2005
|
|
Finean, ikasle kopuruaselektiboa da». Ikastolek, ordea, «hezkuntza lanari zabalpen handiagoa ematendiote, adibidez, Ikastoletan euskaraz
|
ez
dakiten ikasleak sartuz gero, ikaslekopuruak gora egingo du».
|
2006
|
|
Laguntza horren helburua bikoitza da: alde batetik, euskara
|
ez
dakiten ikasle etorkinei berariazko laguntza eskaintzea, hizkuntza eta komunikazio trebetasunak lehenbailehen eskura ditzaten; eta, bestetik, ikasle horiek Euskal Hezkuntza Sisteman sartzen laguntzea, eskolan eta gizartean lehenbailehen eta ahalik eta baldintza onenetan integra daitezen lortzeko.
|
2009
|
|
Bestalde,
|
ez
dakit ikasleetatik zenbat diren alternatiba bila etorri direnak. Nik uste dut gehiago izango direla norberaren koktelera horretan orain arte izan dituenak baino ingrediente gehiago sartzeko etorri direnak, nork bere ibilbidean orain arte izan dituen argi ilunei forma emateko etorri direnak.
|
|
Orixerena irakurrita neukan eta Biblia ere atera zen euskaraz. Amabost egun Urgainen ere, Jose Antonio Loidirena, irakurri nuen;
|
ez
dakit ikasle nintzela, ala apaiz berri nintzela. Eta beste gauza bat esango dizut:
|
2010
|
|
1.3 euskararen erronkak XXi. mendearen hasierako nafarroan euskara kuantitatiboki hizkuntza ttipia da, gutxienezko hiztun masa kritikoa behar du ziurtatua eta horretarako bere hazibide nagusiak izan direnak sendotuak eta, aukera balitz, unibertsal bihurtuak lituzke. kuantitatiboki hazteko bide horiek euskarazko eskolatzea eta helduen euskalduntzea izan dira. (1) hezkuntzari dagokionez, sistema publikoko d ereduari eragiten dioten muga geografikoak aipatu ditugu eta ohartaraztekoa da hezkuntza departamentua bulkatzen ari den til ereduaren hedapenaren inguruan dagoen kezka, oraindik
|
ez
baitakigu ikasleen euskalduntzean zer emaitza emanen duen. eskolatzeak hizkuntzari lotutako zeregin funtsezkoak ditu, hala bertako hizkuntz (ar) en ezagutza orokortzeko nola atzerriko hizkuntzen ikastea ahalbidetzeko. bi helburu horiek uztargarriak dira eta administrazioak biekiko arduratsu jokatu luke. (2) helduen euskalduntzeari dagokionez, nafarroako gobernuak ez du esparru estrategikotzat jo:
|
|
Euskal nortasunarekin batera, euskara da ikastolaren ikurra. Baina 70eko hamarkadan zehar ezaguturiko hazkunde handiaren ondorioz, Hego Euskal Herriko zonalde erdaldunetan ikastola berriak zabaldu ziren, eta eremu euskaldunetan euskaraz
|
ez
zekiten ikasle kopurua asko handitu zen. Ondorioz, aldaketa handia pairatu zuten ikastolek sasoi haietan:
|
2011
|
|
Azalpen horrek erabat argitzen digu Anabitarte irakaslearen jokabidea, ezen, behin Alaskan dagoela, ustez Euskal Herriari buruz ezer
|
ez
dakiten ikasleen aurrean historia fantastiko bat asmatzen baitu. Euskal hizkuntzaz, ordea, ez du horrela jokatu nahi, eta, berak dioenez, deskribapen objektiboa egitearekin konformatuko da.
|
2015
|
|
Banoa bekozko ilunez. Zuzen ibiltzen ere
|
ez
dakiten ikasle geldo eta ganoragabeek oztopo egiten didate. Paperak, bolaluma gorria hartu, eta lanera.
|
2016
|
|
Nahikoa da Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako institutu batera hurbiltzea, zeinahi institututara ia. Agian, euskara etxetik
|
ez
zekiten ikasle horiek, aurretik euskal identitate handirik ez zutenek, ikasi dute euskara eskolan, eta berehala konturatu dira eta esan dute:
|
|
Bukaeran, galderak egin ahal izan dizkiegu eta goxoki erantzun digute, euskaraz. Itzulpena segurtatua zen euskara
|
ez
dakiten ikasleentzat. Solas interesgarriak izan dira, galde arraroak ere...
|
2019
|
|
Gaur egun, gehiago ikasten dute, baina titulua dute buruan. Euskaltegiko ikasleek inoizko mailarik onena dute, baina eskaileretan inoiz baino gaztelera gehiago erabiltzen da.Zer iritzi duzu gai horretaz. Kontua da
|
ez
dakidala ikaslerik izango ote genukeen horregatik ez balitz. Egia da gizartean ere eskaintza zabalagoa dagoela, alor guztietan.Arabako Errioxan ez ezik, IKAk inguruko herrialdeetan ere irakasten du euskara, ezta. Nafarroan ematen dugu, bai:
|
|
Berrobiko kalean. Itzultzaile lanak ere egin omen zituen erdaraz
|
ez
zekiten ikasleen eta irakasle erdaldunen artean, sagar batzuen truk.
|
2020
|
|
" Lehen izandako grebaren ondorioz, asko atzeratuta doaz azterketak, eta orain are gehiago atzeratuko dira, hiru hilabetez ez baita probarik egin". Etorkizunean zer gertatuko den jakiterik ez dagoela dio Agirrezabalak, baina" zain gelditzea besterik ez" dutela adierazi du: " Bi hilabetez geldirik egon gara, eta orain
|
ez
dakigu ikasleak animatuko diren autoeskolan izena ematera. Gainera, orain jende asko gelditu da lanik gabe, eta gidabaimena ez da lehen mailako beharra zenbaitentzat".
|
2021
|
|
Dioenez, askotan ikasleei ekoizpen luzeak edo konplexuak eskatzen zaizkie, narrazio bat edota poema bat esaterako, eta zail egiten zaiela adierazten du. Bere hitzetan, irakasleek
|
ez
dakite ikasleei irakasten nola egin behar duten modu egoki eta eraginkor batez, askotan sorkuntza prozesua bizi izan eta ezagutzen ez dutelako eta, beraz, ikasleak ezezaguna den arlo batean gidatzea oso zaila dela azaltzen du. Iritzi berekoa da horretan LIR1 ere:
|
2023
|
|
Halaber, ikasleen hizkuntza maila neurtzeko egiten diren barne eta kanpo probetan ez da inoiz mintzamena neurtu (guk dakigula behintzat), hortaz, zehatz mehatz
|
ez
dakigu ikasleen ahozko gaitasuna zein den, eta hori konpondu beharreko arazoa da.
|
|
Astean hiru orduEuskara errefortzuko programa berri hau, eskolatik kanpo eskainiko da, urritik aurrera, euskalduntze beharra duten gaztetxoei zuzendua egongo da. Helburu bikoitza du egitasmo berri honek;" alde batetik, euskara
|
ez
dakiten ikasle etorkinei berariazko laguntza eskaintzea, hizkuntza eta komunikazio trebetasunak lehenbailehen eskura ditzaten, eta bestetik, ikasle horiei hezkuntza sisteman sartzen laguntzea", sustatzaileek ekainaren 12ko agerraldian azaldu zutenez.Proiektu honen bueltan batu dira hain zuzen, Usurbilgo Udala, Udarregi ikastola eta Aginaga zein Zubietako eskolak. Zerbitzu berri hau Lasarte O... Dinamika parte hartzailea izango dela aurreratu du," alderdi ludikoa ardatz izanda, ahozkotasunaren lanketan zentratua" egongo dena.
|