2000
|
|
Guk onartzen badugu, Erkidego Autonomikoan, eta zuek onartzenbaduzue, Nafarroan, organo komun bat egin dezakegu, eta organo horrek hartukoditu zuek eta guk adostutako gaiak. Hori nafarrei planteatuz gero, eta nafarrek horionerako izango dela ikusten baldin badute, guk Erkidego Autonomoan horrekemaitza onak ematen dituela demostratu izan dugulako,
|
ez
ote lukete onartuko. Iparraldean, berriz, kontzientzia mailako lan oso gogorra egin behar da. Ikusaraziegin behar zaie, euskalduna izateak zer esan nahi duen.
|
2001
|
|
Hizkuntza gramatika hutsa baino gehiago dela ikusi denetik, gero eta gehiagotan aipatzen dira eduki kulturalak. Beldur gara, ordea, definitzen eta adibideak ipintzen hasiz gero,
|
ez
ote genukeen onartu ezdakigula oso ondo kontzeptu hori zer den, zer eskatzen duen eta euskararenikas/ irakaskuntzan berekin zer dakarren eta zein ondorio dituen.
|
|
Egia da, herrialde ez zordunduen kasuak ere problematikoa dirudiela. H herrialdea zordundua izanen ez balitz,
|
ez
ote lituzke eskuratuko I herrialdeko bankuetako gordailuak azken ordainketa modura. Hori horrela balitz,, urrezko araua?
|
2002
|
|
Neketsua? Tira,
|
ez
ote dugu, bada, auzolana ezaugarri izan Euskal Herrian sarri bai sarri?
|
|
Asko hitz egiten da, gaur egun, esate baterako, Europako Batasunaz; aitzitik, batasun hori, ezer baino lehen, batasun ekonomikoa da, politika eta gizarte gaiak bigarren mailara eraman dira. Baina, batasun ekonomiko horrek
|
ez
ote du ekarriko batasun kulturalerako pretentsiorik?
|
|
Estatuzentrismo horiek espainiartasuna eta frantsestasuna goresten dituzte, beste kulturak (kanpokoak, afrikarrak esate baterako?, edo bertokoak, okzitanoa, euskalduna eta abar?) arbuiatuz, edo exotismora kondenatuz. Zenbat aldiz
|
ez
ote dugu, ba, topo egin hedabideetan euskara hizkuntzaren gaiarekin! Euskara ederra da, hizkuntza exotikoa den heinean; euskara arbuiagarria da, euskaldunek hizkuntza gorengo maila sozial eta kulturalera eraman gura dutenean:
|
|
Kultura produktu mediatikoetan (tele serietan, filmetan eta abarretan), zenbat aldiz
|
ez
ote ditugun ikusi beltzak zurientzat lanean, indioak zurien zerbitzari, eta asiarrak zurien neskame! Zuriek, arraza moduan, beste guztiek baino pisu espefiziko handiagoa dute munduan.
|
|
Idazlearen edo kazetariaren testuan, badira ez direnak; esan nahi baita: zenbat aldiz
|
ez
ote ditugu faltan bota datu batzuk, protagonista batzuk, iritzi batzuk?. Ausentziak berak ere markatzen du artikulua.
|
|
Horietatik inork
|
ez
ote du nire kutuna! Galdua naiz.
|
|
Berandu bazabiltza, zure emazteak pentsatuko du edo maitemindurik zarela, edo norbait zurekin maitemindu dela, edo edanean diharduzula, ondo baino hobeto bizi zarela eta zuri ondo doakizula dena, berari ordea, soilik berari, dena gaizki. Nik neuk, nire semea itzuli ez denean, zer
|
ez
ote dut imajinatzen, zerk ez ote nau larritzen une honetan! Ez al da hoztu eta gaixotu!
|
|
Berandu bazabiltza, zure emazteak pentsatuko du edo maitemindurik zarela, edo norbait zurekin maitemindu dela, edo edanean diharduzula, ondo baino hobeto bizi zarela eta zuri ondo doakizula dena, berari ordea, soilik berari, dena gaizki. Nik neuk, nire semea itzuli ez denean, zer ez ote dut imajinatzen, zerk
|
ez
ote nau larritzen une honetan! Ez al da hoztu eta gaixotu!
|
2003
|
|
Estreinako biderrez munduko hiritar izangogarela, mugak desagertuko direla, herri eta pertsonen arteko distantziak murriztueta harremanak areagotuko direla... Zer
|
ez
ote dute esan azken boladan prozesujakin bat justifikatu eta haren azpian dautzan kontraesan lazgarriak estaltzeko. Lilura baliatu dutela, alegia, hitzen eta ideien lilura; izan ere, nork ez ditu dinamismoa, merkatuak malgutzea, unibertsaltasuna, modernitatea, mugarik gabekomundua, liberalismoa eta gisako berba totemikoak entzun globalizazioari buruzkoapologietan?
|
2004
|
|
Haatik, Kanti antzeko galdera bat egin diezaiokegu: apika objektuak espazioan baleudebezala ulertzeak
|
ez
ote du esan nahi gure gogoarekiko independente bailiran onartzen ditugula. Horrelakoa litzateke espazioa bera ere gure gogamenarekiko zerbait independentelegez ikusiko bagenu, objektu independenteen arteko erlazio legez (Leibnizen ikusmoldeeriazionala) edo substantzia balitz bczala (Newton-en espazio absolutua)?, baina Kantekez du hori egiten.
|
2005
|
|
Konstituzio Auzitegiaren 1994ko Azaroaren 28ko 317/ 1.994 epaiak, justifikazio sendo? baten beharra aipatzen du, tratu bereizkuntza bat hartan oinarritunahi izanez gero, eta horren ondorioz, aztertu ere egin litzateke emakumeenaldeko neurri horiek, dela babes moduan, dela ageriko aldekotasunez aurkeztendirenek,
|
ez
ote duten, funtsezko berdintasunaren kontrako emaitza bat, ezkutatzen.
|
2006
|
|
Ez da konbentzioa? Areago,
|
ez
ote dute komunikabideek gero eta gehiago nobela beltzeko konbentzioetara eta hizkuntzarajotzen zenbait albiste formulatzeko garaian. Baina aurreratzen ari naiz, barkatu.Oraindik ez dut liburua idatzi.
|
|
Asko esaten du esaldi horrek.Beroaldi bat besterik ez zen? Hotz hotzean
|
ez
ote zuen Chimok halakorik esango. Nazkatuta dago berari oso zeharka eragiten dion eta aurreko belaunaldiengandikjaso duen gerra horren zama pairatzeaz. Balio galera baten adierazle al da esaldihori?
|
|
Rabinoak errietanegiten die gero. Belaunaldi kontua da, baina,
|
ez
ote lukete Woody Allenen filmekoume horiek hazitakoan Lila dit ça filmeko Chimorekin mahai batean aurrez aurreeserita Palestinako gatazkari buruzko ikuspegi interesgarri bat izango. Norkesango die ezetz?
|
|
Euskal arazoaren inguruan batean eta bestean nabari daitezkeen halako jarreraitxi, dogmatiko eta bandozaleak ez ezik, eraikitzen ari omen garen nazio edota etxehau nola ari garen eraikitzen ere kritikatu egiten du Sarrionandiak, denok kabitzeko moduko etxea izan beharrean,
|
ez
ote dugun akabuan beste zerbait eraikiko... Honatx bere hitzak:
|
|
Izan ere, gauza bat daeskubide legez euskaldunok nazio bat izateko eta autodeterminatzeko eskubideaizatea eta horren alde lan egitea (gorago hizpide izan dugun ekitearen eta erresistentziaren jarrera hemen kokatuko litzateke) eta beste bat ea nazio horren eraikuntzalanak nora garamatzan, azkenean, entzun berri diogunez?
|
ez
ote dugun etxeabaino harresia eraikiko eta gure errealitate anitzei lekua eman beharrean, ez oteditugun errealitate anitz horiek kanpoan utziko, kontzeptu, batasunzale, batenlemapean.
|
|
Ohartu, gainera, harresiaren ideia agertzen zaigula berriro, eta gogoratuhonetaz gorago esandakoa: nazioak
|
ez
ote du nazio hori osatzen dutenen gaineanidentitate homogeneo bat aurresuposatzeko eta hedatzeko arriskua. Beste erabatean esanda, euskal herritar izateko edota euskaldun sentitzeko modu asko daude (nork bere harria dauka):
|
|
...rtan bidea ireki zitzaion Muñozek euskalidazleek gure errealitate mikatzari bizkarra eman diotela salatzeaz batera abiatu zuen eztabaidari (ikus, besteak beste, Gotzon Barandiaranek nahiz Mikel Hernandez Abaituak erantzundakoa). Eztabaida horretan sartzeko inongo asmo barik, arazoa kronologikoki zabalagoa (edota endemikoagoa) ez ote den ere bada eztabaidagarri; alegia, isiltasunerako joera horrek
|
ez
ote du gure literatura berehastapenetatik beretik markatu. Sarrionandiak berak badauka galdera honentzako erantzunik (irakurbitez, esaterako, Hitzen ondoeza bildumako. Literatura lausoa?,. Isiltasuna?
|
|
pasio agonal hutsekin elkartzeko joera agertzen du, kirol batek izan dezakeen paretsuko izaera hartzen duelarik. Inork ez daki oraino nork beteko duen etorkizunean estalki huts hori; inork ez daki garapen izugarri honen buruan beste profeta batzuk agertuko diren, edo aspaldiko ideal eta sinesmenak indartsu birsortuko diren, edo, bestela, egoera mekanizatu batek eta denak denen aurkako borroka aztoratuak
|
ez
ote duen dena estaliko. Horrela izatekotan, zibilizazioaren fase honetako, azken gizakiek?
|
|
Inbasio horri aurre egiteko, gizakiaz haragoko printzipio metasozialen bat aitortzeak. Jainko, Logos edo Bizitza? baizik
|
ez
ote du balio? (Touraine, 1993:
|
2007
|
|
Orduan, kulturari, ondasun (objektua) kulturalari, ondareari eta kulturproduktuen sustapenari ekonomiaren neurria ezarri zitzaion eta ez bakarrikerrentagarritasun sozialarena. Hortaz, bizitza kulturalari berari ez dagozkion alboeragin horiek bultzatuta, Europar Batasuneko erakundeetan kulturaz mintzodirenean, alarma guztiek jo eta estatuak beldur dira horrek
|
ez
ote duen ondoriorikizanen ekonomian, gizarte mugimenduetan eta politikan, eurek berek horrenkontrola izaten segitu nahi dutelako.
|
|
Bere kultur identitatea kinka larrian ikusi ostean, europar kultura gaurkotutako edukiz janzteko saiakerak iraganeko zenbait pasarteri so dirau. Behin honairitsitakoan, ez dakigu
|
ez
ote duten nahi edo ez dakiten edota ezin duten zinezgainditu kulturen alborakuntza hutsez osatutako europar kultura. Gisa horretakoelkarretaratze txepel neutral ustezkoak, bai europar kultura baita europaridentitatea ere, bere baitan gatazkan bizi direla agerian uzten du.
|
|
«To be a universal grammarian, it is enough to be a rationalist»1078 Kartesiarrak izan hala enpiristak (enpiristak razionalistak dira), «both modes in the study of language made the same basic assumptions regarding reason and the uniformity of human nature, and both were directed toward the same subject matter and aim; only their methods of approach were different»1079 Hori beti horrela izan da Erdi Aroaz gero, eta beharbada Aarsleff en gezi edenduen itua ez da Chomsky-ren historiaren trataera soilik, ezpada unibertsal linguistikoen haren teoria guztia, emandako formulazioan behintzat. Izan ere,
|
ez
ote du formulatu, egin duen moduan, bere ezjakintasun osoagatik historian? «As Gilson said in 1947, summing up the principles of the masters of grammar in the thirteenth century:
|
|
ordena natural eta razional frantsesaren kontrarioa zuzen zuzen! (Garat ek
|
ez
ote du hau dena euskararen alde baliatu?). Hizkuntzak abstraktuagoak bilakatu ahala, eta keinuarekiko lotura «naturalari» urrunagotu ahala, historian nolanahiko ordenak joan omen dira garatuz, denak baliagarriak, ideiak bata bestearekin ongi josten diren bitartean.
|
2008
|
|
Hirurteko lehen agintaldian udaleko alkatea izan ostean, Araututako Miliziaren komandante kargua eskuratu zuen 1821eko udaberrian. Zein puntutaraino
|
ez
ote zituen Ibarzabalek berak erakarri miliziano horiek. Kontuan hartu dezagun, hil batzuk geroago Araututako Milizia utzi eta Boluntarioen Miliziako komandante izendatu zutela, 13 botorekin!
|
2009
|
|
Nire ustez, lankidetza hori elkar indartzera bideratu behar da, ur handitan ibiltzeak txikia susper dezan eta erroen luzatzeak handia garatzen lagundu. Baina Tolosakoaren itzalak ikusita, beldur naiz hangoa ez ote den lankidetza baino gehiago zurrupaketa izan, eta
|
ez
ote dituen EgunkariaEgunkaria k enpresa interesak beste guztien gainetik jarri». Tirabirak ez ziren soilik Tolosara mugatu.
|
|
Ta Schubert, en. Ene abestiak egaz? bezin gauza politik
|
ez
ote genuke ba asmatuko. Orrelako bat naikoa berriz ludiko bideak irikitzeko.
|
2010
|
|
Hasiera hasieratik ikusi zen oraingoa ez zela krisi arrunta eta ez zuela Vitxurarik edukiko, seguru asko L baten antzekoa izango zela, hau da, jaitsieraazkarraren ostean ez da igoera azkarra etorriko, geldiune luzea baizik. 2010ekohasieran gero eta aditu gehiagok pentsatzen dute burbuila berrien arriskua nahikoerreala dela eta beldur dira azkenean
|
ez
ote duen W itxura izango. Eta segurua daburbuila finantzario berriak sortuko direla merkatu finantzarioetako arauak ezbadira aldatzen.
|
2011
|
|
Konpultsio mota bakoitzak obsesioekin du zerikusia. Adibidez, kutsadurarekin arduratua bizi denari izua eragiten dio edozerk kutsatzeak eta behin eta berriz garbitzen ditu eskuak; etxeko atea giltzatu ote duen zalantzak dituenak, bost minuturo sarraila egiaztatzeko joera izaten du; bere kaligrafia ulertuko
|
ez
ote duten kezka duenak, idatzi duena behin eta berriz berridatzi dezake; bere semea plastikozko poltsa batekin hilko duen obsesioa duenak, etxean plastikozko poltsarik ez izaten edota horiek ezkutatzen saiatuko da; pentsamendu lizunak dituenak, pentsamendu horietako bakoitzak eragiten dion herstura maila gutxitzeko 1etik 10era eta 10etik 1era zenbatzen egon daiteke ehun aldiz pentsamendu horietak... garbiketakoak, egiaztapenekoak, erritualen errepikapenak eta objektuak ordenatzea (ikus 14.1 taula).
|
2012
|
|
Horrenbestez, mintzagai duguna da klase borroka Euskal Herriaren baitanerradikalizatzeko joera, baita bi Estatuen aurka zuzendutako askapen borroka ere, hau da, mintzagai duguna da klase borrokaren esparru autonomoaren garrantzigero eta handiagoa, goitik ikusita, eta, beraz, Euskal Estatuaren errebindikazioarenigoera geldiezina. Herri langileak ikusi eta sentitzen badu bere eguneroko bizimoduahobetu dezakeela, bere kontrabotereko, botere bikoitzeko eta herri boterekoespazioak areagotuz, neurri horretan galdetuko dio bere buruari zergatik ez oteduen gehiago aurreratzen noranzko horretan, zergatik
|
ez
ote dituen konkista horiekeuskal gizarte osoarengana hedatzen. Eskuratutako esperientziak estatua izatekoeskubide/ beharraren kontzientzia igoaraziko du, batez ere ezker abertzaleak indarantolatu gisa jarduten badu herriaren baitan, berezko kontzientziatik berarentzakokontzientziara azkar pasatzea ahalbidetuz.
|
|
Aria ondo eramana. Baiño arrunta xamarra... nere gardiz.Astuntxoegi ere
|
ez
ote duk. Maiz orrialdeak saillean pasatzeko gogoak ere ematenzidakekan.
|
2014
|
|
Zenbat aldiz hitz egin dugun zure ahotsaz, eta horrek sortu zizun ziurgabetasunaz. Eta orduan ez ginen ohartu bazela zurekonplexuetan ere «emakume ahots» eta «emakume kantari» irudiaren itzal luzerik.Esaten zenidan agian goxoago aritu behar zenuela, zakarregi
|
ez
ote zenuen egiten.
|
2015
|
|
Izan ere, edukiaren kontrolaren hesiak gero eta urratugehiago dituenez, kontrola mantentzeko ahalegina, alferrikakoa izateaz gain, euren produktuenkaltetan ere joan daiteke, edukiaren zabalkunde parte hartzailearen bidea oztopatzen duen heinean.Euskarazko ikus entzunezkoen industrianjarrita begiak, Zuberogoitia et al. ek airean uzten dutengaldera ekarriko dugu gogora azken hausnarketa modura: . Ahalik eta kanal gehien baliatuzgauzaturiko zabalkunde masibo hori handientzat estrategikoa bada, zer
|
ez
ote dute pentsatu behartxikiek?? (Zuberogoitia et al., 2013: 51).
|
|
Eta beste bide bat litzateke, eta niri agian beldurra ereematen dit, eta euskara Unescoren ondare immateriala izendatzeko eskatzea da. Ez dakit horrekzer eragin edukiko lukeen, museogai bihurtuko
|
ez
ote lukeen sentsazioa daukat, baina beste bidebat litzateke.
|