2013
|
|
Gure abiapuntuko hipotesia izan da Arrasaten, euskararen aldeko herri mugimendu luze eta indartsua egon arren, ume eskolatu berri guztiak ereduan matrikulatuak izaten diren arren, aisialdirako eskaintza ia erabat euskaraz jasotzen duten arren... gazteek hartueman
|
ez
formaletan euskaraz egingo badute beharrezko eta erabakigarria dela, oraindik ere, etxeko hizkuntza nagusia euskara izatea.
|
2019
|
|
—" Mintzalaguna ekintzaren helburua da erabilera eremu
|
ez
formaletan euskararen erabilpena sustatzea eta harreman sareak sortu eta erabilera eremuak irabaztea(...) Labur labur esanda, honako lau helburuak ditu ekimenak:
|
2022
|
|
Gehien aipatu direnen artean, honako hauek daude: hezkuntzan haur eta gazteen euskararen ezagutza maila egokia bermatzea, herritarren sentsibilizazioa eta erabilera ohituren finkapena, helduen euskalduntzea, esparru sozio-ekonomikoa, eremu digitala eta hizkuntzaren teknologiak, eremu
|
ez
formalean euskararen eskaintza (ikus entzunezkoak, kirola, aisia...) bermatu eta biderkatzea, Euskal Herrira heldutako migratzaileen inklusioa eta aniztasunaren lanketa, euskal kultura sistema (sorkuntza nahiz kontsumoa) sendotzea, eta hizkuntza eskubideen bermea.
|
|
Datu horiek, ezagutzaren bilakaeraren argitan irakurriz gero, bai ikusten dugu, haur eta gazte asko familia eta ingurune erdaldunetakoak direla, eta euskararekin kontaktu bakarra eskolan dutela. Errealitate honek erakusten digu, eskolatik kanpo eremu
|
ez
formalean euskara eskaintzeak duen erabateko garrantzia, erabilera dinamika berriak eragin nahi baditugu. Eta heldu gazteen eta helduen kasuan, baieztapen bera egin genezake lan munduaren inguruan.
|
2023
|
|
Zirimolan biziki sinesten dugu hezkuntza
|
ez
formalak euskararen arnasguneak zabaltzeko duen indarrean, eta, bereziki, aisialdi hezitzaile eta euskaldunetik horretarako egin daitekeen ekarpenean.
|
|
Halarik ere, zailtasunak zailtasun, Zirimolan biziki sinesten dugu hezkuntza
|
ez
formalak euskararen arnasguneak zabaltzeko duen indarrean, eta, bereziki, aisialdi hezitzaile eta euskaldunetik horretarako egin daitekeen ekarpenean. Horregatik, hain zuzen ere, dihardugu aisialdi proiektuak etengabe ebaluatzen eta ikertzen, bere esku hartze estrategiak berrikusten, programak berritzen, eta etengabeko formakuntza sustatzen.
|
|
Beraz, aipaturiko hezkuntza soziolinguistikoaz eta arau sozialen iraultzeaz gain, hizkuntzaren estrategiaren baitako esku hartze moduetan ikuspegi honi ere lekua egin zaiolakoan gaude. Esate baterako, haur eta nerabeen eremu
|
ez
formalean euskarari bultzada ematea estrategikoa da. Badirudi adostasun sendoa dagoela ideia horren bueltan.
|
|
Aisialdian, ordea, eremu formaletik aldenduz, haurrek eta nerabeek gutxiago egiten dute euskaraz. Behatutakoaren arabera, eskolako eremu
|
ez
formaletan euskararen erabilera handia da(% 75 inguru), eta euren erantzunetan, erabilera txikiagoa aitortzen dute esparru horietatik aldentzerakoan(% 65 inguruk adierazten du lagunekin beti edo gehienetan euskaraz egiten dutela). Era berean, aisialdiko jardueretan, desberdintasun aipagarriak badira.
|
|
Bi datu bilketa hauek egin dira: 1 Eskolako eremu
|
ez
formaletako euskararen erabileraren neurketa (behaketa zuzena). 2 Eskolan, aisialdian eta etxean egiten duten hizkuntzen erabileran euskararen presentziaren kuantifikazioa (haurrek zein euren gurasoek osaturiko inkesta).
|
|
1 Zumaiako haurren eskolako eremu
|
ez
formaletako euskararen erabileraren neurketa (behaketa zuzena).
|