Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2000
‎Akaso azaldutako (berak edo beste batek azaldutako) hipotesiak hunkitzen du bera, ala hipotesira eramaten duen materialak? Baina, halaber, ez ote nuke hurrengoa galdetu ahal izango: " gizaki bat hiltzen dutela ikusiz gero —ikusten dudanak besterik ez nau hunkitzen, edo hemen gizaki bat hiltzen dutela dioen hipotesiak, besterik ez"?
2002
‎Ezerk eragozten ez badio, preso ohia armadan sar daiteke, ohituta baitago bera baino goragokoak diren nagusiei obeditzera; soldadu ona izatera irits liteke, beraz. Inor beldur izan daiteke, ordea, preso ohiez osatutako armada batek ez ote duen bere izen ona alferrik zikinduko. Susmo hori, ordea, funsgabea da, armadaren inguruan beti egon baita jendilaje eta parte txarreko morroi ugari.
2003
‎Berataz maitemindu nintzen garai hartatik jada ezin diot ezta eder bati ere ez begiratu ez berad rekin solastatu, ala honek bestela, niri bekaitz izanik eta inbidiatan, gauza harrigarriak egiten ditu eta iraindu eta ia ia jotzen nau. Begira bada ez ote duen orain ere zerbait egingo. Adiskidetu gaitzazu ala, indarkeriarik erabili nahiko balu, defenda nazazu, honen eromen eta maitale zaletasunak guztiz beldurtzen bainaute.
‎Lehen, diodan 193 bezala, bat ginen; orain ordea bidegabekeriagatik bereizi gaitu jainkoak lazedemoniarrek arkadiarrak bezala. Eta arriskua dago, jainkoekiko zintzo ez bagara, ez ote gaituzten berriro erdibituko eta ez ote garen esteletan zizelkaturik moldatutako horiek bezala batera eta bestera ibiliko sudurretan zehar zerratuta, ezagupideak15 bezalakoak. Horregatik gizon guztiak jainkoekiko gauza guztietan eraspenez jokatzera bultzatu behar dira, hori ekiditeko batetik, eta bestetik, Maitasuna gure gidari eta buruzagi izanik, besteak b lortzeko.
‎Ni behintzat, nik neuk horien antzeko ezer ederrik nuela ezta hurrik eman ere esan pentsatzerakoan, lotsaren lotsaz ia korrika ihes egin dut, modurik izan banu. Hitzaldiak c Gorgias gogorarazten baitzidan Homerok dioen bera21 gertatzeraino, beldur bainintzen Agatonek bere hitzaldiaren bukaeran Gorgias hizlari trebearen burua nire hitzaldira botata ez ote ninduen ahots galeraz ni neu harri bihurtuko.
‎Erraz galde diezaiokegu geure buruari ez ote den filosofoaren eginkizuna bigarren mailakoa, zientzialariarenarekin erkatzen dugunean. Hau da, ea filosofiak ez ote duen zain egon behar zientzialariak bere emaitzak eman eta ortodoxian onartu arte, ondoren, soilik ondoren, azterlanari ekiteko. Horrela balitz, zientziaren filosofia zain legoke beti, zientziaren emaitzen zain, ondoren ‘ez dakigun zer edo zer’ egin ahal izateko, zientzialariak askotan eta gizarteak gehienetan egoki ulertzen ez duten ‘zer edo zer’ hori.
2004
‎" itsua hago ala?", entzungo dugu berehala erantzun modura, handiagoren bat ez bada. Benetan arrazoi mamitsuak emanda ere ez dakit nik oso sanotzat hartuko duten ingurukoek, ez dakit nik ez ote duten erabat erotzat joko horrelako zalantzazko jokoetan sartzen dena. du Descartesek, orduan, argudio sendoagoren bat ahalezkoa egingo duena gertuko mundu fisikoari buruzko zalantza zabalagoa egitea, bere izate fisikoa bera zalantzan jartzera heldu arte.
‎perpausek soilik dute zentzurik (Sinn). Eta izenek, ez ote dute zentzurik. Ez, erantzungo digu Wittgensteinek, izenek ez dute zentzurik, baina bai esanahirik (Bedeutung), baldin perpaus baten testuinguruan kokaturik badira.
‎Nola uztartzen dira kultura eta biologia gizakiaren baitan? Giza biologiak berak ez ote du dimentsio etikorik. Baiezkoan, nola daiteke hori?
2005
‎Gauza bera dio 26 txatalean: Erdaingabea, ordea, legearen aginduak betetzen baditu, ez ote du erdaindutzat hartuko Jainkoak. Gero Joseforen Historian egoki erakusten zion Ananias judeguak Izate Adiabenoari (Ezate, diotsa Tazitok) erdainkuntzatik kanpo Jainkoa egoki gur zitekeela eta hura nork bere aldekoa izan.
2006
‎Boterea lortuta, beldur zen Kronos ez ote zuten bere aurka egingo Ziklope eta Hekatonkiroek78 Beraz, oroimen politikoaren ispiluan begiraturik, kate sendoz lotu zituen Kronosek Briareo, Koto eta Giges indartsuak, besteak beste, eta min izugarriak jasanarazi zizkien lurraren azpian.
2011
‎Ezer ez, edo, izatekotan, txertatua, erantsia, Parmenidesen axioma ontologikoa arimagabetzen duena: zer, izatea baino?, izateaz harago zer, izatea baino?, harako hura (esan ezina) izatea ez ote, esatean agertzeko zorian dagoena?, ez ote da giza izaeraren bidez agertzen ulergarri izatea bere zabaltasun osoan?, agertze horrek ez ote du behar Logosaren begirada zuzena?, begirada horretaz harantzago edo honantzago dagoenak ez ote du okerrera bideratzen agertze hori?
‎Jakina, ez da ezagutzen dudan zerbait. Baina, nahiz eta ni hartara iritsi ez, ez ote du errealitatearen bilakaeran eraginik. Ordenaren osotasunetik kanpo geratu ote da?
‎Sukaldari bat bederen ez ote zuen berekin?
2014
‎Wagnerren musikaren eta erlijioaren arteko harreman anbiguo horrekin amaitzeko, aipatu nahiko nuke benetako kokapen estetikoek ez dutela intriga dramatikoa sortzen, alegia, material sinboliko kristaua beste material mitologiko arrunt bat bezala erabilia dagoela. Ordea, musikaren ikuspuntutik auzi garrantzitsuena da erotismo berri hori musikari atxikia ote dagoen eta, funtsean, Wagnerrek ez ote duen musikan sartu margogintzan aspaldi zegoen hori. Nietzscheren iritziaren kontra, Wagner musikako lehenengo paganoa litzateke, musikari purutasuna kendu zion lehenengoa, bere berezko purutasun naturala erantziko zuena.
2022
‎Ehuneko ehunean idazketaren teknikan alfabetizatutako gizartea gara. Baina beldur naiz gure gizartea ez ote duen analfabetismo berri batek mehatxatzen, irakurketarekin eta idazketarekin huts hutsik erlazio instrumentala leukakeenak. Izan ere, idazketa esperientzia pertsonal eta kolektiboa ulertzeko eta lantzeko bitarteko izateari uzten ari da, eta erreminta komunikatzaile izatera mugatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia