzuetan gertatzen den bezala).
‎Izuak gainditurik, beraiek lortu ez duten askatasun horrekin gozatzen dutenak nahi dituzte... zapuztu, txikitu, birrindu. Jelosiak, inbidiak, bete gabeko desirak jota, mindurik, kiskaldurik.
‎Hizkuntza gatazka terminoak ez gaitu ikaratu behar, zeren bada gatazka bat: hizkuntza komunitate batek ez dauka aukerarik bere hizkuntza garatzeko, ez du askatasunik bere hizkuntza normalizatzeko politikak abiatzeko, botere judiziala gainera datorkiolako. Eta abagune horretan, nik uste dut hizkuntza politika beti egiten dela, inplizituki edo esplizituki, baita neurririk hartzen ez denean ere; eta politika guztietan dagoela hizkuntza politika, feminismotik ikasi dugunez.
2023
‎Senarra urruntzen ikusi ere zuen, eta alabaren geroari buruz kezkak zituen. Frantziako Erresuman, errege aldaketak ez zuen deus aldatzen, Joana alabak ez zuen askatasun gehiago bere geroari begira, erregearen baimena behar baitzuen ezkontzeko, erregearen interesen arabera erabakiko zen, eta horretan Margari tak ez zion aurre egiten, otoitzean sartzen zen. Anaiaren heriotzak etsipen han dia ekarri zion.
‎Gurean ez dugu askatasunez hitz egiteko aukerarik; kontakizunetik kanporatu gaituzte, errealitatetik zokoratu, nor garen ukatzeraino. Ezin ditugu gure usteak eta zergatiak azaldu, gertakizunak guk bizi izan ditugun moduan kontatu, geure Historia idatzi.
‎Adinean aurrera zoazela, ordea, kariñoa hartzen joango zara lehen entzun ere egin nahi ez zenuen hitz horri. Eta autoridade oihartzunak baino ez zituena askatasun giltzarri ere izan daitekeela sinesten hasiko zara. Errespetua besteren usteekiko, sexu joerekiko, ohiturekiko, hizkuntzekiko...
‎Izatez, hautatze aukerak onura komunari kalte egiteraino zabaltzen direnean, gizakiek ez dute askatasuna egiazki gozatzen; izan ere, edo gizakiek beren burua babestuko dute arduragabekerian, umekerian eta axolagabekerian zeinetan azkenean ez baitira aspertuko baizik, edo erantzukizun izpirituz urkoari kalte egiteko beldurragatik orotan lehertuak sentituko dira; horrelako kasuan askatasuna badutela erruz sinetsirik eta hala ere gozatzen ez dutela sentiturik, gizakiak joan daitezke ask...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia