2000
|
|
Hona hitzez hitz eta dauden daudenean jasoak:. Lehenengo artikuluan, barnetik aztertu dugu hizkuntzaren muina: alegia,
|
ez
hiztunaren iritzi subjektiboen arabera, hiztunari hizkuntzak erasten dion ikuskera objektiboeta bereziaren arabera baizik. Eta ondorio hau agertu da:
|
2001
|
|
Euskarak bere tamaina hori dela medio ez du gehiegizko hedadurarik izan, ez lurrez
|
ez
hiztunez eta ez literatura obrez ere. Nolabait esan, gure artean paperera pasatzen garenean, esan nahi dut (badakizue, orain  tsu arte, joan den mende arte, gizonak ez du biderik izan papera edo tinta edo antzeko zerbait ez baldin bada, esaten zituenak edo esan nahi zituenak gordetzeko, tomateak potoan sartuta gordetzen diren bezala gorde  tzeko), joan den mendeetatik datozkigun lekukotasunak gehienbat lekukotasun idatziak dira, paperetan daudenak; eta paperetan âhori garai horietako paperak erabili behar izan dituenak ongi baino ongiago daki eta gehienetan damuz ikasten duâ euskara ez dela gehiegi ausartzen, ez dela gehiegi aurreratzen, euskara beti atzera samar gelditzen dela.
|
2002
|
|
Hizkuntza gutxietsitzat ditugun horiek 40 milioi europarren kognizio eta komunikazio sistemak dira. Hainbeste jenderi dagokion arazoak ez du ahanztura merezi,
|
ez
hiztunen aldetik ezta erakundeenetik ere.
|
|
Batzuetan, hizkuntzei buruz hitz egitean, ahaztu egiten dira hiztunak. Normalean, hizkuntzei buruz egiten da berba,
|
ez
hiztunei buruz. Hizkuntzak ikergai moduan ikusi ohi dira sarritan, baina irakurketa hori hankamotza da, baldin eta irakurketa pragmatikorik egiten ez bada:
|
2004
|
|
Badirudi ingelesa egun, 800 milioi hiztun baino gehiago dituela mundu osoko lingua franca bilakatuko dela,
|
ez
hiztun gehien dituelako ohore hori txinera erraztuari dagokio negozio, teknologia (mezu elektronikoen %80) eta zientzia (argitalpen zientifikoen %45) munduan erabiliena delako baizik.
|
|
Beharbada, hiztunen kopuruak baino eragin sakonagoa izaten du hizkuntza dentsitatearen faktoreak hizkuntzen arteko korronteak alde batera edo bestera lerratzeko, eta euskalkien auzi honetan ere halako zerbait gertatuko zen. Trinkotasunean omen datza hizkuntza komunitatearen kemena,
|
ez
hiztun barreiatuen zenbatekoan. Euskalkien arteko oreka kontuak ditugu hizpide hemen, eta ez litzateke harritzekoa izango beste horrenbeste gertatu izana hemen ere:
|
|
ezagutzaren neurriak badu zerikusia erabileraren jardunarekin, baina ezagutzaren baldintza betetzea ez da aski hizkuntza minorizatua mintzabide normalizatua izan dadin. Beraz, hizkuntzaren izaera soziolinguistikoak determinatzen du erabileraren gizarte araua, eta
|
ez
hiztunen kopuruak edo hainbatekoak. Izaera soziolinguistiko horretan barneraturik daude noski demolinguistikari641 dagozkion eragileak, baina, guztiarekin ere, mendeko mintzairen kasuan hiztun kopuruak ez du bakarka ezer askorik esan nahi erabileraren arauaz den bezainbatean.
|
|
–Pentsamendu? fregear hori elementu ez psikologiko bat litzateke, eta
|
ez
hiztunaren interpretazio edota ulermen subjektibo bat. Pentsamenduaren adiera hori gaur egun, proposizio?
|
|
Lehenengo artikuluan, barnetik aztertu dugu hizkuntzaren muiña: alegia,
|
ez
hiztunaren iritzi subjetiboen arabera, hiztunari hizkuntzak erasten dion ikuskera objetibo eta bereziaren arabera baizik. Eta ondorio hau agertu da:
|
|
Nire ustez Jakin ek, Berria k edota Argia-k garbi ikusi dutena da zinema euskaraz egiteko euskaraz bizi den mundu oso bat beharrezkoa dela,
|
ez
hiztun solteak bakarrik, ez publiko potentzialak eta neurgarriak, hutsik; mundu sinboliko eta erreferentziazko oso bat behar du euskarak, zinema egiteko bezala, bizirik irauteko. Aldi berean, irudiak behar ditu euskarak egungo mundua euskaraz bizi daitekeela sinesgarri egiteko.
|
2005
|
|
Edonola, arreta bereziaz jokatu behar dugu esparru honetan ere, hizkuntzalarion tentazioa baita askotan gure anali sitik ateratzen ditugun ondorioak hiztunen intuizioaren gainean ezartzea: gure analisitik ateratzen diren ondorioak hiztunek egiten dutenarekin bat ez datozenean gure analisia da egokitu beharrekoa,
|
ez
hiztunak.
|
2007
|
|
Aldaketak aldaketa, neurtaldi bakoitzean metodologia garatu eta osatu bada ere, Iñaki Larrañagaren gidaritzapean Siadecok egindako lehenengo neurketetatik datu jasotze mota honek izan duen ezaugarri bat azpimarratu behar da datuak ongi ulertzeko: neurtzaileek diskurtsoak jasotzen dituzte
|
ez
hiztun zehatzen erabilera. Izan ere, jakina denez, hiztun elebidunok hizkuntza aldatzen dugu komunikatu behar dugun hiztunaren ezaugarrien arabera (elebakarra, elebiduna, gaitasun erlatiboa...).
|
|
hizkuntza, guztiz bat bakarra eta behar beharrezkoa da? 58 Antzeko figurak Heidegger-ek jaulki ohi ditu:
|
ez
hiztuna, baizik, hizkuntza mintzo da?, hitz egitea, hizkuntzari entzutea da?, etab.(, die Sprache spricht?,, hören auf die Sprache?) 59, hizkuntza da izatearen (errealitatearen) etxea. Eskandaluak sortu izan dituen arren60, hizkuntzaren fenomenoan nolanahi ere egon badagoen alderdi hori, sozialtasunaren lehentasunarena (ez al da giza arrazoimen komuna gugan pentsatzen duena?
|
|
hizkuntza ofizial horren kartzela bihurtu da eskolaren esparrua, hortik atera eta gizarte hizkuntza bihurtzeko ahalmen ofizialik ez duen hizkuntza.Beraz, erne ofizialtasunaren kontu liluragarriekin! Hortik ez datorkigu miraririk.Formalismo juridikoaren lilura sortzeko balio du batez ere,
|
ez
hiztunen praktikasoziolinguistikoa euskalduntzeko.
|
|
Antzeko figurak Heidegger-ek jaulki ohi ditu:
|
ez
hiztuna, baizik «hizkuntza mintzo da», hitz egitea «hizkuntzari entzuntea da», etab. («die Sprache spricht», «hören auf die Sprache») 788, hizkuntza da izatearen (errealitatearen) etxea. Eskan
|
|
nonahi ikusten dira buruzko, gaineko, aldeko? eta ez dugu, atzizki horren beharrizanik somatzen aurkezpen egoeretan; izan ere, aitaturiko egoera komunikatiboan ez genien horrelakorik entzuten ez gurasoei,
|
ez
hiztunik onenei ere inguruan. Guk, gogoratzen dugunetik, modu bakarrean edo entzuten genien euskara ondo zekitenei erabiltzen postposizio horiek atzizki eta guzti.
|
2008
|
|
|
Ez
hiztun komunitate gisa, ezta hedabideen kontsumitzaile gisa ere.
|
2009
|
|
Eta irakaslearen eragina aldarrikatu dute ikaskuntza/ irakaskuntza n." A" eredukoek, berriz, idatzizko egiturarekin lotzen dute euskararen ikaskuntza, eta balio handia ematen diote hizkuntzaren ikusizko presentziari, hura zenbateraino ulertzen zuten egiaztatzeko baliagarria zitzaielako. Badirudi hizkuntza idatzian oinarritzen den ikaskuntza bizi izan dutela, eta
|
ez
hiztunen arteko komunikazioan.
|
|
" A" eredukoek, berriz, idatzizko egiturarekin lotzen dute euskararen ikaskuntza, eta balio handia ematen diote hizkuntzaren ikusizko presentziari, hura zenbateraino ulertzen zuten egiaztatzeko baliagarria zitzaielako. Badirudi hizkuntza idatzian oinarritzen den ikaskuntza bizi izan dutela, eta
|
ez
hiztunen arteko komunikazioan.
|
2010
|
|
Euskaraz bizitzea ez dago harrotasunaren erdigunean. Erdigunean batzokiak daude (kolore politiko guztietakoak)
|
ez
hiztunak. [Atarrabiako (Nafarroa) gazte batek hitzaldien ondorengo gogoeta taldetako batean hala esan zuen:
|
|
Hutsari kolpeka: EEetan (euskalgintzan bezala) herria eta euskara moduko abstrakzioak izan dira erdigune,
|
ez
hiztuna. Ez gara gai izan hiztunari bere hizkuntza esperientziaren liseriketa egiteko baliabideak eskaintzeko.
|
|
Asiatik etorritakoetan, 9 estatutik 14 hizkuntza identifikatu dira, horietatik erdiak ez dira ofizial jatorrizko estatuan. Eta
|
ez
hiztun gutxikoak direlako: punjabera ez da ofiziala Pakistanen, nahiz eta 80 milioi hiztun izan; kantonerak ere Txinan 66 milioi hiztun ditu.
|
2011
|
|
Inkestak sei eremu jorratzen ditu: euskararen ezagutza eta erabilera, erabilera esparruak, pertzepzioak eta jarrerak, hizkuntza politika, eskolaz kanpoko ikasketa eta ikasketen onarpena. horiek izan dira, kasu honetan behintzat, Lehendakaritzaren jakin esparruak;
|
ez
hiztunen eskubideak, ez euskararekiko atxikimendua, ez hizkuntza paisaia eta ez bestelakorik. Lehendakaritzak, inkestaren bitartez, jakin nahi izan du eAeko herritarren euskararen ezagutza eta erabilera nolakoa eta zenbatekoa den, jarrera batzuk nolakoak dituzten eta eusko Jaurlaritzaren hizkuntza politikarekiko iritziak zelakoak diren.
|
|
Hizkuntza bat galtzen denean, ez da hiztun bat isiltzen, herri oso bat mututzen da. Aniztasunaren baldintza hiztun herrien askotarikotasunean datzalako,
|
ez
hiztun banakoan.
|
2013
|
|
Horrela, arestian aipatu dugun kontraesana (nola legitimatu guztion diruaz gutxiengo txiki batentzako telebista baten finantzazio altua) Eskozian agertzen da modurik gordinenean, zehazki BBC Trustek BBC Alba telebistari finantzazio publikoa lortzeko ezarritako baldintza gogorretan. Bestetik, hizkuntza gutxituko kanala lurralde oso baten telebista" nazional" bakarra izateak ere ekarri du, hala Eskozian nola Galesen, populazio osora (hiztun zein
|
ez
hiztun) ireki beharra. Izan ere, beste kanal batzuek lurralde horietarako emanaldi berezituak dituzten arren, horiek Erresuma Batu osorako emititzen diren kanalen deskonexioak izaten dira, ez lurraldeari lotutako kanal osoak.
|
|
Xeheago azaldu du hori Sanchez Carrionek. Tipo linguistiko desberdinak zirkulu kontzentrikotan kokatzen ditu, AB BA motako hiztun osoetatik hasita 0+
|
ez
hiztun diren norbanako positiboetaraino. Niri espirala zirkuluena baino marrazki egokixeagoa egiten zait, baina egituraren ideia hori da garrantzitsua:
|
|
funtzioak, ahalmenak, boterea.
|
Ez
hiztun komunitatearentzat gakoak diren ahalmen berberak guztiak, baina bai horietako batzuk eta beste gehiago ere. Eta denborarekin, mapako marrek irensten dituzte autoizendapenak.
|
|
Eta horien artean biziberritzearen gidaritzan are erdirago, euskararen garapen prozesuan aktiboki engaiatuta dauden milakak. Egitura honetan ertzeragoko zirkuluetan daude hizkuntzaren ezagutza eta erabilera maila desberdineko pertsonak, hezkuntza prozesuaren bidez soilik ukitzen dutenak, hartzaile pasiboak,
|
ez
hiztun positiboak eta beste hainbat multzo.
|
2015
|
|
Badakigu euskara ez dela gazteleraren eta frantsesaren pareko, ezta gutxiagorik ere;
|
ez
hiztunez eta ezta eskubidez ere. Badakigu, ondo jakin ere, mendeetan zehar dominatzaile menpeko egoerak gertatu izan direla lur hauetan, eta oraindik ere hainbat tokitan hala izaten jarraitzen duela.
|
|
Badakigu euskara ez dela gazteleraren eta frantsesaren pareko, ezta gutxiagorik ere;
|
ez
hiztunez eta ezta eskubidez ere. Bada, horrek guztiak bere arrastoa utzi du gugan, eta geure hizkuntza bigarren mailakoa balitz bezala, eta idatzi gabeko lege bat balego bezala, erdarei lehentasuna ematen jarraitzen dugu.
|
|
prospektiboa (goazen bidetik goazela, non bukatu behar dugu?), 5: kontrastiboa (egungo egoera gustukoa duten ala
|
ez
hiztun batzuek edo besteek) eta 6: preskriptiboa (helburura iristeko zer egin litekeen) eta bestaldetik, bost dimentsioak (A:
|
|
Nik ulertzen dudana da Sailburuordeak adierazi nahi zuela eta erraztasunak, hots, baldintza egokiak behar zituztela gazteek, ikasten ari direna gauzatzeko. Datuen interpretazio zurrunak ezkutatzen duena digu adierazten komentarioak, kopuruen azpia erakusten du, euskara eskolan jasotako gazte askok ez zuten euskara ez atsegin, ez erraz, ez baliagarri, alegia, ez ziren
|
ez
hiztun konpetenteak eta ez zeukaten euskaltasunaren kontzientziarik. Euskara, azken finean, ikasgai askoren arteko bat zuten, besterik ez.
|
2016
|
|
84
|
Ez
hiztun guztiek, hiztun elebidunek baizik. Hiztun elebidun guztiek ere ez, ezinbestean:
|
|
Arnasguneetan egin liteke berritze lan hori errazenik, hemen eta orain.
|
Ez
hiztun gehienak bertan bizi direlako, euskararen nagusitasun moldaera sendoenik hor dagoelako baizik. Nagusitasun moldaera horrek eutsi dio euskal hiztun elkarteari bizirik, milaka urtean.
|
|
espresabide libre bat. Anitz zerbitzatuko luke antzerkiak euskara, baina euskarak ez du zerbitzari beharrik baizik
|
ez
hiztunak, baldin eta gai zabalagoak taularatzen balitu. Euskal herrikoak hizkuntzaren garapenerako ere eremua murrizten dion pedagogia militantismo kutsu hori badu oraino.438
|
2017
|
|
3.’
|
Ez
hiztun berri, ez zahar, hiztuna besterik gabe’
|
|
" kaleko erabileraz ari garela, elkarrizketak dira behatzen eta zenbatzen ditugunak, eta elkarrizketok beti dira bi lagun edo gehiagoren artekoak (ezinbestean)" (altuna eta basurto, 2013: ...ren elkarrizketen erregistroak dira kale neurketak; horrela, beraz, baztertzen da bai auto txostena eta aitortzak, ez zaio inori eskatzen bere hizkuntza gaitasunak aztertu eta aitortu ditzan, ezta hizkuntzen erabileraren kontu eman dezan ere. eta gainera, oso kontuan hartzen da erabilera ororen ezinbesteko markoa jendartea dela eta horrenbestez ere, ikerketarako abiapuntua jendarte eremua dela eta
|
ez
hiztun soila. kale neurketaz gain, beste erregistro mota asko izan ditugu, beharra sumatu baita behin baino gehiagotan, honako hauek esaterako (zerrenda osatu gabea da, adibide sorta bat baino ez):
|
|
Estatusaren normalizazioa ez ezik, euskararen batasuna eta estandarizazioa ere gertakari sozialak dira, ez hizkuntzalari eta aditu batzuen esku dauden egitekoak. Euskarazko gaitasun komunikatiboa kantitatez eta kalitatez behar hainbatekoa den erabilera sozialak ahalbidetzen du,
|
ez
hiztun eta idazle eredugarrien ahots eta idazlanek208 EAEn erdal elebidunak nabarmenki ugaritu diren honetan, euskararen kalitateak hobera egin ote du, ordea. Itxura guztien arabera, ez dirudi209.
|
|
Ordutik, ogia ere ez diet erosten bertakoei. Ondoren, goiko kaleko kafetegira hasi nintzen joaten, euskaldunak zirelako,
|
ez
hiztunak soilik, baizik eta euskal okindegien katea osatzen duen frankiziakoak; dagoeneko auzo eta herrietako okindegi bakar bat ere bere izen propioz utzi ez duten kate horretakoak, eta bertan gustura gosaltzen nuen, azukre poltsatxoak azukre koxkorrengatik aldatu zituzten arte. Gorroto ditut azukre koxkorrak, bat eta erdi hartzen ditudalako eta horrek kosk egitera behartzen nauelako eta gozoegia zaidalako azukre hutsa ahoan.
|
|
Hau da, euskara eta gaztelania hitzak gutxiago erabili, eta aztertu dezagun gehiago zein eragin duen komunitate baten eta bestearen arteko harremanak hizkuntza kontuetan. Hariari jarraika, Vilak gaineratzen du (2016: 208) gatazken soziolinguistika oraindik ere erabilgarria dela hizkuntzaren esparru makroak aztertzeko erabiltzen bada, eta
|
ez
hiztunen arteko eraginak.
|
2018
|
|
Higatzeak ez du esan nahi kalitate eta bikaintasunari uko egitea, ez. Kalitate eta bikaintasuna bai, baina idazleetan, irakasleetan, komunikatzaileetan… baina
|
ez
hiztun guztietan. Boligrafo gorri eta hiperzuzenketak desterratu egin behar ditugu.
|
|
Hala behar du. Baina,
|
ez
hiztun legitimoa soilik. Bertsolari legitimoaren ezaugarriak ere negoziatuak izan dira eta negoziazioan daude bertso munduaren baitan.
|
|
Euskara bigarren hizkuntza gisa eskolan ikasi dutenek, ordea, beste abiapuntu bat dute: orobat, motibazioa jar liIkuspuntu sozial batetik, esan daiteke motibazioa agertzen dela berriz ere hiztun berriaren teke prozesuaren hasieran, baina
|
ez
hiztun berriaren motibazioa, haren gurasoena baizik. Gurasoek erabakitzen baitute, umeak eskolatzeko unean, zein hizkuntza eredujabetze prozesuan; baina banakoaren ikuspegitik ez da hala gertatzen tan eskolatuko duten.
|
|
Hala ikusten da toponimian edo garaiko dokumentuetan. Autore berak dio Iruñeko euskararen urrezko aroa XVII. mendea izan zela,
|
ez
hiztun kopuru handiarengatik, baizik eta agintariek zuten balorazio positiboarengatik. Baina XVIII. mendean, zentralismo borboikoak gaztelar kultura bultzatu zuen.
|
2019
|
|
Segurtasun eza deserosoa izaten da hiztunarentzat eta, normalean, segurtasun eza ekiditeko estrategiak baliatu izaten ditu hiztunak12 dena den, kontuan hartu behar da hiztunak balia dezakeen irtenbiderik errazena erdaraz egitea dela. erdarak egoeren% 100ean balio baitu (arnasgunean ez, araua euskaraz egitea baita hor) eta euskarak ez. esperientziak frogatzen duenez, segurtasun
|
ezaren aurrean
hiztunak errazena den irtenbidea lehenesten du gehienetan. hori da, behintzat, aldaketa ikertzen denean (ekintzetan, maila kognitiboan etab.) normalena: erraztasunera jotzea. proposatu dugun tipologia sinplifikatu hori13 egokia bada, gizarte arauetan eragiteko estrategiak sor daitezke14 eta dagoeneko hainbat egitasmo abiatu da bide honetatik. hona proposamen batzuk:
|
|
Gaztelaniak eta ez bezalako aukeren alor malgu zabalagoa eskaintzen dio euskarak hiztunari generoaren ikuspuntutik (dena esateko, anbiguotasunari atea zabalduz): hizkuntzak bere estrukturan daraman aukeraren arabera, balia dezagun maitasuna pertsonaren talaiatik ikusteko, eta
|
ez
hiztun gero eta gehiagok markaje maskulinotzat jotzen duen gizon genero perspektibatik. Maitasunaren kontzeptua bera irteten da irabazian.
|
2020
|
|
Ildo beretik, ez hizkuntzak
|
ez
hiztunak ez dira elkarrengandik isolaturik bizi. Filosofoek ere itzulpenetara jo behar izaten dute beste filosofoek esandakoa ezagutzeko.
|
|
Ildo beretik, ez hizkuntzak
|
ez
hiztunak ez dira elkarrengandik isolaturik bizi. Filosofoek ere itzulpenetara jo behar izaten dute beste filosofoek esandakoa ezagutzeko.
|
|
Belaunaldi berriak euskalduntzen hamaika ahalegin egin badira ere, belaunaldi horien jokabideak askotan aztertu badira ere, ikertzaileok zorroztasun gutxirekin jokatu dugula iruditzen zaigu. ...oak eta tratamenduak osatzeko, 8 Horri begira, adibidez, azken urteotan egindako hainbat ikerketa eta esperientzia aurkezteko eta etorkizunari begira dauden erronkez hitz egiteko, Soziolinguistika Klusterrak" Gazte eta nerabeen hizkuntza errealitatea" izeneko jardunaldia antolatu zuen 2020ko urriaren 28an. diseinatzeko edota ezartzeko garaian, autokritika gutxi erakutsi dugula uste dugu,
|
ez
hiztun gisa dugun jokaerarekiko, ez ikertzaile gisa dugun jarrerarekiko, ez heldu gisa dugun erantzukizunarekiko. Buruan bi kezka ditugulako diogu hori.
|
2021
|
|
1 Hau/ hori/ hura, izenordain bezala, hirugarren pertsona (hots,
|
ez
hiztun ez entzule ez dena) seinalatzeko erabiltzen ditugu. Hirugarren pertsona hori eta erakuslea perpaus berean aurkitzen badira (kontuan izanik perpaus nagusiak eta bere mendeko perpausek, perpaus bakarra osatzen dutela), bera erabili ohi dugu (ez hura):
|
|
Goian esan dugu gizartean ontzat ematen den uste bat haustea dela kontzesioa; alabaina, gizartean ez
|
ezik
hiztunaren mundu ikuskeran ere ontzat eman daitekeen egoera edo uste bat ere izan liteke. Adibidez, zenbait hiztuni bitxi samarra gerta badakioke ere, beste zenbaiten kasuan zentzuz betea litzateke honako perpaus hau:
|
|
Materialak ere ez dira sortzen; ez, behintzat, curriculumari egokitutako materialak. Azterketek gehiegizko pisua hartzen dute ikas prozesuan eta, ondorioz, titulatuak sortzen ditugu,
|
ez
hiztunak. Bai, egia da batzuk hiztun bihurtzen direla, baina…
|
|
Zentzu horretan badira urte batzuk Euskal Herrian ere mudantza kontzeptua erabiltzen dugula bizitza zikloan hiztunek euren hizkuntza errepertorioan aldaketak egiten dituzten momentuei (Pujolar eta Gonzàlez 2013) erreferentzia egiteko. Hizkuntza praktiketan ez
|
ezik
hiztunek bere burua aurkezteko eran ere aldaketak ekar ditzake mudantzak. Euskararen hiztun berrien kasuan, hizkuntza honen alde egiteko momentu erabakigarrien bezala honakoak aurkitu ziren (Ortega et al. 2016:
|
2022
|
|
Gramatikaz zuzenak izan daitezke ekarri izanagatik eta itzuli izanagatik baina, ez dute ez tradizio idatziaren itzalik,
|
ez
hiztunen babesik.
|
2023
|
|
Arangurenek ere adierazi du euskara estatu hizkuntza egingo lukeen errepublika bat behar dela, baina euskara hiztunen «forma» izan dadin,
|
ez
hiztunen «eduki». Iruñeko musika eskolan «la vasca» esaten ziotela kontatu du, eta esan du euskaldun batek musika egiteak ez duela zertan ekarri euskal musika egitea nahitaez, haren irakasle batek behin iradoki zion moduan.
|
|
Arangurenek ere adierazi zuen euskara estatu hizkuntza egingo lukeen errepublika bat behar dela, baina euskara hiztunen «forma» izan dadin,
|
ez
hiztunen «eduki». Kontatu zuen Iruñeko musika eskolan «la vasca» deitzen ziotela, baina euskaldun batek musika egiteak ez duela zertan ekarri euskal musika egitea, haren irakasle batek behin iradoki zion moduan.
|