Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Gutuna ulertzeko ez dute arazo berezirikizango; gehienez, hitz berriren bat.
‎Nik ez dut arazo horietatik bakar bat ere bizi, emakumea naizen arren.Alderantziz, nago, emakumea naizelako erabili egiten nautela zentzu batean: politikoki zuzena da emakumeren bat tartean izatea, dela argitaratzeko orduan, dela mahai inguru bat antolatzeko orduan, dela hitzaldi sorta batean... eta beti, osoondo tratatua sentitu naiz. Ondoegi... moskeatzeraino ia ia, ze, nik idaztendudanean, ez dut nahi emakume idazlea naizela gogoratzerik.
2002
‎Ideologi mailan desberdintasunak badaude, noski, baina denok dauzkagu printzipio batzu eta horien arabera mugitzen gara. Batzuk HBren sinpatizanteak gara, beste batzuk EErenak, baina oraingoz ez dugu inongo arazorik izan egin dugun lanean eta printzipio minimoak errespetatzen jarraitzen badugu ez dugu arazorik izango20.
2003
‎UEU EHUn integratzeak, azkenik, ondorioak izango zituzkeen, onerako eta txarrerako UEUrentzat, eta bere helburuentzat. Unibertsitatearen euskalduntzeari buruz galdetuta, pazientzia eskatu zuen «egun soluziorik ez duten arazo inportanteak konponbidean jartzeko», unibertsitateak jarraitu beharreko hizkuntza politika ez zelako zehaztu «ez EHUn, ez UEUn».
2005
‎Gatazkari buruz dauden ikuspegi ezberdinak: gatazka gertatzen denean, gehienetan, aldeek ez dute arazoari buruzko ikuspegi berdina. Gatazkabaten ikuspegia eraikitzeko beste aldean dauden pertsonen irudiak zeresanhandia du.
‎Ertz egonkorretan lurrazal kontinentalaren blokeak banatzen dituzten faila normalen izaera eta geometriari buruzko eredu bi daude ere (8.6 irudia). Aspalditik, bloke horien kulunkamendua faila listrikoen mugimenduaren bitartez azaldu izan da (8.6.A., B. irudiak), baina ereduak konponbide erraza ez duten arazo geometrikoak planteatzen ditu. Egun, lurrazalean faila listrikoen agerpena guztiz arbuiatzen ez bada ere, faila normal planoen ereduek era egokiagoan azaltzen dituzte azalean deskribatutako egiturak (8.6.C., D. irudiak).
2006
‎Beste alde batetik, haur supergaituak ere jarrera ezegokiak adieraz ditzakebere neba arreben aurrean, adibidez, bere neba arreben gelditasun intelektualagatikedo beren eskolako errendimenduagatik burla egiten (Jimenez, 1993). Hala ere, kasu gehienek ez dute arazorik agertzen, beste arrazoi batzuen artean, haur supergaituak bere neba arreba zaharragoen afektua eta errespetua irabazteko baliabideakizaten dituelako eta haiekin ideiak eta kezkak eztabaidatzea gustatzen zaiolako (Jimenez, 1993).
2007
‎Gizarte zentro sinboliko horretako partaideak ez du arazorik zentro hori gauzatzen duten gizarte indarrak, diskurtso ezaugarriak, eta abar ahazteko edo naturaltzat emateko, ezta indar eta ezaugarri horiek bere identitatearen euskarriak direlaahazteko ere. Gizarte zentroetan gizarte mugak bigarren mailakoak dira, nagusienanorberaren nor izana da, hau da, ezaugarri sozialetatik kanpo omen dagoen pertsona hutsa.
‎Esan bezala, hizkuntza lehen definizioaren zureko ezpala balitz, mintzairatxandakatzea besterik ez genuke egin behar, eta erdara eta euskara modu mekanikoan aldatzea izango litzateke kontua, solaskideak dituen hizkuntza gaitasunenarabera. Gauzak horrelatsu balira, euskararen inguruko adostasunak eta hizkuntzapartekatzeak ez lukete arazo larriegirik sortuko beharbada, eta hizkuntza identitateen arteko osagarritasuna ere posible izango litzateke inor inoren mendeko izangabe. Baina, gauzak horrela ez balira, eta bigarren definizio hori zuzena balitz, euskarak lankide gutxi izango lituzke aldamenean; eta, izatekotan, lankide kaskarrak.
‎Bigarrengokasua, ikertzaile indibidualak edo ikerketa talde txikiak, euren jatorrizko erremintakontzeptual eta metodologikoekin, beste diziplina esparru batean integratzearekingertatzen da. Kasu horretan, diziplinartekoa ikerketa eremu jakin baten garapenkognitiboaren ondorioa da, eta nolabait esatearren, barne motibazio zientifikoa du.Adibiderako, zientzialariek euren ikerketa eremuko teoriak transferitu ahal dituztelako beste diziplinetara, esparru horrek ez baditu arazo esanguratsuak suposatzen, edo urriak badira, maila heuristikoan.
2008
‎Epealdi horretan, gaitasunak aprobetxatzen ez baziren, garapena ez zen lortzen edo gehiago kostatzen zen. Aldi kritikoa aprobetxatzen ez bazen, garapenean atzerakorik ez duten arazoak sor zitezkeen; gaitasuna ez zen eskuratzen edo zailtasun handiekin barneratzen zen. Aldi kritiko horietan gertatzen zenak, beraz, garapenean atzerakorik ez zuen eragin positiboa edo negatiboa zuen.
2009
‎Bestalde, hiru item horietatik gehien aldentzen den estatusa jabearena da. Hau da, jabe batek ez du arazo ekonomikorik, ez du lanik bilatzen, eta ez da sozialki baztertua sentitzen.
2010
‎Sexu arrazoiengatiko indarkeriaren biktimaizango ote dira? Jazarpena jasango ote dute euren erlijioa edo jatorri etnikoa direla-eta. Azken finean, giza segurtasuna hiltzen ez den ume batengan islatzen da, edo zabaltzenez den gaixotasun batean, edo deuseztatzen ez den enplegu batean, indarkeriaz eztandaegiten ez duen arazo etniko batean, edo isilarazten ez den disidente baten ahotseangorpuzten da. Giza segurtasuna ez da armekiko ardura bat:
‎Aditu batzuen ustez, konglomeratuen bidezko bat egiteek ez dute arazorik sortzen lehia babesteko politikaren ikuspegitik, sektore ezberdinetan diharduten enpresekin aritzen direlako.
‎prozesu aldaera berezi batzuetan (diziplinazko kaleratzea, zehapenen aurkaratzea eta arrazoi objektiboengatik emandako kontratuaren azkentzea) parte hartzeko ordena arruntaren alderantzikatzea, hau da, alegazio, froga eta ondorio faseetan lehenengo demandatu enpresaburua mintzatzen da, eta ondoren, langile demandatzailea. Gainera, aipatutako hiru kasuetan demandatuak bere froga kaleratze eskutitzean edo azkentze edo zehapen idazkian jasotako egitateetara mugatuta du (LPLren 105, 114.3 eta 120 art.). Horri gaineratu behar zaio, printzipioz, alderdiek ez luketela arazorik izan behar azken sententzia ulertzeko, bakuna, argia, zehatza, motibatua eta errekurritutako arazo guztiei erantzuten diena izan lukeelako (LPLren 97.2 eta 218 art.). Era berean, sententziaren jakinarazpenean alderdiei jartzeko moduko helegiteen gainean informazioa emango zaie (organoak, epeak, betekizunak?) (LPLren 100 art.), eta horrela, haien aurkezpena erraztuko da504 Hala e... nahiko korapilatsua da.
2011
‎Sartzen dira euren munduan eta ezin dituzu kontrolatu. Guk ez genuen arazorik izan; tira,(?) zenbait eragozpen bai, 12 edo 13 urte zituztela(?) euren independentzia aldarrikatzen hasi zirenean, badakizue(?) beren gelan, beren telebista(?) Sarritan, euren bila joan behar izaten genuen eta esan: aizue atera hortik(?) Telebistaren auzian ere oreka bat bilatu behar da; gure esku dago, azken batean, guk ematen diegun askatasunaren arabera, alegia.
‎Ez du ezer egiten, ez du arazorik sortzen, bakarrik umea garbitzen eta zaintzen du, etxekoandrea da?
2012
‎Gatazka gaiztotu egin zen hainbat arrazoirengatik.1992an Espainiako estatuan adostutako Etengabeko Prestakuntzarako HitzarmenNazionalak UGT eta CCOOren eta CEOE patronalaren esku utzi zituen dirutzahandiak haien barne finantzaketarako desbideratuko ote ziren errezeloa zutensindikatu abertzaleek. 1995ean EAEko lau sindikatuek eta Confebaskek sinatutakoEtengabeko Prestakuntzarako Euskal Hitzarmenak ez zuen arazo hura konpondu.ELAk eta LABek Espainia mailako hitzarmenari emandako ezezkoa aitzakia gisaerabili zuten Nafarroan, sindikatuoi erakundeekin batera jardutea galarazteko.
‎Aldi berean, hala ere, gizartearen teoria orokor batizanik, marxismo klasikoaren pentsamendu eta ekite moduetan berrekoizten zirenbetidaniko akatsak oposatuko zituen. Ezker Berriaren bertsio alternatiboak, horrela, Marxek larregi aipatu ez zituen arazoez arituko ziren, hala nola kulturaz, ideologiaz, hizkuntzaz eta, oro har, eremu sinbolikoaren arloan kokatzen diren gaiez, gehienbat.Gizarte, ekonomia eta kulturaren arteko harremanak aztertzeko, «oinarri eta gainegitura» ereduaren eta «kontzientzia faltsua» nozioaren baliagarritasuna ukatu egingozuten; eta, besteak beste, kritika bera garaiko testuingurura egokituz, arrazakeriae...
2014
‎Arren generoa aukeratzeko orduan kezkak gehiago dira sozialak osasunarenalorrekoak baino51 Osasun fisikoak normalean ez du arazorik sortzen, nahiz etazenbait jaioberri intersexudunek gernu traktuan infekzioak jasan ditzaketen.Horiek oso larriak badira, giltzurrunak kaltetu daitezke. Kontrara, sexu organoenkirurgia goiztiarrak helburu psikologikoak ditu.
‎Epealdi horretan, gaitasunak aprobetxatzen ez baziren, garapena ez zen lortzen edo gehiago kostatzen zen. Aldi kritikoa aprobetxatzen ez bazen, garapenean atzerakorik ez duten arazoak sor zitezkeen; gaitasuna ez zen eskuratzen edo zailtasun handiekin barneratzen zen. Aldi kritiko horietan gertatzen zenak, beraz, garapenean atzerakorik ez zuen eragin positibo edo negatibo zuen.
‎Erantzun hori panpinaren egoera errealean dago oinarrituta; umeak gertaeren ezaguerarekin bat egiten du, baina ez panpina aldatu zenean kanpoan zegoen pertsonaren ezaguerarekin. Lau urteetatik aurrera, gutxi gorabehera, umeek ez dute arazorik izan ohi erantzun zuzena emateko; jada onartzen dute gelatik irten den pertsonak sinesmen faltsua duela panpinaren lekuari buruz. Orain, umea konturatzen da sinesmenak nahitaez errealitatearekin bat ez datozen buru irudikapenak direla.
2015
‎Akats aritmetiko arinak gertatu dira eta transkripzio akatsak, baina akats horiek ez dute jardueraren garapena arriskuan jartzen. Eredu dinamikoaren manipulazioak ez du arazorik sortzen eta azterturiko kasuen papererako transkripzioak zuzenean dakar zirkunferentziaren onarpena, hau da, perimetro jakin baterako, zirkunferentzia da azalera optimizatzen duen forma laua. Bereziki, akzio, formulazio eta balioztatze faseei esker, haurrek onartu egiten dute ondorio hori, irakaslearen partehartze zuzenik gabe.
‎Lehenik eta behin, diplomazia. Washingtonek ez du arazorik batzuetan politika multilateral bat erabiltzeko, nahiz eta teoria unilateral bat defendatzen duen argi eta garbi. Horren adibide argia dira bultzatzen dituen nazioarteko arauak, haiek betetzen ez dituzten arren, gainerakoei exijitzen dizkiete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia