Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Zabala, unibertsitateko sektore ezberdinak kontuan hartu behar direlako. Hortaz, azterketa berezia merezi du funtzionario doktore ez diren irakasleen abstentzio handiak eta nola ez ikasleenak ere (%97a). Aurrera begira ezinbestekoa izango da ikasleen iritzia entzun eta landu nahi dugun unibertsitate ereduan horien parte hartzea bideratzea.
‎Hezkuntza proposamen horrekin, Euskal Autonomia Erkidegoko ikasleoi euskaldunduak izateko dugun eskubidea ukatzen jarraituko dute, orain arte bezala. Izan ere, proposamen horrek ez du eskaintzen ez ikasleon euskalduntzeko helburuari erantzuteko bitartekorik, ez baliabiderik. Ken dezatela mozorro abertzalea, eta onar dezatela euskara heriotzara kondenatzen ari direla.
2012
‎Maisu maistren kopurua ere handitu da urteotan sare publikoan eta itunpekoan, baina ez ikasleen hein berean. Eta gutxiago orain, mozketak nagusi direlarik.
2014
‎Uriartek ez du azaldu zertan oinarritzen den hori esateko, ez du datu enpirikorik eman. Eta Uriartek, horrez gain, beste inork baino hobeto jakin luke arazoa ez direla pertsonak ez ikasleak, ez haien familien jatorria, eta ezer zuzendu behar izanez gero, hezkuntza praktikak zuzendu behar direla: horixe da bere egitekoa.
2018
‎Hezkuntza Ministerioak debekatu eginen du ikasleei eginiko ebaluazioak erabiltzea ustezko ikastetxe «onenen eta txarrenen sailkapenak» egiteko. Hartara, Lehen Hezkuntzako 6 mailako eta DBHko 4 mailako errebalidak kendu eginen dituzte? 2016ko urritik etenda dauden arren?, eta, horien ordez, «ebaluazio erakusgarriak» ezarriko dituzte, ez ikasleen maila neurtzeko, «hezkuntza sistema osoren egoera jakiteko» baizik. Erreforma berriaren xedea izanen da ebaluazioaren «izaera hezitzailea eta jarraitua berreskuratzea».
2021
‎«Aurrekontuetan ez da batere hobekuntzarik izan. Ahal bezain ordu gutirekin lan egin behar dugu, eta hori ez da on ez irakasleentzat, ez ikasleentzat ere. Zerbitzu publikoa oro har gaizkitzen ari da».
2022
‎Orain, euskalduntzearen erronka dago aurrean, baina ez ikasle etorkinekin soilik: euskaraz ez dakiten familia autoktonoen seme alabekin ere bai.
‎Duela hamar urte edo, hasi ginenean, gure ustez lehentasunezko kontu bat zen, batez ere gure ikasleek euskaraz hitz egitea nahi bagenuen. Irakasleen aldetik jaso genuen oso modu arbitrarioan egiten zela; denbora zegoenean; eta ez ikasle guztiek hitz egiteko moduan planifikatuta.
‎Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du. Dirudienez, ikasle behartsuak merkantzia bihurtu nahi dira sare pribatuaren finantzaketari eusteko, jaiotza tasa jaisten ari den testuinguruan itundutako ikasgelen kopurua salbatzeko.
2023
‎Bestalde, «iruzurrezko kontratuen erabilera» salatu izan du plataformak behin baino gehiagotan: «Irailetik maiatzera edo ekainera izaten dute kontratua, baina legez kanpo, ez legeak ezartzen dituen baldintzetan, ez direlako ez ikasleak ez epe laburreko langileak ere. Bederatzi edo hamar hilabeterako izan ohi dituzte kontratuak, eta udan beste baliabide bat bilatu behar izaten dute».
‎Hala eta guztiz ere, uste du Senpereko kolegioan «baldintza onak» izateko adi jarraituko dutela. «Hizkuntza guztietan ikasirik ere inportantea da ez ikasle gehiegi izatea gela bakoitzeko, irakasleak ere baldintza onetan aritu ahal izateko».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia