Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 33

2002
‎Gaizki egindako obrek izan ezik, inongo antzerki mugimenduk ez du antzerkiari kalte egiteko gaitasunik, oso hutsa edo hutsala izanagatik ere.
2005
‎Ikusgarri honek eztabaida sortu du eta hainbat hobe! Artistikoa oro har, ederra eta berritzailea izan da; bainaho rtik aparte, erronka batzuk (ez denak bistan dena) irabazi ditugu: bakoitzak beretik egitasmo komun batera bildu dira artistak; euskal kultura kasik batere ezagutzen ez zuen antzerki talde profesional batek (Theatre du Rivage) lan egin du euskal antzerkilariekin, gehienak hegoaldekoak, eta nahitaez, euskal publikotik aparteko jende berriak erakarri ditugu ikusgarrira. Azken erronka, eta ez gutiena:
2009
‎Eta antzokian jendeak ez du parte hartzen, ikusle pasiboa da. Gu antzerkitik ahalik eta gehien urruntzen saiatzen ginen, ez genuen antzerkiko parafernaliarik erabiltzen, ez genuelako gu eta bestearen artean distantziarik egon zedin nahi. Performance bat egiten duzunean hementxe aldamenean bazaude erreza da hurbiltzea, baina oholtza batean bazaude ez.
‎Brunok atseginez onartu zuen lana. Handik aurrera, bere trebetasunak preziatzen jakin ez zuten antzerki nahiz zine munduko sasijakintsu haiek egurtzeko aukera izango zuen; eta, hori gutxi balitz, ordainduta. Gainera, nazkatuta zegoen bere orduko lan egoera prekarioaz:
‎Ezaguna denez, Cervantesek edo Shakespearek idazletza zeregin profesionaltzat hartzen zuten, hots, lanbide gisa; dirua irabazteko idazten zuten. Egia da bizi zelarik Shakespearek ez zuela antzerki libururik argitaratu, baina bere idazlanen helburua antzezpen publikoak egitea zen, sarrera kobratuz, eta hortik bizi zen bera; Cervantesen kasua antzekoa da: saiatu zen antzerki munduan ere, baina arrakastarik gabe, eta orduan liburuak argitaratzeari ekin zion helburu garbi batekin:
2010
‎Horretan zeresan handia du, besteak beste, telebistak. Aktore ezagunak izateak mugitzen du bestela mugituko ez litzatekeen ikusle asko. Hori berez ez da txarra, baina era berean, hainbesteko izenik ez duen antzerki talde batek agian egin lezake izugarrizko obra bat. Eta jendeak askotan ez du erantzuten lan horren kalitateak lukeen neurrian.Zuzendari moduan, zein da zuretzat saririk preziatuena. M.M.:
‎Tarteka eskua kuleropean sartu ahal izateko zer egin behar den!, pentsatu zuen Oliveirak. Neskatilak eskuak mutilaren sorbaldan jartzen zituen, haren interesa esnatzeko ahalegin desesperatuan, baina mutila neskaren lagunen inguruko kontuok laurogei bider entzundakoa zen eta jada ez zuen antzerkia egiteko premiarik. Han egon izan balitz, eskua masailean jarriko zion Oliveirak eta bere arazoak konpontzeko gakoak emango zizkion, baina aitatasunik gabe, gutxietsi gabe.
2011
‎ARCO Oscarren emanaldiarekin konpara daiteke: Angelina Jolieren ordainsariak ez du antzerkira dedikatzen den hamar mila aktoreren diru ordainekin zerikusirik. Oscarrak ikusita batek pentsa dezake aktore guztiak aberatsak, ederrak eta zoriontsuak direla, eta ARCOren inguruan esaten denarekin, artista orok azal lodia izan, margo bote bat mihise baten kontra bota eta ehun mila eurotan saltzen duela.
2012
‎Eta harritzekoa dena, jende gaztea hurbildu zen antzokira!", dio Revueltasek. Bauren ustez jende gazteak, 15 urte artekoek, ez dute antzerkira joateko ohiturarik. " Gure asmoetako bat da horiek pabilioira erakartzea.
‎«Ez zait iruditzen antzerkizaletasuna pizten zaila denik; ez ote den, adibidez, bertsozaletasuna piztea baino errazagoa, naturalagoa». Administrazioez eta galdetuta, «sekula ez dut antzerkiaren alde egin duen agintaririk ezagutu. Ezta zinearen alde ere».
‎Antzezleen semea zen Poe. Ama zen, izan, antzezle, eta arrakasta handia izaten zuen bere lanetan; aitak ez zuen antzerkirako batere balio, eta edaten hasi zen. Alkoholak markatuko zituen bikotearen hiru seme alabak:
‎Arestian aipatu dudan bezala, 1995 urtetik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu, eta antzerkigintzaren urte oparo haietan erabilitako antzerki kaierak, gehien gehienak eskuz idatzitakoak, elkarteko armairu batean gordeta gelditu ziren. Antzerki kaiera horietako ainitz elkartearen antzerki taldeak jokatu zituenak baziren ere, baziren bestelako ugari ere.
2014
‎Bertsolariek ez dute antzerki egiterik, tendentzia berriak eginarazi nahi liekeen bezala. Egiten dute betidanik eta antzerkia egiten dutelarik baino biziki hobeki.
‎Egiten dute betidanik eta antzerkia egiten dutelarik baino biziki hobeki. Arazoa da publikoak ez duela antzerkia maite kontzienteki, antzerki onak du eragiten haien baitan, gure etorkian beti izan delako gure munduaren egituratzaile.
‎Izenak ateraz errexago litzateke ulertzea baina idazki honetaz mendekio txarra egin lezake. Bertsolariek ez dute antzerki egiterik, egiten baitute betidanik. Antzerkitasun anitz eta joko handia bada hauen interpretapenean.
‎Iduri zait, kontzienteki ez dakit, baina aski goiz bere idazkeran argi agertu zitzaiola hori Larzabali. Dudarik ez dut antzerkiak bata bestearen ondotik idatzi dituela, norabide artistikoari buruzko teoria handirik gabe. Bizia aski betea ukan du ausnartze kritikoari leku guti dedikatzeko, enpirismoak manatzen dizkio idaztankera eta jokamoldea.
‎Herriak sutan ezartzen dituzte, gero 5/ 6 urtez gehiago ez pentsatzeko. Nago ikusleek ez dutenez antzerkia berek egiten, herri guzietan diren karikatura horiek jokora proiektatuz, betiko sinoak, betiko argudio berak jalgitzen dituzte hautagaiek eta ez da beste gisan izaten ahal. Herri honetan edo auzoan.
‎Sartzen zen Irlandatik, martxa horrek bidaia sinbolizatzen baitu, distantziarekin distantzia du ezartzen, xorrotxen dantzan bezala entrexantek jauregira joatean. Eta ez du antzerki garaikideenak ere sinbolismoa hobeki erraten, ez du dekoratu tindaturik behar, ez argirik, ez deus. Grotowski eta Brook entzuten dira hor komentatzen.
‎Hautetsien estimua gure arte herrikoientzat ez da Baxenabarre honetan handia baina mera bera hor balitz behar genuke irri egileetan sartu. Libertimenduak antzerkia baino gehiago, erritu izateko anbizioa dauka, ez du antzerkian diogun bezala" bere publikoa", gorputz sozial osoari ordea luzatzen dio eskua. Istorioak anitz dira non kondatzen baitute, toberetan ere, han zela egiazko suieta plazan, honek erdiko lekua atxikia izan zekion eskatu baitzuen, pastoraleko suieta balitz bezala bera.
2015
‎Baina berak ez du antzerkia ikastearen itxurarik.
2016
‎Bestalde, ez dut antzerki mezu duen edo militanteen idazteko ohiturarik; ez dut holakoen beharrik sentitzen antzerkian, horretan artzeko parada eta suertea baitut jadanik aste guziz, ene lanbidea den Irulegiko Irratian, Gezur Flash izeneko saio satirikoarekin.
‎Hiru antzerki mota horiek landu baitzituen Larzabalek, eta hauek zituen bere eskola denboran landu. Berantago ez bazuen antzerkiarekiko ikerketa berezirik egin teatroari dagokionez, euskal antzerkiari buruz aldiz egin zituen berantago ikusiko dugunez, gutxienez pastoral batzuen idazteko eta taularatzeko gai izateko. Definizio berezirik ez zuen erdietsi Larzabalek.
‎Amateurrak antzerkiaren eraikuntzan parte hartzen du, plazera hartzen du eremu berrien ezagutzan, independentzia osoz ari da. Lotura ekonomikorik ez du antzerkiarekin.
‎Ikerketa honek ez du antzerki mundu honen iritzi ona, haren baitan zegoen indarraz eta interesez ez da autorea jabetu. Geroztik, beste autoreek bestelako argitalpenak egin dituzte.
2018
‎" Aurreko urteetako eskaera txikia dela-eta erabaki dute aurtengo bonoen deskontuetatik arte eszenikoak kanpoan uztea". Orain euskal diskoak, liburuak eta DVDak erostean dugu deskontua, baina ez dute antzerki, musika ala dantza ikuskizun baterako balioko. Ez da posible!...
2019
‎Arestian aipatu dudan bezala, 1995 urtetik Begiraleak elkarteak ez du antzerkirik jokatu, eta antzerkigintzaren urte oparo haietan erabilitako antzerki kaierak, gehien gehienak eskuz idatzitakoak, elkarteko armairu batean gordeta gelditu ziren. Antzerki kaiera horietako ainitz elkartearen antzerki taldeak jokatu zituenak baziren ere, baziren bestelako ugari ere.
‎edo familiakoengana bidaliko zuten, eta haiek ezkontzera behartuko zuten, edo, seduziturik, abandonaturik, desohoraturik, bere buruaz beste egingo zuen, etsipenez. Imajina dezakegu, orobat, prostituta alai bihurturik, Moll Flanders bat Daniel de Foek deskribatu bezalakoa, baina inola ere ez zuen antzerki talde bat zuzenduko, eta ez zuen dramarik idatziko. Ingalaterran, V. Woolfek nabarmendu duenez, emakume idazleek beti sortu izan dute etsaigoa.
‎Zioenez, Silvia ergel hark, guajalote hark, antzezletzat ez hartzea, horrek ematen omen zion amorru handiena. Ez zitzaion hainbeste axola ez bazuten antzerki lan idazle modura onartzen, antzezle ikus zezaten oholtza gainean, hori zen berak benetan nahi zuena. Eta ostiral iluntze hartan, Palace hotelean, Alonso azaldu zelako zoria izan nuen.
2022
‎Horrek, noski, bertaratutakoen interesak eta nahiak piztu zituen. Esaterako, nik aspaldi ez dut antzerkia lanbide, baina aktore lanetan aritzen naiz. Hortaz, nire kezkak eta lanbidez aktore denarenak oso ezberdinak izan daitezke.
2023
‎La Pléiade19 osatzen zuten idazleen artean antzerkia ez zen letretan alderdi nagusia, olerkigintzak zuen lehentasuna. Haatik, ez zuten antzerkia bere bidetik, beste bide batetik, joatea nahi eta antzerkiaren inguruan ere eragiten aritu ziren. Horretarako aitzineko tragedia eta komediak hartu zituzten eredutzat.
‎Guk zerbait informalagoa egingo dugu, di da, kontzesio moduko bat gizarteari eta gurasoei; apaiza ere haiengatik egongo da," itzelezko pena hartuko lukete bestela", eta sinadura notario aurrean, fini. Baina argi, guk ez dugu-eta antzerki honetan sinisten, guk txantxetan hartuko dugu eramangarriagoa izan dadin, eta ai ze ondo pasatuko dugun eta zenbat barre egingo dugun. Hala bada, uste izan genuen gu desberdinak ginela, olgetan ezkontzera gindoazela.
‎Herri antzerkia inportantea da kultura denona delako: mekanikaria izateak ez du esan nahi ez duzula antzerki bat apreziatzen jakingo… Eta nik argi dut: euskara eta kultura ez dira ezberdintzen.
‎Odincitos deitzen nien nik. Nire kasuan, haiekin Alemanian egon eta Bilbora iritsi nintzenean taldeko lagunei esan nien gehiago ez genuela antzerki antropologiarik landuko, handik aurrera antzerkia metodo hermeneutikoa jarraituz egingo genuela: zer egiten dugu, zelan egiten dugu eta zertarako egiten dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia