Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2001
‎Ez dakit ez ote duen arrazoi pixka bat Abrams-ek Hegel-en lana" libro de rompecabezas" deitzen duenean. Baina kontua da Hegel-en kontzientziaren deskribapen biribil horrek lotura egiten duela Coleridge ren lanarekin, eta honek bere lanei egitura iniziatikoa eta biribila ematen diela, hain zuzen ere Hegel-en kontzientziaren biribiltasuna lortuz.
2002
‎Hor kasketean izenen batzuk ez ete dituzu dagoaneko, Martintxu?
2003
‎Baina biharamunean andereñoaren kezka nagusia oso bestelakoa zen: ikasleek zuzendu bitarteko jardunak eragindako izerdia eta idazkera dantzaria igarriko ez ote zituzten...
‎Ez zeukan horretarako ohitura handirik, baina gorputzaren atal guztiak hesi guztietatik at mugitzeak benetan ondo sentiarazten zuen. Zergatik ez ote zuen mundu guztiak hala egiten. Gero, neskatilei begira, hausnar jarri zen.
‎Istiluek baretuago ziruditen, beltzek artean kaleen sarrerak zaintzen bazirauten ere. Neskatilei zirrara eragiten zien aurpegia estalita zuten gizonen artetik igarotzeak, makilak eurengana luzatuko ez ote zituzten beldurrez, baina beti bezala begiratu besterik ez zieten egin. Ainhize egoeraz galdetzera ere ausartu zen.
2005
‎Ez bakarrik XIX. mendekoa. Laparra bezala lehenagoko leihorrari lotuak egoiteko partez ez ote genuke Jesusen manuari obeditu behar: " Joan itsas zabalera." (Lk 5,4)
‎Egia da dirurik gabe galduak gintezkeela. Jesusek berak ez ote zuen diruzain bat, Judas. Bizkitartean Los Angelesetan nintzen batez, metrotik ateratzean gizon bat ari zen paper hedatzen.
‎120.000 €tako sukalde bat sartu zuen egongia horretan, dirua iturri beretik bilduz: han erre bildoxkiak ez ote zukeen ene labekoaren gostu bera. Munduko emazte pollitena hartu zuen, beltzarana Iparragirrek aipatu hura bezala.
‎Ahoa zabalik uzten naute ere, gaua palazio zenbaitetan pasatzeko beren logela 1000 euro pagatzen duten horiek. Nahi bezainbat pagaturik ere, ez ote dute begiak hetsirik lo egiten bi mihiseren artean, luze luzea ohe baten gainean. Zuk eta nik bezala.
‎Orain arte ere ez ote da otoitzik egiten? Apezpikuek berek ez ote dute otoitzik egiten. Ez omen dute berek programatua egoera hori.
‎Ez ote dute berek ere otoitz egiten? Elizan dabiltzan giristinoek ez ote dute otoitz egiten. Ala otoitz egitea baitezpadako baldintza bada, besterik ere behar liteke?
‎Zergatik behar luke gizonak bereber jokatu, matematikak baino askoz ere konplikatuagoa diren biziko legeekin? Doi bat zuhurtzia baduenak ez ote du lur honetan agertu denetik gizonak ikasi dituenetaz baliatu nahi, bere bizi laburra ahal bezain ongi iragaiteko. Bizi honetaz ahal bezain ongi baliatzeko!
‎Den bihurrienak ere ez ote lituzke bi gogoeta egin behar, jakiteko nola mila deabru, duela hiru mila urte basa mortuan agertu Jainko bakar bat badelako sineste hura, daukaten oraino, ez Abraham bezala oinez edo astoz dabiltzan zenbait dotzena artzainek, bainan supersonikoetan dabiltzan horrenbeste jende eskolatuk.
‎Etxauz, Baionako apezpiku euskaldunak berak ez ote zuen sorginetan sinesten? 1610ean Baionako kolegioko sei zuzendari hil ziren bata bestearen ondotik, denbora laburrik barne.
‎Eta amodio hori ez du ohean mugatzen gaur egun gehiegi egiten den bezala. Aita amek ez ote dituzte beren haurrak beste gisa bat maitatzen, bizia haientzat emanez hain zuzen Jesusek erraten digun bezala? " Maite denarentzat bizia ematea baino amodio handiagorik ez da." (Jn 15,13)
‎Jesus baitan, ebanjelioan eta gaineratikoetan sinesten dugunok ez ote gintezke halere dinosauroen garaietako azken espezimen zaharkituak, fosilak izateko bezperan, Fiterotik hurbil dauden dinosauro hatz haiek iduriak utziko ditugunak gure gibelean,, kapera musika entzutegi, Eliza erakustoki eta abar? Gaurkoak, modernoak izateko ez ote genituzke horiek denak antikuarioen etxeetan utzi behar. Ezin uka badirela, gibelka dauden zozo tonto buzoka edo huntz batzu girela derasatenak.
‎Baina honek, emaztea maite du eta ohaiderik gabe egoten den gizon bakarra da. Gertatzen zaio gogoeta aritzea ez ote duen bitzi aire bat, batere normala ote den.
‎Gaur egun oraino, Burulehena preso eman zuen Napoleonek egin Elizarekin bizi gara Frantzian. Gure departamenduan hiru diozesa balire lehenago bezala (Baiona, Olue, Lezkar) ez ote luke denbora gehiago apezpiku batek bere apez eta herrien ikusteko? 180 kilometro baditu Hendaiatik Lembeyera.
‎Hemen berean, ez ote ditu Belokeko beneditarren Ezkila argitaletxeak plazaratu euskarazko liturgiarentzat, diozesak behar zituen liburu guziak. Liturgia horretaz egin gogoetak ez ote ditu Otoizlari beneditarren aldizkariak agertu eta ez apezpikutegiko Bulletin Diocésain astekariak?
‎Hemen berean, ez ote ditu Belokeko beneditarren Ezkila argitaletxeak plazaratu euskarazko liturgiarentzat, diozesak behar zituen liburu guziak. Liturgia horretaz egin gogoetak ez ote ditu Otoizlari beneditarren aldizkariak agertu eta ez apezpikutegiko Bulletin Diocésain astekariak. Martzel Mendiboure apezak idazten zuen 1965ean:
‎Lanaren amorea gatik onartzen da indarño bat egitea. Ezkontzako zorion horrek ez ote luke lanak bezainbat merezi eta gehiago. Ez indarño bat, baina indar bat egitea artetan, zorion horrek iraun dezan.
‎Baztertze horrekin ez dakite zer altxorra galdu duten: erditzeak ez ote du erran nahi ama batek bere erdia ematen diola haurrari. Esperantxetan den emazte batetaz galdetzen da oraino:
‎Frantziako (edo Espainiakoa) Eliza aipu da aste oroz apezpikutegietako aldizkarietan, Mugaz bestaldekoa oso bekan. Eliza nazional horrek ez ote luke lehenagoko galikanismoaren kutsu zerbait?
‎Lurdan elgarren artean bilduak direlarik beren urteko biltzarrean, nork daki zertaz ari diren, han, segeretuan, den mendreneko solasa kazetariek salatuko dutelako beldurrik gabe. Kanpora aitortzen ez badute ere, ez ote dute onartua ondoko urteetan diren apezak, jadanik Elizan lanean ari diren laiko horien artean, fedea baduten horien artean hautatzeaz beste aterabiderik ez dela, Jondoni Paulok egiten zuen bezala, Elizak leher egin dezan nahi ez badute.
‎emazte batekin harreman sexualak izanez, zikintzen zen! Zikina eta garbiaren ikusmolde hori Testamentu Zaharrekoa da bai eta paganoena.201 Testamentu zaharrarenak ez ote du egina. Jesu Kristok ezkontza sakratu du.
‎Zeinek ez du bere gisara bere nortasunaren arabera ikusten Jesus eta beraz erakusten? Gaizki egin filma horiek ez ote lukete Jesusen mezua ezagut arazten edozein apez, apezpiku edo Burulehenek baino hobeki, filma horiek gabe ainitzek ez baitzuten Jesus izan zenik ere jakinen. Arrazoi xinple baten gatik:
‎Irratilaria ipurutik mintzo zitzaien, futbol zelaian ahal bezala ari zirenei. Jesusek ere ez ote zuen errana: " Heiek erran guzia egizue beraz, bainan heiek egiten dutena ez egin; erraten baitute, bainan ez egiten." (Mt 23,3)
‎" Ez dut onartzen emaztea jendeen aintzinean irakasle izan dadin. Egon bedi ixilik!" (Tm 2,12) Katixima egileen gehiengo handia ez ote dute emaztek egiten. Azken bat:
‎Nori zaio axola gero eta gehiago minbizi izatea, nondik heldu den jakitea? Minbiziak ez ote ditu lanpostuak sortzen, dirua irabaz arazten, ekonomia garatzen. Alde batetik onkailuak eta belar pozoinak egiten dituzten fabrikak beren ikertzaleekin, bestetik mediku eta erizain, hauek ere beren ikertzaleekin.
‎Bizkitartean supermerkatu horietan ez ote ditugu deslokalizatu lantegietan egin jauntziak hautatzen, merkeago direlakotz. Ekonomia da lehentasuna.
2011
‎Euskal Herrian, esate baterako, The Good Terrorist lanak joko handiagoa emango luke. Iaz plazaraturiko lanarekin legetxe, beka oinarriek epe estuegiak ez ote dituzten jartzen pentsa daiteke, arteari eta itzulpengintzak badu zer edo zer ertitik muga estuegiak jartzeak ondorio kaltegarriak izaten dituelako beti; halaxe jokatuta, azken batean, itzulpenik onena garaiz entregatzen dena izaten delako. Eta industriak (liburugintza halakotzat hartzen dute-eta) merkatu legeen eta epeen arabera jokatu beharra duen arren, onuragarriago gerta dakiguke denoi itzultzaileari, artisauari bere trebezia behar bezala ontzeko beta ematea.
2013
‎Jakin badakigu gizakion oroimena selektiboa dela, ezin dugula dena gogoan gorde baina, ahantz daiteke Espainiako gerra zibilean eta gerraondokoan senitartekoek bizi izan zuten tragedia? Eta ahaztu badaiteke ere, ez ote du, ahanztura urraturik, arrastorik utziko?
2015
‎Hemen maiz narratiba berosimil bat egin nahi izan da hizkera inberosimil baten bidez. Nere galdera da, ez ote duen hizkera inberosimilak" errealtasunaren efektoa" estorbatzen (termino hau Philippe Hamonena da: " effet de réel").
2017
‎Euskal Herria mundu zibilizatuaren aurrean beste magikoa bezala aurkeztu beharrean, Obabakoak ek zera esan zion munduari: " hauxe da zure ispilua; begira ezazu zeure burua hemen islatua eta kontura zaitez zeu ere zenbateraino ez ote zaituen superstizioak bizi." Obabako mundu ikuskera ustez zeharo gainditurik zeukan Esteban Werfell da ikasgai horren lehen ikastuna. Obabakoak ek subalternitatearen kategoria bera arbuiatu eta deuseztatu egin zuen, beraz.
‎Obabakoak ek erangindako bibliografia teoriko kritiko oparo baino oparoagoak ez ote duen giltzarriren bat huts egin galdetzea dago, Atxaga bera maiz deseroso agertu izan baita harrerak eginiko zenbait iruzkinekin.54 Liburuaren lehen argitalpenetik hamabost urte pasatxo zirela, harrera espezializatuak jada ekarpen berririk egitea apenas espero zitekeenean, alegia, Atxagak Obabaren gaineko bere azalpena eman zuen argitara, Obaba izeneko saiakera literario laburraren forman.55 ... Akaso.
2019
‎Ohean gelditu izan banintz, da elkarrekin lo egingo genuela, ni ertz batetik ateratzen ari nintzen momentu berean ari baitzen bera bestetik sartzen. Ni egonagatik ere, sartzeko asmoa zuela, alegia, eta geratu egingo zen, eta nork daki deskuidoan ez ote genuen baten belaunburua bestearen izterrarekin ukituko, edo izterra ipurmasailarekin... [...] Ez zen hala gertatu.
‎Tratu txarrak jasaten dituzten emakumeei buruz sarritan pentsatzen den bezala, irakurleak bere buruari galdetuko dio zergatik ez ote duen Senarra uzten. Florak ez diola leialtasunik gorde aitortu eta Senarrarekiko harremana eten egin nahi duela esaten du, baina xantaia emozionala onartu eta Senarrarekin segitzen du, bere bizitza arrisku larrian jarriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia