2008
|
|
Zabala, unibertsitateko sektore ezberdinak kontuan hartu behar direlako. Hortaz, azterketa berezia merezi du funtzionario doktore ez diren irakasleen abstentzio handiak eta nola
|
ez
ikasleenak ere (%97a). Aurrera begira ezinbestekoa izango da ikasleen iritzia entzun eta landu nahi dugun unibertsitate ereduan horien parte hartzea bideratzea.
|
|
Hezkuntza proposamen horrekin, Euskal Autonomia Erkidegoko ikasleoi euskaldunduak izateko dugun eskubidea ukatzen jarraituko dute, orain arte bezala. Izan ere, proposamen horrek ez du eskaintzen
|
ez
ikasleon euskalduntzeko helburuari erantzuteko bitartekorik, ez baliabiderik. Ken dezatela mozorro abertzalea, eta onar dezatela euskara heriotzara kondenatzen ari direla.
|
2012
|
|
Maisu maistren kopurua ere handitu da urteotan sare publikoan eta itunpekoan, baina
|
ez
ikasleen hein berean. Eta gutxiago orain, mozketak nagusi direlarik.
|
2014
|
|
Uriartek ez du azaldu zertan oinarritzen den hori esateko, ez du datu enpirikorik eman. Eta Uriartek, horrez gain, beste inork baino hobeto jakin luke arazoa ez direla pertsonak
|
ez
ikasleak, ez haien familien jatorria, eta ezer zuzendu behar izanez gero, hezkuntza praktikak zuzendu behar direla: horixe da bere egitekoa.
|
2018
|
|
Hezkuntza Ministerioak debekatu eginen du ikasleei eginiko ebaluazioak erabiltzea ustezko ikastetxe «onenen eta txarrenen sailkapenak» egiteko. Hartara, Lehen Hezkuntzako 6 mailako eta DBHko 4 mailako errebalidak kendu eginen dituzte? 2016ko urritik etenda dauden arren?, eta, horien ordez, «ebaluazio erakusgarriak» ezarriko dituzte,
|
ez
ikasleen maila neurtzeko, «hezkuntza sistema osoren egoera jakiteko» baizik. Erreforma berriaren xedea izanen da ebaluazioaren «izaera hezitzailea eta jarraitua berreskuratzea».
|
2021
|
|
«Aurrekontuetan ez da batere hobekuntzarik izan. Ahal bezain ordu gutirekin lan egin behar dugu, eta hori ez da on ez irakasleentzat,
|
ez
ikasleentzat ere. Zerbitzu publikoa oro har gaizkitzen ari da».
|
2022
|
|
Orain, euskalduntzearen erronka dago aurrean, baina
|
ez
ikasle etorkinekin soilik: euskaraz ez dakiten familia autoktonoen seme alabekin ere bai.
|
|
Duela hamar urte edo, hasi ginenean, gure ustez lehentasunezko kontu bat zen, batez ere gure ikasleek euskaraz hitz egitea nahi bagenuen. Irakasleen aldetik jaso genuen oso modu arbitrarioan egiten zela; denbora zegoenean; eta
|
ez
ikasle guztiek hitz egiteko moduan planifikatuta.
|
|
Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta
|
ez
ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du. Dirudienez, ikasle behartsuak merkantzia bihurtu nahi dira sare pribatuaren finantzaketari eusteko, jaiotza tasa jaisten ari den testuinguruan itundutako ikasgelen kopurua salbatzeko.
|
2023
|
|
Bestalde, «iruzurrezko kontratuen erabilera» salatu izan du plataformak behin baino gehiagotan: «Irailetik maiatzera edo ekainera izaten dute kontratua, baina legez kanpo, ez legeak ezartzen dituen baldintzetan, ez direlako
|
ez
ikasleak ez epe laburreko langileak ere. Bederatzi edo hamar hilabeterako izan ohi dituzte kontratuak, eta udan beste baliabide bat bilatu behar izaten dute».
|
|
Hala eta guztiz ere, uste du Senpereko kolegioan «baldintza onak» izateko adi jarraituko dutela. «Hizkuntza guztietan ikasirik ere inportantea da
|
ez
ikasle gehiegi izatea gela bakoitzeko, irakasleak ere baldintza onetan aritu ahal izateko».
|