2000
|
|
Akaso azaldutako (berak edo beste batek azaldutako) hipotesiak hunkitzen du bera, ala hipotesira eramaten duen materialak? Baina, halaber,
|
ez
ote nuke hurrengoa galdetu ahal izango: " gizaki bat hiltzen dutela ikusiz gero —ikusten dudanak besterik ez nau hunkitzen, edo hemen gizaki bat hiltzen dutela dioen hipotesiak, besterik ez"?
|
2002
|
|
Ezerk eragozten ez badio, preso ohia armadan sar daiteke, ohituta baitago bera baino goragokoak diren nagusiei obeditzera; soldadu ona izatera irits liteke, beraz. Inor beldur izan daiteke, ordea, preso ohiez osatutako armada batek
|
ez
ote duen bere izen ona alferrik zikinduko. Susmo hori, ordea, funsgabea da, armadaren inguruan beti egon baita jendilaje eta parte txarreko morroi ugari.
|
2003
|
|
Berataz maitemindu nintzen garai hartatik jada ezin diot ezta eder bati ere ez begiratu ez berad rekin solastatu, ala honek bestela, niri bekaitz izanik eta inbidiatan, gauza harrigarriak egiten ditu eta iraindu eta ia ia jotzen nau. Begira bada
|
ez
ote duen orain ere zerbait egingo. Adiskidetu gaitzazu ala, indarkeriarik erabili nahiko balu, defenda nazazu, honen eromen eta maitale zaletasunak guztiz beldurtzen bainaute.
|
|
Lehen, diodan 193 bezala, bat ginen; orain ordea bidegabekeriagatik bereizi gaitu jainkoak lazedemoniarrek arkadiarrak bezala. Eta arriskua dago, jainkoekiko zintzo ez bagara,
|
ez
ote gaituzten berriro erdibituko eta ez ote garen esteletan zizelkaturik moldatutako horiek bezala batera eta bestera ibiliko sudurretan zehar zerratuta, ezagupideak15 bezalakoak. Horregatik gizon guztiak jainkoekiko gauza guztietan eraspenez jokatzera bultzatu behar dira, hori ekiditeko batetik, eta bestetik, Maitasuna gure gidari eta buruzagi izanik, besteak b lortzeko.
|
|
Ni behintzat, nik neuk horien antzeko ezer ederrik nuela ezta hurrik eman ere esan pentsatzerakoan, lotsaren lotsaz ia korrika ihes egin dut, modurik izan banu. Hitzaldiak c Gorgias gogorarazten baitzidan Homerok dioen bera21 gertatzeraino, beldur bainintzen Agatonek bere hitzaldiaren bukaeran Gorgias hizlari trebearen burua nire hitzaldira botata
|
ez
ote ninduen ahots galeraz ni neu harri bihurtuko.
|
|
Erraz galde diezaiokegu geure buruari ez ote den filosofoaren eginkizuna bigarren mailakoa, zientzialariarenarekin erkatzen dugunean. Hau da, ea filosofiak
|
ez
ote duen zain egon behar zientzialariak bere emaitzak eman eta ortodoxian onartu arte, ondoren, soilik ondoren, azterlanari ekiteko. Horrela balitz, zientziaren filosofia zain legoke beti, zientziaren emaitzen zain, ondoren ‘ez dakigun zer edo zer’ egin ahal izateko, zientzialariak askotan eta gizarteak gehienetan egoki ulertzen ez duten ‘zer edo zer’ hori.
|
2004
|
|
" itsua hago ala?", entzungo dugu berehala erantzun modura, handiagoren bat ez bada. Benetan arrazoi mamitsuak emanda ere ez dakit nik oso sanotzat hartuko duten ingurukoek, ez dakit nik
|
ez
ote duten erabat erotzat joko horrelako zalantzazko jokoetan sartzen dena. du Descartesek, orduan, argudio sendoagoren bat ahalezkoa egingo duena gertuko mundu fisikoari buruzko zalantza zabalagoa egitea, bere izate fisikoa bera zalantzan jartzera heldu arte.
|
|
perpausek soilik dute zentzurik (Sinn). Eta izenek,
|
ez
ote dute zentzurik. Ez, erantzungo digu Wittgensteinek, izenek ez dute zentzurik, baina bai esanahirik (Bedeutung), baldin perpaus baten testuinguruan kokaturik badira.
|
|
Nola uztartzen dira kultura eta biologia gizakiaren baitan? Giza biologiak berak
|
ez
ote du dimentsio etikorik. Baiezkoan, nola daiteke hori?
|
2005
|
|
Gauza bera dio 26 txatalean: Erdaingabea, ordea, legearen aginduak betetzen baditu,
|
ez
ote du erdaindutzat hartuko Jainkoak. Gero Joseforen Historian egoki erakusten zion Ananias judeguak Izate Adiabenoari (Ezate, diotsa Tazitok) erdainkuntzatik kanpo Jainkoa egoki gur zitekeela eta hura nork bere aldekoa izan.
|
2006
|
|
Boterea lortuta, beldur zen Kronos
|
ez
ote zuten bere aurka egingo Ziklope eta Hekatonkiroek78 Beraz, oroimen politikoaren ispiluan begiraturik, kate sendoz lotu zituen Kronosek Briareo, Koto eta Giges indartsuak, besteak beste, eta min izugarriak jasanarazi zizkien lurraren azpian.
|
2011
|
|
Ezer ez, edo, izatekotan, txertatua, erantsia, Parmenidesen axioma ontologikoa arimagabetzen duena: zer, izatea baino?, izateaz harago zer, izatea baino?, harako hura (esan ezina) izatea ez ote, esatean agertzeko zorian dagoena?, ez ote da giza izaeraren bidez agertzen ulergarri izatea bere zabaltasun osoan?, agertze horrek ez ote du behar Logosaren begirada zuzena?, begirada horretaz harantzago edo honantzago dagoenak
|
ez
ote du okerrera bideratzen agertze hori?
|
|
Jakina, ez da ezagutzen dudan zerbait. Baina, nahiz eta ni hartara iritsi ez,
|
ez
ote du errealitatearen bilakaeran eraginik. Ordenaren osotasunetik kanpo geratu ote da?
|
|
Sukaldari bat bederen
|
ez
ote zuen berekin?
|
2014
|
|
Wagnerren musikaren eta erlijioaren arteko harreman anbiguo horrekin amaitzeko, aipatu nahiko nuke benetako kokapen estetikoek ez dutela intriga dramatikoa sortzen, alegia, material sinboliko kristaua beste material mitologiko arrunt bat bezala erabilia dagoela. Ordea, musikaren ikuspuntutik auzi garrantzitsuena da erotismo berri hori musikari atxikia ote dagoen eta, funtsean, Wagnerrek
|
ez
ote duen musikan sartu margogintzan aspaldi zegoen hori. Nietzscheren iritziaren kontra, Wagner musikako lehenengo paganoa litzateke, musikari purutasuna kendu zion lehenengoa, bere berezko purutasun naturala erantziko zuena.
|
2022
|
|
Ehuneko ehunean idazketaren teknikan alfabetizatutako gizartea gara. Baina beldur naiz gure gizartea
|
ez
ote duen analfabetismo berri batek mehatxatzen, irakurketarekin eta idazketarekin huts hutsik erlazio instrumentala leukakeenak. Izan ere, idazketa esperientzia pertsonal eta kolektiboa ulertzeko eta lantzeko bitarteko izateari uzten ari da, eta erreminta komunikatzaile izatera mugatzen.
|