2000
|
|
Zeren, bere burua azote bat gehiagoz apaltzenago eta beheratzenago zuenak ez ote zuen goratzenago bere burua gradu bat gehiagoz,
|
ez
dakit Jainkoaren aitzinean, baina bai bertzearen aitzinean. Eta ez ote da halakoa izaiten, anitzetan, gure jokabidearen funtsa eta muina, eta ez ote nintzen ni ere berdintsu eta orobatsu ibili handikeriazko amets hantuetan galdurik?
|
2003
|
|
Ekialdeko elizen ohitura, aldiz, Teodor Balsamon Antiokiako patriarkak() honela finkatu zuen: . Grekozko hizkuntza
|
ez
dakitenek Jainkoa ospa bezate beren hizkuntza propioan!?.
|
|
–Baina, ai, ni dudan nenbilean garai hartan neure bokazioarekin,
|
ez
bainekien Jainkoak apaiz nahi ote ninduen; edo abokatu, edo injineru, edo albaitero, edo, aita bezala, mediku. Honek askotan galdetzen zidan zer estudiatu nahi nuen, baina nik ez nioan garbi erantzuten, ez bainekien garbi zer nahi nuen.
|
2004
|
|
Nik
|
ez
dakit Jainkorik baden ala ez. Batzuetan baietz iruditzen zait –amonaz oroitzen naizenean, batez ere–, besteetan ez hainbeste.
|
2006
|
|
Erran berri dut: Etxeberriren irakatsiengatik ere, bizi luzea izan dut,
|
ez
jakin Jainkoaren edo Deabruaren opari. Ez naiz bakarra gure familian.
|
|
Hutsean betea. Nik
|
ez
dakit Jainkorik den. Izatekotan, galderez osatua dela uste dut.
|
2009
|
|
Lipar hartan, baina,
|
ez
zekien Jainkoaren graziak edo hitzen logika sekretuak eraginda, argialdi bat bezalakoa izan zuen Ernestinak, ikusi baitzuen, ezin garbiago ikusi ere, Reginak bere bideari eta bere azken erabakiari eutsiko ziola, are gehiago Nazario alde zuela?, berak. Ernestinak, bereari eutsiz gero, agindu moral zein sasi moralekin Regina estutuz eta ahizpa kale itsu batera eramanez:
|
|
–Nik
|
ez
dakit Jainkoarengan sinesten dudan. Zeruan bai, ordea.
|
|
Lipar hartan, baina,
|
ez
zekien Jainkoaren graziak edo hitzen logika sekretuak eraginda, argialdi bat bezalakoa izan zuen Ernestinak, ikusi baitzuen, ezin garbiago ikusi ere, Reginak bere bideari eta bere azken erabakiari eutsiko ziola –are gehiago Nazario alde zuela–, berak –Ernestinak– bereari eutsiz gero, agindu moral zein sasi moralekin Regina estutuz eta ahizpa kale itsu batera eramanez:... esan nahi baita berak ere bere erantzukizuna hartu behar zuela auzi hartan, erantzukizun osoa ahizpari leporatu beharrean, eta, orduan, betarteko espresioa ematzen zuela, honela esan zion:
|
2010
|
|
Idazleak erlijioaren gezurraz idazten zuen, bere erlijiogabetasunaren aitortza eginez. Eta, hala ere, liburu osoan
|
ez
dakit Jainkoaren izenik aipatzen zuen, baina hura ere datu aski adierazgarria zen, Jainkoaren izena mila bider eta hamaika mila bider erakusten zutèn liburuen artean, garaiko giroa arnastezina zen, zinez, behin ere aipatzen ez zuena aurkitzea Jainkoa ukatzeko erarik dotoreena baitzen, baita adimentsuena ere, nik uste.
|
|
Idazleak erlijioaren gezurraz idazten zuen, bere erlijiogabetasunaren aitortza eginez. Eta, hala ere, liburu osoan
|
ez
dakit Jainkoaren izenik aipatzen zuen, baina hura ere datu aski adierazgarria zen, Jainkoaren izena mila bider eta hamaika mila bider erakusten zutèn liburuen artean —garaiko giroa arnastezina zen, zinez— behin ere aipatzen ez zuena aurkitzea Jainkoa ukatzeko erarik dotoreena baitzen, baita adimentsuena ere, nik uste. Tarteka, biziki eta bereziki inpaktatzen nindutèn esaldiak aurkitzen nituen, harako hura, esate baterako:
|
|
Funtsean ezer
|
ez
dakien Jainko bat sinesten dut,
|
2011
|
|
zalantzan jartzen ari naizela garai bateko nire agnostizismoa. Nik
|
ez
dakit Jainkoa zer den, egia esan. Nik Jainkoa izaki bizardun bezala ezin dut entenditu, uste dut ez dela egiazkoa.
|
2013
|
|
Baina agian profetiko edo metaforiko samarra da Oteizak Arantzazun utzi zuen eskulturari buruzko nahasmen hau. Beharbada, Arantzazuko ama hori bien ama izango da, bai Etxebarrietarena eta bai Pardinesena, eta ez batena ala bestearena, biek (biktima guztiek) izan dituztelako ama sufritzaileak, eta guztien amak aritu direlako,
|
ez
dakit Jainkoari, baina bai politikari, agintari, eragile eta gainerako herritarroi agiraka, hemen hainbeste urtetan gertatu dena lehenago ez konpontzeagatik! Hau ulertzea lagungarri izan liteke adiskidetzeko bidean.
|
|
–Nanterreko lehengusuak erranda dakit: mendia adinako gizaseme bat, kaskagorria, ibilki da hor barna,
|
ez
jakin Jainkoak edo Deabruak bidalia. Frantziako errege akabatuko omen du.
|
2015
|
|
" Denok Jainkoak/ eiñak gire,/ zuek eta/ bai gu ere" (sic aipuak oro, orain artekoak eta bai gerokoak ere). Berdintasun aldarrikapen nabarmena da hori, dudarik gabe, nahiz
|
ez
dakigun jainkoak berdin egindako horietan andreak ere sartzen diren, ez baitira aipatu ere egiten (tira, garuna mahaspasa bihurtu arte zukututa," zuek eta" hori izan liteke andreak, zeharka bada ere, aintzat hartzeko estrategia halako bat, gu gizonok andre jendeari grazioski egindako oparia).
|
|
15 Hasieran ezjakintasunean erori nintzen, hau da,
|
ez
nekiela Jainkoa gauza guztietan zegoela. Eta berbertan zegoela iruditzen baitzitzaidan, ezinezkotzat nuen.
|
|
Jakin beza gaitza hain larria izan dela, non ez baitzuten uste biziko nintzenik. Dagoeneko egunak daramatzat sukarrik gabe, eta
|
ez
dakit Jainkoak zertarako uzten nauen, aurten Jainkoaren zerbitzarien heriotzak ikusteko ez bada, nahiko samingarri baitzait. Aita Sotorena ez dut hainbeste sentitu.
|
2018
|
|
Handi mandi bat zara,
|
ez
dakizu Jainkoa existitzen den ala
|
2019
|
|
hor dago gakoa, hizkuntza faktorea aintzakotzat hartzekotan. hor eta, jakina, herri aginteen, lan munduko eragileen, finantza enpresen eta iritzisorguneen babes konkretuan, ulermen zintzoan eta inplikazio proaktiboan. mundu oso bat dago hor deskubritzeko, lantzeko eta garatzeko. aski esparru moderno eta erakargarria: euskaltzale bat baino gehiago harritzeko modukoa. esanak esan arnasguneak" lau baxerritar ezjakinen putzu zulo galdu" direla uste dutenek
|
ez
dakite jainko txikiaren berri.
|
|
63 Otoitzen
|
ez
dakiena Jainkoari, berraio itsasoari.
|
|
Hasiera batean, otoi gizonak ez ziren sorginen kontuetan sartzen. Sorginek, besteok bezala,
|
ez
zekiten jainkoa zer zen, uko ere ez zioten egiten; haren berri izan zutenean, jakin mina izan zuten, besteok bezala, baina jainko horrek ez zekarkien oztoporik beren bizi indarra erabiltzeko, belarrak batzeko, jendea sendatzeko. Otoi gizonek ere ez zituzten sorginak mehatxu gisa ikusi hasieran.
|
2020
|
|
Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea"
|
ez
dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
|
|
Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota"
|
ez
dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota" ez dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
|
|
Zeren eta Jainkoa eta zentzua ez baitagozkio jakiteari. Zentzudunagoa eta zuhurragoa litzateke esatea" ez dakit Jainkoa badenetz, baina sinetsi nahi nuke badela"; edota" ez dakit Jainkorik badenetz, baina uste dut ez dagoela"; edota"
|
ez
dakit Jainkorik dagoen ala ez, ez naiz gai hori zehazteko, giza adimena ez da hain indartsua".
|