2000
|
|
Logika zama psikologikoetatik askatzea nahi zuten horrekin, biak banandu eta filosofia berri bat —zientzi hizkuntzaren analisi logikoa— proposatuz. Ez zuten auzi logiko eta psikologikoen arteko nahasmen gehiagorik nahi;
|
ez
zuten arazo logikoak arazo psikologikoak bailiran maneiatzerik gura. Logizismoa zen beren helburu bat, baina inoiz ez psikologizismoa, ezta gutxiago ere biak batzea:
|
|
Eta, era berean, katarroa ez hartzea niretzat garrantzitsua dela badiot, esan nahi dut nik katarroa hartzeak nire bizitzan hainbat ondorio deskribagarri sortzen dituela; eta esaten badut hau errepide zuzena dela, esan nahi dut hau errepide zuzena dela helburu baten arabera. Horrela erabilita, adierazpen hauek
|
ez
dute arazo zail edo sakonik. Baina etikak ez ditu honela erabiltzen.
|
2003
|
|
Ez dago arrakasta bermatuko duen edo probable egingo duen metodo berezirik. Zientzialariak
|
ez
ditu arazoak ebazten makila magiko bat —metodologia— duelako, baizik eta arazoak denbora luzez aztertu dituelako, egoera oso ongi ezagutzen duelako, adimen urritasunik ez duelako, eta eskola zientifiko baten gehiegikeriak eskuarki beste eskola baten gehiegikeriek orekatzen dituztelako. (Gainera, zientzialariak oso gutxitan ebazten ditu bere arazoak, huts asko egiten ditu, eta bere ebazpenetatik asko guztiz alferrikakoak dira.) Funtsean ez dago ia alderik zientzi lege berri baten adierazpenera eramaten duen prozesuaren eta gizartean lege berri baten agerpenari bidea egiten dion prozesuaren artean:
|
2009
|
|
Instintuen irmotasun sorrean sinisten dugu eta beti, han eta hemen, lehen bezala orain ere, eragiten ari direla uste izaten dugu. Baina jakintza historikoak
|
ez
du arazorik horiek zatikatzeko, beren gorabeherak azaltzeko, beren indar eta ahulezia uneak adierazteko, beren erregetza alternatiboak identifikatzeko, beren lanketa mantsoa eta bere buruaren aurka itzulirik autodesegintza, setati, muturreraino eramateko egiten dituzten mugimenduak ulertzeko36 Edozein modutara, gorputzak berak fisiologiaren legeetatik aparte bestelako legerik ez duela eta histori... Erratuak gaude berriro:
|
2011
|
|
Benjamin, K. Lowith, etab.). Berak filosofoen artean Bergson maite du bereziki (Machado ere, Parisko egonaldian, filologiako klaseetara joan ordez egin behar zuen bezala, Bergsonen klaseetara joaten omen zen, haren filosofiak liluraturik). Valeryrentzat espiritu frantsesaren espresioa musikan Debussy den legez (Valeryk
|
ez
du arazorik espiritu frantses batean sinesteko), filosofian Bergson da, filosofia eta poesia ezkontzen jakin duelako (Kanten kontrara, esaterako). Bera ere poesia eta filosofiarekin ibili da filosofatzen hainbat arazo klasikotan:
|
2016
|
|
H. Huxley zientifikoki darwinismoaren baiesle eta erlijiosoki agnostiko paratu da. Hainbat teologo garaikide manifestatu da pro nahiz contra; darwindarren herrixkako erretore anglikanoak
|
ez
zuen arazorik eboluzioaren tesi zientifikoa eta irakaspen biblikoa biak ontzat emateko bakoitza bere zentzuan. Darwinek berak" ez dut arrazoi baliozkorik ikusten deklaratu duliburu honetan azalduriko iritziek inori bere erlijio sentimenduetan min degioten"(" I see no good reason why the views given in this volume Espezieen jatorria reneanshould shock the religious feelings of any one").
|
|
Determinismoaren iluntasun horiez gainera gene egoistaren eta memeen teoriak dualismo kartesiarraren tankera berbera dauka manikeismoarena, esan liteke, berak hori ukatzeak ez dio deus erremediatzen (390). 266" [Kritikoek]
|
ez
dute arazorik beren sexu grinari eusteko hori egitea sozialki beharrezkoa denean. Zer du horrek dualistatik?
|