2007
|
|
Aldaketak aldaketa, neurtaldi bakoitzean metodologia garatu eta osatu bada ere, Iñaki Larrañagaren gidaritzapean Siadecok egindako lehenengo neurketetatik datu jasotze mota honek izan duen ezaugarri bat azpimarratu behar da datuak ongi ulertzeko: neurtzaileek diskurtsoak jasotzen dituzte
|
ez
hiztun zehatzen erabilera. Izan ere, jakina denez, hiztun elebidunok hizkuntza aldatzen dugu komunikatu behar dugun hiztunaren ezaugarrien arabera (elebakarra, elebiduna, gaitasun erlatiboa...).
|
2009
|
|
Eta irakaslearen eragina aldarrikatu dute ikaskuntza/ irakaskuntza n." A" eredukoek, berriz, idatzizko egiturarekin lotzen dute euskararen ikaskuntza, eta balio handia ematen diote hizkuntzaren ikusizko presentziari, hura zenbateraino ulertzen zuten egiaztatzeko baliagarria zitzaielako. Badirudi hizkuntza idatzian oinarritzen den ikaskuntza bizi izan dutela, eta
|
ez
hiztunen arteko komunikazioan.
|
|
" A" eredukoek, berriz, idatzizko egiturarekin lotzen dute euskararen ikaskuntza, eta balio handia ematen diote hizkuntzaren ikusizko presentziari, hura zenbateraino ulertzen zuten egiaztatzeko baliagarria zitzaielako. Badirudi hizkuntza idatzian oinarritzen den ikaskuntza bizi izan dutela, eta
|
ez
hiztunen arteko komunikazioan.
|
2011
|
|
Inkestak sei eremu jorratzen ditu: euskararen ezagutza eta erabilera, erabilera esparruak, pertzepzioak eta jarrerak, hizkuntza politika, eskolaz kanpoko ikasketa eta ikasketen onarpena. horiek izan dira, kasu honetan behintzat, Lehendakaritzaren jakin esparruak;
|
ez
hiztunen eskubideak, ez euskararekiko atxikimendua, ez hizkuntza paisaia eta ez bestelakorik. Lehendakaritzak, inkestaren bitartez, jakin nahi izan du eAeko herritarren euskararen ezagutza eta erabilera nolakoa eta zenbatekoa den, jarrera batzuk nolakoak dituzten eta eusko Jaurlaritzaren hizkuntza politikarekiko iritziak zelakoak diren.
|
2015
|
|
Badakigu euskara ez dela gazteleraren eta frantsesaren pareko, ezta gutxiagorik ere;
|
ez
hiztunez eta ezta eskubidez ere. Badakigu, ondo jakin ere, mendeetan zehar dominatzaile menpeko egoerak gertatu izan direla lur hauetan, eta oraindik ere hainbat tokitan hala izaten jarraitzen duela.
|
|
Badakigu euskara ez dela gazteleraren eta frantsesaren pareko, ezta gutxiagorik ere;
|
ez
hiztunez eta ezta eskubidez ere. Bada, horrek guztiak bere arrastoa utzi du gugan, eta geure hizkuntza bigarren mailakoa balitz bezala, eta idatzi gabeko lege bat balego bezala, erdarei lehentasuna ematen jarraitzen dugu.
|
2017
|
|
" kaleko erabileraz ari garela, elkarrizketak dira behatzen eta zenbatzen ditugunak, eta elkarrizketok beti dira bi lagun edo gehiagoren artekoak (ezinbestean)" (altuna eta basurto, 2013: ...ren elkarrizketen erregistroak dira kale neurketak; horrela, beraz, baztertzen da bai auto txostena eta aitortzak, ez zaio inori eskatzen bere hizkuntza gaitasunak aztertu eta aitortu ditzan, ezta hizkuntzen erabileraren kontu eman dezan ere. eta gainera, oso kontuan hartzen da erabilera ororen ezinbesteko markoa jendartea dela eta horrenbestez ere, ikerketarako abiapuntua jendarte eremua dela eta
|
ez
hiztun soila. kale neurketaz gain, beste erregistro mota asko izan ditugu, beharra sumatu baita behin baino gehiagotan, honako hauek esaterako (zerrenda osatu gabea da, adibide sorta bat baino ez):
|
2018
|
|
Hala behar du. Baina,
|
ez
hiztun legitimoa soilik. Bertsolari legitimoaren ezaugarriak ere negoziatuak izan dira eta negoziazioan daude bertso munduaren baitan.
|