Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎Eta derradan, bide batez, ezen, hainbertze fortuna gaixtoren artean, zortea neure alde eta fabore ere izan nuela azkenean, noiz eta lehen urtearen akabantzan aita Leokadio nobizio maisu kargutik kendu baitzuten eta igorri, haren orde, aita Tommé baxenafartarra, zeina baitzen latineko irakaslea ere. Eta, ikusi zuenean aita Tommék ezen ikasle ona nintzela eta latinean aitzina eta aitzina egiten nuela, eta ikusi zuenean, halaber, ezen, studioetarik harat, kontzientziaren harat honatekin hagitz sufritzen nuela, egun batean erran zidan:
2001
‎Ikasleek dute hor hitza, hango eta hemengo ikasleek. Ikasleak mintza bitez, bada, gogoak ematen badie, ez ikasleen" ordezko" eta" jabe" direlako jauntxoak.
2002
‎HEZINETez gain, beste zerbaiten beharra.Kontsultarako material eza ikasleen esku.Aholkularitza saioen eraketa.ZIBERGELA euskaltegitik kanpo izatea (materialik ez eskura).
2003
‎Hala ere, ikastetxearekiko desadostasunik handienak kalifikazioekin(% 20,8) edo zuzendaritza taldearen jarduerarekin(% 22,9) ados ez daudenean sortzen dira. Arauen aplikazioa Familiak ere, eta ez ikasleak, dira ikastetxeen arauekin asebetetzen direnak. Hala, gurasoen %79, 7k uste du eskolan badela ordena, %76, 5ek arauak egokiak direla eta %58, 3k irakasleek irizpide berarekin aplikatzen dituztela, IDEA eta Fundación Hogar txostenen arabera.
‎Aspaldi bukatu zitzaian plaza gizona izatearena, inoiz horrelakorik izan bahaiz. Urteak dituk inork aintzakotzat hartzen ez hauela; ez ikasleek, ez irakasleek, ez antzinako lagunek ere. Kobazuloetara bueltatu haiz, Kromagnon.
2004
‎Universitat Oberta de Catalunya-k (UOC) eginiko azterlanaren arabera, ez irakasleek ez ikasleek ez dute baliatzen Internet hezkuntzan: 10 ikasletik ia 4 ez da behin ere sartzen Interneten eskola ordutegian eta beste hiruk astean behin baino ez dute egiten.
‎Hola bada, Goihenetxek esplizitatu egiten du euskal historiaren ematen dion funtzioa zein den: ez ikasleak abertzaletzea, baizik errealitatea ulertzeko bidea eskaintzea horretarako ahalik eta historia zientifikoena irakatsiz. Esan beharrik ez dago ikuspegi horrekin bat.
‎Ikastaroka, ikasturtearekin batera antolatzen dugu bizitza oraindik. Ez ikasle garelako, baina irailak urte hasieraren itxura dauka, urrian oraindik hasi ezinik gabiltza... tira. Ikastu rte honetan ere gure inguruan bi nobedade handi izan ditugu, aipatzekoak esango dut: ei tb2 4. cometaeuskalherria.com.
2008
‎eskaini, ez irakaslei, ez ikasleei ere.
‎Ez ziren lehenak, herri literaturan horrela agertzen zirenak, eta ez badut orain arte bederen gai horretaz aita Zabalaren pareko lanik, ez nihonek egin, ez ikasle bati, ez lagun bihi bati eginarazi ahal izan, baditut halere jadanik, gure ezin ahantzizko Jean Hiriart Urruty Abittu zenaren bidetik, P. Broussainen edo S. Lardapiden paperetan aurkiturik, Katxo, Otxalde, Xetre, Mendiague anai arrebak, Aña Debrua, Erramun Darraidou eta aspaldiko gure hazpandar galeriano famatuaren bertso paper asko eskuraturik. Iduritzen zait bizkitartean, Xarlex Etchegaray zenaren bertso hauek izan direla, gure eskualdean bederen, ene oroitean, egileak berak saldu dituen gisa horretako azken bertsoak.
‎ikasle (rik) > gehienak> diogunean,, ikasleen multzo horretatik gehienak? esaten ari gara, eta ikasleen> erdiak> diogunean ere, beste horrenbeste, ez ikasle multzo horretatik gehienak, baina bai erdiak. Horrenbestez, modu bertsuan analizatu genituzke, nahiz eta oraingoz ez dudan analisi hori eskainiko.
‎Ondorio nagusia, hortaz, bat dator adinaren auzia ikertu duten hainbat lanen emaitzekin (esate baterako, Muñoz 2000, 2003 eta 2006; Victori eta Tragant, 2003; Cenoz, 1998, 1999, 2002 eta 2003; Lasagabaster eta Doiz, 2003; Gallardo, 2004). Lan horiek nagusiki atzerriko hizkuntzaren azterketa egiten dute, ez ikasleen bestelako hizkuntzena; hurbilpen kuantitatiboa erabili ohi dute eta ikuspegi linguistikoa jorratzen dute gehienek. Gure lanaren ekarpena horretan ere ikus daiteke.
‎Zabala, unibertsitateko sektore ezberdinak kontuan hartu behar direlako. Hortaz, azterketa berezia merezi du funtzionario doktore ez diren irakasleen abstentzio handiak eta nola ez ikasleenak ere (%97a). Aurrera begira ezinbestekoa izango da ikasleen iritzia entzun eta landu nahi dugun unibertsitate ereduan horien parte hartzea bideratzea.
‎Hezkuntza proposamen horrekin, Euskal Autonomia Erkidegoko ikasleoi euskaldunduak izateko dugun eskubidea ukatzen jarraituko dute, orain arte bezala. Izan ere, proposamen horrek ez du eskaintzen ez ikasleon euskalduntzeko helburuari erantzuteko bitartekorik, ez baliabiderik. Ken dezatela mozorro abertzalea, eta onar dezatela euskara heriotzara kondenatzen ari direla.
2010
‎Hala eta guztiz ere, hori betetzen ez bada, edo ez pertsona guztiei dagokienez behintzat, irakasle edo ikasle batek hizkuntza batean izan dezakeen urritasuna —hau da, hiru hizkuntza horietako bat ez jakitea edo behar bezala ez jakitea— inola ere ez da hartuko unibertsitatearen urritasuntzat. Norbanakoaren urritasuntzat hartuko da, eta, halere, inork —ez irakasleek, ez ikasleek, ez erakundeak— du ikasketaedo erakunde jardueren hizkuntza aldatu horregatik. Printzipio horiei jarraiki, bai ikasleek, bai eta irakasleek ere, eskubidea izango dute bi hizkuntza ofizialetako zein erabili nahi duten erabakitzeko, hau da, katalana edo ingelesa.
‎batetik, kontratatu nahi eta ahal izanik ere ez zegoen behar adina irakasle, euskaraz irakasteko gai zenik. Bestetik, behar bezalako eta behar adinbat ikasmaterial ez zegoen euskaraz, ez ikasleentzat eta ez irakasleentzat. Azkenik, hizkuntza bera irakaskuntzan erabiltzeko behar bezala prestatu eta landu gabe zegoen.
‎Eredu markoz aldatzea, hori dela-eta, ez nuke nik horieta horrenbestez gomendatuko. Ez A eredua, debekatzea?, zenbaitek nahi lukeenmoduan; ez ikasle guztientzako eredu molde, bakarra, ezartzea, han hemen aldarrikatu ohi denez; eta ez, berrikitan entzuten hasiak garenez, eskola umeek jarraitubeharreko ikasbidea estu estu, ama hizkuntza, ren irizpidera makurtzea, azkenmende laurdeneko murgiltze bidea mugatuz edo are eragotziz.
‎Irakasle horrek zehazten du ikasleekin duen eraginkortasuna lotuta dagoela “ikasgelako testuinguruan aplikatzeko moduarekin eta edukien, irakasgaiaren programaren eta irakasten dutenen artean zuzeneko erlazioa adierazten duten elementu adierazgarriekin”. Bideoak funtzionalitate didaktikoa izan dezan, ez ikasleek bakarrik ikusi behar dute materiala, baizik eta materiarekin identifikatu eta ikasi behar duten ikasgaiaren beste eduki bat hartu behar dute. Ahaztu gabe, batez ere, ikaslea motibatzeko modukoa izan behar duela.
‎Gogoan daukat garai hartan, edo beharbada geroxeago, hamahiru urte nituela, psikologo bat kontratatu zutela gure La Salleko kolegioan, eta berarekin hitz egitera joan behar izan nuela prefektuak hala aginduta. Ez ikasle bitxia edo arau hauslea nintzelako, baizik eta —hitz horrekintxe adierazi zidan prefektuak— nire misantropiagatik: beste ikasleekiko harreman gogo epela erakusten nuelako.
2011
‎Beraien kezka orain, nire ondorengoa nolakoa izango den jakitea da. Nire ibilbide profesionalean ez dut arazorik izan ez ikasle, guraso edota lankideekin eta hau esan ahal izatea oso pozgarria da niretzat. Oroitzapen on askorekin noa, oso pozik uzten dut eskolan disfrutatu dudalako.
‎Baina jakina da, era berean, etxeko hizkuntzak sustatzea bigarren edo hirugarren hizkuntzak ikasteko aldagai garrantzitsua dela (Barkin, 2002) edo hizkuntzen ikaskuntzan motibazioa funtsezko aldagaia dela (Txepetx, 1987). Eskolak, beraz, ondo asmatu beharra dauka zer egin dezakeen eta zer ez ikasle etorri berrien hizkuntza eta kulturekin.
2012
‎Egoera ez da berdina bi erkidegoetan, ez ikasle kopuruari ezta diru-laguntzei dagokionez ere. Sagrario Aleman Arturo Campion euskaltegiko zuzendaria da 1982az geroztik eta bere ustez, nahiz eta aurten murriztu diren, Araban diru-laguntzak handiagoak dira.
‎Ez nuke nahi, ez bainaiz ez ikasle ez gazte. Erreferentea Nicolasen memoriaren alde egindako lana izan da batez ere.
‎Maisu maistren kopurua ere handitu da urteotan sare publikoan eta itunpekoan, baina ez ikasleen hein berean. Eta gutxiago orain, mozketak nagusi direlarik.
‎Funtzionalismoari hainbat ekarpen kritikok (Bourdieu eta Passeron, 2001b; Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) leporatu diote ez duela hezkuntza sistema aztertzen interes sozio-ekonomiko politiko kultural lehiakorrei batzuen transmisioaren eraginkortasunaz arduratzen dela, eta ikasleak kontsumitzaile pasibo hutsak balira bezala hartzen dituela. Foucault-en (2005) arabera, XVIII. mendean hasi ziren teknika zaharrak modu berritzailean moldatzen eta ikasleen sailkapen eta mailaketa funtsezko irizpide bihurtzen, baina ez ikasleen indarrak zapaltzeko, eskolaren helburuetara doitutako erabilera ahal bezain eraginkorra sustatzeko baizik.
‎gaitasuna ez da ahalmen soila. Thomas-en teoreman bezala, egia izan edo ez ikasle jakin bat ondo moldatzen dela arlo jakin batean, baldin eta hezkuntza sistemako agenteek egia balitz bezala jokatzen badute, sinesmen hori egia izango da bere ondorioetan. Edo Merton en aldaeran bezala:
‎HLOren lehenengo aldiko liburuak idazkera sinbolikoz eta metodo deduktiboz josita zeuden; irakaslearentzako liburuak ziren, ez ikaslearentzat. Horietako batzuk, gainera, zeharo formalistak ziren.
2013
‎Ikerketaren mugei dagokienez, lehenik eta behin onartu behar da unibertsitate mailara mugatutako lana izan dela. Printzipioz ikerketa hau planteatu da unibertsitate testuingurutik, eta ikuspegi horri jarraituz ez da kontrolatu inolaz ere, ez irakasle ez ikasle bakoitzak duen atzerriko hizkuntzarekiko ezagutza maila, ikaskideekiko eta irakaslearekiko atxikimendua, pertzepzioak eta abar. Litekeena da ikasle bakoitzak duen atxikimendua edo pertzepzioa bezalako nozioak ikerketa honen ondorioak baldintzatzea.
2014
‎Uriartek ez du azaldu zertan oinarritzen den hori esateko, ez du datu enpirikorik eman. Eta Uriartek, horrez gain, beste inork baino hobeto jakin luke arazoa ez direla pertsonak ez ikasleak, ez haien familien jatorria, eta ezer zuzendu behar izanez gero, hezkuntza praktikak zuzendu behar direla: horixe da bere egitekoa.
2015
‎Prehistoriagilea eta etnografoa zan, ospe handikoa, Louvreko eskolakoa. Ez ikasle lez, adiskide lez be hartu ninduan; bere etxera be eroan ninduan baten baino gehiagotan.
‎adituen zutabeko datua ken gazteen zutabeko datua). Koadro horretan biltzen da item bakoitzarentzat zenbat adituk eta zenbat gaztek hautatzen duten atzerakarga txikieneko hurrenkera16 Aipatzekoa da adituen taldeko kideek joera handiagoa erakusten dutela atzerakarga txikiko ordenak hautatzeko, ezen ez ikasleek: batez bertze, adituek% 71n hartzen dute atzerakarga txikieneko aukera, eta ikasleek, berriz, bakarrik% 23an.
ez ikasle eta ez Komite Zentralaren gonbidatu gisa
‎Zonbait denboraren buruan, Terexari jin zitzaion nolazpait komentuan sartzeko gutizia, ez ikasle bezala, bainan serora kondu. Aita arras kontra, iduritzen hain segur alaba horrek berak ere etzakiela xuxen zer nahi zuen, batean hau eta bestean hura.
2016
‎352 Eskola ez da euskararen jardungune esklusibo: ez lege markoz, ez ikasle irakasleen estatistika aldetik, ez edukiz eta ez, oro har, perspektiba sozio edukatibotik. EAEn ere ez:
2017
Ez ikasleei bakarrik, irakasleei ere eragin die motibazioaren kontu horrek. –Nire lanaldia ez dakit zenbat ordukoa den, baina denboraren %40 paperak egiten pasatu behar dut?.
‎Nola bideratu ikasleen hausnarketa prozesuak euren perfil pertsonal eta profesionalean garapen esanguratsua eman dadin? Ikerketaren eremua zabaltzea da hurrengo helburua, tutoreegan ez ezik ikasleen hausnarketa produkzioetan ere arreta jarriz.
‎Erritu luze baten hasiera delako, hitz batean. Horren luzea da zubi erritua non berdin dio sistemari hasieran bide zuzenetik bideratzen diren edo ez ikasleak, benetan interesatzen zaiona zera baita, bidearen amaierara behar bezala ailegatzea. Gauzak horrela, LH k irakasle eta metodologia tradizional eta berritzaileen arteko borroka bizi du, irakasle guztiek ez baitute berdin jokatzen aldaketen aurrean; irakasleen arteko etengabeko konparaketen garaia bizi dugu zeinetan, azkenean, nahasketa den nagusi; eta, nahaspila horretan, metodo tradizionalek jarraitzen dute praktiken nukleoa eratzen.
2018
‎Gero eta denbora gutxiago dute ikasle bakoitzari eskaintzeko; eta tartean premia bereziak dituen ume bat badago, irakasleak nekez erantzun diezaieke haren beharrei," gainerakoak deskuidatu gabe". " Gainera, hezkuntza arloko baliabideak gelaka kalkulatzen dira, ez ikasle kopuruaren arabera, eta, noski, gelak bikoizten ez direnez, ikastetxeek baliabide gutxiago dituzte ikasle gehiagori erantzuteko".
‎Bakoitzak talde bana du eta hiru taldeek asteazkenetan, azken bi orduetan ematen dute ikasgaia. " Hasieratik garbi ikusi genuen ez ikasleak ez gu ez ginela prest gela barruan bi orduz segidan eduki teorikoak ematen aritzeko astero astero". Horrela jaio zen ekimena.
‎Hezkuntza Ministerioak debekatu eginen du ikasleei eginiko ebaluazioak erabiltzea ustezko ikastetxe «onenen eta txarrenen sailkapenak» egiteko. Hartara, Lehen Hezkuntzako 6 mailako eta DBHko 4 mailako errebalidak kendu eginen dituzte? 2016ko urritik etenda dauden arren?, eta, horien ordez, «ebaluazio erakusgarriak» ezarriko dituzte, ez ikasleen maila neurtzeko, «hezkuntza sistema osoren egoera jakiteko» baizik. Erreforma berriaren xedea izanen da ebaluazioaren «izaera hezitzailea eta jarraitua berreskuratzea».
‎Makhmurren irekitako lehen eskolak laugarren mailaraino bakarrik heltzen ziren, lehentasuna haurrak eskorpioietatik babestea baitzen. Eremu honetara heltzean, Leila eskolan sartzen da, baina ez ikasle, irakasle baizik. Dakien turkiera apurra irakasten du, lortu ditzakeen turkierazko liburu guztiak irensten dituen bitartean, hizkuntza hobeto ikasteko asmoz, eta liburu horiei esker turkiera ere gozatu zuen.
‎Arbelari besterik ez zion erreparatzen. Ez zuen galderarik luzatzen, ez ikasleen arteko inor ataka txarrean jartzen. 55 minutuko klasea osatzeko adina ariketa agindu, bizpahiru azalpen eman eta kito.
‎" Ikasleen mugimenduaz interesatzen zait mugimendua, ez ikasleak".
2019
‎Ez zuen inorekin topo egin institututik alde egiterakoan. Ez ikasle, ez irakasle.
‎Jakin badakigu horri erantzun egokia emateko ahaleginetan daudela unibertsitateko hainbat kide, bai errektoregoan bai fakultateko dekanotzan. Saririk ez, omenaldirik ez ikasleentzat edo irakasleentzat, ez behintzat instituzioen aldetik, ezta euskalgintzatik ere. Euskararen normalizaziorako ezinbestekoa den osasungintzan dabiltzanak ez omen dira euskal akademiaren gustukoak.
2020
‎Duela hiru bat urte, euskal musika hezkuntzan sustatzeko ikastaro batean, ondorio bat atera zen: zergatik ez ikasleak musikariekin harremanetan jarri. Orduan antolatu genuen programa, arrakasta handiz.
‎" Gure ustez, hau ez da posible. Egungo egoerak ez duenez bermatzen ez ikasleen eta hezkuntzako langileen osasuna, ezta azken horien lan baldintzak ere, ezinezkoa da ikastetxeak irekitzea", adierazi du.
‎Hartan, furgoneta bat hurbildu zitzaien abiadura bizian, eta ertzainen bota beltzek nabarmen zapaldu zuten espaloia; kilkerrek, neska eta mutil gazteek, zapatilak zeramatzaten. Luze gabe, paretaren kontra jarri (ertzainek ikasleak, ez ikasleek ertzainak) eta poltsikoak miatu zizkieten, eta telefonoak. Azkenean, identifikarazi, eta izena hartu.
2021
‎Hau egokia bada, jarrera eta garapen egokia egon ohi da". Ez ikasleenganakoa soilik; gainerako hezkuntza komunitateko kideekiko eta osagaiekiko orokorrean hartzen duen jarrerak ere lanbidea eta hezkuntza norabidetzen du zentzu batean edo bestean.
‎Gainera, literatura modu sistematikoan lantzeko materiala da proposatzen dena; azken batean, heziketa jardun sistematikoa den heinean, ez daukalako zentzurik kultura modu isolatuan eta sinbolikoan lantzeak. Horrek gure kontzientziak zuritzeko balio lezake, baina inola ere ez ikasleen identitate kulturalak eraikitzen laguntzeko. Ez eta haren garapen integrala bermatzeko ere.
‎Hau da, aipatutako ezaugarriak pertsonari datxekizkion berezko konstruktuak dira, testuinguru afektiboetan hazarazten direnak, eta hezkuntzak indartu eta sustatu lituzkeenak. Hala ere, egindako analisiak, motibazioa eta abarrak ez dituela garatzen erakusten du; are gehiago, katalizatzaile izan beharrean, zenbaitetan oztopo ere badela, ez ikasleentzat soilik, irakasleei eragiten dien zerbait dela agerian geratu baita. Jakina, baieztapen orokorra dela ezin ukatuzkoa da, eta, lekuan lekuko askotariko errealitateak dauden arren, joera jakin bat deskribatzen laguntzen duela esan genezake.
‎«Aurrekontuetan ez da batere hobekuntzarik izan. Ahal bezain ordu gutirekin lan egin behar dugu, eta hori ez da on ez irakasleentzat, ez ikasleentzat ere. Zerbitzu publikoa oro har gaizkitzen ari da».
‎Orduan, laino moduko itzal haiek, guardia zibil xehatua, emakume gazte biak, tiroz jotako gizona, terrorismoaren biktima ziren? Ematen zuen ez ikasleek, ez irakasleek ez zituztela itzalak ez ikusten, ez nabaritzen. Bera ikusten ote zuten galdetu zion bere buruari.
‎Irakasleak zintzilik utzi zituen Markelen hitzak, besteak xaxatuko zituelako esperantzarekin. Saldo arraroa osatzen zutela pentsatu zuen Itziarrek, eta ez zeudela inon, ez irakaslea, ez ikasleak, ez bera ere. Halaxe ematen zion aditzera biribilgune desertu hark.
‎Inorekin egin ez nuena, ez ikasleekin ez lankideekin: kafe bat hartzera gonbidatu fakultatetik kanpo.
‎Ume eta nerabe batzuentzat benetako kartzela izan ohi da espedienteak sorturiko etiketa, ez baitute sekula lortzen ideia edo irudi horretatik askatzea. Zer esanik ez ikasle bati TDHA diagnostikatu badiote. Ildo beretik dio Izuzkizak:
2022
‎Ikasle anitzen egoera ikusirik, Hezkuntza Ministerioko kalkuluak ez direla egokiak salatu dute irakasleek. Kalkulu horiek" matematikak dira", deitoratu du Aurkenerenak; ez ikasleen beharren araberakoak, kolegioko irakasleen arabera. Adibidez, ULIS gela bakarra du kolegioak; alta," badira ikasle anitz ULISen egon liratekeenak; eta lekurik ez denez, ez dira".
‎Orain, euskalduntzearen erronka dago aurrean, baina ez ikasle etorkinekin soilik: euskaraz ez dakiten familia autoktonoen seme alabekin ere bai.
‎Duela hamar urte edo, hasi ginenean, gure ustez lehentasunezko kontu bat zen, batez ere gure ikasleek euskaraz hitz egitea nahi bagenuen. Irakasleen aldetik jaso genuen oso modu arbitrarioan egiten zela; denbora zegoenean; eta ez ikasle guztiek hitz egiteko moduan planifikatuta.
‎Proposamena, benetan, desberdinen arteko bizikidetzaren aldekoa balitz, egoera zaurgarrian ez dauden ikasleen banaketa ere gauzatu litzateke, edo, gutxienez, beren ingurunetik urrun dauden ikastetxeetara egiten duten ihesa ordaintzeari utzi genioke, non ez dugun uste egoera sozial oneko familiek duten ikastetxea aukeratzeko askatasuna beste edozein irizpideren gainetik dagoen. Ikasle zaurgarriak banatzea, eta ez ikasle guztiak, ez da eraginkorra, neurri diskriminatzailea da, desberdintasunak sortzen ditu eta ikasleen zati bat estigmatizatzeko arriskua du. Dirudienez, ikasle behartsuak merkantzia bihurtu nahi dira sare pribatuaren finantzaketari eusteko, jaiotza tasa jaisten ari den testuinguruan itundutako ikasgelen kopurua salbatzeko.
‎Institutuko DBHko 1A gelan zuzendaria eta euskarako irakaslea sartu dira. Hainbestekoa da zalaparta, ezen ikasleak ez baitira ohartu ere egin.
2023
‎Gertakari ikaragarri hori denetan zabaldu dute tokiko eta Frantziako berriketariek, eta azkarki jo ditu Iparraldeko irakasle ikasleak; nola ez? Ezerk ez zukeen pentsaraziko horrelakorik gerta zitekeenik, ez ikaslearen profil sozialak, ez ikastetxearen giro lasaiak. Biharamunean, beraz, erailketa basa hori baizik ez zen aipagai irakasle geletan eta klaseetan, aspalditik hor dagoen gaizki izatea areagotuz.
‎Bestalde, «iruzurrezko kontratuen erabilera» salatu izan du plataformak behin baino gehiagotan: «Irailetik maiatzera edo ekainera izaten dute kontratua, baina legez kanpo, ez legeak ezartzen dituen baldintzetan, ez direlako ez ikasleak ez epe laburreko langileak ere. Bederatzi edo hamar hilabeterako izan ohi dituzte kontratuak, eta udan beste baliabide bat bilatu behar izaten dute».
‎Hala eta guztiz ere, uste du Senpereko kolegioan «baldintza onak» izateko adi jarraituko dutela. «Hizkuntza guztietan ikasirik ere inportantea da ez ikasle gehiegi izatea gela bakoitzeko, irakasleak ere baldintza onetan aritu ahal izateko».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ez 54 (0,36)
Ez 6 (0,04)
ezen 2 (0,01)
eza 1 (0,01)
ezik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 11 (0,07)
ELKAR 8 (0,05)
Uztaro 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Liburuak 5 (0,03)
Argia 5 (0,03)
Pamiela 4 (0,03)
Labayru 4 (0,03)
Consumer 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Susa 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia