Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2002
‎Zenbatetan ez ote zen ibili, bada, umetan, Domundeko eltzeitsuarekin hara eta hona dirua biltzen, bere buruari esaten ziola: " Gaur, hemendik konbertituko ditinat Kristoren fedearen berri ez dakiten haur fedegabeak, neure otoitzekin eta neure limosnatxoekin, eta bihar, berriz, handik, berandu gabe moja izango bainaiz eta Txinara joango bainaiz, misioetara". Auskalo bere xede hura bete izango ez ote zuen, baldin eta bere bidean beste irakasle hura tartekatu izan ez balitzaio, batxilerra Donostiako mojetxe batean ikasten ari zela!
2004
‎Rikardo Arregi, Ramon Saizarbitoria, Ibon Sarasola, Xabier Lete... eta Mari Karmen Garmendia, Miren Olarreaga ezizenaren pean gorderik. Irakasle hasi zen Santo Tomas Lizeoan eta bertan ari zen euskaraz ez zekien haur oldea jaso zutenean. Arazoak.
‎Ikastetxeen %32k gurasoei osatu gabeko informazio urria baizik ematen ez dietenez, hauek ez dakite haurrei astean ematen zaizkien bi plater baino gehiagoren berri zehatzik eta, ondorioz, seme alabei galdetu behar izaten diete janariak nola dauden prestatuak.
2005
‎Euskara gibelamenduarekin nahasi nahian, Combes ministro nagusia eskola publikoetan frantsesik ia tuntik ez zekiten haurrei euskarazko katixima debekatzeraino iritsi zen, frantsesezkoa uzten zuela bizkitartean. Bazterrak hein bat harrotu baitzituen horrek, sinadura biltze bat antolatu zen debekua­ ren kontra Euskal Herrian, norbait ziren jaunen artean.
2006
‎2001ean %88, 7koa baitzen erabilera. Jaitsiera honetan eragina izan du kanpotik euskaraz ez dakiten haurrak herrira etortzeak. Bestalde, ikusi dute umeak elkarrizketako parte direnean erabilera %74, 2koa dela eta ez direnean, berriz, %48, 5ekoa.
2007
‎Hain zen txikia, hain zen ahula, hain zen hauskorra! Nik ez nekien haurrak nola hartzen ziren, eta izu nintzen hartu eta kristalezko ontzia balitz bezala erori eta mila zatitan puskatuko ote zitzaidan. Erizainak alaba eskaini zidan, besoetan hartzeko esan zidan, baina Elisak, kontra egitearren edo nire pentsamendua irakurri zuelako, ez halakorik egiteko agindu zion:
‎Halaere, badute mugarik: alde batetik, irakurtzen ez dakiten haurrek ezindituzte erantzun; bestetik, badago arriskua galderak gaizki ulertzeko edotaadinaren arabera gizabanakoek hainbat modutan ulertzeko. Azkenik, galderakegiteko moduak gizabanakoen erantzunetan eragina izateko arriskua ere badago (Rice, 1997).
2008
‎Ingelesa ez dakiten haurrei hizkuntza ikasteko baliagarriak zaizkie udalekuak eta ingelesa erabat menderatzen dutenek, aldiz, gaztelania ikasten dute. Helburua haurrek ingelesa edo gaztelania ikastea da, bai eskoletan eta bai horietatik kanpo egiten dituzten aisialdiko ekintzetan ere.
‎Haren ustez, sexualitatea eta sexu orientazioa desberdindu beharreko termino bi dira. «Denok jaiotzen gara sexu orientazio jakin batekin, nahiz eta guk ez jakin haurraren sexu orientazioa zein den. Eta, hain zuzen ere, hor kokatzen da Estatua, bere betekizuna delako ume horietako bakoitzak bere nortasuna modu seguru eta errespetuzkoan osatu ahal izatea».
2011
‎Bueno: ez daki haurra jaioa dela, baina bai haurdun zeundela.
2013
‎Zer nahi duzu hamalau hamabost urterekin? Artean ez genekien haurrak nondik zetozen ere, eta.
‎Uretako kirolak egiten dituzten haurrak zaintzea Arreta berezia jarri behar zaie urarekin zerikusia duten kiroletan eta jolasetan hasten diren haurrei (urpekaritza, eskia, bela, surfa, motoak…), baita ur parkeetan ere; izan ere, oso adin txikikoak direnean, oraindik ez dira gai zenbait jarduera egiteko. Nahitaez erabili behar da salbamendu jaka igeri egiten ez dakiten haurrentzat, batez ere uretako kirolen bat egiten badute. Izan ere, itotzeak dira Espainian adin txikikoak istripuz hiltzeko bigarren kausa.
2014
‎Renan mutikoa eskolara ibiltzen hasi den garaian hain zuzen,, la France commença ce qu, on appellerait aujourd, hui son véritable «génocide culturel» dans les régions françaises, particulièrement en Bretagne? 2447 Bitarteko guztiak onak dira bretoiera akabatzeko: eskoletan frantsesa bakarrik erabiltzea, dotrina kristauaren irakaskuntza frantsesez bakarrik baimentzea, frantsesa ez zekiten haurrei lehenengo jaunartzea ukatzea, etab. Bretoiera hobeto desegiteko metodo maltzur bat hura sustatzea da, baina honela: bretoierako dialekto eta subdialekto txikienak ahalik gehiena bizkortu, herri batetik bestera elkar ezin ulertu ahal izateraino, horrela elkarrekin harremantzeko frantsesa behar izan dezaten2448. En 1845, urte horretan Renanek Seminarioa hustu eta ikasketa zibilak abiatu ditu, hogeita bi urte du?, les «linguicides» étaient déjà apparus depuis un certain temps.
‎Baditu, ordea, desabantaila batzuk. Alde batetik, ezin erabil daitezke irakurtzen ez dakiten haur txikiekin. Bestalde, gerta daiteke galderak ongi ez ulertzea edo adin desberdinetako parte hartzaileek modu desberdinetan ulertzea.
‎Deklamazioa menturaz baina ez da ere. Euskara ez dakiten haur bahitu batzuk behartuak dira ulertzen ez dituzten bururik ez buztanik gabeko esaldi batzuen ikastera eta puntuazio eta hats neurkadarik gabe berriz botatzera. Gorputza ezin dute martxan jarri.
2015
‎Semeak film laburrean etorkizunean izango dituzten haurren izenen inguruan hausnartzen du bikote batek. Horietako bat, ordea, arduratuta dago, bikotekideak euskaraz ez dakienez haurrak dituztelako berak nahi bezala hazi. Protagonistak dutxan istripu bat izan, eta berriz ere ikasi du hitz egiten, eta espero gabeko zerbait gertatuko da orduan.
2016
‎Badago ume bat, adibidez, ia guztietan ateratzen dena. Gainera, ez dakigu haurra mutikoa edo neskatoa den; ez dut bereizi generoa. Haurrentzako liburua da, eta nik uste dut gauza horiez konturatzen direla, helduak baino askoz analitikoagoak direlako.
2017
‎• Ezagutzaren ikuspegitik, gure ustez oso litekeena da euskaraz ezer ez dakien haurra eta gaztea etorkizunean gutxiengo nabarmenean egotea. Datu baikorra, inori ez baitzaio gutxiengo izatea gustatzen.
‎Ezta hori ere, ordea. Izan ere, desirak ezinbestez ekarri behar duen porrota ahazteko proposatuta, desira esanahi orotatik haratago bizitzera bultzatzen ari zaigu Mintegi, geure burua indar boteretsu horri baldintzarik gabe errenditzera, kontzientzia izpi oro bazter utzita, hizkuntz aurretiko egoerara itzulita, desirari men egitea besterik ez dakiten haur jaio berriak bagina bezala. Desira ez interpretatzea da proposamena, desirari ezein esanahirik ez lotzea, alegia.
‎Ez da egia, batzuetan bakarrik, haurra eri delarik. Ez dakizu zer den haur bat eri ukaitea, ez duzu haurrik... orduan he! Ez du inporta, ez nekien haurra eri zenuela.
2018
‎Akaso, esango dit norbaitek gaur eta hemen zabalegia dela baieztapen kategoriko horretara iristeko. Esango dit zorionez gaur eta hemen badirela eremu oso euskaldunak, badirela arnasguneak, esate baterako, 6 urterekin apenas gaztelerarik ez dakiten haurrak topa ditzakegun herriak –frantsesarekin ez dut uste halakorik gertatzen denik, eta gaztelerarekin ere zalantzak. Baina hori hala izan arren, arnasgunerik arnasguneeneko biztanle arnasgunetsuenak baita kezka ezkuta ezina sorrarazten digun ume elebakar horrek ereuneren batean hautatu egin du euskaraz ardaztutako pertsona eta herritar izatea, gazteleraren eta frantsesaren berezkotasuna eguneroko bizitzako aztura eta keinu txikienetaraino baitago sartuta.
2021
‎Burua inharrosiz, amaxok adiarazten dauku ezetz, ez dakitela haurrek eskuara hitzik. Axola
2022
‎Hori dela eta, eskerrak eman dizkie proposamenak egin eta Udal Euskaltegiko" eskaintza borobiltzen" lagundu duten eragileei. Profil desberdinetako herritarren beharrei erantzun asmoz eskainiko dituzte ikastaroak, eta besteak beste, euskaraz ez dakiten haur euskaldunen gurasoei, Azpeitian" integratzeko bidean" dauden herritarrei edo lana tarteko hizkuntza ikasteko nahikoa denbora ez dutenei zuzenduta daude.
2023
‎Seigarren zentzumen hori adinarekin desagertzen doala esango nuke. Pentsa, hitz egiten ez dakiten haur txikiak, hitz egiten ez dakiten beste haur txikiekin komunikatzen direla. Telepatia da hori!
‎etxekalteak, atso agureak, egundo osatuko ez diren elbarriak, oina makina batekin harrapatu dutenak edota mozkorraldi batean bizikletan laprast egin eta jausi direnak. Amak ez daki haurrak babestu egin behar direla, burbuilan sartuta eduki behar direla, mikrobioei kontu egin behar zaiela eta zaindu beharra dagoela haien arimatxo gazte eta hunkibera. Berekin eramaten nau alde guztietara.
‎ezer asmatzen ez dakiten haurrek,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia