Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 75

2000
‎—Zuek zeundeten bezala utziz gero, hi larrugorritan eta Soria osotara beztitua, egoera aldrebesegia irudikatuko zian, sinestezinegia. Bikote ezkonduen bitxikerien artean ez ohi duk izaten andrearen amorantearen larrutegira joatea, are gutiago amorante horrek harrapatzeko arriskua izaten ahal bada, ezta?
‎Soriak aholkurik onartu izan balit, zirikatzaileari" errepikatzaile buru motza" jaulkiko zion aurpegira, gero, aukera sortu orduko," hi, ‘Errepika’.." ka edo" hi, buru motz" ka zigortzeko jaurtigailu. Beretako kalte, Soriak ez ohi zuen aholkurik onartzen, eta axolagabekeria harro batez ihardetsi zien bere aurkariaren hitzezko oldarrei.
2002
‎Ba zekian utsgabea ez zena, askok ez ohi duten araura. Bere buruaz mintzatzerik ez zitzaion atsegin, eta besteeri buruz itzegitean xaloa omen zan," baiñan" pipertsurik geitu gabe.
‎oso norberarena da. Hedabideak gertakariaren zati bat baino ez ohi du erakusten; baina, nahita ere, zukeen osorik eman.
‎Unibertsitateak autonomoak izan behar direlako ideiaz ez ohi dute zalantza egiten unibertsitario gehienek. Nik, berriz, zalantza handiak ditut.
2005
‎Lantegietako enplegatuek argudiatzen zituzten motiboetako batzuk hein batean arrazoizkoak ziren (aurrekontuak egiteko arduraduna ez da hemen edo ibilgailuaren azterketa sakonagoa egin dugu) arren, beste zenbait guztiz ezin onartuzkoak ziren, hala nola: ez ohi dugu idatzizko aurrekonturik egin, behin ere ez zaigu eskatu horrelakorik, ordenagailua ez dabil edo lanpetuta nabil une honetan, adibidez.
‎Tratamendu lokalak eraginkortasun handiegirik ez ohi duenez hobe izaten da bide orokorretiko antibiotikoekin tratatzea.
‎Bera izan bazen edo ez bazen, mendeku gosea ez zitzaion baretu halere, eta tabernan adierazten zuen lasai arraio. Auzo guztia beldurrak airean zegoen ea noiz egingo ote zuen ez egitekoren bat, ez ohi zituen modukorik, izugarrikeria handiren bat baizik.
2006
‎Erakundeek ez ohi dute egin bereizketarik: zentro publiko zein pribatuetako ikasketak berdin berdin finantzatzen dituzte.
‎Erreginak ezkontzari amore eman ondoan zer gertatu zen ez dezaket zuzen erran. Nire klaseko batek ez ohi du gorteko ezkutuko kontuen berri izaten. Nabarrenkoxen, amets daitezkeen gaiak oro izan zitezkeen solasgai setioko egun luzeetan.
2007
‎Balio pertsonalak ez ohi dituzte aintzat hartu.
2008
‎Muxika gipuzkoarra izateak eta Campion nafarra Bilboko egunkarietatik aldentzen zituzten, baina egia esan azken honek behintzat La. Gaceta batzutan irakurtzen zuen185, eta beraz ezin bazter liteke guztiz. Serapio Muxika izatearen aurka dago, aldiz, Bilboko prentsatik urruntxo mugitzeaz gain, bestela ere ez ohi zuela prentsan halako iritzi gairik lantzen, izatekotan ere historia auziak agertuz. Karmelo Etxegarai bai izan liteke artikulu honen egilea, Bizkaian bizi baitzen, ideologikoki La. Gacetaren oso gertukoa zen, eta 1906an bera izan baitzen Euskal Akademia sortzeko Diputazioei zuzentzen aritu zena.
‎Take overs eta LBO direlakoek, zaintza merkatuaren betiko tresnek, ez ohi dute konpontzen, eta batzuetan handitu ere egiten dute, kapital enpresen agintearen arazo funtsezkoena, adituek «zuzendaritza eta kudeaketaren isolamendu» (Pound, 2000:
2009
‎errepide nagusiaren ondoan dauden herriak, eta baztertuxeago daudenak. Elurrak azkenak baino ez ohi ditu bisitatzen orduan. Diario de Navarra eta El Pensamiento Navarro egunkarietan atentatua gertatu eta hurrengo egunetako kronikak ilustratzeko argitaratu zituzten argazkiei erreparatuta behintzat, garbi dago egun horretan elurrik ez zegoela Etxarri Aranatzen.
‎Baina, bestaldetik, krisialdian egon daitezkeen enpresa handiak ordezkatzea askoz zailagoa izan ohi da. Enpresa ekimenerako maila handirik ez ohi du biztanleriak horrelako enpresaegituretan. Bertako biztanleen arazoak konpontzeko irtenbideak bilatzeko orduan, enpresa berriak sortzea ez da norbanakoen buruan dagoena.
2010
‎Inoiz ez dit argi eta garbi esan (ez dakit" hain zuzen, laguna delako" esan nukeen ala" harrigarriro, laguna den arren"), baina gauza hauek nabaritu egiten dira. Uste dut uste duela ez ohi dudala deus esaten, funtsezko ezer ez. Forma hutsaz arduratzen naizela.
‎Euskaraz hitz eginez, euskara bultzatzen genuela oso garbi geneukan, ikastolan jasotako hezkuntzagatik baina etxean jasotako hezkuntzagatik ere bai(...) Zangotzan zailagoa da euskaraz aritzeko giroa aurkitzea eta egun asko nabaritzen dut, nik beste esperientzia oso ezberdinak bizi ditudalako nire klasekoekin edo Iruñeako lagunekin alderatuta. iruñerria eta hortik beherako hiriak oso erdaldunak dira (atarrabian %15 inguru euskaldun; barañainen, berriozarren, burlatan, iruñean, lizarran eta zizur nagusian %10; tafallan eta zangozan %5). hiri horietako gure gazte gehienei euskara eskolan/ ikastolan ikasi izanak ondorio batzuk ekarri dizkie. haietariko anitzendako euskararen esperientzia uharte moduko bat izan da: ...une erdaldunetan erdara beharra eta ohitura da, gizarte araua orotan. euskaraz egiteko aldiz, aukerarik ez, ohiturarik ez eta ondorioz, anitzetan, erraztasunik ere ez. euskararen erabilera kuantitatiboki ez nahikoa eta kualitatiboki arlo bakarrekoa (akademikoa, eta ez arlo askotarikoa) izatearen ondorioz, euskara erabiltzea kosta egiten zaie gazteei. euskara ez da haien adierazpide osoa izaten eta ez ohi dute bat batean egiten. adinkideekiko harreman informaletan (anai arrebekin edo lagunekin) erdaraz egiteko ohitura ezarrita dute. erabiltzeko zailtasunak eta adierazmen nahikoa mugatuta dute euskaraz. horren jabe izanda, haien euskararen kalitateak kezka ematen die eta ziurtasuna kendu. hobetu beharrari egiten diote aipu behin eta berriz. kasuren batean horixe da, hain zuzen, unibertsitatean ... euskararekin harremana izaten segitzeko eta euskara ez galtzeko modua baita.
‎hedabideetatik, kultura produktuetatik, eremu erdaldunduarekin dituzten harremanetatik...). baina familia euskaldunbeteak urri agertuko zaizkigu herri oso euskaldunetatik at. euskararen galera berreskurapen historikoaren seinale dugu, hain zuzen ere, familiak hizkuntza aldetik gizarte gune ez homogeneoak izatea. halako adibideak herri oso euskaldunetan ere baditugu, amaiurko kasuan bezala. gazte amaiurtarrak elizondoren eragin erdalduntzailea aipatu du, familiaren osaketaz gain adinkideekiko harremanetan ere. izan ere, Mendialdean euskararen errealitatea askotarikoa da. historikoki, arrazoi desberdinengatik, eremu euskalduneko zenbait herri erdaldundu ziren (altsasu, lekunberri, bera, doneztebe, elizondo, irurita eta oronoz, batik bat) eta eremu euskaldunaren gune erdalduntzailetzat jokatu dute. 1970 aldean, gure gazteen gurasoen nerabezaroan, herri erdaldundu horietan haur eta gaztetxoek ez ohi zuten euskaraz bat ere egiten, ez eta jakin ere hainbat kasutan (Sánchez Carrión 1972). anitz familiatan euskararen transmisioa eten zen eta, horren ondorioz, herri horretakoak direnen guraso dezentek ez daki euskara. Familia anitzetan euskararen transmisioaren eten jarraipen istorioak ditugu:
‎gehienak eskolaren bidez, kontuan hartuta zenbait kasutan eskolatze hori oso goiz (2 urtez) hasi zela. gure gazte anitz (eta beren anai arreba eta lehengusu lehengusinak) beren familiako euskaldun bakarrak dira. Familia euskaldunberrituak genituzke horiek, kide euskaldunak azkeneko belaunaldian baizik ez dituztenak. kasu horietan gazteek ez ohi dute inoiz egin euskaraz etxean, ez eta anai arreba euskaldunekin ere. halako egoerak, inguruneak ez badu laguntzen, muga handiko hiztunak izaten ditu emaitza, ikusiko dugun bezala. gutxi batzuendako, ordea, euskara (ere) familia hizkuntza izan da. gutxitan familia euskaldunbeteak ditugu, baina izan badira eta Mendialdeko herriren batean izaten dute jatorria. Sarritan familia euskaldun ez osoak daude, guraso (edota familia alde) bakarra euskalduna dutenak. aita edo ama euskaldun berria izatea gazteek positiboki baloratu ohi dute. guraso euskaldun bakarreko familiei dagokienez, duela hiruzpalau hamarkadetan gertatzen ez zena gaur egun ohikoa da. hau da, nabarmena da azken urteotan euskara ere seme alabei transmititzearen aldera izan den aldaketa (eusko Jaurlaritza 2008). bertze batzuetan, gazteek aipatzen dutena da guraso erdaldun (ar) en nahia eta interesa beren seme alabak euskaldunak izan daitezen. hala bada, gazteen euskalduntzearen sorburuan gurasoen nahikaria egon ohi da beti:
‎Heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. partaideen pertzepzio horien aurrean, zenbait xehetasun ematea komeni da. gazteek ei duten euskararen erabilera urriak helduengan sortzen duen ardura eta harridura ulergarriak dira, batez ere, heldu horietako askok ez dutelako euskara nahiko luketen moduan ikastea lortu, eta ez baitute ulertzen ikasi dutenek, berriz, ez erabiltzea. edozein kasutan, gazteen benetako egoera sakonago aztertu behar da zer gertatzen den jakiteko. gazte denek primeran hitz egiten dutelako pertzepzioa, hau da, inolako arazo barik hitz egiten dutelako pertzepzioa, ez da guztiz zuzena. Familia eta giro erdaldunetan bizi diren ume eta gazte askok euskara eskolan ikasten dute gehienbat, eta euskaraz gaitasun handiarekin moldatzen ikasi dutela ezin da zalantzan ipini. hala ere, eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartu emanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin (euskararen aholku batzordea 2009: 48). gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek. inguru euskaldunean bizi direnek,... gazte euskaldunen hizkuntza eredu urratzailea erabiltzen dutenean beren talde nortasuna adierazteko zertan oinarritzen dira?
‎Eskolak ez ohi ditu lagunarteko hartuemanetan erabiltzen diren hizkuntza ereduak eskaintzen, eguneroko jardueretan eta parekoen artean beharrezkoak diren hizkera ereduak alegia, eta eskatu ere ezin zaio egin. Gazteek gaztelaniaz badituzte honelako ereduak, eta horietara jotzen dute, sarri, batez ere giro erdaldunetan hazitako gazteek.
‎–Idoia Filloyren txosten guztiak alboratuko nituzke. Landako arkeologoek ez ohi dute formazio filologiko edo epigrafikorik, eta gauza bat da esatea eta beste bat erakustea. Oso gauza ezberdinak dira.
‎Aspaldi ezarri dugu harreman mota hori gure artean, eta ez doakigu gaizkiegi, ahidurak gainezka egiten duenean elkarren berri gabe egunak pasa ditzakegun arren, niri mutur okerra pasatzen zaidan arte; nora joanik ez dudala bere isilune ankerraz jabearazten didan arte. Berak ez ohi du hurbiltzeko zirkinik egin, urteak dira hala egiten ez duela, hasierako garai suhartsu horietatik. Hala ere, aste honetan bi aldiz atera zait bera enkontrura.
2011
‎idazten, komentarioak egiten? baina, ikasle hauek dira irudiaren seme alabak, eta inoiz ez dute ardurarik izan irudiak interpretatzeko, mundu hori ulertzeko ahalegin berezirik ez ohi dute egin.
‎Baina, gauaz dira ihizi horiek gaixtoenik. Alde batetarik egunaz oiloak berekin erabili dituenek ez ohi dute gauaz uzten. Baina, zenbatak ez dira oilategian gelditu direnak goizean, han baitaude arratsaren beha sabela hutsik.
‎Eta, suge ausikiari behatu eta, nehork ez lezake erran zer atera behar den hain gauza gutitarik. Sugearen ausikiak ez ohi du odolik jauzarazten ere. Gorridura ttipi bat da bakarrik gelditzen, harek hortzaz hunki duen lekuan.
‎Ageri da zauriaren erretzeak agortzen duela hartan gelditu den pozoia, eta barnago joatetik begiratzen. Baina, hortakotz, lan horrek behar luke berehala egin, eta sugeak dauden lekuetan ez ohi du nor bederak eskupean zertaz eta nola erre zauria. Erraxago zaio eskuaren, edo zangoaren azkarki tinkatzea, zauriaren zabaltzea, zapatzea eta murtxatzea.
‎Hona gauza, den bezala. Kukuak ez ohi du arrautzen erruteko, eta kumeen hazteko, ohantzerik egiten, ez ditu ere berak hazten kumeak. Baina, erruteko ordua heldu zaionean, bilatzen du xori ttipi zenbaiten ohantzea.
‎Baina, gauenarak ez ohi ditu arrautzak jaten, baina, bai erruleak berak.
‎Gorputzak behar duen bero hura heldu zaio janariak eta hatsak haren barnean egiten duten sutik. Ezen, soinekoek ez ohi dute berorik ematen, baina, bai barnetikako beroa kanpoko hotzetik begiratzen. Eta nola suari behar baitzaizkio berritu egurra eta airea, orobat gorputzak behar du noizetik noizera jan, eta ardura hatsa hartu, beroaren eta indarren berritzeko.
‎Errunez geroz, ez euli ez eta jainko oiloek ez ohi dute beren arrautzez artarik hartzen. Bertze alde, gutiz gehienak hilak ere dira kumeak arrautzatik atera gabetarik.
‎Etimologia azalpena: Osagaiak hiri eta sarri dira; lehenak toponimian ez ohi du batuan egun duen adiera bera izaten, hots, ez ohi da ‘ziutatea’, ‘hiribildua, populaziogunea’ baizik. Populaziogune hau, gainera, arrunt txikia izan zitekeen, etxe izenetan (kasu honetan etxeak herrian, lehengo" hirian" zuen kokagunea adieraz zezakeen, hots, herriaren goiko, erdiko edo beheko aldean zegoen, Irigoiena n, Iriartea n edo Iribarrena n) ez ezik baserri izenetan ere azaltzen baita (cf.
2012
‎Azken urteotan, hain zuzen ere, haurrei sarriago gaztelaniaz aditzea irakasleen kezka bihurtu da. ego belaunaldiaren jokabidea seme alaben etxeko hizkuntza sozializazioaren aitzinean ego belaunaldia aita ama bihurtu delarik, seme alabekin aritzeko ez ohi du bere lehen hizkuntza hautatu. Gehienek (3 FGko Mirenek, 4 FGko Lolak, 5 FGko Itsasok, 6 FGko Antoniok, 7 FGko Laurak eta 8 FGko Silviak), neurri batean edo bertzean, euskara hautatu dute seme alabekiko harremanetarako.
‎Hau da, haurrek beren mintzajardunean elkarri eragiten diote. Hizkuntza sozializazioaren izaera elkarreragileari lotua, transmisioaren gaineko ikerketek ez ohi dituzte behar bezala balioetsi adinkideen edo berdinen arteko elkarreraginak, soziolinguistikoki ezaguna izanda ere ingurune elebidunetan haurrek gurasoen mintzamoldera baino gehiago beren adin berekoen mintzairara doitzeko joera izaten dutela (Chambers 2003: 175, Barron Hauwaert 2004:
‎"... siempre en castellano, aqu� siempre en castellano(...) si hablabas euskera pues eras un poco(...) bordari" (ibid: 30). errekako haurrek auzoko eskolan, Baigorriko eskolan, ikasten zuten eta ez ohi zuten harremanik izaten herriko ikasleekin. oro har, karrikako iruritarren eta errekakoen arteko harremanak ez ziren usuak izaten errepideak eta ibilgailuak orokortu artio bederen. 1970 aldera baserrietako iruritarrak noizean behin baizik ez ziren hurbiltzen herrira erosketak egitera eta orduan euskaraz eginarazten zieten jada erdaraz bizitzera jarrita zeuden iruritar karrikatarrei. honela oroitzen du Mirenek aitona amona dendariez:
2013
‎Zaila da Barcina inputatzeko eskaera aintzat hartuko duen edo ez aurreikustea. Fiskalaren tesia Barcina ez inputatzeko lur hartze pista izan daiteke, baina epaile instruktore batek ia urte erdiko ikerketa zorrotza egin ostean, Gorenak ez ohi du lehen tramitean halakorik atzera botatzen.
2015
‎baldin lerro bakar batek ez ohi banau haserre;
‎Guri dagokigun testuak hiru orrialde letra argizondo beteak ditu. Jean Elissalderen eskuidatziak letraargiz izkiriatuak izan ohi dira eta ez ohi dute arazoriksortzen. Gure testu honek, ordea, bi misterio behintzatbaditu eta ez da guztiz erraza misterio horiek zulatzea.
2016
‎Harritzekoa da nola aipatuak bezalako datu baikor eta animagarriak ez ditugun barra barra zabalduak, gure posizio subjektiboa goraino altxatzearren gizartean. Zergatik ez ohi ditugu bost urtean behin edo jaso ohi ditugun datu soziolinguistikoak hala moduz interpretatu, P. Zubiriak dioen gisa« [s] oziolinguistikaz dakitenek aspalditik dakizkiten datuak izan arren». Nik lau arrazoi nagusi aurkitu ohi ditut (eta beste erdi bat edo behintzat kale erabilerako datuei dagokienean), eta aipatu nahi ditut:
2017
‎Zeren jende gaizto batzuek, lehen nitaz gaizki esaten zutenek esaten omen dute orain ongi, zein baita seinale gaiztoa. Zeren halakoek ez ohi dute esan ongirik gaiztoez eta gaiztakeriez baizik.
‎Eta halatan, pertsona hirakorrak, erreak eta haserrekorrak ez ohi du betaurreko anitz higatzen, eta ez arrunki bere umeen umerik ere bere ingurunean ikusten, zeren bere barreneko koleraren suak eta irakinak errai guztiak erretzen, elkortzen eta idortzen baitizkio.
‎Neska arruntak ez ohi dute argi pentsatzen
‎sineste sendo hori ondorio guztiekin onartu baitzuen, bere bizitzarekin ordaintzeraino. Ikuspegi aurrerakoi eta internazionalista hori ez ohi zuten bere garaiko liberalek, ez eta geroago Hirurteko Gobernu Liberalaren garaikoek ere. Aitzitik, Penintsulako oso liberal gutxik onartzen zuten Ameriketako herrien nagusitasuna eta burujabetasuna.
‎Egungo teknologia berriek zein gailu ezberdinek ezerezera murriztu dute gure memoriaren garrantzia, jada ez baitugu ezer izan behar gogoan, antza. Ikasleek, azken batean, inoiz baino gehiago, azterketak gainditzeko baino ez ohi dute memorizatzen, azterketaren ostean dena ahazten bukatzeko eta irakasleak, ondorioz, ia maila guztietan gauza bera azaltzen, errepikatzen. Hala eta guztiz ere, dena ez da zuria ala beltza.
‎(2) Gure zirkulu politikoetan dauden gizonei eta ezezagunei usu aplikatzen diegun baremo ezberdina. Ezezagunen kasuan ez ohi dugu inolako erreparorik zigorrik handiena eskatzeko. Hurbileko mugimenduetakoekin, aldiz, hortxe ibiltzen gara irtenbiderik onena topatu guran eta egoera delikatua haztatzen...
2018
‎Lesbiana, Gay, Bisexual, Trans eta Intersexualen Nazioarteko Elkarteak egindako ikerketak ere agerian utzi zuen gabeziak nabarmenak direla sexu bidezko eritasunen inguruko informazioa ematerakoan, pazienteak lesbianak direnean. Txostenak jaso zuen, bertzeak bertze, profesionalek ez ohi dutela galderarik egiten lesbianek erabil ditzaketen jostailuei buruz, ezta jostailu horiek erabiltzeko eta babesteko moduaz ere. Lunak kezkagarritzat jo du lesbianen arteko harremanetan egon daitezkeen arriskuak gutxiestea.
‎Jendeak ez ohi du teknologiari etekina ateratzeko abilidaderik. Zuk ez bezala.
‎Anboto inguruan ez da herensugearen berri, baina Urkiolako San Antonek Jondone Mikel sauroktonoaren tankera du, makila altxaturik, ezpata bailitzan, oinpean duen herensugea kalitzeko prest. Hots, San Anton baketsuak inon ez ohi du horrelako itxura, eta inork ez omen du ulertu zergatik Urkiolan hain erasotzaile azaltzen den (Legarza 1986: 60).
‎Lainoen gainetik eta sasien azpitik akelarrera joaten den mutilak ez ohi du etxekandere sorgina salatzen. Beste kondaira batzuetan, ordea, gupida barik errea izango da sorgina, semeak berak agindurik, ondoko kondaira tipoan bezala:
‎Bi gazteak Mariari arranguraturik, berriz dugu adizki hori (9) n, eta pasartea berriz da iluna. Ematen du ‘hor konpon’ edo gisako interpretazioa behar duela22; edozein gisaz, begiratu k ez ohi du osagarria absolutiboan eramaten.
2019
‎197 Asimilatuak ahal izateko gauzek astia behar dute gertatzeko, eta, gehienetan ez dutenez gero, ez ohi ditugu asimilatzen, beren osotasunean behintzat.
‎278 Besteen edo geure aurrean gure aukerak justifikatzeko arrazoiak besterik ez ohi dugu aurkitu.
‎745 Objektiboa denak ere ez ohi du geure burua konbentzitzen.
‎15 Behar beste denbora ez ohi dugu inoiz izan.
‎Gogoratu naiz, lagunak aurpegiratuko didan beldur, Paco Toronjo flamenko kantariaren hitzez: . Ni naiz esaten duenak ez ohi du hi haiz diotsonik?. (II)
‎transmisioa ez dago bermatuta. Kultura ez dago artikulatuta indarrean dauden curriculumetan, eta ikastetxeetako hezkuntza proiektuek ere ez ohi dute halakorik jaso.
2020
‎Euskal Herrian, ez UPV/EHUn, ez bonobuserako, ezta Eroskin ere onartzen ez ohi dutena arazorik gabe onetsi didate Genevan, Bernan edo Luzernan... eta, huskeria bada ere, haren harira gogoetatxo bat plazaratu nahiko nuke. Jarrera hutsalei buruz hausnartu zuen Hannah Arendtek (Eichmann in Jerusalemm:
‎Baldin eta Herri Gogoaren kontzeptua germaniarren artean bezainbeste frantziar Ilustrazioan badago, Renanengandik aurrera batik bat, XIX. mendeko eta XX.eko pentsamenduan ere aurkitzen dela begi bistakoa da, baita nazismoan edota espainiar pentsamendu politikoan ere (ikus Ortega Gasset...), baina Azurmendik kontzeptu horien ibilbidea aztertu arren, mintzamenaren eta gogamenaren arteko erlazioen arazoa dago hura baieztatzeko abiapuntuan, herri bat, nazioa, gauza guztien gainetik, kultura dela adierazteko, Azurmendik bere lanean etengabe arrapostu egiten duena, bestalde. Dena den, Joxek gai baten inguruan peskizan dabilela ez ohi du akademizismorik erabiltzen, ez behintzat ikerketa unibertsitarioan erabiltzen diren moduan, baina, halaber, ez du hedakuntzarako testurik sortu nahi... saiakera bezala bere idazkia genero artekoa dugu, ez baita lan pedagogikoa (askotan korapilatsua eta aldrebestua, Mikel Antzari iruditu zitzaion moduan) ez eta kazetaritza lana ere. Areago, Joxeren idazkiak, orain euskal letretan horren modan dauden prentsarako izkribuen kontrakoak direla esango nuke.
‎Horiek aparte, orduko pentsalariek ez ohi zuten idazten hizlariak zirelako (Isokrates eta Lisias, kasu), edo idaztekotan, errimak erabiltzen zituzten poetak ziren neurrian (Eumelo, Estesikoro, Pindaro etab.) edo antzezteko testuak sortzen aritu zirelako (Sofokles, Eskilo eta abar). Gogamena lantzeko Platonen prosa komunikazioaren teknologia berria izan zen, baina, funtsean, literaturaren hastapenak dira.
‎Zergatik ez ohi dute onartu, bada, torturaren aipamena hemengo hedabideetan. Tortura ematen den tokian gizarte demokratikorik ez dagoela begi bistan uzten duelako, noski.
‎hiri estatu txiki eta autoaskiak sortu ziren kolapsotik, eta, brontzea fabrikatzeko aukera galduta, burdina erabili behar izan zuten (teknologia lokalagoa eta kaskarragoa). Hau da, desglobalizazioak ekarri ohi du ekonomiak antolatu behar izatea komertzio bide lokal eta gertukoagoen bidez. Hirugarrenik, kolapsoek ez dute izaten gertaera segida aurreikusgarria, eta gertaera bakar batek ez ohi du gizarte konplexu bat hondoratzen (hainbaten arteko elkarreragina da gakoa). Gaur ere, hainbat gertakari larri nahasten ari zaizkigu (ezberdintasun ikaragarriak, zor publiko eta pribatu handia, klimaren aldaketa, pandemia, erregai fosilen krisia, lurraren erosioa, eta abar).
2021
‎Ikus, beste askoren artean, Axularren pasarte luze hau, zeinek horrelako bi zeren baititu barnean: Beldur naiz zerbaitetan huts egin dudan eta lehendanik gaiztotu naizen, zeren jende gaizto batzuek, lehen nitzaz gaizki erraiten zutenek, erraiten omen dute orain ongi, zein baita seinale gaiztoa, zeren halakoek ez ohi dute erraiten ongirik, gaiztoez eta gaiztakeriez baizen (Axular).
‎31.4.3.14a Ardatz agerikorik gabeko perpaus erlatiboak aposizioan ere erabil daitezke. Aposizioan diren sintagmek ez ohi dute ageriko ardatzik, baina aurretik aipatua den izen sintagma bati buruz zuzenduak dira, eta, alde horretarik, aurretik kanpoko ardatza badutela esan daiteke. Horregatik horrela (kanpoko ardatza) esanen diogu hemen perpaus apositiboaren ezkerrean agertzen den izen sintagmari.
‎Taok, berez eta izatez, ez ohi du ekin,
‎Goiko bertuteak ez ohi du ekin
‎Kolesnyken arabera, zaila da jakitea benetan zenbateko babesa daukan oposizio ez sistemikoak; izan ere, «errusiarrek ez ohi dute libreki adierazten iritzi politikoa, batez ere telefono bidezko galdeketetan».
‎Emozioez etengabe hitz egiten den arren, paradigma berriak kanpoan utzi du emozioen kudeaketa. Eskolek ez ohi dituzte emozio guztiak lantzen, inondik inora neurri berean, ezta modu egokian ere, eskolen helburua ez baita, esan bezala, ume eta gazteak gaitzea, kontrakoa baizik. Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak.
‎Askotan une edo ekintza jakin batek determinatzen ditu ume eta nerabeak prozesuaren bukaerara arte, edo beranduagora arte. Eskolek ez ohi dute zentzu horretan bigarren aukerarik eskaintzen maizegi.
2022
‎—Hasteko gogoratu behar dugu, hizkuntza batetik bestera kontzeptu batzuek ez ohi dutela ordain oso osokorik. Ordain hitzak ez dira beti guztizkoak, %100ean egokitzen direnak.
‎Bortuko oihanetan babestu omen da, petar ibarretatik ihesi. Istorioek, baina, ez ohi dute herrietan kokatu laminena izaten da beheko eremua eta garaztarrek Salbatore aldeko malkarretan irudikatzen dute, Galharbeko edo Ilhunatzeko potxetan (Cerquand 2017: 53 zb; Azkuek 1966:
‎Elkarrizketa argitaratzeko baldintza bat jarri du, eta elkarrizketa bera eraldatzeko proposamen bat ere egin du. Edukia izan dadila erabilera librekoa, batetik, eta, bestetik, lehen paragrafoko letra tipoak izan dezala, ez ohi duen 9,6ko letra tamaina, baizik eta azken inflazio datuaren araberakoa: %10, 7koa, alegia, Hego Euskal Herrian.
‎Taldeko lehenbizikoa da aldageletan. Dutxan lau minutu baino gehiagorik ez ohi du ematen; gaur hiru ere ez dira. Galtzontzilloa jantzi gabe dagoela harrapatu du Potzoloren agerpenak.
‎Nagusia euskaldun petoa izaki, ez ohi du euskarazko kartarik eta daukana ez ohi daki euskaraz adierazten. Bada erretegi onik ere:
2023
‎" Kanpora ateratzen denean ez ohi du informaziorik utzi, oraingoan ezta ere. Premiaren bat sortzen bada, gure artean asmatu behar dugu nola konpondu".
‎Batzuek itzala dute musukatu, itzalen grazia baizik ez ohi dute aurkitu. Bada jende eroa, ederki dakigu, zilarkara, eta bat aurrean daukazu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia