Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2000
‎Ez litzateke ezinezkoa izango gauzak nola gertatu ziren zehatz mehatz adieraztea, kronologia deitzen den hori eskrupulosoki errespetatuz, saihesbideak ekidinez, oroimenak eskaintzen dizkizun hutsuneak eta babesak alde batera utziz; ez litzateke, ez, batere zaila izango, eta agian horrela jokatu litza  teke, erarik zuhurrenean ez ezik ortodoxoenean ere. Baina honako istorio hau ez da kronika poliziako bat edo biografia baten kontatze soil hotza, eta narrazio honek halako intentziorik ez duenez eta benetako intentzioaz ez dugu hemen ezer esango, irakurle zolia ez iraintzearren batik bat, barkatuko zaigu xehetasun kronologikoetan ezen ez oroimenak agintzen dizkigun pasarteetan nahiz gertakarietan, edota istorioaren garapenarekin (eta egiarekin, beraz) zerikusirik izan zezakeen txikikerietan estuegi ibili ez bagara; eta ez, esan bezala, estu ibiltzea bereziki nekosoa gerta zitekeelako, baizik eta estutasun horretatik askatzeak, gure ustetan, bizitasun pixka...
2002
‎Alegia, hedabideak euskarri mediatikoa jartzen dute publizitatearen esku, horrek bere iragarkiak plazara ditzan. Ikuspuntu horretatik begiratuta, pentsatzekoa da hedabidea gogor saiatuko dela diru iturri nagusietakoa zaion publizitatearen benetako jabearen interesei men egiten, eta ez iraintzen. Kontrolaren eta autokontrolaren ezpata zorrotza da publizitatea hedabideetan.
‎Zoritxarrekoak ez iraindu.
‎Panoptikoan, ordea, ez da horrelakorik gertatu ahal izango, nagusiaren begiek dena baitaukate kontrolpean; egoitzotan ez dago azpikoen tirania gertatzerik, ez eta ezkutuko irain edo zigorrik ere. Beste alde batetik, berriz, presoek ere ezin izango dituzte beren zaintzaileak ez iraindu ez gaizki tratatu. Horrela, presoek eta zaintzaileek elkarren aurka egiten dituzten okerrak aurreikusten baditugu, proportzionalki arraroak izango dira zigorrak ere.
2003
‎Horrelako kasuetan, ez dago moderatzeko arau edo sekreturik, jakin egin behar da egoera eta gonbidatuetara egokitzen. Kontuz ibili behar da inor ez iraintzeko, baina aldi berean mugetatik atera ez dadin zaintzeko... Batzuetan telebistako iskanbilak gehiago saltzen du edukiak baino.
2004
‎Gauza jakina da Descartesek zuhurtasun handiz jokatu zuela beti elizako nagusiak ez iraintzeko eta elizaren esanaren aurka ez joateko. Horren adierazgarri da Meditazio metafisikoen sarreran Sorbonako dekanoari eta doktoreei zuzendu zien gutuna bere lanari euren onespena eman ziezaiotela eskatuz.
2006
‎Muga non dagoen? Inor ez iraintzean. «Begian hatza sartzen dugu, baina iraindu gabe».
2009
‎Goizean, elur giro dago, baina zu prest agertu zara igotzeko, eta ni, ba, nola ez. ..., gailur hau sakratua da, hemen batu behar dugu biok, elurretan larrua jo, zutik, utzidazu atzetik bueltan sartzen, maitea, animaliek natura garbian egiten duten bezala; erotu egin zara, Ananda, hotz egiten du, pneumonia harrapatuko dugu; orain da unea, maitea, ez duzu ulertzen, utzidazu gidatzen, guk hasiko dugu arraza berria; gaixo zaude, Ananda, medikuagana joan behar duzu, psikiatra batengana; ez iraindu ni, Sara, ez zaitut iraintzen Ananda, badakit zertan ari naizen Sara, gaixo zaude, eta zu itsu, psikiatra batengana joan behar duzu, ez esateko hori, horrela ezin dugu jarraitu, ez nauzu maite Sara, ez da hori Ananda, beste bat dago tartean, zein egongo da zein, dena pikutara bidaliko duzu emagaldu alaena, hori ez hori ez, beste batekin zabiltza, ba bai, banekien, beste batekin nabil kito...
2010
‎Mijail Bakuninek euskal emakumearen eredua oso erlatiboa dela erantzun dio, denak ez zirelako, zorionez, txiki eta lodiak. Eneritzek ez iraintzeko eskatu dio eta Mijail Bakuninek argitu dio ez zela berari buruz ari, beraz, debatea ez desbideratzeko. Bere komentarioak ez zuela itxurakeriaren aldeko deklarazioa izan nahi, ebidentzia baten konstatazioa baizik, alegia, gaur egungo Mari Domingi bat lasai asko izan zitekeela aktoresa horren antzekoagoa Fernando Boteroren irudi bat baino eta ulertzekoa zela, gainera, haurren emanaldietara joaten zirenetako asko aitak izaten zirenez, hauengan ere pentsatzea, beraz, bere konbikzioek oraingo honetan ere ezezko botoa ematera bultzatzen bazuten ere, aldeko faktoreak ikusten zituela eta ikuskizunaren aldeko botoa eman nahi zuela.
‎– Agure horrek esandakoak mindu bazaitu, zergatia ulertzea dagokizu, ez iraintzea.
2012
‎...k epaitzeko ere, eta zahartuz edo alfertuz joan diren abokaturik iaioenen artetik aukeratzen dituztela, eta bizitza osoa egiaren eta ekitatearen aurka eman dutenez, hain daude iruzurkeriaren, zinaustearen eta zapalkuntzaren alde jokatu beharrean, ezen ezagutu baititut batzuk arrazoia zuen aldekoaren eskupeko bikainei ere uko egiten, beren izaera edo zereginarekiko zerbait desegokia eginez lanbidea ez iraintzearren.
‎otoitzari ekin diezaionak, egintza okerrengatik ez dezala alde batera utz, berriro erremedioa aurkitzeko bidea baita, eta hura gabe askoz zailago gertatzen baita. Eta ez diezaiola deabruak eragin, niri bezala, apaltasunagatik alde batera uztera; sinets dezala ezin dutela huts egin haren hitzek, egiaz damutzen baldin bagara eta Hura ez iraintzeko erabakia hartzen baldin bada, lehengo adiskidetasunera itzultzen dela eta lehenago egin ohi zituen mesedeak egitera eta batzuetan handiagoak ere bai, damuak hala merezi izanez gero
2013
‎Ez duzu inolako eskrupulorik: ez gezurra esateko, ez iraintzeko, ez armekin trafikatzeko?
‎Ekintza zehatzen bidez berriz agertzea. Gaizki portatzeagatik (oro har, ez iraintzeagatik) arreta jarri behar denean, ekintza hori aipatu behar da («hori gaizki dago, ez da zuzena»), eta ez da esamolde orokorrik esan behar, adibidez, «txarra zara» edo «ez zara gai». Horrela, bere autoestimua errespetatzen da eta adingabekoak besteak epaitzen eta kalifikatzen ohitzen dira.
2014
‎Izuak itxura solidoa hartu zuen, eta bihotzaren eta biriken arteko tarte bat estutzen zion. Orain, bere bekatuengatik damutzen saiatu behar zuen; ez beldur zelako, Jainkoa ez iraintzeagatik baizik. Jainkoa konbentzitu behar zuen damu zela, eta horretarako aurren aurrena bere burua konbentzitu behar zuen.
2015
‎Mezu nahasgarri gehiegi jasotzen ditugu egunero euskararen balizko normalizazioaren inguruan; mezuok, inor ez iraintzeko eta ahalik eta jende gehien euskararen unibertsora erakartzeko helburuz egiten omen dira. Menpekotasun egoera areagotzeko baino balio izan duten mezu horiek, gehienon ipar galtzea eragin dute, nire irudikoz.
‎Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎Baina inola ere ezin du, ezta ez dago inolako erremediorik ere hura berriro izateko, Jaunak nahi izan dezan arte, etortzen zaionean ez kontra egiteko ez kentzeko erremediorik ez dagoen bezala. Lehen baino askoz ere munduarekiko erdeinu handiagoaz geratzen da, oinaze hartan bertako ezerk ez ziola lagundu konturatzen delako, eta kreaturetatik askoz ere askatuago, Kreatzaileak soilik kontsola eta ase dezakeela konturatzen delako, eta beldur eta kontu handiagoz Hura ez iraintzeko, bai oinazetzeko eta bai kontsolatzeko ahalmena duela konturatzen delako.
‎Hirugarren egoitzetan sartu diren arimei buruz esaten hasi nintzaizuenera itzuliz, lehenengo eragozpenak gainditu izanaz ez die egin Jaunak mesede txikia, handia baizik; hauetakoak, Jaunaren ontasunagatik, uste dut asko daudela munduan: Haren Maiestatea ez iraintzeko gogo bizia dute, kontuz aritzen dira bekatu arinik ere ez egiteko, eta maite dute penitentzia egitea, beren baitan bilduta igarotako orduak dituzte, ongi erabiltzen dute denbora, lagun hurkoarekin karitatezko egintzetan aritzen dira, oso eratsuak dira hitz egiterakoan eta janztean eta etxeko gobernuan, etxerik dutenak. Egia esan, jarrera desiragarria da eta, dirudienez, ez dago haiei zertan ukaturik azken egoitzarainoko sarrera eta Jaunak ere ez die ukatuko, beraiek nahi badute, prestaera bikaina baita hori mesede oro egin diezazkien.
‎Zuzen jokatuko dute pertsona horiek, Jauna ez iraintzeko erabakirik sendoena hartuak badaude ere, Hura iraintzeko arriskuetan ez sartzeaz; izan ere, lehen egoitzetatik hurbil daudenez gero, erraz itzul daitezke haietara; haien sendotasuna ez dagoelako oinarri irmoen gainean jasoa, sufrimenduetan zailduak direnak daudenez; hauek ezagutzen dituzte munduko ekaitzak, badakite beldur gutxi izan behar zaiela haiei eta ez dela haren pozen desirarik...
‎Jakinaren gainean egon zaiteztela nahi dut soilik, bide honetan onura handia atera eta nahi ditugun egoitzetara igotzeko, kontua ez dela asko pentsatzea, gartsu maitatzea baizik; eta horrela maitatzera gehien pizten zaituztena, huraxe egizue. Beharbada ez dakigu zer den maitatzea, eta ez naiz asko harrituko; izan ere, maitatzea ez datza gozotasunik handiena izatean, baizik eta gauza guztietan Jainkoa poztu nahi izateko erabakirik sendoenean eta, ahal dugun heinean, Hura ez iraintzen saiatzean, eta beraren Semearen ohore eta aintza beti aurretik joan daitezela eta Eliza Katolikoaren hazkundea eskatzean. Hauek dira maitasunaren seinaleak, eta ez uste izan kontua beste ezer ez pentsatzea denik, eta pixka bat barreiatzen bazarete dena galdua denik.
‎Horregatik diot ez uste izateko gela gutxi direnik, milioika baizik; izan ere, arimak era askotara sartzen dira hemen, guztiak asmo onaz. ...era askotara egiten dizkigu iruzurrak; erregea dagoen lekutik hurbilago daudenei ezin die egin hainbeste; hemen, ordea, oraindik munduko gauzetan sarturik eta atseginetan murgildurik eta hango ohore eta gurarietan barreiaturik daudenez gero, arimaren zerbitzariek (zentzumen eta ahalmenak) ez dute Jainkoak berezko izaeran eman zien indarrik, eta arima hauek erraz izaten dira mende hartuak, Jainkoa ez iraintzeko gogoaz jardun eta egintza onak egin arren. Beren buruak egoera honetan ikus ditzatenek, ahal duten eran, Haren Maiestatearengana sarri sarri jo beharra dute, haren Ama bedeinkatua hartu bitarteko, eta haren Santuak, hauek haien ordez borroka egin dezaten, haien zerbitzariek indar gutxi baitute beren burua babesteko.
‎Honetarako, esan dudanez, nahi nituzke nik beldur guztiak: une batean desegin gaitzakeena ez iraintzeko; Haren Maiestatea pozik badugu, ez da gure aurka legokeen inor, menderatua izango ez denik.
‎4 Honetan ibili nintzen aldi batean, harik eta, barruko borroka eta beldurrak igaro ondoren, pertsona espiritual batekin harremanetan jartzea erabaki nuen arte, hari galdetzeko zer zen nik nuen otoitz era, eta argi egin ziezadala oker banindoan, eta eginahalak egiteko Jainkoa ez iraintzeko. Neure sendotasunik ezak, esan dudanez?
‎Neuk nahi nuenean edukitzea, ezinezkoa zitzaidan. Neure artean pentsatu nuen ez nuela erremediorik, kontzientzia garbi edukitzen eta bekatu arrisku orotatik, baita bekatu arinen arriskutik ere alde egiten saiatzea baizik; bada, Jainkoaren espiritua izanik, argi zegoen irabazia; deabrua bazen, ni Jauna pozik edukitzen eta Hura ez iraintzen saiatuz gero, ezin zidan gaitz handirik egin deabruak, alderantziz: bera irtengo zen galtzen.
‎Naizen bezalakoa izanik ere, hain eragin indartsuak etortzen zaizkit autoritatea dutenei hau esateko, non deseginda uzten bainaute. Gehiago ezin eta, Zugana itzultzen naiz, ene Jauna, guztirako erremedioa eskatzera; eta ongi dakizu Zu ez iraintzeko egoeran gelditzearren, pozik desjabetuko nintzatekeela egin dizkidazun mesedeez, eta erregeei emango nizkiela; izan ere, badakit ezinezkoa litzatekeela orain baimentzen diren gauzak baimendu ahal izatea, eta ez lirateke faltako on handi handiak ere.
‎Bete betekoa da konparazio hau. Estasi honetan egon aurretik, arimak uste du kontuz ari dela Jainkoa ez iraintzeko eta bere indarren arabera ahal duena egiten duela; baina hona iristean, begiak irekiarazten dizkion zuzentasun eguzkiak ematen dio eta hainbeste samar ikusten ditu, non berriro itxi nahi bailituzke; izan ere, oraindik ez da arrano beltz honen alaba bete betekoa, eguzki honi aurrez aurre begiratzeko gai dena; baina une laburrean irekita izanda ere, lohi ikusten du bere burua.... Bertso honetaz gogoratzen da orduan:
‎3 Egia da, urte hauetan hilabete asko izan zirela, eta batzuetan urtebete ere bai, Jauna ez iraintzeko ardura hartzen nuela eta otoitzari biziki ematen niola eta ahalegin handi samarrak egiten nituela Jauna ez iraintzeko. Idazten dudan guztia egia osoa delako, ari naiz orain honetaz.
‎3 Egia da, urte hauetan hilabete asko izan zirela, eta batzuetan urtebete ere bai, Jauna ez iraintzeko ardura hartzen nuela eta otoitzari biziki ematen niola eta ahalegin handi samarrak egiten nituela Jauna ez iraintzeko. Idazten dudan guztia egia osoa delako, ari naiz orain honetaz.
‎otoitzari ekin diezaionak, egintza okerrengatik ez dezala alde batera utz, berriro erremedioa aurkitzeko bidea baita, eta hura gabe askoz zailago gertatzen baita. Eta ez diezaiola deabruak eragin, niri bezala, apaltasunagatik alde batera uztera; sinets dezala ezin dutela huts egin haren hitzek, egiaz damutzen baldin bagara eta Hura ez iraintzeko erabakia hartzen baldin bada, lehengo adiskidetasunera itzultzen dela eta lehenago egin ohi zituen mesedeak egitera eta batzuetan handiagoak egiteraere bai, damuak hala merezi izanez gero.
‎hain ilunpe handitan argi egiten eta bertuteak indartzen ez iraintzeko.
‎Besteek neke handiz lortzen saiatzen direna, hartzea nahi dezadala egiten zuen Jaunak nirekin; azken urteotan zen jadanik atsegin eta gozotasunakniri ematea. Haiek eta deboziozko samurtasuna eman diezazkidala eskatzen sekula ere ez nintzen ausartu; Bera ez iraintzeko grazia eman, eta barka diezazkidala neure bekatu handiak eskatzen nion soilik. Hain handiak ikusten nituenez gero, konturaturik, ez nintzen ausartzen mesede eta atseginen desira izaten ere.
‎Ia begiak estalirik izan behar ditueladiot nik, toki batetik sarri joan den pertsona baten antzera, gaua izan eta ilunetan ibili arren, neurria harturik duenez gero, badaki non egin daitekeen estropezu, egunez ikusi baitu, eta ihes egiten dio arrisku hari. Honela da hemen ere Jainkoa ez iraintzeko, ohiturak eraginda doala dirudi. Utz dezagun aparte Jaunak eusten diola, hemen horixe gertatzen baita.
‎5 Bada, Andre Maria gure Amaren usategitxo hauek betetzen hasterakoan, jainkozko Maiestatea bere handitasunak agertzen hasi zen emakumetxo ahul hauengan; desiraz eta sorkari guztietatik askatze aldetik, ordea, indartsuak ziren, horixe baita Kreatzailearekin arima gehien bat egiten duena, kontzientzia garbia izanez gero. Hau ez zegoen adierazi beharrik; izan ere, sorkarietatik askatzea benetakoa bada, uste dut, hori gabe ezinezkoa dela Jauna ez iraintzea. Elkarrizketa eta harreman guztiak Harengandik irteten ez zirenez gero, horrela ez dirudi Haren Maiestateak haien ondotik alde egin nahi duenik.
‎pena hartzen zuen, batzuk Jainkoaren gauzak zirela oso iruditzen zitzaiolako, eta ez luke nahi, arrazoirik gabe itsu itsuan gaitzesterik, ezta guztia Jainkoarena dela sinets dezaten ere, berak oso erraz dela engainua egotea ikusten baitzuen, eta horregatik ez zuen bere burua sekula ere ziur ikusten, arriskua egon daitekeen gauzetan. Ahalegin guztiak egiten zituen ezertan ere Jainkoa ez iraintzeko eta beti obeditzeko; eta bi gauza hauekin babesturik zegoela uste zuen, deabrua izan arren ere.
‎9 Jainkoa ez iraintzeko, era arinez ere ez iraintzeko, erabaki oso sendoa etorri zait, neuk dakidala, halakorik egin baino lehenago igaroko nituzke mila heriotza. Nire ardura duenak eta ni gidatzen nuenak esanda, hoberena dela eta gure Jaunari zerbitzu handiagoa egingo niokeela uste dudan gauza, sentitzen dudana sentitzen dudala, inolako altxorrengatik ere egin gabe ez uzteko erabakia.
‎9 Jainkoa ez iraintzeko, era arinez ere ez iraintzeko, erabaki oso sendoa etorri zait, neuk dakidala, halakorik egin baino lehenago igaroko nituzke mila heriotza. Nire ardura duenak eta ni gidatzen nuenak esanda, hoberena dela eta gure Jaunari zerbitzu handiagoa egingo niokeela uste dudan gauza, sentitzen dudana sentitzen dudala, inolako altxorrengatik ere egin gabe ez uzteko erabakia.
‎Orduan ez naizela ezertarako etortzen zait burura, ea nork sartzen nauen ni gehienen bidea baino goragokoan; tristurak hartzen nau; ni zerbait banaizelakoan dauden guztiak engainatuak ditudala iruditzen zait; inork ikusiko ez nauen lekuan ezkutatu nahiko nuke; orduan ez dut bakardadea bilatzen bertuteagatik, adorerik ezagatik baizik; kontra egiten didaten guztiekin liskarrean aritu nahiko nuke. Gerra hau daukat, Jainkoak ohi dudan baino gehiago Bera ez iraintzeko mesede hau egiten ez badik; egoera honetatik ateratzeko ere ez diot eskatzen, baina haren borondatea bada ni beti horrela egotea, iraindu ez dezadan izan nazala bere eskutik, eta bihotz bihotzez Berarekin bat eginik; eta uste dut, beti horrela ez edukitzea, niri egiten didan mesede handia dela oso.
‎Esan dezagun, bada, orain deabruak egiten dituela agerpen hauek, ariman harrokeria pizteko: ...o mesede handiaren duin ez dela konturaturik, Jainkoa gehiago zerbitzatzen saiatzen bada, izan ere, bere burua aberats ikusirik, Jainkoak mesede horiek egiten dizkiela entzun izan duenengandik erortzen diren ogi birrinak jatea ere merezi ez duena (esan nahi dut, inoren zerbitzari izateko ere duin ez dena), apaltzen bada eta penitentzia egiten saiatzen bada eta otoitzari gehiago ematen eta Jaun hau ez iraintzeko kontu handiagoa izaten, eta perfekzio handiagoaz obeditzen, mesede hau egin diona Hura dela uste baitu, neuk ziurtatzen dut ez dela berriro etorriko deabrua, baizik eta erpe jorran ihes egingo duela, eta ez duela ariman inolako kalterik utziko.
‎gero Chavesek erregeari ager diezazkiola, edota Chavesek berak guztiaren azalpena eman diezaiola erregeari, egintzak eta pertsonak isilduz;? eta era berean adieraz diezaiola nola izan duen Jainkoa ez iraintzeko ardura aparteko agindu hau aldarrikatzean (kapitulura dei egitekoa?);, egiaz, ez zuela ongi egin (a.
‎Gure Jauna goretsi dut eta haren grazia handitzat dut berorrek faltatzat duena, ertz ertzeko nahigabe hartatik ezin etor zitekeelako inolako probetxurik, ez arimari ez osasunari; eta beraz, berorrek eskerrak eman diezazkioke Haren Maiestateari, hura kentzeaz ez delako eragozten gure Jaunaren zerbitzua, hau baita garrantzitsuena. Hura ez iraintzeko erabaki sendorik berorren baitan ez sentitzea, aukera denean Jauna zerbitzatzera eta Hari nahigabe ematekotik alde egitera berori sendo dagoenez gero, hori duen desiraren seinale argia da, nire ustez. Eta egunero Sakramentu Santuaren aurrera joan nahi izatea eta joan ezik damua sentitzea, hori berorrek dioena baino, gehienena baino, adiskidetasun estuagoa da.
‎Jauna nola hasi zen beronen arima iratzartzen agertzen du, eta hain ilunpe handitan argi egiten eta bertuteak indartzen ez iraintzeko.
‎Jainkoak gorde zaitzatela hartatik; izan ere bekatu handirik ez dutela uste dute, eta beste batzuk ikusten dituztenez gero, ziurtatu egiten direla dirudi; eta haiek oso kaskartzat jotzea ez da, noski, apaltasun handiko gauza. Baliteke askoz hobeak izatea, beren bekatuagatik negar egiten dutelako, damu handiaz, eta, beharbada, zentzatzeko beraiek baino askoz ere asmo sendoagoaz, Jainkoa ez gauza txikian ez handian egundo ez iraintzera eramango dituenaz. Beste hauek, haietako gauzarik ez dutela egiten eta, askatasun handiagoa hartzen dute beren atseginetarako; hauek, gehienek, beren ahozko otoitzak egingo dituzte, ez ongi eginiko errezoak, kontzientzia finik ez dutelako.
‎23 Ahizpa Katalina Velascok dio, Jaunari, gurutzean josi zutenean igaro zituenengatik, Bera ez iraintzeko grazia eta gure Ordena haziz joan dadila eskatzen dion aipaturiko edonori, ematen dizkiola Andre Mariarekin egunero igarotako une batzuk; eta asko dira.
‎3 Hau diot, zeren garai hauek hain zorigaitzekoak izanik eta gure ahulezia hain handia, ez baita nahiko geure aurretikoen agindutzat izatea, oraingo pertsonek ohoretzat dutena kontuan ez hartzeko ahaideak ez iraintzearren. Jainkoak ez beza nahi beste bizitzan ordain dezagun haiek onartzeagatik, sekula ez baita aitzakiarik falta izaten hori egitean sufritu egin dugula aditzera emateko.
‎3 Izan gogoan oharpen eta abisu hau, oso garrantzitsua baita?, arreta gal ez dezazuen, zeuen buruak Jauna ez iraintzeko erabaki sendoaz, bekatu astun bat egin baino lehen mila bizitza galtzeko gertu eta bekatu arinik ez egiteko kontu handiz ikusi arte; hau konturaturik, bestela nor egongo da hauetako asko egin gabe. Baina bada konturatze bat oso pentsatua dena; beste bat, berriz, laster batean gertatzen dena, bekatu arina egin eta konturatu, dena bat delako, eta horrela nekez ulertzen dugu ezer.
‎Baina arima bere baitan erabaki sendoaz ikusirik,, esan dudanez? ...ez lukeela, gero erortzen bada ere, ahulak garelako eta gugan fidatzerik ez dagoelako; (zenbat eta erabaki sendoagoa harturik egon, konfiantza txikiagoa dugu geure aldetik, konfiantzak Jainkoagandik etorri behar duelako); behin esan dudan hau gure barnean dagoela jakinez gero, ez dago zertan ibilirik hain uzkur eta estu, Jaunak lagunduko baitigu, eta jadanik ohitura geure alde izango baitugu Hura ez iraintzeko; ibil gaitezen, ordea, askatasun santuaz, bidezko denarekin hitz eginez haiek barreiatuak badira ere. Izan ere, Jainkoaren egiazko beldur hau izan baino lehen pozoi eta arima hiltzeko lagungarri izan zitezkeenek, gero sarritan Jainkoa gehiago maitatzera eta gorestera eragin dezakete, arrisku nabarmenetik atera zaituztelako.
‎8 Beraz, ene alabak, saia zaitezte buruan sartzen Jainkoak ez diela begiratzen zuek uste duzuen adina huskeriari, eta ez utzi arima eta gogoa kikil dakizkizuen; bestela onik asko galtzeko arriskua izan dezakezue. Hori bai, esan dudan bezala, Jainkoa ez iraintzeko asmo garbi eta erabaki sendoa hartu. Ez utzi zeuen arimari barru estuko izaten, santutasunera jo beharrean inperfekzio ugari egingo baititu, deabruak beste bide batzuetatik eragiten dizkiotenak eta, esan dudanez, ez dio egingo egin liezaiokeen adina onik, ez bere buruari ez besteei.
‎Haserre zaude, baina ez iraindu, mesedez.
2016
‎Laburbilduz, Arrazismoaren asmakizuna liburuan, Delacampagnek dio agoten bereizketak Europan parerik ez duen sistema zentzugabe bat dela eta parekatzen du juduen kontrako arrazismoarekin. Nahiz eta beretzat gardenagoa eta irrazionalagoa den agoten aurkako, giristino onak zirelako eta ez iraindutako erlijio batekoak juduak bezala. Baina, autore honek eta beste guziek, ahanzten dute diskriminazio nagusiena, beti bizirik dagoena:
2017
‎Emakumeek mezua ulertzen dute eta, ohi bezala, estu hartzen dute sexu minbera ez iraintzeko betebeharra. 2006an, neska gaxte batzuei aditu nien nola esaten zuten gizonari dagokiola emakumea gozaraztea, haiek hori espero zutela.
2018
‎...eta garbitu egingo du, poliki poliki, neskatoak arratsero amaren etxean egiten zuen bezala, gizonak harentzat gordeta daukan tina bateko ur freskoarekin, eta ohera eramango du gero, bustita, haizagailua jarri eta behin eta berriro musukatuko dio gorputz osoa, eta gehiago eta gehiago eskatuko du neskatoak, eta gero barnetegira itzuliko da, eta inork ez du zigortuko, inork ez du joko, ez itsustuko, ez irainduko.
‎Gogaitu hasiberriak baina ez iraindu familia.
2020
‎Maukik ez zuen inoiz horrelako gizonik ezagutu, eta une beretik kontuz ibiltzea eta inoiz ez iraintzea erabaki zuen. Bere eskifaiako gizonak nola zanpatzen zituen ikusi zuen eta nola betetzen zituen girgiluz, nola haietako bat, hiru egunez jan gabe utzi zuen ere bai, arraunean tolet bat hautsi zuelako.
‎Mezua luzea zen eta Jurdanek irakurtzen jarraitu zuen. Cateringean urdaiazpikorik ez jartzea gomendatzen zien Baroiak bere aurreko gomendioen tonu autoritarioan gonbidatu musulmanen sentimenduak ez iraintzeko, ezta okelik ere, baldin animalista edo begetarianorik balego, edo glutendun produkturik ezta ere, zeliakoekiko adeitasunagatik. Gonbidatu beganoren bat egotearen posibilitatea ere aipatzen zuen, baina Jurdanek ez zuen aurrera jarraitu nahi izan.
‎Aldi berean, Gobernu Ordezkaritzari zuzenduz, esan zuen: “beharrezko tresna demokratiko nahiko ditu Guardia Civila eta Foruzaingoa ez iraintzeko eta ez mespretxatzeko. Nahikoa da erabili nahi izatea”.
‎Beste batzuk ez iraintzeko hobeto sentitzeko.
‎Eta ez iraindu irakasleak.
2021
‎Unaik esan zidan, agian, saio gogor samarra izango zela. Nik eskatu nien ez iraintzeko jendea izen abizenekin." (Gaztelumendi, 2009: 71)
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia