2017
|
|
Zeren jende gaizto batzuek, lehen nitaz gaizki esaten zutenek esaten omen dute orain ongi, zein baita seinale gaiztoa. Zeren halakoek
|
ez
ohi dute esan ongirik gaiztoez eta gaiztakeriez baizik.
|
|
Eta halatan, pertsona hirakorrak, erreak eta haserrekorrak
|
ez
ohi du betaurreko anitz higatzen, eta ez arrunki bere umeen umerik ere bere ingurunean ikusten, zeren bere barreneko koleraren suak eta irakinak errai guztiak erretzen, elkortzen eta idortzen baitizkio.
|
|
Neska arruntak
|
ez
ohi dute argi pentsatzen
|
2018
|
|
Anboto inguruan ez da herensugearen berri, baina Urkiolako San Antonek Jondone Mikel sauroktonoaren tankera du, makila altxaturik, ezpata bailitzan, oinpean duen herensugea kalitzeko prest. Hots, San Anton baketsuak inon
|
ez
ohi du horrelako itxura, eta inork ez omen du ulertu zergatik Urkiolan hain erasotzaile azaltzen den (Legarza 1986: 60).
|
|
Lainoen gainetik eta sasien azpitik akelarrera joaten den mutilak
|
ez
ohi du etxekandere sorgina salatzen. Beste kondaira batzuetan, ordea, gupida barik errea izango da sorgina, semeak berak agindurik, ondoko kondaira tipoan bezala:
|
2019
|
|
197 Asimilatuak ahal izateko gauzek astia behar dute gertatzeko, eta, gehienetan ez dutenez gero,
|
ez
ohi ditugu asimilatzen, beren osotasunean behintzat.
|
|
278 Besteen edo geure aurrean gure aukerak justifikatzeko arrazoiak besterik
|
ez
ohi dugu aurkitu.
|
|
745 Objektiboa denak ere
|
ez
ohi du geure burua konbentzitzen.
|
|
15 Behar beste denbora
|
ez
ohi dugu inoiz izan.
|
2020
|
|
Euskal Herrian, ez UPV/EHUn, ez bonobuserako, ezta Eroskin ere onartzen
|
ez
ohi dutena arazorik gabe onetsi didate Genevan, Bernan edo Luzernan... eta, huskeria bada ere, haren harira gogoetatxo bat plazaratu nahiko nuke. Jarrera hutsalei buruz hausnartu zuen Hannah Arendtek (Eichmann in Jerusalemm:
|
|
Baldin eta Herri Gogoaren kontzeptua germaniarren artean bezainbeste frantziar Ilustrazioan badago, Renanengandik aurrera batik bat, XIX. mendeko eta XX.eko pentsamenduan ere aurkitzen dela begi bistakoa da, baita nazismoan edota espainiar pentsamendu politikoan ere (ikus Ortega Gasset...), baina Azurmendik kontzeptu horien ibilbidea aztertu arren, mintzamenaren eta gogamenaren arteko erlazioen arazoa dago hura baieztatzeko abiapuntuan, herri bat, nazioa, gauza guztien gainetik, kultura dela adierazteko, Azurmendik bere lanean etengabe arrapostu egiten duena, bestalde. Dena den, Joxek gai baten inguruan peskizan dabilela
|
ez
ohi du akademizismorik erabiltzen, ez behintzat ikerketa unibertsitarioan erabiltzen diren moduan, baina, halaber, ez du hedakuntzarako testurik sortu nahi... saiakera bezala bere idazkia genero artekoa dugu, ez baita lan pedagogikoa (askotan korapilatsua eta aldrebestua, Mikel Antzari iruditu zitzaion moduan) ez eta kazetaritza lana ere. Areago, Joxeren idazkiak, orain euskal letretan horren modan dauden prentsarako izkribuen kontrakoak direla esango nuke.
|
|
Horiek aparte, orduko pentsalariek
|
ez
ohi zuten idazten hizlariak zirelako (Isokrates eta Lisias, kasu), edo idaztekotan, errimak erabiltzen zituzten poetak ziren neurrian (Eumelo, Estesikoro, Pindaro etab.) edo antzezteko testuak sortzen aritu zirelako (Sofokles, Eskilo eta abar). Gogamena lantzeko Platonen prosa komunikazioaren teknologia berria izan zen, baina, funtsean, literaturaren hastapenak dira.
|
|
Zergatik
|
ez
ohi dute onartu, bada, torturaren aipamena hemengo hedabideetan. Tortura ematen den tokian gizarte demokratikorik ez dagoela begi bistan uzten duelako, noski.
|
2021
|
|
Taok, berez eta izatez,
|
ez
ohi du ekin,
|
|
Goiko bertuteak
|
ez
ohi du ekin
|
2022
|
|
Bortuko oihanetan babestu omen da, petar ibarretatik ihesi. Istorioek, baina,
|
ez
ohi dute herrietan kokatu laminena izaten da beheko eremua eta garaztarrek Salbatore aldeko malkarretan irudikatzen dute, Galharbeko edo Ilhunatzeko potxetan (Cerquand 2017: 53 zb; Azkuek 1966:
|