2008
|
|
Joanes Haritxeneri ez zaio iduritzen ixtorio hori egia izan ditakela ere. Erraiten ere diote
|
aitameri
ez ote duen bada aments egin. Ez, ez, dio Katixak, amentsetarik idatz ezina da holako deskribapen bat, segur iratzarririk egin gutuna da hau!
|
|
— Baina,
|
ez
ote dut entzun lagun deika. Norbaitek min hartu ote du?
|
|
Bere osabaren jokabideak ez zuen beraz samurtzen: haren ezin aseak
|
ez
ote zuen bere jukutria plantan ezartzen lagunduko azkenean?
|
|
— Gogotik bai, Gorrail, antzara bat edo bi ere berdin, goserik gabe jaten direnak dira. Baina, errazu, artzaintxo ttipi horrek zakurrik
|
ez
ote du bere laguntzeko?
|
|
Gure umeak berak, ene otsokume gaixoak, ez dira haren irainen babesean. Joan den egun batez, etxerat artino lasterkatu zituen, gaizki erabili, jo ere, errautsean mustupilkatu, orbanez emokatu, ur ustelez funditu," gaixo abandonatuak" deituz eta beste... Gehiago dena gure azken umetxoa Harpe, geroztik eri dago eta sendagilea lotsa da bista ere galduko
|
ez
ote duen. Hargatik, Jauna, galdegiten dizut auzitan onartzea gure kereila, justiziaz zuzendua izan nadin.
|
|
— Zer, Beltzaran osaba, zu hemen?... eta zer moldean!... lehertua!... izerdiz blai eta errautsez funditua! Bere mezuen hel arazteko sujet arruntagorik
|
ez
ote zuen Jaun erregeak?
|
|
ohoin tzarra, egin zuen. Bide xuxenetik beti urrundua izanez,
|
ez
ote zenuke ehun aldiz lepoan soka merezi?... Ez nizuke sinetsi behar, eta agian zutaz urrikaltzeak doluaraziko nau... baina, denen bistan, ene errege hitza ematen dut, azken aldikoz. Hemendik goiti, den mendren gaiztakeria egiten baduzu, urkabetik nehork ez deusek ez zaituela begira.
|
|
Bakea zezen plazan baizik ez da egiten. Eta kasu
|
ez
ote dituen Gorrailek gastuak ordainduko!
|
2009
|
|
Bai,
|
ez
ote dut beti nere lana behar den bezala egin. Nunbait fallu bat harrapatu nauzu ero zer?
|
2010
|
|
Pentsaketan nago ez dutenez aspalditik, onartu biktima edo ahularen rola janztea eta horrek, egun ere,
|
ez
ote duen haien biziarengan eraginik. Ez dut galdera pisu horiei ihardespenik aurkitzen eta ez dut Hanna galdezkatu nahi zer jasaiten ari den.
|
2012
|
|
Ametsak bide egiten du euri, haize, lanbro, zaratek sortu munduan. Bakartasun gehiegiak
|
ez
ote du pusatzen guzien interpretatzera. Hala ez dena ez da egia, diote zentzudunek...
|
|
Gaizkia egina izan zaio, zinez! Bainan
|
ez
ote du zigor horrek beiratu berak handiagoak egitetik. Edozein gisaz, orain, dio George Hamiltonek, Fort Fraser eko gapoinak, atzarrak bezain prestuki derama bizia herriko komisiolarigoan.
|
|
hola da guttitzen ari diru iturri nagusien kopurua. Ongi gogoetatuz baizik ez diogu asma azkenean gizonak
|
ez
ote duen berezkoa bi heinetakoa izaitea: ahula eta bestea! Eta beste hori nola deit zinezake. Ahularen odolak itzulikarazten duen eiheraren jabea!
|
|
Zer mehatxu dauka guretzat gune hauetako izaerak? Zerbait galernaren mehatxupetik ihesi behar ote naiz ibili munduko zokoetan,
|
ez
ote dute bada amaierarik ene gogoraketa uzkur horiek?
|
2013
|
|
Konpromiso zantzuetan erori diren hosto atsekabeak amestuko ditugu basoaren edozein bidezidorretatik, zergatik
|
ez
ote nuen beste bidea aukeratu pentsatuz
|
2014
|
|
transekzual eta homoen bereizkeria. Lan sektore horretan ari ez diren homo eta transekzualek
|
ez
ote lukete arazo bera. Hori ote liteke emazte horien arazo nagusia?
|
|
Gazte nintzelarik, gure lema zen lana herrian, gazteak Ameriketa edo Parisera joaten baitziren lan bila. Indio, beltz edo arabeek
|
ez
ote dute beren herria guk geurea bezain maite. Ez ote dute beren herrian lanean aritzeko eskubiderik?
|
|
Etorkinak miserian beren herrian? Arazo horrek
|
ez
ote luke emigrazioaz beste aterabiderik merezi. Lantegiak, langilerik ez den tokian eraikitzeko partez, langileak dauden herrian sortu behar dira.
|
|
Bere amak eta familiak ere sofritzen dute. Duela 30 bat urte oraino, gure murru paretetan
|
ez
ote zuten tindatzen" lana herrian". Ez genuen onartzen Euskaldunak bortxatuak izan zitezen Ameriketa edo Parisera joaitera.
|
|
Ukana hartzen du eta gogotik. Guk ere
|
ez
ote genuke gauza bera egin behar?
|
|
Aipatu ere behar ez den gaixotasun lotsagarri bat ote liteke zuentzat fededun izatea, zenbaitentzat hiesa edo sifilisa bezala? Eta hala balitz, objektibitateak
|
ez
ote luke eskatzen gauzak diren bezala erratea, zentsurarik gabe, kasetariaren gustuko izan ala ez. Alabainan, sinestea ez zen bigarren mailako gauza
|
|
Zergatik behar lukete beltzak izan, beste guziak zuriak direlarik? Mundualizazioak
|
ez
ote du eskatzen muga horren haustea, besteak bezala?
|
|
Azken galdera bat. Eskutan daukazun Argia hau
|
ez
ote zuten apezek sortu eta biziarazi 60 urtez, Eusko Jaurlaritzaren laguntzarik gabe. Lo zurrungan sarturik ote?
|
|
Benediktok
|
ez
ote du parte hartu, apezpikuz inguraturik, Ortodokzoen Patriarkak eman mezan, Santandre, honen basilikan, ortodokzoak, gutarik, latintzaleak baino biziki urrunago direlarik?
|
|
Ez ote dugu, besteak beste, Jesus ukatu zuen Jondoni Petri izan lehen aita saindu? Euskalherrian gelditzeko
|
ez
ote dugu 17 urtetan Iruñako apezpiku izendatua ikusi Cesar Borja bat, apez egiteko xederik ere ez zuelarik. Charlotte Labrit, Nabarrako erregeren arrebarekin ezkondu zen.
|
|
Ebanjelioan irakurtzen dugu, otoiztu uztaren nagusia, langileak igor ditzan. Gure etsipenean,
|
ez
ote genuen hori ahantzia. Ez ote gira gehixago lotu otoitzari, Santandreko eta Pabeko adorazione kaperekin besteak beste?
|
|
Ikastola eta klase elebidunetako haur guziek ba ote dute katixima euskaraz egiteko ahala? Apezpikuak horretaz erranekin akort ez diren katixima egileak baldin badira,
|
ez
ote lukete antzara ferratzera igorri behar?
|
|
Euskal Herriak
|
ez
ote luke sentsibilitate gehixeago behar puntu honetan?
|
|
Oinhaetxezaharreko Kattalin, hura, bere laurogoi urteekin, ixil ixila egonen da bere xokoan, frantsesezko predikuan gauza handirik ulertzen ez badu ere:
|
ez
ote du apezaren aintzinean ixilik egoten ikasia beti danik. Egitate horrekin akort ez den gazte zenbait baldin bada, etxen egonen da.
|
|
Katixima hobeki egiteko zenbait herritako haurrak elgarrekin biltzen badira, denek frantsesez eginen dute, herri bakar batetan hala egiten baitzen ordu arte. Hor ere
|
ez
ote dute zerbait ikustekorik Elizako erakaspenek?
|
|
Bainan non dira gaztetaz, ezkondu berrietaz arta hartzen duten serorak? Bordale aldean eta Landesetan gaitzeko espantuak entzun ditut euskaldun seroretaz. Euskal Herriko gazteak
|
ez
ote dituzte ezagutzen?
|
|
Horra kezka handia. Haiei mendekatu aitzin
|
ez
ote genuke beste galde bat egin, guk, geure burua kontziliko semetzat daukagunek. Norat eraman dugu guk, Euskal Herriko artaldea mende erdi batez?
|
|
Norbaitek bortxatu du besten pastoraltzan sartzerat? Eta garaian bere pastoraltza egin badu arazorik gabe, gaur egun Gipuzkoan dauden apezek
|
ez
ote dute gauza bera eginen. Beren lana beren ikusmoldearen arabera.
|
|
Ezin ulertua. Bainan hemengo kotzoek
|
ez
ote dituzte beren hazi soberakina ixurtzeko Afrika edo Hego Ameriketatik inportatu esklaboak baliatzen. Berria n irakurtu dutanaz 1788 puta baziren EAE n 2004an.
|
|
Bazuen ttantto bat zilarra gure Ediamidik! Jesusek
|
ez
ote zuen errana: Nitan sinesten duena ez da iñoiz hilen.
|
2015
|
|
Lehen uhainaren gainean, galdera sinple hau dirdiretan agertu zitzaidan: Frogaturik dagoen Big Bang ak
|
ez
ote du Jainkoaren kreazioa deuseztatzen. Eta uhaina ozenki lehertu zen, hasarre bezala.
|
|
Ondoko olatuaren lasterrak bigarren galderera ereman ninduen: Giza, ximinotik datorkeela baieztatzen dezakeen Darwinen teoriak
|
ez
ote du Adan eta Ebarena ere deuseztatzen ere. Eta plasta bigarren uhaina lehertu, kolera gorrian.
|
2016
|
|
Iduriz hori egin zuten Ameztoikoek eta Zaldukoek, baina ez Saliesenekoek, ezta agotak izaten segitzen zutenek. Berdintasuna
|
ez
ote zuten erosi nahi izan edo ez ote zuten dirurik. Behar bada ez zuten zergen ordaintzeko gogorik.
|
|
Iduriz hori egin zuten Ameztoikoek eta Zaldukoek, baina ez Saliesenekoek, ezta agotak izaten segitzen zutenek. Berdintasuna ez ote zuten erosi nahi izan edo
|
ez
ote zuten dirurik. Behar bada ez zuten zergen ordaintzeko gogorik.
|
|
Josteko titareetan, amaren erranen arabera, Galtzagorriak bizi ziren, ezin ikusiak zirenak sobera ttipiak baitziren. Bere aitatxiren etxe izenak berak, mitologia kutsu bat
|
ez
ote du. Supazterrean sua pizturik atxiki behar zen gau eta egun. Itzaltzen baldin bazen, Ameztoikoek Okilanberrora (Otikoren auzoan den Erdi Aroko etxea, orain Okilamarroa deitua) joan behar zuten su haziaren bila.
|
|
Hori egin ahal izateko, lehengo ohiturei lotua zen estakuru legal bat baliatu zuen. Egiazko arrazoiak
|
ez
ote zuen zerbait ikusteko gorde nahi zuen sekretuarekin. Ez zuen sekulan onartu bere alabak hautatu senarra, jakin gabean agot jatorrikoa zela, behar bada beldur zelako lehengo ingumak berriz agertuko zirela?
|
2017
|
|
Baldin eta nire kaiolako txori hilak berak ere ehorzketa duina merezi badu poxpoluen edo oinetakoen kaxa handi bat, ehorztoki kristaua
|
ez
ote dute gauza bera edo gehiago oraindik ere nire iraganeko arimaren hondar sakabanatuek?
|
|
Arnoa gelditzen da askotan jaun eta jabe besta apairutako mahainetan. Eta arnoak ere, janariek bezala, zapore hobea
|
ez
ote du nunbaiteko edo hurbileko lurrean barnakoak baditu erroak. Are hobea arno hori bera erosia izan bada elkarte baten eskutik, xede hau ala hura sustengatuz bidenabar!
|
|
Erran behar da gerezi ondo zaharrek urtez urte badaukatela fruitu, beren abarrak adinarekin hauskor bihurtuak direlarik. Bagaude halere ondo zahar horiek tresna berri pizu horik hor dauzkatelarik erroen gainean,
|
ez
ote duten gereziei oinaze nigar gorria ixurtarazten?
|
|
Komisioko beren aldia egin eta bizi behar dutela? Hortik atera eta
|
ez
ote du horretarako hunkitzen hilabetean 15.000 € Komisio buru ohi batek!
|
|
Garapenarekin zoriona? Zerbaiten eskasak bezainbat
|
ez
ote du zerbait eskas dugulako ustekeriak egiten gure zorigaitza. Hura gabe ordu arte zoriontsu izanak ginen eta handik harat, dohakabe izanen.
|
|
Batzutan gogoeta nago
|
ez
ote duten euskal Los Angeles bat amesten zenbaitek, Hendaiatik Ezkiularat, dotzena bat autobiderekin alde guzietarat, bakoitzak lauspost lerro gutienez, arratsaldeko lauetarik harat hamar bat elikoptero airean, autobideak galkatuak, nahi bezainbat lerro izana gatik bi aldeetarat, eta gain hartarik zerbait egin nahiz ari, desesperatuak, kutsadurak egin lano gorrailaren artetik beherean ikusten dut...
|
2018
|
|
Harrigarria da etsaiek egin dietena irakurtzea! Hemen Orreagako garaipena besterik ez aipatzeagatik, Garonako gaskoiek eta Dueroko gaztelauek
|
ez
ote dute ohorea berendako hartzen. Haiendako negargarria da Pirinioez honaindiko euskaldunek eta Espainiako Nafarroako anaiek irabazi duten bataila hau Orreagako ibarrean gertatzea, hain urrun, Jainkoari esker, gaztelau eta gaskoietatik, bi populu horiek oraino agertu ez ziren denboran!
|
|
Iturri edo errekako urarekiko karra ikustean lapurtarra irri karkailaz hasi zen. Uraz den bezainbatean, Jainkoari esker, erran zuen, gurea argia da, baina, aitzitik, beldur naiz gaur
|
ez
ote duzunetz Frantziako ardoaz amets eginen, zeren orain eskaintzen ahal dizudana txar txarra baita. Jakin ezazu, jaun lapurtarra, kantabriar peto petoa naizela, egiazko iberiarra. Legean sinesten dut eta ez dut batere baliatzen gizona tontotzen eta haren bizitza laburtzen duen edari traidore hori.
|
|
Historiaren egia usteltzera ere saiatu dira. Lorentek
|
ez
ote ditu sei liburu lodi idatzi, Augusto enperadoreak bizkaitarrak menperatu zituela frogatzeko. Baina puntu hartan ezin ukan ditu gezurtatu populuen tradizioa eta garai hartako idazleen lekukotasuna.
|
2021
|
|
" Ekintzak ez dira amaituko Euskal Herriari zor zaizkion eskubide politiko, sozial eta kulturalak ukatzen diren bitartean. Atutxak eta Martiarenak jakin dezaten Goardia Zibilarekin zuzenean kolaboratzen segitzen badute,
|
ez
ote dute pentsatu dagokien ordainez noizbait pagatuko dakiekeela?" 11
|
|
Azken hauek paperetan aipatzen zituzten Egunkaria eta Egunkariakoen izenak. Zergatik
|
ez
ote zituzten aipatuko Real Club del Automovil edota BBVA. Baina, ez, Egunkaria aipatu behar.
|
2022
|
|
Bakarra izango zen deus, ezer, fitsik ez zakiena. Mezularirik
|
ez
ote zuena berrien une oroz jakiteko, eta manuen helarazteko. Hain jeneral txarra ote zena, hain luzaz gor eta mutu egoteko?
|
|
Henri bizi deno bai. Gero Louis XIII semea zaldun eginen delarik, zaldiak txoria
|
ez
ote du irensiko?
|
|
Ez ote zukeena hobe horren indartzea, urrunago joateko xedea beti atxikiz, geroa prestatuz, aukerak bilatuz? ETAk berak
|
ez
ote zukeena defentsara pasa behar, demokraziaren eta autonomiaren zaindari jarriz aldagelan, zer gerta ere?
|
|
Zentzuzko galdera bat halere:
|
ez
ote zukeena hobe goizago gelditzea, adibidez 1989ko udaberrian, Aljerko elkarrizketen kariara. Geroztik beste bizpahiru negoziaketa egin dira, eta aldikal Espainiako gobernuaren eskaintzak gutituz joan, azkenean ezerezera jaisteraino.
|
|
Hor beste buruzagi handi batzuk ikusten dituzte: Frantziako errege den Robert le Pieux edo Debota (Hugues Capet fundatzailearen seme eta ondokoa), Akitaniako dukea, Champagneko kondea, eta abar.Bi otoitzen artetik,
|
ez
ote dukete politikarik aipatu?
|
|
" Baigorriko jendea, jende berezia dela" zertan zehaztu gabe. Gutarik bakoitzak
|
ez
ote dugu gure berezitasuna besteetarik desberdintzen gaituena. Behin autoz joan gara berarekin Iratiko oihanetan barna, ordurako bertatik desagertua ziren hartzen arrastoen bila, baita Harpe Handiaren ikustera.
|
|
Zenbat joan jin ez ditugu biek jasan Baigorritik Baionako azpi prefekturara hiru hilabete guztiz, berriz lortu arte! Aldi oro beldurrez ginen
|
ez
ote zenituzten atzerrira deportatuko, deia zure bi anaiei gertatu bezala. Zer gerta ere nire pasaportean idatzarazia nuen zure emaztea nintzala, zurekin joateko gisan.
|
|
‘Goxotasun’ kontzeptu errepikatuaren izenean euskara auto mugatzen genuen hizkuntza indarrean zen eremu gutxietan, erosotasun zonatik jalgitzen bazen jendearen aiherkundea pitz beldur. Diglosiaz mintzo naiz eta diglosia
|
ez
ote zuten euskaldun anitzek... gerizatzen... eta ukaldi beretik errealismo zurrunak bermatzen...
|
|
GREGORIO: Mesfidatzen hasia naiz
|
ez
ote dugun bederen jaun erretora horien alde.
|
2023
|
|
Gai bat baldin badago zeinerako egiaren amodioz dena erdeinatu eta arriskatu behar dugun, gai hori bera da; izan ere denak bildu gara aberriaren izenean; baina nor ote gara, zein erdeinu
|
ez
ote dugu merezituko, aberriaren gure kontzepzioan gezurraren den mendren hatza gelditzen bada?
|
|
Bata da, jende zuriek joaten diren leku guzietara landa eremuko jende hustea ekartzen dutela; eritasuna Afrikaraino iritsi da; alta duela milaka urtetik seguraz ere herrixkez osatutako kontinente bat zen; jende horiek bazekiten zoriontsu bizitzen, bederen nehor jiten ez zitzaielarik sarraskitzera, torturatzera edo esklabo egitera; gurekiko kontaktuak zoriontsu bizitzeko gaitasun hori galarazten die. Horrek dudarazi liguke Afrikako beltzek, kolonizatuen artean primitiboenak izan arren,
|
ez
ote zuten gehiago guri erakasteko guk haiei erakasteko baino; beltzei egin dizkiegun ongiek finantzariak zapatagileari egindakoa dirudite77 Ezerk ez die ordezten laneko pozaren galera.
|
|
Errusiako boltxebikeek industria handi baten eraikuntza proposatuz beren populua interesatu zuten; guk, ordea,
|
ez
ote dugu gurea interesatzen ahal mota berriko langiletasun bat eraikitzea proposatuz. Horrelako proiektua Frantziaren jenioari ongi lihoakioke.
|
|
Badira jendeak, Amerikan adibidez, euren buruari galdatzen diotenak Londreseko frantsesek
|
ez
ote duten faxismorako joera180 Baina, hau, galdera egiteko modu biziki txarra da; izan ere, berez xedeek garrantzia guti dute, salbu gaizkira zuzenean doazenean, zeren gaizkirako baliabideak beti baitira eskuragarri; aldiz xede onek ez dute balio eskatzen dituzten baliabideekin batera baizik. Horregatik, Jondoni Petrik, Kristo arnegatzeko den mendreneko xederik ez zuenak, hala ere Kristo arnegatu egin zuen ez baitzuen bere baitan hori ekiditen ahalbideko liokeen grazia; izan ere, Jondoni Petrik xede kontrarioa aldarrikatzeko erabili dituen kemenak eta tonu kategorikoak parte hartu zuten behar zuen grazia falta dakion.
|
|
" Sortuko dira sasi kristauak eta sasi-profetak zeinek eginen baitituzte jendeak, hautatuak barru, enganatzeko gai diren keinuak eta gauza miresgarriak" (Marko, 13, 22);" Anitzek gaur erranen didate: Jauna, Jauna,
|
ez
ote dugu zure izenean profeziak esan, eta zure izenean debruak haizatu, eta zure izenean mirakulu anitz egin. Eta orduan nik erranen diet:
|