2010
|
|
12. Puntu suspentsiboen kasua konplexuago ere izan daiteke., arrazoi nagusia Haritschelharrek aipatu duena bada ere. Guk esku artean dugun eskuidatzian zazpigarren eta bederatzigarren ahapaldien ondoan lerro bakarreko eten puntuak jartzen ditu eta
|
ez
dakigu zertarako diren eten puntu horiek.
|
|
Eta universaltasunaren argumentu falaziazko hori erabiltzen dute espainolistek euskal nazionalismoaren kontra, eta argumentu falsua da (euskal kulturan, adibidez, hizkuntzan badugu aurkitzen halako aztarna bat erakusten duena kultura zahar hori birbanatzailea zela, eta da persona adierazteko lagun esaten dela). Eta espainolistek (ni ez nago obsesionatua euren kontra) euren kultura universaltzat hartzen dutenean
|
ez
dakite zer universal bihurtze klase egiten duten, ikusi besterik ez dago nolakoa den hainbatetan kultura klasiko hori (kultura klasista eskandalosua ere dela esango nuke nik), eta beste aldetik nola izango da universala kultura bat besteak ignoratzen baditu?, ezagutza universal batek, definizioz, den dena, salbuespenik gabe, ezagutzen du, baita Euskal Herria ere, eta hola.....
|
|
Ura zarra da onezkero, bizi baldin bada. Ez det geroztik ikusi ta
|
ez
dakit zertan dan? 30.
|
2011
|
|
IbaƱetan jokatu zutenenean, Hegoaldeko jende aunitz hurbildu zen bertara, eta horietako gehienek
|
ez
zekiten zer eta nolakoa zen pastorala. Hegoaldeko abertzale suhar batzuek, pastoralaren bezperan, Frantziako ikurrinaren koloreak irudikatzen zutelakoan, oihal urdina ebatsi zuten eta haren tokian oihal berde bat ezarri.
|
2013
|
|
Hari beretik, hau esaten dio geroago: . Beharbada, nik
|
ez
dakit zer esaten dudan. Berorrek jakingo du, ezertan asmatzen dudan, Jaunak horretan esperientzia eman baitio, baina luzarokoa ez denez gero, beharbada, nik adina ez zuen begiratuko?
|
2014
|
|
Baina
|
ez
dakit zer haizek ekarri nauen ni kontu zahar hauetara. Oroipen haiek ongi sarturik ditut, dirudienez, eta gutxien uste denean azaleratzen zaizkit.
|
|
Niri, ongi nengoela neure monasterioan. Nik
|
ez
nekien zer egin. Alde batetik arrazoia zutela uste nuen.
|
2015
|
|
(?) Gurasoek nire aholkua hartzekotan, beren alabak salbamen bidean jarri beharrean munduan baino arrisku handiagoan jartzerik nahi ez badute, begira dezatela beren ohoreagatik; eta nahiago izan dezatela haiek era apalean ezkonaraztea, halako monasterioetan sartzea baino, oso joera onekoak ez badira, eta Jainkoak nahi beza horrek on egitea?, edota beren etxeetan edukitzea. ...izango du, eta hemen oso luzaro, eta azken batean Jaunak jartzen du agerian; eta ez dio bere buruari kalte egiten soilik, guztiei baizik; eta batzuetan gaixo haiek ez dute errurik, aurkitzen dutenera jotzen baitute; eta tamalgarria da hainbatek mundutik alde egin nahi eta, Jauna zerbitzatzera eta munduko arriskuetatik askatzera doazelakoan, era batera hamar mundutan ikusten dutela beren burua eta
|
ez
dakite zer egin eta nola konpondu; gaztetasunak, sentsualitateak eta deabruak gonbidatzen ditu eta makurrarazten mundukoak bertakoak diren gauza askori jarraitzera(?).
|
|
Hain gutxi erabiltzen da egiazko erlijioaren bidea, non bere bokazioari benetan eta oso osorik ekin nahi dion fraide eta mojak beldur handiagoa izan behar baitie bere etxean bertan daudenei, deabru guztiei baino; eta kontu eta zuhurtzia handiagoa behar du Jainkoarekin izan nahi duen adiskidetasunaz hitz egiteko, deabruak monasterioetan eratzen dituen beste adiskidetasun eta nahitasunez hitz egiteko baino. Eta
|
ez
dakit zergatik harritzen garen Elizan hainbeste gaitz daudela eta, haiengandik bertutea ateratzeko eredu ezin hobeak izan behar luketenek hain ezabatua dutenean iraganeko santuek erlijioetan utzi zuten espiritua? (6, 9; 7, 1).
|
|
Eta on guztiak harengan direnez gero, gorets dezagun biziki, ahizpak, hori baino beste zereginik ez den toki honetan elkartu baikintuen. Eta honela,
|
ez
dakit zertarako diodan, hemen zaudetenok nire irakasle izan zaitezkete-eta; izan ere, hain gauza garrantzitsu honetan aitortzen dut ez daukadala nahi nukeen eta komeni dela deritzodan perfekziorik, eta hori bertute guztietan; eta hemen diodanaz, gauza bera: errazago dela idaztea, egitea baino; eta idazten ere, beharbada, ez dut asmatuko, esaten jakiteko ere batzuetan esperientzia behar delako, eta eduki ditudan bertute hauen kontrakotik asmatu dut.
|
|
Jainkoa ikusteko irrika biziaz, neure burua hiltzen ikusi nuen, eta ez nekien non bilatu bizitza hau heriotzaren bidez ez bazen. Maitasun honen bultzada indartsuak pizten zitzaizkidan, eta beste batean esanda ditudanak bezain ezin sufrituzkoak eta hain baliotsuak ez baziren ere, nik
|
ez
nekien zer egin neure buruaz; izan ere, ez ninduen ezerk asetzen, ezta ez nintzen neure baitan kabitzen ere, eta arima gorputzetik atera egiten zitzaidala zirudien. Oi Jaunaren artifizio gorena!
|
|
Zorionak nire atean jo du eta
|
ez
dakit zer egin. Baliteke eskalea izatea.
|
|
Hau berariaz ko poza da niretzat, eliza bat gehiago ikustea, luterotarrek kentzen dituzten hainbestez gogoratzen naizenean:
|
ez
dakit zer nekeren beldur izan gaitezkeen, denik eta handiena bada ere, hain on handia lortzen bada kristautasunarentzat; izan ere, gutariko asko konturatu ez arren, Jesu Kristo, egiazko Jainkoa eta egiazko gizona, hainbeste lekutan egotea Sakramentu guztiz Santuan dagoen bezala, guretzat oso pozgarri izan luke. Hain zuzen ere, halakoxe poza hartzen dut nik askotan, arima garbi hauek koruan Jainkoa goresten ikusten ditudanean, hau gauza askotan antzematen baita, bai obedientzian, bai itxitura handiak eta bakardadeak ematen dieten poza ikustean eta baita hildurazko gauza batzuk gertatzen direnean izaten duten alaitasunean ere; haiei praktika hauek eginarazteko Jaunak prioreari zenbat eta grazia handiagoa eman, hainbat handiagoa da nabari dudan poztasuna; eta horrela, prioreak lehenago nekatzen dira praktikak agintzen haiek obeditzen baino, beti geratzen baitira gehiago egin nahirik.
|
|
Ataria ikusirik, lurra handik kendu beharra zen, teilatu hutsa zuen estalgarri, hormak zuritu gabe, gaua laburra zen, eta tapiz batzuk baizik ez genekartzan, uste dut hiru zirela; atariak zuen luzerarako, ezereza zen. Nik
|
ez
nekien zer egin, han aldarea ezartzea ez zela komeni uste nuelako. Jaunaren borondatea izan zen, berehala egin zedila nahi baitzuen, andre haren etxezainak18 jabearen tapiz ugari izatea etxean, eta damasko urdinezko ohe bat ere bai, eta, onona zenez gero, guri nahi genuena emateko agindu zuela.
|
|
Nik, hain jarrera ona ikusi nuenean, Jauna goretsi nuen, eta gainerakoek ere hala egingo zuten; hala ere
|
ez
genekien zer egin iltzeekin, erosteko ordua ere ez zen. Hormetan bila hasi ziren; azken batean, lanari gogor ekinik, konponbidea aurkitu zen.
|
|
19. Eguzkia irten zenean, guztia prest eta A. Priorea lehenengo meza emateko jantzirik zegoela?, mojek kanpaitxobat jo zuten eliztarrei mezatara dei eginez auzokoak harri eta zur utzirik ustekabeko berriaz. Hainbesteko jendetza etorri zen, non atarian ez baitziren sartzen denak, eta monasterio gauetik goizera egina ikusirik, elkarri begiratzen zioten, eta irakara harturik,
|
ez
zekiten zer esan ere? (Frantzisko Santa Mariarena, Reforma?
|
|
–Nik
|
ez
nekien zer egin, beste zereginik gabe horretarakoxe etorri eta nabarmena izango bailitzateke fundazioa egin gabe joatea. (?) Eta horrela, Gobernariarekin hitz egitea erabaki nuen, eta haren etxearen ondoan den elizara joan nintzen eta abisua helarazi nion, arren har nintzala hitz egiteko.
|
|
Eta on guztiak harengan direnez gero, gorets dezagun biziki, ahizpak, hori baino beste zereginik ez den toki honetan elkartu baikintuen. Eta honela,
|
ez
dakit zertarako diodan, hemen zaudetenok nire irakasle izan zaitezkete-eta; izan ere, hain gauza garrantzitsu honetan aitortzen dut ez daukadala nahi nukeen eta komeni dela deritzodan perfekziorik, eta hori bertute guztietan; eta hemen diodanaz, gauza bera: errazago dela idaztea, egitea baino?
|
|
(Bizitza 11, 6). Ai?
|
ez
dakit zer esaten dudan, ia ia nik neuk hitz egin gabe idazten dut hau!; nahasia nagoelako eta pixka bat neuregandik irtenda, gauza hauek berriro neure oroimenera ekartzean?
|